Hei! stå på, det er nå i desember vi virkelig blir satt på prøve! Lag en konkret plan for selskapene så går det sikkert strålende! Jeg orker ikke gå tur jeg heller i disse temperaturene, men har elipsemaskin! KJøpte vår nesten ubrukt på loppis, men er av typen de selger på obs for rundt 2000,- den funker helt fint og jeg forbrenner rundt 600 kcal på en time i moderat tempo.
Vet ikke om det er vits i å legge mer penger i det, men når man har prøv de som finnes på treningsstudioer blir de billigste hjemmeapparatene ganske simple, drømmer om en skikkelig ellipsemaskin men de koster 10.000 + så det er helt uaktuelt! Reis på en sportsbutikk og test ut litt! Ellipse er en av de foretrukne treningene for oss som har en megde kilo for mye, man bør jo ikke jogge o.l. før man er under 100 pga man kan skade knærna for alltid. ellipsemaskinen er helt skånsom mot både knær og hofter og man forbrenner rimelig mye samtidig som man trener overkroppen i tillegg. Visst du googler litt ser du at det nok er det beste valget i forhold til en trimsykkel, er veldig veldig mange av oss tunge som får vondt i knærne av trimsykler, ikke trener du overkroppen heller!
Snakket med legen min i går om dette med trening. Det han sa at han v eldig ofte ser med personer som er i en vektreduksjonsfase er at man tidvis trener hardt, da får man nødvendigvis ofte skader også som hindrer en i å trene for en kort eller lang periode. Mange begynner da å trøstespise, blir stresset og faler av lasset fordi de føler at da er alt bortkastet.
Man bør med andre ord i en slik prosess ikke belage seg i å gå ned i vekt ved hjelp av trening, men å gå ned ved hjelp av kostholdet alene. samme hvor skadet man blir kan man kontrollere inntaket av kalorier. treningen bør bare være et ekstra hjelpemiddel, men ikke avgjørende! Dette er et ganske viktig skille tror jeg! Så ikke stress med treningen, så lenge du spiser mindre kalorier enn du forbrenner hver dag vil du gå ned! Treningen hjelper til med at man ser resultatene litt raskere, men er ikke avgjørende!
Når det er sagt bør man fokusere på de positive sidene ved treningen, det er den som gjør at man føler seg bra, det er den som gir energi og det er den som strammer slik at ikke huden blir hengende og slenge når vi er tynne og fine. Derfor bør man trene, men ikke definere det som den avgjørende faktor for vektnedgang, for det er og bør være maten for den kan man alltid alltid kontrollere
på www.play.com har de masse masse treningsvideoer fra 40 kroner og opppver. Du kan f. eks kjøpe deg en step på en sportsbutikk og kjøpe en stepdvd
Hovedmål 1. januar 2012; under 98 kilo!!!!