Jeg fikk for noen år siden dianosen ME, noe som gjør at jeg ikke kan presse meg for mye hverken psykisk eller fysisk. Men nå er jeg klar for å endre på mine matvarer og gå småturer noen ganger i uken. Dette tror og håper jeg bare vil hjelpe på ME og ikke gjøre det værre....
For meg er det nok ikke det fysiske, men det psykiske som er det største problemet ang overvekten. Jeg tenker alltid på hva andre tror og tenker om meg, føler de at jeg er lat? ser alle at jeg spiser for mye? ser de at de klærne jeg bruker er kjøpt i stormote butikker? går jeg ut usminket og litt bustete på håret, ja da føler jeg alle tenker at feite er jo ustelte alltid... osv osv Tenker mange kjenner seg igjen i disse tankene, og nå ønsker jeg å gjøre noe med de. Skal jobbe med meg selv kognitivt på egenhånd i tillegg til å gå på GRkurs.
Jeg startet på kurs den 25 oktober og er både motivert og spent på tiden fremover. Jeg har først og fremst satt meg mål om 10 kg frem til jul, men tiden får vise.
Siden jeg er GBP operert fra tidligere (ned ca 40 kg, men har gått opp igjen endel av de) vet jeg ikke om det er enklere eller vanskeligerer å gå ned i vekt? Noen har fortalt at de synes det er vanskeligerer, men det får tiden vise. Kanskje spiller det ingen rolle i det hele tatt... noe jeg håper
Min aller aller største drøm, ja det er å gå bananas i klesbutikker og kjøpe akkurat det jeg har lyst til - uten å tenke på om det passer eller ikke. Jeg elsker nemlig klær.
Klar ferdig gå - jeg heier på meg selv nå!
.....................................................................
Første mål: 10 kg første kurs
Ønsket nedgang: ca 50 kg