• 51 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd Da er vi i gang, Pittelille!! ;) Og du skal ha mye av æren for at jeg har kommet meg opp av sofaen igjen etter en litt vanskelig tid. Målet mitt er å trene 2-3 ganger pr uke og spise sunnere. I dag har det vært en bra dag med variert mat og en la Vurder emne: ***** 1 Stemmer

#41 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 01-oktober 07

Skrevet 14 november 2010 - 21:16

Dagen i dag:
Frokost: 3 knekkebrød med ost og banan
Mm: En banan
Lunch: Ovnsbakt torskefilet, rå potetskiver og løk stekt i ovn, hollandaisesaus uten smør men med egg i stedet. Ble veldig godt - og sunt!!
Middag: 8 stk. Maki med scampi (kokte maki, ikke fritert)

Grei dag, men kjenner at jeg lett kunne gitt meg over til søtsuget hvis det ikke hadde vært for rapporteringen her:-)
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 04-oktober 05

Skrevet 14 november 2010 - 22:01

Så utrolig bra med 4 treningsøkter!! :) Jeg har bare fått til en denne uka.. :) Jeg hadde egentlig planlagt en i dag, men det ble ikke noe av pga forkjølelsen. Den fiskemiddagen hørtes forresten veldig god ut! Her har det ikke blitt så sunn dag, men jeg har ihvertfall spist litt mindre enn jeg eller ville ha gjort.
Frokost: 1,5 grovt speltrundstykke med soft light og brunost
Lunsj: 1 yoghurt
Middag: 2 posjoner viltgryte (elgkjøtt, sopp, løk, lettrømme, rødvin, einebær, brunost og litt matfløte) med hjemmelagd potetmos og rosenkål. Et lite glass rødvin.
Dessert: 1 stykke bringebær-brownie-kake

Nå skal jeg legge meg allerede, sånn at jeg er frisk og rask i morgen og klar for en ny sunn uke! ;)
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 november 2010 - 21:27

Ny uke, nye muligheter..;) Hvordan går det forresten med veiingen? Veier du deg jevnlig? Det gjør ikke jeg..den digitale vekten min er ødelagt, så jeg har en som ikke er digital nå og den viser jo ikke små forskjeller i vektned-eller oppgang. Men sist jeg veide meg viste den ca 70 kg. Har som mål å komme meg ned på 68-tallet til jul. Husker før hvor utrolig stor forskjell jeg følte da jeg veide 67 kg og 70 kg. Så det er bare å stå på, så kommer jeg snart ned dit igjen!
Formen er ikke på topp i dag heller, men jeg kom meg på jobb ihvertfall. Tror det blir noen dager til jeg kan trene igjen, så det er bare å spise sunt og hvile så lenge, så regner jeg med at jeg snart blir helt frisk.
Dagen i dag:
Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy + en yoghurt
Lunsj: 4 knekkebrød med makrell i tomat og agurk
Mm: 1 yoghurt
Mm: Noen rosiner
Middag: Viltgryte-rester med potetmos og rosenkål
Mm: Druer
Kveldsmat: 3 knekkebrød med kaviar og fiskepudding

Har du hatt en bra start på uka? :)
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 november 2010 - 23:17

Så kjedelig at formen ikke er på topp i dag heller, men du har nok funnet rett medisin; hvile og sunn mat. Håper du er på topp igjen i løpet av uken. Og dessuten er det jo mye bedre at du får det nå, enn for eksempel når du begynner i ny jobb;)

Har akkurat hatt meg en squash-økt og 743 kcal forbrent. Morsom økt:-) Maten har gått så som så.. Har vært litt deppa i dag, og spiste i tillegg middag alene, så da ble det en del mer enn nødvendig. Vet ikke hvorfor humøret ikke har vært på topp, følte meg plutselig så alene men jeg vet jo egentlig at det ikke er slik. Føles litt bedre nå i alle fall:-)

Maten i dag har gått slik:
Frokost: 2 knekkebrød med lettere hvitost + litt majones. Kaffe og vann.
Lunch: 4 knekkebrød med brunost. Te og vann.
Mm: 1 knekkebrød med ost
Mm: 1 knekkebrød med ost
Middag: 3 åmli pannekaker med spesial salami og lettere jarlsberg
Mm/Kvelds: 1 pannekake med salami og ost.

Vi høres i morgen:-)
0

#45 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 november 2010 - 10:26

Glemte helt å svare på spørsmålet ditt om veiing i går. Den vekten jeg har nå er veldig ustabil og den viser gjerne 3 forskjellige tall hvis jeg går av og på 3 ganger. Har derfor unngått å veie meg de siste ukene, men jeg skal gå til innkjøp av en ny etterhvert. Tipper jeg ligger på drøye 71 kg enda, og håper på å være ca. 69 kg når jeg drar hjem til jul. 2 kg på 1 måned og 1 uke skal jeg klare!!
0

#46 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 november 2010 - 21:23

Bra du føler deg bedre. ;) Fælt når man plutselig føler seg alene eller ikke føler at man har det så bra, men godt at det ikke varte så lenge. :) Du er virkelig flink til å trene om dagen!! Jeg er sikker på at du klarer julemålet ditt, så flink som du er.
Jeg måtte dra hjem fra jobb i dag pga dårlig form. Ble bare verre av å være på jobb, så da blir det en rolig dag hjemme i morgen, så får vi håpe det er det som skal til. På torsdag skal jeg avspasere, så jeg skal faktisk ikke på jobb før fredag. :)
Her er dagen min:
Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner
Lunsj: 3 knekkebrød med brunost
Mm: 1 yoghurt med litt müsli og solsikkefrø
Middag: 3 brødskiver med soft light og skinkestek-pålegg (orket ikke lage middag og samboeren var på jobb)
Mm: 1 kopp kakao (lagd av ekstra lett melk) og noen druer
Kveldsmat: 2 knekkebrød med gulost og druer + 1 kiwi

Hvordan har det gått med deg i dag?
0

#47 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 november 2010 - 21:48

Huff, så kjedelig at du måtte dra hjem fra jobb. Håper et par dager hjemme gjør deg godt:-) Riktig god bedring i alle fall!!
Dagen min:
Frokost: 2 knekkebrød med lettost. Kaffe.
Lunch: Buffet, men spiste ikke så mye. Regner med at lunchen ble på ca. 350 kcal
Mm: 1 knekkebrød med lettost, 0,25 dl appelsinjuice
Middag: Blings med kylling, pesto, mozzarella.
Kveld: 2 knekkebrød med lettost

Nå er det Greys;) Ha en riktig fin kveld!
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 november 2010 - 22:42

Det var godt å være hjemme i dag. Tror kroppen trengte å slappe av litt. Jeg synes ofte jeg spiser unødvendige ting hvis jeg er hjemme en hel dag, men synes jeg har klart meg greit i dag.
Frokost: 3 knekkebrød med gulost og brunost
Lunsj: 3 knekkebrød med kaviar og fiskepudding
Mm: 1 kopp solbærtoddy og 1 kiwi
Middag: 1 posjon karbonadedeig, tomatsaus og fullkorn-spaghetti
Mm: 1 kopp kakao (av ekstra lett melk)
Kveldsmat: 1 pære og 1 pæreyoghurt

Har det gått bra med deg i dag?
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 november 2010 - 21:35

Her kommer en kjapp rapport fra meg. ;)
Frokost: 2 knekkebrød med brunost
Lunsj: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar + 1 pære
Mm: 1 banan
Middag: 3 ostesmørbrød
Mm: Noen rosiner og et eple
Kveldsmat: 5 små kesamlapper med jordbærsyltetøy

Håper du har hatt en fin dag! Snart er det helg!! :D
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 november 2010 - 22:23

Rakk ikke å komme innom i går, så jeg får ta en oppsummering i dag i stedet. Hadde store planer om trening i går, men det ble heller familiebesøk med kake og kaffe... Gikk bedre i dag da, tilbake på planen nå:-)

Onsdag:
Frokost: 2 knekkebrød med brunost. Kaffe.
Lunch: 4 knekkebrød med ost. Te og vann.
Middag: Ravioli med ost, smårettbacon, matfløte og litt revet norvegia. Spiste ikke store porsjonen så ingen krise
"Kvelds": Eplekake, vaniljeis, 7 Nox og noen tyrkisk pepper

I dag:
Frokost: 1 knekkebrød med brunost. Kaffe.
Mm: 1 knekkebrød med ost. Te.
Middag: Pastasalat med kylling og bacon og litt pesto. En halv skive brød.
Kvelds: 2 knekkebrød med ost, 1 kopp Option kakao
Trening: 45 minutter spinning

Synes du har vært veldig flink denne uken, stå på!!:-)
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 november 2010 - 11:17

Fri i dag og bestemte meg for å starte helgen med en spinningtime. Nyyyyydelig!!:-) Blir en del utskeielser i helgen med middag med venninner i kveld, bursdagsfeiring og konsert i morgen og familiebesøk på søndag. Men, skal som "alltid" forsøke å la helgen være over idet jeg tar kveld på lørdag, det ser ut til å funke for meg. Var forresten på min ustabile vekt i dag, men i dag viste den samme tall alle gangene. Vekten er nå 70,7 kg og jeg er dermed på vei ned til der jeg var. Har mistet mellom 2 og 3 kg siste måneden tror jeg, og slikt liker jeg!!;)

Planer for helgen du da? Håper du får det supert i alle fall:-)
Klem
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 november 2010 - 17:36

Gratulerer med nedgang!! Det fortjener du, du gjør en super innsats! ;)
Så deilig med fri og kjempebra at du startet dagen med en spinningtime. :D
Jeg har vært på jobb igjen i dag og det var egentlig deilig. I kveld kommer svigers på helgebesøk hos oss fra Vestlandet, og skal være her hele helgen. De lander halv ti i kveld, så da blir det hjemmelaget løksuppe m/ost og focaccia når de kommer. Vet ikke hvor mye jeg får rapportert her i helgen, men skal prøve å komme innom.
Kos deg masse i helgen!!
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 november 2010 - 22:02

Hei Pittelille!
Hatt en fin helg? Jeg har hatt en hyggelig helg, men har fått i meg tusen millioner kalorier..men nå er jeg klar for en superuke for at jeg skal føle meg så bra som mulig til jeg begynner i den nye jobben 1.desember. ;) Formen er heldigvis mye bedre, så selv om jeg fortsatt hoster en del, så skal jeg komme meg på trening i uka som kommer.
Treningsdager:
- tirsdag
- onsdag
- torsdag eller lørdag
Jeg har masse planer til neste helg, så det er nok lurt å trene så mye som mulig i ukedagene og se om jeg eventuelt rekker en treningsøkt i helgen.
Og i uka som kommer skal jeg ikke spise godteri/potetgull. Jeg skal på kafè med noen venninner på onsdag og da skal jeg ikke spise/drikke noe usunt og jeg skal reise rett på trening etter jeg har vært på kafeen.

Hvordan har helgen din gått? Har du noen mål for uka?
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 november 2010 - 11:27

Hei du.
Høres ut som om du har hatt en fin helg-millioner av kcal til tross;) Hvis det er noen trøst har det vært slik her også, med alkohol både fredag og lørdag. Hadde ordentlig dagen derpå på søndag, så det ble både usunn mat og snop i går også. Men, i dag er jeg i gang igjen og er veldig klar for en superuke. Kom meg forresten på totalt 4 treningsøkter forrige uke, så treningen er jeg fornøyd med:-) Synes du hadde satt opp en fin plan med gode mål for uken som kommer. Du får melde inn her slik at jeg kan passe på:-) Jeg satser på 4 økter denne uken også, samt sunn mat fram til fredag kl 16. Neste helg skal jeg forsøke å unngå alkohol, i alle fall begrense meg til litt vin til middag på lørdag.

Melder inn senere med dagens resultater både med tanke på mat og trim.
Vi høres!!
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 november 2010 - 21:24

Så bra med 4 treningsøkter forrige uke og mål om det samme denne uken. ;) Hehe, godt å høre at det ikke bare var jeg som tok litt av i helgen..det begynte med nybakt focaccia på fredag kveld og fortsatte med gulrotkake, vin, godteri og cashewnøtter. Men nå er det ihvertfall ny uke og nye muligheter! Jeg har tenkt meg på vekta i løpet av uken, så det er bare å stå på. :D Dagen i dag har gått fint, så jeg satser på at resten av uka også går like bra..
Frokost: 2 knekkebrød m/jordbærsyltetøy
Lunsj: 4 knekkebrød med gulost og paprika
Mm: 1 pære og 1 yoghurt
Middag: Ca 150 gram Salma-laks, brokkoli, båndspaghetti
Mm: Litt rosiner og cashewnøtter
Kveldsmat: 2 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Hatt en bra start på uka?
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 november 2010 - 21:34

Da var heldigvis mandagen her igjen, og kosthold og trening er back on track:-) Så at du også hadde hatt en bra start på uken, nå er vi der vi skal være igjen!!

Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost. Kaffe.
Mm: Mandarin
Lunch: Salat bestående av div. salater, fetaost, noen oliven, sukkererter, tomater, noen skinkebiter
Mm: Mandarin
Middag; Rømmegrøt og noen skiver westfalerskinke. Et glass lettmelk.
Kveld: 1 kopp Option kakao
Trening: En drøy time squash, 711 kcal forbrent

Satser på trening i morgen, torsdag og søndag. I tillegg reiser Kjekkas bort noen dager denne uken, så jeg skal forsøke å ha ekstra sunne middager. Noen ting er lettere alene;)

Jeg melder inn igjen i morgen, gleder meg til å høre hvordan det går med deg:-) Ha en fin kveld!
0

#57 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 november 2010 - 20:08

Heihei!
Hvordan har dagen din gått? Kom du deg på trening? Jeg kom akkurat hjem fra en times Spinnpuls, så nå er jeg klar for en rolig kveld i sofa'n med god samvittighet:D
Dagen i dag har gått som følger:
Frokost: 3 knekkebrød med lettere brunost. Kaffe og vann.
Lunch: 4 knekkebrød med brunost, et glass appelsinjuice. Te.
Middag: Tagliatelle med litt spekeskinke og litt kokt skinke, 2 ss lettrømme og 2 skiver lettere hvitost. (Jepp, det var rimelig tomt i skapet i dag, hehe)
Kveld: Litt usikker, men mest sannsynlig 2 knekkebrød med ost og en kopp Option kakao
Trening: 711 kcal forbrent.

I morgen rekker jeg nok ikke trening, men har planer om en økt på torsdag, og så enten lørdag eller søndag. Skal jo ha 4 økter før ukeslutt;)
0

#58 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 november 2010 - 23:12

Så flink du har vært i dag og! ;) Jeg måtte dessverre droppe treningen i dag. Har hostet i hele dag, men håper det gir seg litt til i morgen da MÅ jeg på trening.
Ellers har dagen gått sånn:
Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner
Lunsj: 2 brødskiver og 1 knekkebrød med kokt egg og kaviar
Mm: 1 pære, 1 yoghurt
Middag: 3 grove havregryns-pannekaker med blåbærsyltetøy
Mm: Litt cashewnøtter/rosiner
Kveldsmat: 1 yoghurt
0

#59 Brukeren er ikke pålogget   Spinny 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 november 2010 - 21:38

I dag har jeg endelig vært på trening! Men merket at formen fortsatt ikke er helt på topp, hostet mye med en gang pulsen steg. Så da ble det bare 40 minutters rolig trening, men det er ihvertfall bedre enn ingen trening. Tror jeg får vente et par dager til neste treningsøkt. Men det går heldigvis greit med maten om dagen. ;)
Frokost: 3 knekkebrød med gulost
Lunsj: 1 posjon havregrøt med kanel og litt sukker
Mm: 1 yoghurt og 1 knekkebrød med gulost
Middag: 3 brødskiver m/2 stekte egg
På kafè: 1 cappuccino
Kveldsmat: 2 brødskiver med lett kremost, løvtynn pepperskinke og agurk. 1 pære
Trening: Ellipsemaskin/tredemølle = 435 kalorier forbrent

Hvordan har det gått med deg i dag?
0

#60 Brukeren er ikke pålogget   Pittelille 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 november 2010 - 22:45

Så flott at du kom deg på trening i dag!!:-) Og maten går jo strålende om dagen! Du kommer til å føle deg fabulous den 1. desember;)

Jeg har hatt noen venninner på middag i dag, men "sparte" kalorier i løpet av dagen så totalen ble nok ikke så ille.
Frokost: 2 knekkebrød med banan. Kaffe og vann.
Mm: Et eple
Middag: Lasagne, et lite hvitløksrundstykke, salat
Snacks: En neve nøtter, Pepsi max

Ingen trening i dag, men skal i morgen dersom hosten (åja, nå er det min tur...) ikke blir værre.

Vi høres i morgen:-)
0

Valgmuligheter for emne:

• 51 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare