Sitat
Velkommen til deg!
Ser ut som om du har lagt en god plan for hvordan du har tenkt å gå ned i vekt. Du nevner både mosjon og planlegging av middag og vanndrikking, men hva med å spise regelmessig? Du sier jo selv at du spiser for uregelmessig, så kanskje det kan være et mål? Og i tillegg er det ikke feil å både gå til/fra jobb og gå på tur.
USA høres kjekt ut - kjenner jeg ble litt misunnelig. Og du - nyt siste påskeferiedag! Det har jeg tenkt å gjøre. Men håper du er tom for påskemarsipan, for det passer veldig dårlig inn i en ellers god plan.....

Tusen takk for hyggelig kommentar.
Joda- både det å spise regelmessig og det å gå en ekstra tur er nok også med i planen, men setter det ikke opp som egne mål - årsaken er at jeg vet av erfaring at jeg må rette på litt av gangen - hvis ikke kommer sprekken VELDIG raskt:)
Hadde 2 poser påskegotteri til meg selv - har spist nesten 1 pose. Resten får blir som treat seinere i uka eller til helga. Det som teller for meg nå er at jeg IKKE kjøper nytt - og det erlettere dersom jeg vet jeg har litt i reserve. Vet at det slankemessig ikke er noe lurt, men vet også hvor jeg vanligvis sprekker , så tror det skal gå bra.
Da har jeg vært og gått tur idag - som planlagt, min faste runde som tar rundt en time dersom jeg går alene. Var svett når jeg kom hjem, men ikke helt ferdig. Mindre sliten idag enn i går - DET er selvsagt bare innbildning at jeg allerede er i bedre form, men det hjelper på at det var lettere i dag!
Har planlagt menyen for familien denne uka:
mandag: fiskekaker (hjemmelaget, har frosset ned)
tirsdag: laks med pasta i fløtesaus
onsdag: pannekaker
torsdag: fiskegrateng (hjemmelaget, har frosset ned)
fredag: fisk lagd i ovnen med grønnsaker
lørdag: grøt + pizza på kvelden
søndag: nakkekoteletter og potetmos
Nå har jeg ikke lagt vekt på kalorier i planleggingen, men det at jeg i det hele tatt PLANLEGGER er sundt både for det å få spise ordentlig middag OG økonomien. Jeg planlegger å gå i butikken onsdag og lørdag - mot stort sett hver dag når vi ikke planlegger.
I en travel hverdag sparer jeg også TID ved å planlegge - slipper å bruke mye unødig tid i butikken eller på å prøve å pønske ut gode middager.
Planla menyen for forrige uke pga økonomi - og klarte både å holde planen og den økonomiske rammen jeg hadde laget.
Så - planen for i morgen er altså:
* gå til jobb (tar ca 30 minutter)
* spise hjemmelaget knekkebrød + drikke vann i løpet av dagen på jobb
* gå fra jobb (og da må jeg gå når arb.dagen er ferdig - ikke bruke masse tid på ting og tang - er ekspert til det)
* lage middag (skjærer laks i biter i kveld, slik at det skal være fort gjort)
* så har jeg ingen planer for i morgen ettermiddag - utrolig men sant - vi får se hva det blir til.