Jeg har sniktittet på innlegg her inne siden jeg startet kilokrigen i august. Nå har jeg vært skikkelig flink noen uker, men har et mål som tar lang tid å nå. Jeg tror det er lurt å føre litt logg, og dette er et supert sted for slikt
Jeg har alltid hatt lett for å legge på meg, men etter to barn og røykeslutt har det sneket seg på i overkant av 15 kilo. Disse la seg utenpå de 5 - 10 kiloene jeg hadde ekstra fra før.
Den 9. august, første dag etter ferien, gikk jeg på vekten og fant ut at jeg var på "all time high" 81,1 kilo. Med mine 162 cm så dette ikke spesielt bra ut - og det fikk jeg bekreftet til de grader da feriebildene ble lastet inn på pc'n...
Jeg hadde tenkt på det lenge, nå var det ingen bønn og 9. august ble startskudd for den aller, aller siste slankekuren i overskuelig fremtid:
Dette er siste gang jeg slanker meg av typen SLANKER meg, nå skal jeg ned til ca. 60 - dvs. i overkant av 20 kilo. Det bør være overkommelig - pr. dags dato er jeg ned ca. 9 kilo etter 12 uker, 750 gram pr uke. Det er 8 uker til jul = 6 kilo til.
Da står det igjen 6 kilo, og det skal jeg jammen meg klare i god tid før påske
Målet deretter er å klare å holde vekta i sjakk, følge med og justere kursen raskt ved behov. Jeg har ingen ønske om å måtte foreta en slik helomvending en gang til som jeg må nå, her gjelder å lære av sine feil.
Erfaringer: Jeg har slanket meg flere ganger før, og litt klokere håper jeg at jeg har blitt for hver gang. Jeg har erfart at min svakhet ikke er sjokolade, men mat. Jeg har også erfart at jeg jevnlig (en gang i måneden??) går på en liten motivasjonssvikt som jeg må arbeide med. Da føler jeg meg tom, sliten og sulten noen dager. Det går over - det vet jeg også!
Jeg legger inn alt jeg spiser på vektklubben til GR, men går ikke på kurs. Jeg bruker heller den tiden på å gå en deilig tur i skogen, der jeg får tømt hodet litt og lagt slagplan for slankeprosjektets fremdrift
Trim: Turer i raskt tempo i skog og mark med hund / hund og barn og mann. Jeg får til å gå ca 1 time hver dag 5-7 dager i uken, og det ser ut til å være tilstrekkelig for en jevn og fin vektnedgang.
Det bemerkelsesverdige er hvor fort man får en lettere følelse! Det er lettere å knyte skolisse, det er lettere å gå opp en bakke, det er lettere å hoppe over issvullen på stien, det er lettere å få skikkelig godt tempo når man er ute og går - alt er fantastisk mye lettere!
Jeg ser for meg 9 kilo sukker i en ryggsekk, og da forstår jeg hva hele forskjellen fra i sommer er!
Start : 9.8.2010 : 81,1 kg
Mål: påsken 2011: 60,0 kg
Siste (fredag 29.10) vekt er: 72,3
Delmål: 66 kilo innen jul (= minus 6 kilo fra uke 44 - dvs. 750 gr. pr. uke)
Klem, Slippe