• 6 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Gifteplaner sommeren 2010 Ja,da er det litt over 13 mnd til jeg skal stå brud og jeg håper å gå ned 20 kg til da,vel jeg vil ned 20 kilo ti våren,før jeg bestiller brudekjoler. Noen andre som skal gifte seg da og har planer om å gå ned en del i vekt. Vurder emne: ***** 2 Stemmer

#41 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 18-januar 10

Skrevet 18 januar 2010 - 10:49

Så flinke dere er. Eg har lenge slitt med motivasjon for å gå ned kiloene eg har fått etter to barn og et inneliv etter kl.7 :) Men no er den her, det var bryllupspaner som skulle til... Får det til matmessig, stort sett, men hvordan får dere lagt inn treningen som skal til? Sliter der:(

Har nett vore å prøvd kjoler. En trist greie, fant berre ein eg likte sånn noenlunde. Må nok ut igjen. Skal forresten bestille fra jkdress når eg har funnet ein her eg liker. Kjem på ein god 1000 lapp, sydd etter mitt mål... Noen andre som har vurdert det?

Skal prøve å få barnevakt sånn at eg får trent litt i uka, målet er ca.1-1,5 kg i mnd og det bør absulutt være oppnåelig no når motivasjonen er her!!! :)
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   Tigs 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 12-mai 07

Skrevet 18 januar 2010 - 12:02

Hei,
jeg hiver meg med her for å sikre motivasjonen videre de neste seks månedene.

Mannen fridde på nyttårsaften, og vi skal gifte oss 17. juli. Har vært og prøvd kjoler, og fant noe fint, men:
Å kle seg i helhvitt i helfigurspeil i flombelysning... ja, det åpner øynene for gamle synder man trodde man hadde oversett :-)

Så jeg startet et nytt og bedre liv i går - her skal det gå i fornuftig kost, nulltoleranse for søtsaker, og trening. Satser på å gå ned 5 kg (og få økt muskelmasse), og det burde jo være overkommelig på noen måneder.

Men hva gjør dere ang kjole - det er jo lang bestillingstid, så kan vel ikke vente til jeg har nådd idealvekten?

Ha en fortsatt flott mandag, jenter!
Tigs
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 23-oktober 09

Skrevet 18 januar 2010 - 15:39

I helgen tok panikken meg. Vi skal lage invitasjonene våre, det blir et litt mer personlig preg over de. Vi har prøvd oss frem med ulike farger, bånd, dekorasjoner og har endelig kommet frem til en kombinasjon vi begge likte. Kartongen vi skal bruke er vaniljefarget og kjøpt på panduro.
Da vi endelig skulle bestille et stort antall ark, var de helt fri, både i den lokale butikken og på nettbutikken!!! Min kjære har derfor brukt hele helgen til å ringe rundt til andre pandurobutikker for å høre om det var å oppdrive. Dette må være ekstremt populære ark for alle han ringte var fri.
Så i dag kom gla-nyheten, en veninne hadde funnet de arkene vi skulle ha i sin lokale pandurobutikk!! Nå kommer snart arkene i posten og vi kan starte masseproduksjon:) Må si jeg liker disse bryllupsforberedelsene når ting ordner seg:)

Angående kjole har jeg alliert meg med en lokal sydame som kan steppe inn dersom kjolen trengs å endres i siste liten, men mitt mål er å holde meg her jeg er, så får vi se om det går bra..:)

LilleTrille2;)
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2010 - 12:56

Det er lang bestillingstid på kjoler, og hvem vet hvordan en ser ut om 5 mnd?? Det som da er viktig er å velge en modell der det er muligheter for å sy inn. De i brudesalongen er erfarne og har sett dette før. Informer om slankingen, så er de proffe i forhold til str.:)

Selv tar eg sjansen på å vente litt til. Skal få den skreddersydd fra Kina, så målene sender eg ikkje før om en mnd. eller to. Da har eg fortsatt mulighet til plan B (kjøpe kjole i Norge eller bestille en til fra en annen leverandør) visst den ikke blir slik eg ser den for meg.

Lykke til både til Tigs, Lille trille2 og alle dere andre med alt brullupsstyret;)
0

#45 Brukeren er ikke pålogget   Tigs 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 12-mai 07

Skrevet 19 januar 2010 - 22:55

Heisann,
skal på ny kjolesalong i morgen, så får håpe den er bedre - og de kan faget sitt - bedre enn den siste. Både slitsomt og moro med kjolejakt :-)
Ble fortalt at det var så lang bestillingstid, så ble litt stressa, men skal holde hodet kaldt - og greit å vite at man kan bestille skreddersydd fra f.eks Kina hvis det skulle ta litt lengre tid å finne Kjolen. Er det noen som har erfaringer med dette (Kina-ordrer)?

Gladnyheten er at jeg kom meg på trening i dag, for første gang siden lenge før jul, og det gikk overraskende greit. En time cardio, er veldig fornøyd med det :-)
(Så da må man få skryte littegrann)

Maten går det også greit med, men oppdager nå sent på kvelden at jeg ikke har fått i meg nok kcal - bør jeg da spise noe, anything, for å få det i balanse eller la være? Har jo lest at det ofte er den sene kveldsspisingen som gjør at man legger på seg...? Gode råd mottas med takk.
0

#46 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2010 - 23:40

Søk på jkdress og du vil få opp mangen som har bestillt derfra på ulike diskusjonssider/debatter. Det var sånn jeg har funnet ut om det. Stort sett er alle fornøyde. De som ikke er det har gjerne tatt feile mål, eller så har de ikke studert bildene nøye nok i forkant.

Ang.kcal: Jeg sliter med det samme problemet som deg. Ta i dag for eksempel. Har vore kjempeflink og spist hver 3 t men ender alikevel opp med 860 kalorier. Da føler jeg at jeg har spist mye i dag. Har selfølgelig ikke spist feite ting da metoden kombineres med Alli.

Tror heller jeg må lære til i mårra, og planlegge måltidene bedre, legge til mer frukt i løpet av dagen f.eks og fylle på med litt melk i stede for bare vann. Det kan jo umulig være lurt å fylle kvoten seint på kvelden...
0

#47 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 januar 2010 - 09:41

Hei jenter!

Jeg tror ikke det er så lurt å spise sent på kvelden, dersom en ikke er sulten, men bare for å fylle opp kvoten, men det er utrolig viktig å spise nok kcl i løpet av en dag ellers går kroppen i sparemodus og vil tviholde på alt fett og i stedet tære på musklene (sånn i korte trekk)
Jeg tror GR anbefaler minst 1300 kcl for dagen litt etter hvilken meny en er på.
Dersom en sliter med å få nok kcl så spis litt nøtter eks. mandler til mellommåltidene, de er kaloririke samt at de inneholder mye sunt fett, eller spis mindre lett-produkter og da føler en ikke at en spiser mer, men får økt antall kcl.

Så flink du har vært å trene Tigs! :D Det er bare å stå på!

Noen ganger synes jeg det er sååååå utroli tungt å komme seg opp av sofaen etter jobb og på trening. Men det er absolutt verd det etterpå!

LilleTrille2;)
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 03-desember 09

Skrevet 20 januar 2010 - 11:01

Hallo bruder!! :D
Når det gjeler kcal i løpet av dagen, så spiser jeg noen walnøtter på kvelden om jeg ser jeg har fått i meg for lite. Eller drikk et glass juice eller to.... spis mer frukt, tørt knekkebrød.... mange varianter.

Dere virker litt "småfebrilske" når det gjelder kjoler som skal passe til rett tid! :) Går man til en seriøs kjolebutikk, så er ikke dette noe problem. Mange kjoler har innsnøringer i ryggen, så det går helt bra. Slapp av folkens.... kjolen kommer til å passe. :)
Nå skal jeg lage meg lunsj!
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   viana2 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 14-mai 07

Skrevet 20 januar 2010 - 11:32

Åj, jeg har kjøpt kjolen jeg:s... Og jeg som skulle gå ned så og så mange kilo først. Haff. Men det kosta 35 kr og var lekker så jeg måtte bare jeg altså. hehe.. Så da har jeg tatt 2 cm mindre på midje og hofte enn det jeg er i dag, og så skal jeg spørre på mail når jeg sender inn målene hvor mye de mener jeg har å gå på både med tanke på att jeg ratt legger meg ut eller om jeg sku være så heldig å slanke meg. Vil jo ikke att det skal tyte ut alle steder, og ikke vil jeg att det skal strammes så fælt inn bak att det blir klompete heller. Ikke att jeg tror det er noen fare for det men. hehe... Må også huske å spørre om det er korsett i kjolen eller om jeg må bestille meg det. For jeg er soent på de puppa mine i en kjole uten korsett ass.. De må ha noe som holder de på plass..

Jeg sender etter fra kina ja, det ble det:)
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 januar 2010 - 16:48

Må sei gratulerer, for kjolekjøp e noke herk:S Ska inn i mårgo for 2. gang og prøva fleir. Dei i den forrige butikken prøvde å prakka på meg stroppløse, noke som får overarmene til å sjå ENORME ut.. Fannt ein eg likte då. Den hadde bånd over skuldrene, men må ha meir å velga mellom, . Skal prøva i ein annen butikk. Når eg finn "the one" så skal eg og bestille fra Kina:)

Grei måte å holde inspirasjonen på då... Å prøve kjoler altso...:D
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 januar 2010 - 09:12

Å prøve kjole var kjempe morsomt. Jeg hadde grua meg litt, men det var utrolig artig. Man vet når man har funnet "the one"! Jeg prøvde flere, men så med en gang hvilken som "var meg" på en måte, og jeg tenkte bare: Denne MÅ jeg ha!! Masse penger, men sånn er det vel. Gleder meg til å prøve den igjen når den er ferdig.

Skjønner ikke at dere tør å bestille fra Kina! Dere får jo ikke prøvd den før den er helt ferdig. Hva om den blir helt feil!! Ja, ja... det går vel bra. :D

Vi får bare stå på... jeg skal på vekta til lørdag!! Planer om ned ca. 6 kg til innen 24 juli!
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   millaaa 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 07-september 09

Skrevet 21 januar 2010 - 22:54

Så kjekt med egen bryllupstråd for alle som skal gifte seg! :D

Jeg har også funnet kjole, heldigvis med snøring på ryggen! Jeg tror nemlig jeg var litt vel optimistik, bestilte kjole i str 36, er per idag str 40! Kan holde hardt, men forhåpentlivis skal det gå:)

Noen som har noen bra lister over ting som skal planlegges? Jeg er litt der at jeg føler alle som skal gifte seg stresser og styrer og planlegger, mens selv ser jeg ikke hva som trenges planlegges:p
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 januar 2010 - 19:10

Eg har nett komme i gamg selv. Alle sa eg var seint ute, men ting ser ut til å ordna seg etter et skippertak på planlegginga no i januar...

Det ligg mange "planleggere" der ute. Eg likte godt den på belleamie.no, oversiktlig og grei...
På alle bryllupsider, debattsider, bryllupsmagasiner o.l. er der mange forskjellige, men her står mye det samme:)

Uansett: Lykke til Millaaa: "DET ORDNA SEG, DET GJØR DET ALTIDS..."
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   ladyloveli 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 27-januar 10

Skrevet 27 januar 2010 - 08:22

Hei jenter!
gifter meg i august 2010! :) jeg er for tiden i Usa, og skal studere her frem til 20 mai. har vært så heldig å finne drømmekjolen+matchende slør (som jeg prøvde på kristins brudesalgong i lillestrøm) her i Usa, hvor jeg sparte 6000 i forhold til hjemme!! den er bestilt og skal prøves og skreddersys i midten av april. jeg har planer om å ta av meg 8-9 kg... håper jeg er godt på vei i april, slik at kjolen ikke blir helt feil i størrelsen. jeg har ikke snøring i ryggen, bare knapper.. :/

en utfordring for meg blir å holde meg unna all den billige restaurant maten og de GEDIGENE porsjonene her nede. vanskelig å telle calorier her når innholdfortegnelsen bare inneholder cal pr. serving.. gikk ned 4 kg i fjor vår, da jeg var med i VGs vektklubb, og var ikke suuper streng da heller, så jeg vet jeg kan. har meldt meg inn i det lokale treningssenteret, og prøver å holde meg til low calories/low fat/ diet produkter, som det heldigvis er mange av her nede.

jeg er 162 høy, veier nå ca 64 kg, og vil ned til 55 på bryllupsdagen min!

gøy med en egen tråd for oss gifteklare! 2010 blir et bra år!!!

klem
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   bridezilla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 27 januar 2010 - 10:44

Føler meg litt missunnelig nå:)

Du er heldig som har funnet kjolen, og så mye billigere!!

Lykke til med vektnedgangen: Dette klarer du:)
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   millaaa 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 07-september 09

Skrevet 28 januar 2010 - 16:49

Var det akkurat samme kjole du fant i lillestrøm som du kjøpte i USA?
I såfall er det helt sykt at du fikk det 6000 billigere, hadde ikke sagt neitakk til det;)
0

#57 Brukeren er ikke pålogget   ladyloveli 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 27-januar 10

Skrevet 29 januar 2010 - 10:54

ja, er den samme her som i lillestrøm. slør+ kjole hadde blitt rett under 20 000 i norge, men her ble det rett under 14 000... puh, ble en del dyrere enn jeg hadde tenkt, men når man først har funnet selve kjolen så er det vanskelig å motstå ♥ :) håper jeg kan selge den for en god slump etterpå da..! jeg krangla meg til størrelsen min, da de mente jeg var en størrelse større enn det jeg ville ha! da følte jeg meg passe dum, haha- "men jeg skal jo gå ned i vekt!!" den har de sikkert hørt en deeel ganger før! hehe. men prøvde nå den størrelsen i norge, og da passa den her, så jeg stod på mitt! (de hadde den ikke i prøveeksemplar i butikken der nede)

vel vel, håper kjolen passer i april, for ellers står jeg der ganske dum, og da vil nok personalet få seg en god "i told u so" latter!
0

#58 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 januar 2010 - 12:51

Sinnsykt bra å få den sååå mye billigere! Du skal se du har rett og at str. passer. Så lenge det er samme kjole kan jo ikke str. være så ulike:)
Jeg har heller ikke snøring i ryggen, så når den først er tilpassa, må jeg holde meg slik, men det klarer vi! :)

Skal du gifte deg i Norge eller i USA?

LilleTrille;)
0

#59 Brukeren er ikke pålogget   Angora1 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 januar 2010 - 13:14

Så bra at du fikk samme drømmekjolen "over there".
Kjolen min koster ca. 12000,- jeg synes det er dyrt jeg!! Prøvde noen som var litt billigere og, men som jeg har sagt tidligere, så merker man så fort man får på seg kjolen at "DEN" må jeg ha! :) Jeg har snøring i ryggen. Jeg ble også målt i tillegg, og lå mellom str. 38-40, så jeg tok 40, da er det bare å snurpe inn bak. Og det er bred snøring, så den vil ikke bli klumpete heller om jeg skulle klare mine -6 kg til ned.

Jeg tenker på den hver dag og jeg gleder meg skikkelig til å ta den på meg! :) Tok med en liten jakke også, siden den har bar rygg, halterneck. Så kan jeg ha den på om det blir litt dårlig vær etter kirken. Skal på vestlandet, så der kan det bli litt vind!! :)

God helg... folkens. Jeg skal på fest i morgen, men tror jeg har matplanen klar og under kontroll!! :)
0

#60 Brukeren er ikke pålogget   LilleTrille2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 februar 2010 - 14:15

Hei!

Dette er kanskje et litt rart spm å spørre her inne, men jeg har ikke så mange andre å spørre.

Jeg har små pupper, noe som vanligvis gjør seg godt i tubekjoler, men ikke alltid. Jeg er en av de som alltid har vært glad for at det finnes mye fint i push-up utvalg rundt om kring. Dessverre finnes det ikke mye push-up i stroppeløse bh-er noe som gjør mitt frontparti i brudekjolen, ganske så flatt (ikke helt flatt men relativt flatt). Jeg lurte på om noen her hadde noe erfaring med slike løse silikoninnlegg man kan legge i alle typer bh? Tar det seg bra ut? Jeg vurderer å se om dette kan fungere under kjolen min…..

LilleTrille :(
0

Valgmuligheter for emne:

• 6 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare