• 100 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar Ny på tråden etter la-a-angt fravær fra vektklubber og telling av kalorier. Det viser seg å straffe seg! PÅ dette området skal man tydeligvis ikke bli hovmodig, for kiloene sniker seg gradvis på igjen. Det er mer forpliktende når man må rapp Vurder emne: ***** 2 Stemmer

#21 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 22-april 06

Skrevet 27 januar 2009 - 18:54

tirilill, du må bare passe på å ikke kutte ut oss :D
-for vi skal holde deg i ørene!!!

Veldig lett å sluntre etter noen uker.
Men det er DA det virkelig hjelper å få støtte av andre!

1 time spinning i dag også :)
kokko
0

#22 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 11-februar 06

Skrevet 28 januar 2009 - 23:55

Nå er det en stund siden jeg har vært inne på tråden, og i kveld gikk jeg inn for å kaste inn håndkleet. Jeg klarer ikke å komme meg i slankemodus!

Men nå ble jeg så inspirert av dere alle at jeg må fortsette likevel. Bra at du tar i mot, chrliemor! Og hyggelig å bli kjent med rosol og tirillill også. Ser at dere begge - Charliemor og kokko - har begynt å se nedgang. Så flott!!! Jeg bllir også imponert over spinning og skrittelling. Jeg MÅ begynne å trimme. Men jeg vil gjerne ha en forklaring på disse eplene - de skjønner jeg ikke noe av.

Jeg tror jeg får gjøre som deg tirillill, og notere fortløpende utover dagen, for så å føre inn når kvelden kommer. Nå blir det 3 hotelldøgn, så jeg får starte med nytt og friskt mot mandag. Søndag kveld kommer jeg hjem og leser hvordan dere har hatt det alle sammen. Til da - god helg.
0

#23 Brukeren er ikke pålogget   charliemor 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 29-januar 06

Skrevet 29 januar 2009 - 07:51

Flott at vi kan gi deg inspirasjon til å fortsette :)

Ang. din trimming: Fysisk aktivitet er helt klart viktig for å gå ned i vekt. Men fysisk aktivitet trenger ikke å bety at du må melde deg på et treningsstudio og ha fem økert der i uka. Gå trapper i stede for å ta heisen er fysisk aktivitet. For ikke å snakke om snømåking og husvask! Det jeg forsøker si: Benytt deg av den trimmen dagliglivet tilbyr. Kanskje klarer du å få inn en 20-minutters pasertur annen hver kveld? Kanskje klarer du å øke den til en halvtime? Kanskje får du etter hvert en spasertur hver kveld? Se hva du har muligheter til og bestem deg for at dette skal du gjøre :)

Trimpoeng: Grete Roede teller trimpoeng. Ett trimpoeng er 200 kcal forbruk. En halv times rask gange gir for de fleste ett trimpoeng. Grete Roede anbefaler minst ett trimpoeng pr. dag, eller syv pr. uke.

Lykke til med dine hotelldøgn - kan hende det er noen trapper der å gå i?!
0

#24 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 januar 2009 - 10:57

for oppmuntrende ord. Nå er kofferten pakket, og jeg skulle bare pakke PC'en i vesken før jeg dro. Bare måtte innom tråden først.... Jeg skal love å fly alle trappene. Ikke heis på denne jenta, nei og nei!
God helg fra Markise
0

#25 Brukeren er ikke pålogget   tirillill 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 30-oktober 07

Skrevet 29 januar 2009 - 12:06

Vet du, Markise, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg går ut med mange ambisjoner og hevet hode, men mister gnisten, mister fokus og havner i den gamle tralten etterhvert. Men jeg har greid likevel å forandre på endel gamle vaner, sånn litt etter litt. Dørstokkmila er som regel den vanskeligste bøygen. Men bestemmer du deg for å gå ti minutter ut i verden hver dag, og bruker ti minutter hjem igjen, så har jeg erfart at det er lettere å forholde seg til enn å skulle gå en time hver dag. Bevilg deg også noen fridager fra turene, helst faste. Start i det små, så utvider du det etterhvert som det blir en vane. Jeg har startet på helsestudio etter jul. Nå har jeg en avtale med datteren min om å være der sammen med henne. Da er det ikke så lett å ende opp som støttemedlem (slik det endte forige gang jeg var medlem). Vi må ikke gi opp, vet du! Start på nytt når du kommer hjem igjen!
Ha en god dag, alle sammen!
0

#26 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 02 februar 2009 - 01:02

Natt til mandag og hjemme igjen. Kofferten er pakket ut og satt på plass. Jeg har bodd på hotell i 7. etasje og eneste trappen jeg fant, var en vindeltrapp. Den løp jeg ned en gang og var helt svimmel da jeg kom til 1. et. Etter det ble det heisen - opp og ned! Men tirillill, jeg skal GÅ likevel. Takk for oppmuntrende ord! Godt å høre at andre kjenner seg igjen i mønsteret. I morgen starter jeg opp min skritteller, og skal dessuten undersøke timene som er på Friskis og Svettis. For i dag var vekten 68 kg! Den har bare fløyet opp fra 64 på kjempekort tid. Jeg tror 02.02.2009 er perfekt dato for å ta nakkegrep på seg selv.
0

#27 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 02 februar 2009 - 08:15

02.02.09 er en kjempeflott dato:) :)

jeg er 400g opp, etter 3 kjempetøffe skiturer fra torsdag til søndag.
Over min begripelse:(

men må innrømme at slike turer krever endel mat - og så ble det noen vinglass om kvelden:D
kokko
0

#28 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 februar 2009 - 01:03

For mer enn LITT kan jeg ikke påberope meg. Var kjempeflink til middag - da var jeg skrubbsulten, og kom hjem til panerte, stekte kylling-et-eller-annet som smakte himmelsk og fett! Spiste for sikkerhets skyld to store biter. Da var det liksom gjort, og det ble et par vinglass.

Kokko - du fortjente ikke 400 gram opp når du har vært så flink. Jeg har gått med skritteller i dag, og har gått 1/2 time i 10-11 kuldegradet. Og så har jeg drukket 1 liter vann, og det merker jeg på andre måter! Veier meg i morgen tidlig. Blir spennende, for sist var jeg over 68 (!) - det er 4 kg for mye - minst.

Hvordan går det med dere andre?
0

#29 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 03-februar 09

Skrevet 03 februar 2009 - 09:44

Ser ut som om denne tråden er midt i blinken for meg! Jeg skal ned ca. 5 kg til. Jeg er 50 og er 175 høy. Har veldig spinkel beinbygning, så kiloene begynner å synes rundt magen allerede rett over 60 kg...

Har tidligere gått ned 12 kg på kurs i 2004. Noen av dem har sneket seg på igjen, noe jeg ser er ganske vanlig... :)) Har vært så heldig å få med meg min kjære på dette, og hittil har vi vært kjempeflinke! Måtte det bare fortsette... Er nå nettopp startet på tredje uka. Han har gått ned 2,4 kg og jeg 1,5 på de første to ukene. Så vi er veldig happy foreløbig. ;-)

Ser at for oss er løsningen å skrive opp alt. Ellers er det så fort gjort å putte i seg litt godis nå og da. Og vi er noen ordentlige godtemumser. Er ikke lenge siden jeg også holdt på med å gjøre slutt på kransekaka og konfekten etter jul...

Og trimpoengene er jo det morsomste å registrere! Men det er vanskelig å få til noe særlig mer enn 6- 6,5 i uka synes jeg. Jeg bruker pulsklokke, og må trene hardt (over 80% av makspuls) i en time for å få til to trimpoeng. Litt misunnelig på gubben, for der kommer trimpoengene (og eplene :-) ) raskere, siden han er tyngre enn meg.

Det ble et langt startinnlegg...

/nussen
0

#30 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 februar 2009 - 11:50

Et koselig og informativt førsteinnlegg:)

Bare fortsett slik!!!

Så flink du har vært! Ja, dere begge!

Gleder meg til å høre hvordan det går for de også fremover.

I dag veide jeg 400g mindre enn i går. Men så drakk jeg mye vann og var mye på toa.....................

Jeg skal ha venninne-60-årslag til torsdag. Noen forslag til bespisning?
har lurt på en fiskerett. Kan jeg da ha røkelaks til forrett? Eller blir det for mye fisk? Jeg er selv veldig glad i både å fiske fisk og å spise fisk! men vet jo at ikke alle har det på samme måten:D
kokko
0

#31 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 03 februar 2009 - 12:26

Hei kokko!

Hyggelig å få tilbakemelding!

Du kan sikkert bruke røkelaks til forrett, men da ville jeg valgt en mager fisk til hovedrett. Både for kaloriene :), og for variasjonen.

Ellers lager jeg ofte en enkel lakserett i form, som jeg mener kommer fra en Grete Roede bok.

Legg posjonsstykker av laks i en ildfast form. Legg halve skiver av sitron mellom alle fiskestykkene, ganske tett, også langs kanten. Strø salt, pepper og litt tørkede urter på fisken. Legg en klatt lettrømme på hvert fiskestykke, og strø over revet sitronskall og rosépepper. Stek i ovn ved 200 grader i ca. 15 - 20 minutter. Enkelt å lage til mange, og veldig godt!

/nussen
0

#32 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 februar 2009 - 00:27

Hyggelig å høre fra deg, nussen. Mønsteret du beskriver med først å gå ned, for så langsomt å snike seg opp i vekt igjen, er vel kjent stoff for mange av oss. Men VI gir oss ikke, og det er så positivt.

Etter å ha lest ditt innlegg, tenkte jeg at vekten sniker seg sakte opp hos min samboer også - hvilket han uttrykker bekymring for hver gang dressen skal på. Etter å ha forhørt meg om interesse hos han, har jeg meldt han på slankekurs hos GR. Det tror jeg blir kjempebra. For det er han som lager maten hjemme hos oss, og blir han gearet på sunt kosthold, vil jeg få mye gratis.....

Dette blir spennende. Han begynner på kurs i mars, så inntil da må jeg prøve å holde stand.
0

#33 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 05 februar 2009 - 10:45

Hei Markise, og alle dere andre!

Lurt å melde samboeren på GR kurs. Min mann klarte ikke å bli med på opplegget da jeg gikk på mitt første GR kurs, men gikk på to kurs selv ca. 2 år senere. Han fant da ut (som alle vi andre) at det virker! Så derfor var det ikke vanskelig å få ham med denne gangen!

Var selv på en liten utskeielse i går... Var i opereaen, med middag først. (Treretters :-))) Kjempegod mat, men litt vanskelig å tippe kaloriinnholdet. Og ligger det først på tallerkenen, så spiser jeg opp... Man er jo godt oppdratt.. :-) Særlig sjokoladetrøflene til dessert var nyyyydelige. Så nå er det skjerpings resten av uka!

Tvi, tvi alle sammen!

/nussen
0

#34 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 februar 2009 - 16:10

en liten pause i forberedelsene til i kveld.

Det blir fylte eggehviter med røkelaks og kaviar til, kalkunbryst og bløtkake.
Slankemat??? hm.....................

Håper jo det blir godt!
kokko
0

#35 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 05 februar 2009 - 16:55

Gratulerer med de fylte 60!! Da har man lov til å feire litt! :P
0

#36 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 februar 2009 - 11:53

Takk og takk!!! :P
Selve dagen er fredag 13. Da skal det feires med familien.

Maten i går ble nydelig!

I dag har jeg fri, startet med 1t 10min spinning på Spenst.

Temperaturen sitter enda i kroppen, selv om det er en stund siden jeg dusjet:D
kokko
0

#37 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 februar 2009 - 00:45

Artig å lese innleggene til alle dere som er kommet med. Her er det travle damer som er fulle av ambisjoner! Fint å lese om andres erfaring med mannekurs, for jeg håper jo på at det skal bli fundamentale endringer i menyen fra og med 9. mars.......Ellers lurer jeg på om dere har faste spiseopplegg? Selv prøver jeg meg på 30 g. brød x 3 med variert pålegg, mager middag, 1/2 boks cottage cheese m. tyttebær el. eple til aftens. Men jeg drikker kanskje litt for mye vin - 1 -2 glass i løpet av en dag - for vekten går ikke særlig mye ned.
0

#38 Brukeren er ikke pålogget   Markise 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 februar 2009 - 00:52

fra Markise
0

#39 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 februar 2009 - 11:50

:) :) :)
kokko
0

#40 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 februar 2009 - 19:26

har gått til jobben og vært på spinning: 5 trimpoeng :)

(klapper meg selv på skulderen)

vekta viste stillstand i dag, etter at jeg hadde gått ned de 400g jeg gikk opp.
kokko
0

Valgmuligheter for emne:

• 100 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet