• 51 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd Da er vi i gang, Pittelille!! ;) Og du skal ha mye av æren for at jeg har kommet meg opp av sofaen igjen etter en litt vanskelig tid. Målet mitt er å trene 2-3 ganger pr uke og spise sunnere. I dag har det vært en bra dag med variert mat og en la Vurder emne: ***** 1 Stemmer

#21 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 04-oktober 05

Skrevet 04 november 2010 - 21:48

Bra innstilling du har at du velger å se fremover, og ikke tenke over hva du har spist i dag. Men tenk hvor bra du kommer til å føle deg og se ut i julekjolen din hvis du spiser litt mindre av usunne ting! Selv synes jeg det er fælt å føle seg småsulten/fysen, men tenk at det er akkurat den følelsen som må til innimellom for at du skal nå målet ditt! Det glemmer jeg selv mange ganger, men da tenker jeg at den følelsen av å være småsulten som gjør at jeg blir slankere. :) Rekker du en treningsøkt før du tar helg i morgen?

Her går det greit, men i morgen er det helg igjen allerede og det kan bli utfordrene når man prøver å være sunn. I morgen kveld får vi noen venner på middag, og tenkte da å servere Salma-laks. Sunt og godt! Men det blir nok en dessert som ikke er fullt så sunn.. men da får jeg prøve å ikke ta helt av.. :)

Her er dagen i dag ihvertfall:
Frokost: Havregrøt m/eple, rosiner og kanel
Mm: 1 banan
Lunsj: 4 knekkbrød med jalapeno-ost + en kopp lett-kakao
Mm: 1 pære-yoghurt
Middag: Rester fra i går
Snacks: Noen Malaco lakrisbiter..(men nå er posen tom heldigvis!)
Kveldsmat: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk + 1 eple
Ingen trening i dag.
0

#22 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 november 2010 - 11:54

Det var vært en utrolig stressende uke på jobb, så nå var det jammen godt med helg. :) Har sovet lenge i dag, og nå tror jeg det blir en shoppingtur. I går kveld hadde vi noen venner på middag, og da blir det ofte noen kalorier ekstra. Men for at jeg skulle kunne unne meg litt ekstra med god samvittighet, så gikk jeg istedet for å ta bussen da jeg skulle på et senter for å handle litt i går. Jeg tok på pulsklokken, og det ble faktisk ganske mange kalorier forbrent. :)
Her er min fredag:
Frokost: Müsli med yoghurt
Lunsj: 2 posjoner tomatsuppe m/ makaroni
Mm: 1 pære
Middag: Ca 150 gram Salma-laks med litt kremost på, brokkoli og båndspaghetti i fløtesaus. 3 glass hvitvin
Dessert: 2 små stykker gulrotkake
Trening: Rask gange = 650 kalorier forbrent

Hvordan gikk det med deg i går? Ha en god lørdag!!
0

#23 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 01-oktober 07

Skrevet 07 november 2010 - 20:13

Så flink du har vært, Spinny. Imponert av deg altså, ser at du virkelig har fått motivasjonen tilbake:-) Det liker vi!!
Som nevnt tidligere har denne uken vært et ordentlig slit, og jeg har gitt etter for både hormoner og god matlyst.. På torsdag ble det kino med Kjekkas og MASSE smågodt, på fredag var det bytur med venner med øl og hamburger som nattmat. Lørdag gikk likeså, god mat og en del snop. Men i dag...i dag greide jeg å ta meg sammen igjen. Endelig!! Kom meg på squash igjen, har spist sunt, har tatt meg tid til å lage ordentlig middag (laks), og har ikke spist snop. Føles så uendelig mye bedre nå enn i går! Gleder meg til å ta fatt på en ny uke med ordentlig motivasjon og godt humør:D
0

#24 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 november 2010 - 20:14

Da var denne helgen snart over, og jeg har hatt en veldig fin og avslappende helg. :) Allerede nå begynner jeg å merke at energien og humøret stiger og treningen begynner å "virke". Utrolig deilig! :) Det har blitt en del usunne ting denne helgen, men jeg gikk ihvertfall en lang tur i skogen med min kjære i dag, og da var det mange kalorier som forsvant. Men jeg synes fortsatt at det er lov å kose seg når det er helg, ellers blir livet fryktelig kjedelig.
Her er det jeg har kost meg med de siste dagene:
Lørdag
Frokost: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar
Lunsj: 1 yoghurt og 1 banan
Middag: Hjemmelagd lasagne (lagde den fra bunnen av, utrolig god!) og salat
Snacks: 1 stk gulrotkake, noen after eight-sjokolader, noen druer, noen saltstenger og litt smash.
Trening: Ingenting

Søndag
Frokost: 1 grovt speltrundstykke, 1 speilegg, 4 skiver bacon.
Lunsj: 1 bixit turbar + 1 Solo u/sukker
Middag: 1 kyllingfilet, hjemmelagd potetmos, sopp, brokkoli og rødvinssaus
Snacks: Noen after eight-sjokolader
Trening: Lang tur i skogen = 1229 kalorier forbrent :)

Hvordan har helgen din vært?
0

#25 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 november 2010 - 20:19

1229 kcal forbrent er jo fantastisk!!:) Ble drøye 600 på meg på squashen (glemte å si det i forrige innlegg), men du har jo dobbelt så mye. Superflink altså!!
0

#26 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 november 2010 - 20:26

600 kalorier er superbra det og!! :) Synes vi er flinke jeg. :)
0

#27 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 november 2010 - 20:32

Vi er ikke så verst flinke nei:D

Har du noen mål for uken som kommer? Jeg vil ha 4 treningsøkter, og har allerede booket 2 av dem. Greide jo faktisk 3 økter denne uken også, noe som er rent fantastisk tatt min motivasjon i betraktning;) Men treningen går i grunnen litt av seg selv, det er kostholdet jeg må jobbe med. Uansett, skal gjennomføre 4 treningsøkter denne uken I TILLEGG TIL et bra kosthold. Det er planen sin det:-)
0

#28 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 november 2010 - 19:25

Høres ut som en bra plan! :) Her er det ikke så lett å få til trening denne uken..ganske travelt med blant annet møte på jobben på kvelden, avtale med en venninne osv. Men jeg skal trene onsdag og enten lørdag/søndag. I tillegg må jeg få til en gåtur. Her er det også kostholdet som er vanskeligst å få til, så jeg skal også fokusere mer på det. Forrige uke ble det faktisk 4 treningsøkter, det er jeg veldig fonøyd med! (2 turer og 2 ganger på SATS)

Dagen i dag har gått sånn:
Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner
Lunsj: 4 knekkebrød med jalapeno-ost
Mm: 2 knekkebrød m/brunost
Middag: Lasagne-rester fra lørdag + salat
Mm: Noen rosiner og solsikkefrø
Kveldsmat: Er ikke helt sikker enda, men blir nok et par knekkebrød og en frukt.
Ingen trening i dag.
0

#29 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 november 2010 - 19:35

Nok en fantastisk squash-økt gjennomført, og hele 720 kcal forbrent. Noen kalorier gikk med til gange til og fra, men det tar ca. 3 minutter å gå til senteret så det aller meste ble forbrent i form av høy intensitet på banen. Beste matchen jeg har hatt noen gang tror jeg, ordentlig moro:-)

Tror jeg skal begynne å skrive opp maten slik du gjør Spinny, letter å holde oversikten da:
Frokost: En banan og 5 druer (travel på morningen ja;))
Lunch: 4 knekkebrød med ost, te og vann
Mm: 2 knekkebrød med brunost, te
Middag: Kyllingfilet, fullkornsris og sursøt saus
Kveld: Litt usikker, kommer an på om jeg mot formodning skal bake brød noe eller noe. Skal uansett begrense meg.

4 økter i forrige uke er jo knallbra!! Og 2 denne uken er ikke ille det heller. Hyggelig når man har planer på ettermiddagstid da, viktig å sosialisere seg også:-)

Ha en strålende kveld, vi høres igjen i morgen.
0

#30 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 november 2010 - 21:28

Superbra økt!! Du er flink!! :) Morsomt at du også har begynt å skrive opp hva du spiser..alltid gøy å se hva andre spiser og få litt tips. :)
0

#31 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 november 2010 - 20:46

For et kaldt og surt vær i dag!! Har endelig kommet meg hjem etter en lang dag på jobb + møte på kvelden, så nå var det veldig godt å komme seg hjem. Skal slappe av under teppet med kveldsmat og te og Grey's. :)
Her kommer dagens rapport fra meg:
Frokost: Havregrøt m/eple, rosiner og kanel
Lunsj: 3 knekkebrød med kaviar og kokt egg
Mm: 1 banan og en yoghurt
Middag: Toro lapskaus (mikromiddag i full fart på jobb mellom arbeidsdag og møte. Men valgte en ganske sunn variant med bare 316 kalorier)
Kveldsmat: Noen knekkebrød og en kiwi
Ingen trening i dag heller.

Hvordan har det gått med deg i dag?
0

#32 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 november 2010 - 22:39

Hei du.
Ja, ordentlig surt ute i dag altså. Kom hjem rett før Grey's jeg også, vært på cafe med noen venninner etter jobb. Dagen har mer eller mindre gått i ett så det var deilig å sette seg ned foran tv'n med med en kopp Option kakao.
Har blitt litt lite mat i dag, men det er godt det går den veien også:)
Frokost: Rakk ikke å spise i dag tidlig. Ble bare en kaffe.
Lunch: 3 knekkbrød og 1 rugsprø, ost og kaviar. Te og vann.
Middag: Cesarsalat med en skive brød og en del dressing. Namnam!
Kvelds: En kopp option kakao.

Skal absolutt rekke frokost i morgen, det er mål nr. 1. Mål nr. 2 er å komme seg på spinning i morgen etter jobb.

Ha en fortsatt fin kveld!!:-)
0

#33 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 november 2010 - 21:53

Hei på deg! Kom du deg på spinning i dag? Det gjorde jeg. :) Selv om jeg lå og sov på sofaen bare en halvtime før jeg måtte gå, så kom jeg meg sannelig opp og ut for å trene! Hadde aldri gjort det hvis jeg ikke måtte inn her å rapportere. ;) Jeg gikk til og fra SATS også, så da ble det 972 kalorier forbrent. :)
Til middag i dag spiste jeg noen veldig gode fiskeburgere fra Rema 1000. De heter grove fiskeburgere med soltørket tomat og ost, og det er 63% fisk i den. Sunt, godt og kjapt å lage!
Ellers har jeg fått i meg dette i dag:
Mm: 1 eple
Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk
Mm: 1 yoghurt
Middag: 1 fiskeburger, hjemmelaget potetmos og brokkoli
Kveldsmat: 3 brødskiver med leverpostei og agurk (Sulten etter trening!)
Trening: 1 time spinning + gange til/fra SATS = 972 kalorier forbrent

Håper du har hatt en fin dag!
0

#34 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 november 2010 - 13:20

Så utrolig flink du var i går!!;) All grunn til å være fornøyd med deg selv!!
Jeg hadde en utrolig slitsom dag på jobb i går med bla. en 2 timer lang presentasjon som jeg har gruet meg veldig til. Jeg var helt utslitt når det endelig var over og jeg ble liggende på sofaen hele kvelden. Litt vondt i hodet og generelt trøtt, tror jeg fikk en ordentlig utladning i og med at jeg har gått rundt med mye spenning i kroppen. Men, presentasjonen gikk bra, fikk gode tilbakemeldinger fra ledelsen, og i dag er energien tilbake:-) Skal på trening i dag i stedet!

Maten i går ble som følger:
Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost, te
Lunch: Greide såvidt å få ned en blings med røkelaks og egg. (Nerver utenpå kroppen på dette tidspunktet).
Middag: 2 karbonader og noen ovnstekte potetbåter
Kveld: En kopp Option kakao

Ble kanskje litt lite mat, men i og med at jeg ikke kom meg på trening er det greit.

Melder inn her senere i dag med dagens innhold:-)
0

#35 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 november 2010 - 23:41

En time squash unnagjort fra kl 22-23 i kveld. Hva gir du meg??:-) Følte meg superflink da jeg kom meg ut i snøværet, og treningsøkten ble kjempebra. Pulsklokken min slo seg desverre av mot slutten, men fikk forbrent 620 kcal før den tok kvelden. Herlig:D

Maten i dag:
Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost, te
Lunch: En vårrull, litt pasta og noen kjøttboller (betalt buffet på jobben;))
Middag: 2 karbonader, ovnstekte potetbåter

Grei dag og i morgen er det fredag. Snaaart helg!!
Hvordan har det gått med deg?
0

#36 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 12 november 2010 - 08:48

Jeg er utrolig imponert over deg!! Treningsøkt fra 22-23??!! :) Supert altså! ;)
Og så bra at presentasjonen din på jobben gikk bra! 2 timers presentasjon foran ledelsen hørtes ganske skummelt ut ja. Så bra at du fikk gode tilbakemeldinger!
Her kommer en kjapp rapport fra meg før jeg drar på jobb:
Lunsj: 1 posjon brokkoli- og blomkålsuppe, 2 speltrundstykker med soft light
Mm: 1 yoghurt
Mm: Noen rosiner og solsikkefrø
Middag: 1 laksefilet, 1 potet, agurksalat og litt lett-rømme
Kveldsmat: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy, 1 pære
Ingen trening

Ha en fin dag på jobb! I dag er det fredag, juuhuu!!
0

#37 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 november 2010 - 12:05

Så flink du er Spinny! Jeg synes du har så variert og flott kosthold, har en del å lære der gitt.. Du får bare fortsette slik at jeg også lærer;)

Men, har hatt en super start på lørdagen i alle fall:-) Vært på en times spinning, og inkludert en lang nedkjøring ble det 743 kcal forbrent. Spiste et knekkebrød med ost før treningen og sitter nå og koser meg med 2 stk. med banan. Goood samvittighet, men det trengs i og med at fredagen ble som fredager flest:

Frokost: 2 knekkerbrød med lettere brunost, te
Lunch: Salat og 1 knekkebrød med bruost, te og vann
Mm: 1 New Energy
Middag: 1/2 Grandiosa + 2 øl + en del potetgull
"Kvelds" hos venner: Brød og ajoli, 1/2 flaske vin, 1 øl, en del smågodt (men bare en sjokolade, resten e-stoff godterie, hehe)

Hvordan går det hos deg da? Håper du får en knall helg!!
0

#38 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 november 2010 - 15:24

Så kjempebra start på lørdagen! :) Her blir det ikke trening i dag heller, men nok en shoppingrunde.. :) Veldig greit å "måtte" kjøpe nye klær til jeg begynner i ny jobb. ;) I går ble det en rolig kveld hjemme (tror jeg trengte det..sovnet på sofaen under "Nytt på nytt"..) Og i kveld skal jeg på kino. Målet er å ikke kjøpe så fryktelig mye godteri..
Sånn gikk gårsdagen ihvertfall:
Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy
Lunsj: 3 knekkebrød med jalapeno-ost og agurk
Mm: 2 knekkebrød med skinkeost og agurk
Mm: 1 lite glass skogsbær-smoothie
Middag: Taco (karbonadedeig, noen skjeer lett rømme, revet ost, litt for mye guacamole, tacosaus, masse grønnsaker og 4 skjell) + 1 glass rødvin
Ingen trening

Kommer med rapport fra i dag i kveld eller i morgen. Ha en strålende lørdag!!
0

#39 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 14 november 2010 - 12:36

Hei på deg! ;)
Hatt en bra helg? Jeg har kost meg, bortsett fra at jeg begynner å bli forkjølet..får ikke håpe det blir verre ihvertfall. I dag kommer foreldrene mine på farsdagsmiddag her, så nå skal jeg snart begynne å forberede maten.
Dagen i går gikk sånn:
Frokost: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar
Lunsj: 1 stor blåbærsmoothie
Middag: 2,5 stykke hjemmelaget pizza (absolutt ingen sunn variant..)
Snacks på kino: Litt smågodt + 1 Solo super
Nattmat: 3 knekkebrød med gulost
Jeg var veldig sulten da vi kom hjem fra kinoen, og det lå pizzarester i kjøleskapet..så veldig fornøyd med meg selv at jeg valgte knekkebrød i stedet. :)
0

#40 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 14 november 2010 - 12:46

Kjempebra at du greide å stå i mot pizzastykkene i natt. Flink altså!!:-) Synes dagen din hørtes veldig bra ut, og litt pizza til middag og snop på kino på en lørdag er absolutt akseptabelt. Håper også forkjølelsen slipper taket kjapt, kjedelig å være snufsete.

Lørdager er jo som tidligere nevnt en del av min "tillatte" helg (med tanke på mat og snop altså) og ble som følger:
Frokost: 1 knekkebrød med lettere brunost
Mm: 2 knekkebrød med banan
Lunch: Cesarsalat m/en skive brød (på café). Ganske mye dressing.
Middag: Taco --> 2 lefser, ca. 150 gram karbonadedeig, 2 ss. lettrømme, salat, agurk, salsa, en del revet jarlsberg
Snacks: 1/2 pose toffin, ca. 50 gram tortillachips, pepsi max

Helt grei lørdag, i grunnen slik jeg vil den skal være.

I dag er det derimot søndag og kostholdet skal være tilbake i det sunne hjørnet. Så langt har dagen gått bra med 3 knekkebrød til frokost. Skal straks få i meg mellommåltid/lunch og til middag har jeg planlagt ovnsbakt torsk med poteter. Har også vært på trening og forbrent 726 kcal:D Det vil med andre ord si at jeg har greid ukesmålet på 4 treninger. Jippi!!! Satser på at neste uke skal bli like bra.

Kos deg med familiemiddag, vi høres i morgen!
0

Valgmuligheter for emne:

• 51 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere