• 100 Sider +
  • « Første
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar Ny på tråden etter la-a-angt fravær fra vektklubber og telling av kalorier. Det viser seg å straffe seg! PÅ dette området skal man tydeligvis ikke bli hovmodig, for kiloene sniker seg gradvis på igjen. Det er mer forpliktende når man må rapp Vurder emne: ***** 2 Stemmer

#1761 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 11-februar 06

Skrevet 24 juni 2012 - 21:05

St.Hans-tur med båten og treff med gode venner. Lang og sen aften :) Hyggelig. På hjemturen i dag bøttet det ned.Noen påstår at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær. Egentlig enig, men hater regnvær ombord!!!

Reiste hjem for å forberede familiemiddag.Sommerribbe med blomkålstappe, asparges, brokkoli og mango chutney + brun saus. Deilig måltid, og koselig å få samlet hele gjengen med barn og barnebarn. Effektive besøkende vasket opp og ordnet kjøkkenet før de dro. Tror de må ha fått en god oppdragelse :D

Nå gjenstår aftensturen med min kjære firbente venn. Han er 9 år, og det slår meg atr vi er runde rundt maven begge to.

Men etter ferien - da møtes vi her på tråden igjen - sylslanke og elegante!
Hilsen Markise
0

#1762 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 05-september 06

Skrevet 25 juni 2012 - 07:46

Vi gir oss aldri, det skal vi ha!! :D Buksen jeg fant frem i dag strammet, dvs den gikk ikke på, så jeg måtte finne en annen..... Slå den, før ferien! (Buksen var rett nok uten strech, men likevel!)

Men nå får vekten ferie, uansett vær og føre :lol:.

ala :)
Mål: under 65 kg, fordelt på 170 cm på 1958-modell.

12. mai: 67,8 kg
0

#1763 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 30 juni 2012 - 22:51

Ingen trim! Øver meg til feriemodus :) Reismål:Bekvemtemp på 27-30 gr. Nydelig badevann (sjø). Gleder meg virkelig til en ukes garantert sommervær. Reiser mandag 2/7 - med pc!
Hilsen Markise
0

#1764 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 juli 2012 - 16:34

Bråkvikke værendringer nå om dagen :o Ikke godt å vite hva slags bekledning man skal velge - med uavlatelig skifte mellom blå himmel og sol, og skybrudd med lyn og torden, før en har fått snudd seg. Godt å være hjemme nå :)
Hilsen Markise
0

#1765 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 22-april 06

Skrevet 02 juli 2012 - 20:25

Hjemom :) Da bare MÅTTE jeg innom dere:)

Nyter ferien ved sjøen, med sol, sjø, regn, vind og 2 vidunderlige barnebarn!
Makrell og torsk detter i dem når de(fisken altså) er forvandlet til fiskekaker. Jeg nyter også denslags mat!!! med god samvittighet !
kokko
0

#1766 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juli 2012 - 17:02

Skrev akkurat et langt innlegg på sliterne, og så bare forsvant det. Kjempeirriterende, og en svakhet ved de nye sidene. Mister rett som det er teksten. Dumt at man må ta kopi før man trykker på send-knappen :angry:

Men, altså - siste dag av ferieuken i syden. Den legger vi inn i forkant av båtferien hvert år, for å sikre oss sol og varme og bading. Her er krystallklart vann på 24-26 grader. Ingen brennmaneter. Sol og sjøbris hele dagen. Nå kan jeg tåle hva som helst av den norske sommeren, føler jeg.

Men vi får nå håpe på bedre sommerdager hjemme også.
Hilsen Markise
0

#1767 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 12 juli 2012 - 23:32

Ja, så er jeg igang med å tåle den norske sommeren! Alle bør ha seg en uke i Syden og slikke sol og varme kroppen sin, for været i Norge er mer enn spennende B)

Har startet båtferien i vekslende regn, kan man si. Da er ikke seilbåt det ideelle. Overskyet vær er greit, men regn er pyton.

Nå har vi lagt oss for anker for kvelden. Vi koser oss så godt vi kan.Spist krabbeskjell på vei ut. Reker og brosme til middag, Jordbær med Creme Fräiche til dessert. Litt Sancerre i glasset, og alt var perfekt.

Spent på morgendagens vær.
Hilsen Markise
0

#1768 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 juli 2012 - 18:59

Nytt forsøk på seiling. Masse motvind og motstrøm i dag. Etter 3 timer gikk vi til havn, for da ble himmelen svart og stygg over hodene våre. Og det ER fredag 13. i dag! Vel parkert - da kom regnet. Styrtregn, og godt å sitte tørrskodd under kapellet.

Litt mat og en ankerdram, så bryggesleng. Så litt datakos og lesing. Livet er ikke så verst :)
Hilsen Markise
0

#1769 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 juli 2012 - 11:01

Lørdag og Hankø, og treff med gode seilervenner. Sol og deilig vær. Ble introdusert for Underberg. Alle påstår det virker for dårlig mave, så da får jeg prøve det ut. Jeg har alltid sagt at cognac og annet for magen i syden bare er en god unnskyldning for å ta seg en støyt på morgenkvisten. Men nå er jeg overbevist om at det har en medisinsk begrunnelse, og jeg har kjøpt meg en 3-pack a 20 ml til kr 72,-

Vi rusler sakte sørover. Nå er vi værfast på 2. døgnet. Stive kulinger kan få kjøre sine egne løp. Da ligger vi trygt i bås.
Hilsen Markise
0

#1770 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 juli 2012 - 17:23

Ser den norske sommeren ikke er mye å satse på. Og jeg synes at med bare en uke i syden hadde det blitt tøft å dra hjem til dårlig vær, synes to ukes er under grensen. Men jeg får så langt ikke med på å kjøpe noe lenger syd, men ammen kan vi feriere mye bare for rentene på å kjøpe..... Og slippe ansvaret. Så sånn er det. Har et lite håp om at det skal ære noen solstråler i reserve som kommer frem hjemme snart, dvs rundt helgen eller så :D

ala B)

0

#1771 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 juli 2012 - 19:00

fredag den 13, var min mann 61 år. vi feiret ham og min datter på 28 :)
Jeg er også født den 13. så her i huset er det ingen farlig dag!

Sjøen har vært røff i sommer, med vind og tildels store bølger. Jeg bryr meg ikke så mye. men barnebarna liker ikke fart i grov sjø, heller ikke å ligge rolig og fiske når vi gynger for mye!

Men fisk har det blitt likevel!

Nå skal jeg spise 2 krabber til kvelds. Gleder meg!
Det har også blitt 38 kreps tilsammen i fisketeina. også en steinbit!
kokko
0

#1772 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 juli 2012 - 09:03

Høres ut som om du har hatt det fint ved sjøen, kokko, - kos deg på fjellet også. (Det er nok ikke fisken som er synderen, men det vi har TIL :D ).

ala

0

#1773 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 30 juli 2012 - 07:02

Ferieslutt og tid for å ta tak! Nå veier jeg neste 70kg, og det er virkelig i overkant! Tilbake til matpakker og hverdagsmat!!

ala

0

#1774 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 august 2012 - 15:38

10 krabber i teinene i dag :)
Vi har kjøpt sanketeine!
kokko
0

#1775 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 august 2012 - 09:01

Hmmmm, det blir ikke akkurat det samme med butikk-kjøpte krabber som selvplukkede/-fangede! Spiser ikke så mye krabber nettopp av den grunn.

ala

0

#1776 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 august 2012 - 19:10

Krabber, ja. Det er et tema som passer meg godt i dag. Sendte samboeren inn på Ultra for å kjøpe middag, mens jeg gikk på nyåpnet salg i min jordbær-butikk. Vi kom begge ut med mer enn vi hadde tenkt - like skyldbetynget begge to :P

Til middag ble det forrett med rå salmalaks og cremefraiche med ingefær mm. Deilig! Hovedrett: Fylte krabbeskjell.Det er nam-nam. Med masse majones! Uten vin til (hadde aldri trodd det, mendet går faktisk bra!)

Håper dere har hatt en flott sommer, damer. Vi har seilt - om ikke på de syv hav - så hvert fall på de to (Skagerak og Kategat). Til tider litt mere vind enn vi ønsket, men stort sett perfekte seilerforhold. Bare 3 bikinidager og ingen bading pga kaldt vann og masse brennmaneter.

Og vekten! Ned ca 3,5 kg på 4 uker :)
Hilsen Markise
0

#1777 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 august 2012 - 19:19

Du godeste, det må jeg si, imponerende på alle mulig vis, Markise :D ! 3,5kg på fire uker, det er jo rene GR-kurset!! Vil tro det ikke bare er vininntaket som er redusert, men andre godsaker også :rolleyes: ! Moro!! Kjempeflott!!

0

#1778 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 august 2012 - 09:11

Takk :) . Jeg er jo ganske fornøyd selv også! Lenge siden jeg så 63-tallet. I går 63,8 og i dag 63,4. Jeg tåler enda å gå ned en kilo eller to, men ikke mere. Det rare er at når vekten går ned - nesten av seg selv - så begynner jeg å lure på om noe er galt. Men så plutselig snur det igjen, så hvorfor bekymre seg?

Deilig vær i dag. Og bedre skal det bli mor helgen.
Hilsen Markise
0

#1779 Brukeren er ikke pålogget   Ala 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 august 2012 - 10:04

Jeg ønsker meg også til 63kg, men anser det som temmelig uoppnåelig :huh: . Eller kanskje ikke, om jeg virkelig VIL :P ?
Husker ikke sist jeg var der, men har så vidt sett 63-tallet en dag eller to de siste 10 årene, tenker jeg :D. Men 65kg må da gå an!! Jobber med saken, hver dag!!

0

#1780 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 august 2012 - 18:26

Mager dag i dag, med egg og sild og melk til frokost, cottage cheese til lunch, kokt torsk og wokgrønnsaker til midddag. Pluss en liten proteinshake.Kanskje en litt fyldigere rett til aftens?
Markise
0

Valgmuligheter for emne:

• 100 Sider +
  • « Første
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her