• 101 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar Ny på tråden etter la-a-angt fravær fra vektklubber og telling av kalorier. Det viser seg å straffe seg! PÅ dette området skal man tydeligvis ikke bli hovmodig, for kiloene sniker seg gradvis på igjen. Det er mer forpliktende når man må rapp Vurder emne: ***** 2 Stemmer

#41 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 03-februar 09

Skrevet 10 februar 2009 - 00:09

Da var det mandag igjen og veiingen er gjennomført. Ned 800 g!! :-) Veldig fornøyd. Min kjære hadde gått opp 200 g, men vi fortsetter ufortrødent. Han hadde jo gått ned 1,5 forrige gang, og kan det bli sånne resultater.

Jeg spiser ikke det samme hver dag, men følger meny 1-2 hos Grete Roede. Det er faktisk veldig viktig å ikke spise for lite heller! Da sparer kroppen, og man går ikke ned. Og sammensetningen er viktig, har jeg erfart... Man kan ikke bytte ut 200 kal. fra brød og sunt pålegg med sjokolade, da blir det ikke samme resultat.

For meg nytter det ihvertfall ikke å ikke skrive opp. Jeg veier ikke alt slavisk, for etterhvert vet man sånn ca. hvor mye ting veier. Men forsøker å veie potet, pasta og ris. Det er faktisk veldig enkelt å skrive opp maten her inne, og for oss går det litt sport i det etterhvert! For ikke å snakke om trimpoengene!

Ellers koser vi oss ganske mye lørdag og søndag og prøver å være flinke resten av uka. Hittil har det gått bra!

Nå høres jeg vel veldig snusfornuftig ut i dette innlegget, men for meg er det ikke lurt å veie seg hver dag. Da blir man så opphengt i den vekta, og den endrer seg i forhold til mye i løpet av dagen. Så nå er det kun veiing mandag morgen!

Lykke til videre alle sammen!

/nussen
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 22-april 06

Skrevet 10 februar 2009 - 08:18

Dette høres flott ut, både ordene dine og resultatet:)
God og nedgangsuke ønskes deg og din kjære!

kokko
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 februar 2009 - 17:04

Heiiiiii - hvor blir dere av????

jeg har vært bortreist 1 uke, ventet en hel rad med innlegg.

:)

Ikke gi dere!
kokko
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 22 februar 2009 - 21:09

Det ble så stille her etter at jeg kom inn, så jeg tenkte kanskje at folk ble litt overkjørt...

Men jeg holder nå på. Har ikke gått ned mye etter de 800, kun 100 gram forrige mandag, men nå er det veiing igjen i morgen, så da håper jeg det går bedre. Det samme for min kjære. Vi har også opplevd tidligere at vekta plutselig står stille eller går litt opp igjen etter et par uker. Tror (og håper...) at dette skyldes at kroppen stabiliserer seg til nye matmengder og oppstart med trening. Det siste vet jeg at binder en del vann i kroppen.

Hvordan hadde du det på ferie Kokko??

/nussen
0

#45 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 februar 2009 - 23:31

Så godt å lese at du fortsatt er inne, Nussen:) Dere kommer i siget igjen, når bare kroppen får vent seg til riktig og stabilt matinntak.

jeg hadde det helt topp: varmt, sol, gode bad, mange opplevelser, god mat og godt drikke.
resultatet var 2kg opp, men for å være ærlig: det var verdt hvert gram :)
man blir jo 60 kun 1 gang!!!

Nå skal både jeg og Mannen sammen prøve å gå ned. (Han gikk også opp i ferien)
Vi har laget en felles tabell der vi skal skrive inn vekt hver mandag.
jeg har jo også siden min her inne. men dette andre kommer i tillegg.
kokko
0

#46 Brukeren er ikke pålogget   Birkebeiner 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 31-mars 08

Skrevet 23 februar 2009 - 08:56

Hei
Jeg er 53 år og sliter med å gå ned de siste 2-3 kg. De overflødige kiloene sitter rundt magen og ryggen og er veldig dissete. Jeg er 168cm høy og veier i underkant av 59kg. Målsetningen er å komme ned til 56kg. Har prøvd i mange uker å gå ned, men har ikke klart det. Nå må jeg gjøre noe mer drastisk for å klare det. Første skritt er å skrive opp alt jeg spiser selv om det er tidkrevende. Har erfart at det er det eneste som hjelper for meg.
0

#47 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 februar 2009 - 13:07

Hei birkebeiner
Heng deg på, klart vi har plass!!!

Lurt å være inne så ofte du kan, for da får du inspirasjon til å fortsette, istedet for å føle deg alene og dette av lasset.

du har jo ikke så mye som skal av, men slikt føler man jo selv.
Lykke til:)
kokko
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 24 februar 2009 - 00:10

Og da har det vært veiedag igjen... Faktisk opp 200 gr denne uka. Litt merkelig, men tallene er der. Har gått ned en cm til rundt livet, så får vel være fornøyd med det. Har fortsatt gått ned 2,2 kg tilsammen...

Har trent ganske mye og er ikke sikker på om vektoppgangen kommer av væskeansamling på grunn av det eller at jeg har spist litt for lite... Jeg har bestemt meg for å spise så riktig jeg kan denne uka også, så får vi se. Kommer til å trene en del denne uka også, men lengre treningsøkter med lavere puls. Det er jo best for fettforbrenning og også for grunntrening av hjerte og lunger. (Har jeg lært av en sykkelinstruktør på SATS....)

Min kjære hadde gått ned 300 gr, samme som sist, så det går da riktige veien. :-)
Han har også gått ned 6 cm rundt livet siden vi startet.

Litt dårlig motivasjon blir det allikevel da vi ikke får bedre resultater på to "flinke" uker.

Birkebeiner: Jeg skal også bare ned ca. 4 kg til... og de er vanskelige. Enig med deg, alt må skrives opp. Ellers blir det fort både for lite og for mye. Lykke til!

Kokko: Flott at du har hatt det fint! Skulle bare mangle også da, med sol, strand og god mat og selvfølgelig godt selskap. ;-)

/nussen
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   Birkebeiner 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 februar 2009 - 17:07

Kokko. Takk for råd. Selv om jeg ikke har tid til å skrive så ofte, vil jeg være inne på siden og titte. Har begynt å skrive opp kaloriforbruk på nettet og da er det veldig enkelt å ta en titt på diskusjonsforumet i tillegg. Det hørtes som du hadde en fin 60-årsfeiring. Regner med at du lever lenge på den.

Nussen. Stå på videre. Kroppen trenger en "hvilepause" innimellom. Husk å drikke mye vann selv om det kan være en utfordring. Et annet tips er å dele opp måltidene slik at du holder forbrenningen oppe. Hvis du drikker light-produkter bør du kutte ut det fordi lightprodukter inneholder stoffer som gjør at matlysten økes. Men dette vet du kanskje allerede.

Jeg har veiedag på tirsdager. Gikk opp 200 gram fra sist uke. Har endelig fått motivasjonen tilbake, så jeg håper det vil slå positivt ut på vekta neste uka.

Ha en fin ettermiddag alle sammen. :-)
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 februar 2009 - 19:28

Hyggelig å se at dere skriver litt:)

jeg har egentlig vært flink i dag med maten.
men en av dem jeg jobber med, hadde med seg spennende mat fra sitt hjemland.
Kunne ikke la være........................

I tillegg tok jeg en sjokoladebit til kaffen:(

Forstår unge som plutselig stikker fingeren i halsen. Skal ikke gjøre det, men angrer på sjokoladen - og så kort som gleden varer!

Forøvrig: Etter 2 døgn hjemme var "flyvannet" som hadde samlet seg i kroppen, ute. Så da var jeg 1 kg ned. men fremdeles er det 1 kg over det jeg var da jeg reiste.
Men den kiloen må bare passe seg, for nå kommer jeg og tar den:D
kokko
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 24 februar 2009 - 22:10

Hei begge to!

Fint at du også blir med og skriver litt Birkebeiner. Det er veldig mange som er inne og leser, men de har også mye å bidra med! Takk for råd om spising og drikking. Har ikke vært så flink til å drikke vann nå som jeg har vært i tidligere "sunne" perioder. Det kommer rett og slett av at jeg ikke har fått tatt med meg en vannflaske på jobb... Det blir ikke noe greie på å gå å ta seg et glass. Det får jeg ikke til. Så der må jeg skjerpe meg. Ellers drikker jeg stort sett ikke noe annet enn te og vann, og selvfølgelig et par glass rødvin i helga! Er på meny 1 med ca. 1300 kal i døgnet og fordeler dem på 4 og noen ganger 5 måltider, så det tror jeg også er bra.. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :)

Kjenner til det med flykiloene Kokko. Gudskjelov så forsvinner de igjen. Falt også for fristelsen (les: Kvikklunch) i dag... var ute i kulda sånn rundt lunchtider og det ble litt venting, og så var det en til som ville ha... :-( MEN!!! En viktig ting har jeg lært på Grete Roede: Spist er spist! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det du har spist. Ta den godfølelsen det var meningen å gi (ellers var det jo meningsløst....) og start på ny frisk.

Lykke til begge to!

/nussen
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 25 februar 2009 - 12:44

Hyggelig tilbakemelding til min sjokolade:)

I dag har jeg spist rikitg, med hjemmebakt grovt brød med salat og røkelaks + skive med tomater.
I tillegg var det utrolig godt:)
Så blir det seibiff m løk til middag. med mye pepper!!!

Ingen trim i dag, det rekker jeg ikke. Sein fra jobb og skal også i syforening, alltid med god mat.
Lover meg selv å være selektiv i forhold til hva og hvor mye jeg spiser:D
kokko
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 26 februar 2009 - 20:57

1 times spinning ;)
kokko
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   Birkebeiner 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 27 februar 2009 - 00:11

I dag har matlysten vært stor. Det ble 200 kalorier mer enn planlagt. Men jeg har både gått og syklet på rulle og det ga 2 TP, derfor ble det ikke så ille allikevel.

Kokko: Flott innsats!! :-) Nå er du virkelig på hugget for å få av den siste ferie-kiloen.

Nussen: 4 måltider i løpet av en dag er litt lite. Ved å fordele maten på to ekstra måltider vil forbrenningen være høyere. For å få i deg nok vann, selv uten drikkeflaske, kan du drikke 2 glass i slengen i stedet for ett. Det pleier jeg å gjøre.

Nå går det mot helg og mange utfordringen i matveien. Ha en fin helg.
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 27 februar 2009 - 10:35

Jeg skal til fjells, så nå hører dere ikke noe fra meg før om mer enn 1 uke.

God mat og trimuke ønskes dere:)
kokko
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 01 mars 2009 - 21:15

En riktig god tur til fjells Kokko!

I dag har jeg vært ute å kjørt snowboard med min mann og mitt eldste barnebarn på 8! Kjempemoro! Har ikke kjørt på nesten to år, og det var godt å se at ikke alt var glemt. 900 kal. ble det, på to og en halv time. :-) Og ikke minst masse frisk luft!

I morgen tidlig er det veiing igjen. Spennende!

/nussen
0

#57 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 mars 2009 - 16:56

Hvordan går det, nussen?
lenge siden du var innom;)

jeg har hatt en fin uke på fjellet, men været var grått, masse vind og lave skyer.

likevel ble det turer på meg, aldeles deilig!!!

I dag har jeg vært på Spenst, med 1 1/2 times kondis og styrke. Det gjør utrolig godt!!!

men vekta etter vinterferien var IKKE god; opp til 73 :D
kokko
0

#58 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2009 - 19:01

Sykkelen er kommet frem, det er VÅR (nesten)

Nå skal jeg prøve å bruke sykkelen og ikke bilen til/fra jobb, på butikken + +

det er god trim og ekstra poeng:D
kokko
0

#59 Brukeren er ikke pålogget   kokko 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2009 - 19:05

Hei Markise Hvor blir du av???

Mannen din begynte jo på GR-kurs i går, likte han det?

Hvordan går det med deg?
kokko
0

#60 Brukeren er ikke pålogget   nussen 

• Member
  • PipPip

Skrevet 10 mars 2009 - 22:32

Hei Kokko, og velkommen hjem fra fjellet!

Falt litt ut en stund, men nå er jeg tilbake. :-)

Vekta er litt til og fra. Var nede på 63,9, men etter dansketuren i helga var det heis opp til 65,4... Går ut fra at det går ned igjen, det er ikke alltid noen fordel å ha veiing mandag morgen. ;-)

Var på kroppsanalyse på SATS her om dagen, og fant ut at jeg bør trene styrke, vel så mye som å forsøke å gå ned de siste kiloene med fett. Så nå har jeg økt matinntaket litt, og fått laget med et styrkeprogram. Så nå skal det bli muskler!

Gubben har ikke gått ned så mange kilo, men faktisk 7 cm rundt livet! Så han holder også ut. Han skal nok ned noen til... ;-)

Lykke til med syklingen! Her er det ikke akkurat vår enda, så jeg satser på en tur på snowboard på lørdag med barnebarn og svigersønn.

/nussen
0

Valgmuligheter for emne:

• 101 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare