• 6 Sider +
  • « Første
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Gifteplaner sommeren 2010 Ja,da er det litt over 13 mnd til jeg skal stå brud og jeg håper å gå ned 20 kg til da,vel jeg vil ned 20 kilo ti våren,før jeg bestiller brudekjoler. Noen andre som skal gifte seg da og har planer om å gå ned en del i vekt. Vurder emne: ***** 2 Stemmer

#101 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 03-desember 09

Skrevet 23 april 2010 - 11:58

Velkommen Gifteklar23!!

Vi skal på vestlandet med både fjell og fjord! Så vi har valgt litt blått og "fjellfarger", da tenker jeg litt brunt. Tenkte å dele bordet i to når det gjelder pynt og farger. En del med hav og en med fjell. Vet ikke om det blir pent å blande dem?!
Jeg skal selv plukke fjellting og havting!! Sand, stein, skjell osv.... dette legger jeg på et fat med lys på. Kanskje prøve å lime noen skjell på lysene?! Man har så mange ideer og tanker.... men tror nå jeg har bestemt meg. Ser ikke så mye på ideer i blader lenger! Selvom jeg synes alle bladene er fulle av bryllupsting om dagen! Det ordener seg nok til slutt!! :)

Neste helg blir vel forhåpentligvis innspurten på å få laget invitasjonene.

God helg alle sammen....
0

#102 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 28 april 2010 - 12:26

Lite aktivitet her nå!! :D Hvordan går det med vekta da damer?? Kan ikke bare snakke bryllup heller! Jeg sliter litt med å komme meg mer ned. Men de sier det er normalt å stoppe opp litt i perioder. Kroppen nekter liksom!

Til helgen håper jeg å få ut invitasjonene..... DA er nesten alt i orden. Da mangler jeg bare kake og frisørtime!! :) Det fikser jeg i løpet av mai. Skal til vestlandet da, og sjekke ut det siste.

Ha en fin dag.....
0

#103 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 mai 2010 - 12:01

I morgen dra jeg vestover igjen. Skal sjekke ut litt mer! Snakke med blomsterdama, bestille frisør og snakke litt mer med hotellet. Det dukker stadig opp spørsmål.
0

#104 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 23-oktober 09

Skrevet 18 mai 2010 - 09:44

Er du i rute nå Angora1? :)

Selv er jeg midt i en flytteprosess, slik at bryllupsplanlegging kommer i andre rekke. Jeg har hatt besøk av min mor, og fått delegert litt ansvar til henne. Nå er min kommende svigermor på besøk og hun vil gjærne ta ansvar for borddekkingen. Det er ikke det at hun ikke er hverken kreativ eller dyktig, men jeg har noen elementer jeg absolutt vil ha med. Vi har snakket om dette og hun sier at vi klart skal ta dette med i pyntingen….men innerst inne kjenner jeg at jeg er litt skeptisk. Vi har lyst til å pynte litt enkelt, og jeg frykter for at det ikke blir slik…men jeg får ta en sjanse.

Vektmessig ligger jeg bra an, jeg har holdt meg stabil slik planen var. Har riktignok vært +/- 1-2kg men dette har ikke noe å si for kjolen., så den sitter fortsatt som et skudd!

Vi har svarfrist på invitasjonene nå i disse dager , og de fleste har faktisk svart allerede. Det ser ut til at vi blir en del folk, så jeg er litt entusiastisk for tiden!

Vi testet ut bryllupsmiddagen med vin på fredag, middagen var nydelig, men ikke alle vinene vi testet falt helt i smak. Dessertvinen var en fulltreffer! Vinen til forrett og hovedrett må vi jobbe mer med. Siden min kommende svigermor og svigerfar er på besøk denne uken kjører vi en ny test med noen nye vintyper. Jeg satser på å finne en vin som går både til forretten og til hovedretten slik at vi slipper å sitte med så mange ulike typer….

Oi, dette ble jo en hel avhandling…hvordan går det med dere andre da?

LilleTrille;)
0

#105 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 mai 2010 - 14:54

He-he... Jepp. Nå er jeg i rute!! :) Var innom hotellet i helgen, frisøren og blomsterdama. Hadde med bildet av en bukett jeg syntes var fin. Vi byttet ut litt farger og litt mer av den ene typen blomster, så var den i boks. Det jeg mangler litt inspirasjon til er blomster på bordet. Jeg vil og ha det litt enkelt og lavt, men samtidig stilfullt! ;) Har jo litt tid på oss. Så jeg får tenke litt mer.
Bakeren er egentlig ikke konditor, så han er ikke så god på noen andre bryllupskaker en den tradisjonelle tre-etasjer-kaka! Men han skulle sjekke opp litt og ringe meg. Ellers så får det bli en tradisjonell en da!! :)

Vi har smakt det meste av maten. Skal smake det siste om noen uker. Kanskje vi kan be om vinsmak vi og!? Jeg er ikke så glad i vin, så for meg spiller det ingen rolle egentlig.

Snakkes....
0

#106 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 mai 2010 - 12:58

Yes!! Nå ringte de fra brudesalongen og sa at kjolen min var ferdig!!! Skal prøve den til lørdag!! Skal bli så kult! Så i et litt gammelt ukeblad i dag at ei skulle selge akkurat maken kjole!! Da hadde hun slått av ca. 4000,- Må vel det jeg og. Har tenkt å selge den, trenger den jo ikke flere ganger. selvom det er et hyggelig minne!! Har ikke plass til den heller!! :D
Skal fortelle mer etter helgen.... :)
0

#107 Brukeren er ikke pålogget   sjeroks 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 22-mai 10

Skrevet 23 mai 2010 - 14:16

å jeg vi gjerne gå ned ett par kilo til da. akkurat startet da, så så veldig mange kilo har jeg ikke troa på, men noen hadde vært fint.
veier 63 kg, å vil veldig gjerne ned til under 60.

Kjolen min er i boks, samt smykker og slør, nå venter jeg bare på at skoene skal komme.
mannens dress er under justeringer og snart klar
Vi får 90 gjester:D Det var kjempe gøy at nesten alle vi inviterte kunne komme

Servietter, lys og bord pynt er i havn, borkort er laget
Bare å få siste finishen på blomstrene igjen.

er heldig å har en god venninne som er både frisør og sminke, så hun skal fikse meg:) kjempe deilig å kunne gjøre slikt hjemme.

Brudepikekjolene skal jeg sy selv, stoffet tyllen, båndene og mønsteret er i hus og skal sy når eksamene er over.

brudekjole bestilte jeg fra ebay og ble skreddersydd etter mine mål fra Kina for svimlende 600 kr;) å jeg må bare si , den er NYYYYYDELIG. var så spent om den faktisk var slik som lovet, men den var enda finere, og den passet meg helt perfekt over alt. fantastiske greier.

Vi har handlet vinen i sverige og sparte 60 % av hva det ville kostet i norge.
Samlet familie og venner og kjørte over grensen en helg, så bensinen var kanskje 10%, men å spare 50% bare på å få seg en koselig kjøretur var virkelig verdt det. Genial måte å spare litt inn på

Hva skal dere spise egentlig?
Vi hadde bestilt ett fantastisk tapaskoldtbord med både varme og kalde retter, og med vanlig koldtbord også, men så skiftet lokalet eiere, og krever nå at de skal lage maten, og tapasen deres er vi ikke like fornøyd med, så vi er litt usikre.

er det foresten vanlig å få smake på maten? For det kunne jeg også tenkt meg altså. da kunne vi jo blitt litt sikrere.

Har også en venninne som er fotograf som skal ta bildene, så er så heldig som får spart inn litt penger der. deilig.

Vi skulle egentlig ha ett band av kompiser til mannen, men så har den ene blitt syk, så nå er vi litt usikre på hva vi skal gjøre.
Regner med det bare blir vanlig musikk da og ikke live, men vi får se hva vi klarer å få til.

Også skal datteren til søskenbarnet mitt synge i krika, mens en venninne skal spille piano. så deilig å personlig når det er noen vi kjenner:D
0

#108 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 23-oktober 09

Skrevet 24 mai 2010 - 10:58

velkommen sjeroks! :) Det høres ut som om du har alt under kontroll! Gratulerer!

Da vi har en kokk som bare skal tilberede maten til oss på lokalet er jeg ikke sikker på om det er vanlig å smake på maten først, men jeg mener at det burde man kunne få gjøre...dere skal jo trossalt betale for maten, så den bør jo være god.

Vi skal ha agurksuppe til forrett, kokt kveite med mandelpotet og grønnsaker til hovedrett, og kalde hvite sjokolademoussehjerter med lune bær til dessert! nå er hele menyen testet og vi har funnet vin til alle rettene! Ting faller på plass! det er gledelig!
Vi har og tenkt oss til sverige å kjøpe cognac og kanskje øl, må se om det passer i tid, men det er klart det er mye å spare dersom en bor nært grensa og har mulighet til å svippe over en tur.

Hvordan var kjolen Angora1?? like perfekt og flott som du hadde sett for deg?
Jeg tenker også at jeg skal selge min, skal jo ikke gifte meg flere ganger! :D Da regner jeg med at jeg må selge den for halv pris...

vektmessig holder jeg meg fortsatt under 60kg...men nå kommer sommeren og da må jeg holde et litt strengere regime for å ikke øke noen kg...men satser på at dette går bra! Jeg har jo et mål å jobbe mot:)

Ønsker dere alle en fin fridag!

LilleTrille;)
0

#109 Brukeren er ikke pålogget   sjeroks 

• Newbie
  • Pip

Skrevet 24 mai 2010 - 12:06

lilletrille, så deilig menyen deres hørtes ut:)
under 60 kg er jo kjjempe bra, det er dit jeg også vil komme meg.
Har veiedag på onsdagen, så er spendt hva tallene viser da. håper pilen viser riktig vei i allefall;)

ønsker dere også en nydelig fridag
0

#110 Brukeren er ikke pålogget   lillelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 09-mars 10

Skrevet 25 mai 2010 - 22:16

Inbydelsene er ute og det har begynt å komme svar inn igjen,.

Kjolen henger der å venter på meg. Det meste annet er i boks, foruten om resten av papirarbeidet som skal lages, som bordkort, vielsesprogram og en slags form for festprogram. Det sist er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre, men må ha noe å legge litt info i og evt sanger som kommer inn. Godt å være i rute med det meste. Fortsatt god tid til 28 august til å gjøre det siste på.

Vekta går nedover, 8,5 kg er tatt bort alt. Så deilig. Hadde mål om 10 kg, men tror jammen jeg kan slenge på noen til. For dette har gått greit og mange uker til å gjøre mere på. Kjolen må uansett syes inn så det gjør ikke noe.

Funderer fortsatt på hvilken av alle de fine brudemarsjene vi skal velge på inn- og utgang.

Kjenner jeg virkelig begynner å glede meg :-)
0

#111 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 28 mai 2010 - 09:55

Hjeeeelp! Hotellet vi skal være på har brent i natt!!! Fortvilelsen tar snart overhånd!! Har sjekket et annet hotell, men det er litt lengre unna og på andre siden av fjorden. Ting ble plutselig så innmari komplisert!! Håper de får fiksa det til 24 juli. Rommene er "bare" vannskadet. Brannen var på taket. Men bildene av det ser ikke spesielt fine ut!! Typisk!!
Kjolen var veldig fin. Jeg er litt forundret over at den ikke satt som støpt på liksom! Den har halterneck, og de båndene var fortsatt for lange, og jeg må sy den opp litt. Eller ha veldig høye sko, og det klarer jeg ikke!! :) Ellers var jo fargen og alt veldig bra. Jeg har ikke hvit, så jeg jeg synes mønsteret kommer faktisk bedre frem i denne fargen (lys beige) enn i den hvite. Damene i butikken sa den var sååå fin, at jeg kledde fargen!
Jeg får bare tenkte på kjolen, så kanskje det veier opp for fortvilelsen over hotellet!!

God helg....
0

#112 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 28 mai 2010 - 10:24

HUff... jeg blir så opptatt av meg selv at jeg glemmer dere andre!! Det virker som dere har ting på plass. Så bra.
Vi har smakt på maten. Tror det er vanlig. Man må jo vite hva man får. Vi skal ha fireretters: melon og spekeskinke, kveite, kalvemedaljong og sorbet/frukt/brownies. Vin er ikke bestemt enda.
0

#113 Brukeren er ikke pålogget   sjeroks 

• Newbie
  • Pip

Skrevet 07 juni 2010 - 12:54

Jeg har gått ned 7 kg på 2.5 uke, og inn 9 cm i midjen:D Jeg er så fornøyd at jeg nesten dør jo;) Snakk om få det til. Jeg som regnet med at jeg kanskje klarte sånn 3kg frem til bryllupet. :juble:
0

#114 Brukeren er ikke pålogget   keef 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 31-mars 10

Skrevet 08 juni 2010 - 09:19

Hei!

Jeg skal gifte meg 7.august.

Ikke alle er i boksen ennå. Innbjudelse er ikke sent, ennå....

Jeg veier nå 74 kg og skal ned til 65 kg i 8 uker. Jeg tviler sterk på det... oh nej :D

Hvordan klarer dere om krashdieten? Er det noe triks å til crashdiet som jeg trenger? :)

Ja, jeg også tenker på mat hela tida :)
0

#115 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2010 - 13:56

[quote name='sjeroks]Jeg har gått ned 7 kg på 2.5 uke' date=' og inn 9 cm i midjen:D Jeg er så fornøyd at jeg nesten dør jo;) Snakk om få det til. Jeg som regnet med at jeg kanskje klarte sånn 3kg frem til bryllupet. :juble:[/QUOTE']

Dette er jo drit bra!! Du vil sikkert ikke ha like mye nedgang hele tiden. Men da gjelder å ikke miste motet!

Lykke til. Stå på.... :D
0

#116 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2010 - 13:58

Velkommen hit keef. Jeg skal gifte meg 24/7. Alt er så og si i boks. Er litt i tvil om hvordan bordet skal pyntes. Blir aldri enig med meg selv. :D Hvordan skal dere der ute ha det??

Vekta står borti mot stille hos meg. Men håper å komme i gang med litt trening neste uke. Håper da at også vekta ikke stritter i mot!!

Snakkes...
0

#117 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 juni 2010 - 12:30

Skulle jo tro dere var ferdig-gifta alle sammen jo!! Har alle forsvunnet herfra!! ;)
Vi skal til vestlandet i helgen for å få alt på plass. Nye lokaler skal inspiseres og ny pris skal diskuteres!! Gruer meg litt. Alt var på plass, så brenner det jaggu meg nesten ned!! Grrrr.......
Må starter på nytt igjen. 5 uker igjen!!! Hjeeeelp..... !!!
0

#118 Brukeren er ikke pålogget   lillelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 09-mars 10

Skrevet 21 juni 2010 - 20:30

Ja her var det stille om dagen. Så kjedelig at lokalet nesten brant ned da, angora 1. Skaper mye unødvendig stress og hodebry. Får håpe alt faller på plass for dere tilslutt.

Det meste har falt på plas her også. Møte med prest denne uka. Og så får vi titte på ringer. Ellers mangler kake og klær til mannen. Har igjen en del papir jobb med bordkort, vielsesprogram og et eller annet til å ha meny og evt sanger i. Skal i hvertfall ikke legge så mye jobb i det som jeg endte opp med i invitasjonene , for det ble nesten for mye. Men jeg ble veldig fornøyd med resultatet.

Utdrikkningslaget er unnagjort så nå slipper jeg å grue meg resten av sommeren. De var snille med meg, men en gruer seg likevel. Jeg sprengte ihvertfall kcal inntaket den dagen mange mange mange ganger.

Vekta går heldigvis nedover, og det håper jeg den gjør videre i sommer også. Merker det er flere fristelser når det blir varmt. Er jo så godt med is da. Har blitt litt isspising men har klart å styre unna de største bombene, som jeg glatt kunne ha kommet til å valgt før. Man får seg en liten aha opplevelse når en inser at en is kan inneholde mere en hva en hel middag gjør.
0

Valgmuligheter for emne:

• 6 Sider +
  • « Første
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere