Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Får ikke gifte meg før jeg går ned i vekt Kjæresten min fortalte meg at vi kan gifte oss hvis jeg klarer å gå ned til 70 kg (veier 100 idag). Skal jeg tolke det som velment motivasjon? Vi har ikke snakket om å gifte oss bortsett fra denne kommentaren. Vurder emne: -----

#1 Gjest_Nedivekt1_*

• Gruppe: Guests

Skrevet 10 juli 2010 - 12:35

Kjæresten min fortalte meg at vi kan gifte oss hvis jeg klarer å gå ned til 70 kg (veier 100 idag). Skal jeg tolke det som velment motivasjon? Vi har ikke snakket om å gifte oss bortsett fra denne kommentaren.
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Katza 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 01-oktober 08

Skrevet 10 juli 2010 - 14:06

Nå kjenner ikke jeg hele situasjonen din, men hvis kjæresten min hadde sagt det til meg hadde jeg sparket han i trynet
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   turtles82 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 07-august 06

Skrevet 12 juli 2010 - 19:26

Hei.

Har du snakket om å ville ned i vekt, men ikke vet hvordan? Da kunne det jo kanskje være sagt som motivasjon. Men det kan også tolkes som at han gjerne vil at du skal ned i vekt, for sin del og det er ikke pent gjort! Hadde nok blitt meget fornærmet jeg ja........

mvh Turtles
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Bolla243 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 01-mai 09

Skrevet 15 juli 2010 - 12:48

Jeg har fått den samme, eller ikke et sånt typ "ultimatum" da, men en kommentar at jeg ikke hadde hatt vondt av å gå ned litt. Jeg tente selvfølgelig på alle pluggene, men etter mange tårer og krangler, klarte vi faktisk å finne ut hva hverandre mente. Nå skal det sies at han er fra Latin-Amerika hvor det å snakke om vekt ikke er så tabu som det er i Norge.

Det handlet ikke om at han ikke elsket meg slik jeg er, men ut av kjærlighet og vårt fremtidige liv, er vi begge tjent med at vi er sunne og i god fysisk form. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit og komplekser pga min vekt. En partner skal vel hjelpe en å føle seg bedre, og sannheten svir ofte veldig. Men hvis ikke kjæresten din kan fortelle deg sannheten, hvem kan?

Jeg har gått ned 13 kg og skal gifte meg i påsken 2011. Jeg mangler ikke mye for å nå målet mitt. Og jeg har først og fremst gjort det for meg selv, men jeg synes også det er riktig at man pynter seg litt for partneren sin. Dette er et vanskelig tema, men jeg mener ihvertfall at man bør kunne være ærlige uten at det trenger å bety man ikke godtar en for slik man er.

Man skal ikke la seg selv forfalle! Jeg tror at han vil DITT eget beste...Dessuten, menn...de sier så mye rart uten å egentlig tenke seg om først...

Lykke til!
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Lotte77 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 26-juli 10

Skrevet 26 juli 2010 - 21:34

Sitat

Kjæresten min fortalte meg at vi kan gifte oss hvis jeg klarer å gå ned til 70 kg (veier 100 idag). Skal jeg tolke det som velment motivasjon? Vi har ikke snakket om å gifte oss bortsett fra denne kommentaren.

Hei :)
Hva med å spørre han hva han mente med det? Jeg hadde blitt rimelig pisst selv, hvis han mener dette som et ultimatum, men er det for å hjelpe med motivasjon kan det jo være et bra innspill... Sjekk med han du, ikke gruble for deg selv :D
Lykke til :D
0

Valgmuligheter for emne:

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere