• 14 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med.. Temmelig nøyaktig 2 år siden jeg sist gikk på kurs ser jeg - og det ha Vurder emne: ***** 1 Stemmer

#21 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 10-januar 06

Skrevet 29 april 2011 - 08:29

5. dagen på rad at jeg gikk tur i går, og på tur hjem fra jobb snødde det og blåste det, og var skikkelig ufyselig. Bena var BLYtunge oppover bakkene på tur hjem - var UTROLIG sliten da jeg kom hjem - såvidt jeg klarte å slepe bena med meg.

En POSITIV ting er at slitenheten i ryggen ikke har vært et problem hele denne uka MEN så har jeg jo gått turen i to økter - en på tur til jobb og en fra jobb. Likevel: første dagen ble jeg skikkelig sliten i ryggen lenge før jeg kom forbi der jeg jobber, så det er framgang.

Nå må jeg jobbe med å få opp pulsen - blir fortere sliten i kroppen enn at pulsen rekker å øke noe særlig - dermed blir jeg ikke sånn skikkelig anpusten - -og det er forsåvdit bra siden jeg går til/fra jobb og ikke ønsker å være anpusten på tur til jobb, MEN i helga skal jeg prøve å gå turen litt raskere for å jobbe med pulsen. Tenkte jeg skulle legge det opp sånn at jeg går økter - raskt-vanlig-raskt-vanlig - f.eks mellom lyktestolper - vet at det er sånn jeg har fått til å komme i joggeform tidligere.

I går kveld var jeg på snikveiing - men ikke skikkelig -sto med masse klær på og på kvelden - og da var vekta den samme som den var mandag morgen - så det er jo positivt fordi jeg vet jeg er lettere på morgenen enn på kvelden. Blir spennende søndag morgen- er særlig spent på MÅLENE rundt midje, mage og bryst - det er der jeg er mest ivirig å skulle ta av.

I går kveld tok jeg 10 situps - det er ingen kunst og bare et tiltak. Tok det også 1 gang tidligere i uka, og lurer på om jeg skal sette som mål at jeg tar minst 30 situps i uka - vet at det høres lite ut, men vet også at det må være VELDIG realistisk for at jeg skal klare å gjennomføre det...
0

#22 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 april 2011 - 20:44

Idag gikk jeg nok en gang til og fra jobb - veldig stolt over å ha gått ALLE dagene denne uka - målet er 3 turer pr uke, og nå er jeg oppe i 5 turer denne uka! Veldig bra og klapp på skulderen til megselv.

Til middag , som ikke ble spist før kl 18.30 . var det ovnsbakt fersk torsk og poteter - veldig godt.

TIl kveldsmat hadde jeg lyst på alt mulig, men endte opp med en tallerken med skummet kulturmelk, bringeær og knust søt sukkerkavring.

Spiste siste rest av Anton Berg marsipanegg idag- og så i butikken at påskegotteret var på halv pris - hadde lyst å kjøpe, men gjorde det ikke. UTROLIG nok har jeg en fruktnøtt liggende i kjøleskapet som har ligget siden forrige helg - ikke vært fristet til å spise den - selvom jeg har ingen mål som omhandler å ikke spise det som er i huset - mine mål består i andre ting...- som aktivitet, drikke vann osv. Ganske kult da at søtsuget tydligvis ikke er så stort ...

Et av mine mål er at vi skal spise endel fra fryseren og PLANLEGGE middager, og bruke kun 1000,- pr uke på dagligvarer. Ser at det holder hardt når jeg plutselig finner ut at smoothie Bendit sine - er på tilbud, og jeg kjøper 10 stk idag ! Og så har jeg hatt lyst på cola light hele denne uka, og kjøper 5 1,5 liters flasker idag (får da 2 gratis). 270,- gått på butikken idag til brus, smoothie, melk, potet og tomater. Tirsdag var jeg på butikken og brukte 350,- Dette innebærer at jeg har 380,- disponibelt i morgen som skal vare til middag lørdag, søndag og mandag - hmmmm. Tror det blir pizza en dag - er billig og greit å lage og har karbonadedeig i fryseren.

Planen i morgen er å handle fornuftig i butikken + gå en tur med datteren min på formiddagen - må se været litt an - orker ikke dersom det regner eller snør... Akkurat nå ser det bra ut.

Neste ukes meny har jeg ikke kommet langt med. KANSKJE jeg venter til jeg ser hvilke tilbud som er i butikken i uka som kommer. Tirsdag blir det fiskepinner og tenkte at en av dagene blir det pølsebiter og pommes frites (som vi lager i ovnen). Dette er ting som ungene liker godt. Så skal jeg ta med 2 smoothies pr dag på jobb - det døyver søthunger og hindrer småspising.
0

#23 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 mai 2011 - 08:22

vekt: NED 1 kg

Midje: NED 1 cm
Mage: uendret
Bryst: NED 2 cm
Lår: NED 2 cm
Ende: NED 3 cm
Hals: uendret

Totalt: vises at jeg strammer inn ved å gå :D
0

#24 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 mai 2011 - 08:35

Det er viktig å sette mål - nå reviderer jeg målene jeg har:

Mål 1:
ned 6 kg fram til 27.juni. Fortsatt ser jeg at dette er fullt mulig ved at jeg allerede har gått ned 1 kg :D DVS 5 kg igjen før 27.juni.

Mål 2:
Gå minst 3 turer pr uke - gikk 5 turer denne uka - holder likevel målet på 3 turer fordi det skal være realistisk og oppnåelig. Jeg har hatt mensen og det har vært dårlig vær denne uka, så jeg synes jeg har vært flink. Torsdag var jeg SLITEN da jeg kom hjem - bena var som bly - men ikke følt den store trøttheten i ryggen som første dagen jeg gikk.

Mål 3:
Mat inntak/økonomi. Har hatt som mål å bruke 1000,- pr uke på dagligvarer. Dette målet er nådd også denne uka - brukte 900,- Planla alle middager uka før og holdt planen. Dette skal jeg fortsette med - ser at 1000,- er knapt, men det går

Mål 4:
Vanninntaket: målet er å drikke mer vann - DET har jeg gjort, men er ikke oppe i så mye som anbefalt. Drikker ca 5-6-7 glass vann pr dag. Målet er å holde det der denne uka.

NYE mål:

Mål 5:
Situps: ta 40 situps pr uke - dvs. 4 dager med 10 situps. Det har jeg gjort denne uka og er fullt oppnåelig - etterhvert ønsker jeg å ØKE denne da jeg sterkt tror at den er med på å stramme opp magen!!

Mål 6:
Øke puls når jeg går tur til helga - f.eks. gå raskt mellom annenhver lyktestolpe - på den måten bruker jeg pusten mer og får opp pulsen- ser at den er litt lav når jeg går til/fra jobb i forhold til trening. Ønsker å prøve dette lørdag eller søndag.
0

#25 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 mai 2011 - 08:45

Mandag: pizza - lage pizzafyll dagen før (har gjort innkjøp)
Tirsdag: fiskepinner og spagetti (har gjort innkjøp)
Onsdag:
Torsdag: pølsebiter og pommes frites(har gjort innkjøp)
Fredag: kjøttdeig og spagetti med hjemmelaget tomatsaus (har i fryseren)
Lørdag: grøt + kveldsmat (må kjøpe melk + det vi skal ha på kvelden)
Søndag: nakkekotletter (må kjøpes)

Tja- så det er altså ONSDAG jeg må tenke ut....
0

#26 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 mai 2011 - 13:33

Idag spiste jeg et rundtstykke til frokost, og egg+ bacon til lunsj. Blir scampi m/nudler til middag og kanskje fruktsalat til kveldsmat.

Har gått en tur med sønnen min og vi tok med oss en hund ut på tur en time - veldig bra (dvs tok litt over en time siden jeg stoppet og hentet hunden og pratet m.m. - men normalt tar samme turen ca 1 time).

Er fornøyd med dagens innsats med tur.

Har gått ned 1 kg om endel cm på en uke, en kjenner at jeg skulle ønske det gikk fortere. Håper det kan løsne litt i forhold til mage-målene neste uke - lengter etter å kjenne at jeg har mindre mage - tror jeg må kjøre på med situps og sånt da.

Selvom jeg har hatt fin nedgang denne uka kjenner jeg at jeg vil ha mer og at jeg mister motet litt
0

#27 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 02 mai 2011 - 20:16

Da har jeg fått skrittteller - den virker KJEMPEBRA - mye bedre enn de jeg har hatt før - denne kan ligge i lomma og virker veldig nøyaktig. Den kan også måle både tid og kalorier brukt m.m. - jeg er mest intr i antall skritt og har det på 1.side på telleren. Den holder også oversikt over 7 dager etterhverandre, OG man kan sette egne mål - så ja - DETTE kan nok gi meg inspirasjon.

På skritt-telleren står det at det er 10 000 skritt som er anbefalt daglig, men for vektnedgang er det anbefalt 12-15 000 skritt - så det blir spennende å se hvor mange skritt jeg har pr dag - jeg fikk den kl 18 idag, og nå har jeg over 3000, men det kommer av at jeg gikk en tur med dattern min i ettermiddag.

Ellers går det bra med målsettingene - jeg gikk til og fra jobb i dag som planlagt, og i tillegg ble jeg med datteren min på en ca 20 -30 minutters tur opp på en liten "haug" like ved der vi bor - egentlig skulle man tatt den turen HVER dag fordi det er rett opp - og pulsen kommer raskt opp, og jeg får PUSTET skikkelig på tur opp mot toppen. Utsikten når vi er framme er topp - og det tar bare rundt 10 minutter å komme seg opp - det er derfor HELT overkommelig å legge inn som en DAGLIG ting ETTER ungenes aktiviteter. Dersom jeg gjør det er jeg SKIKKELIG stolt over meg selv, og kommer RASKT til å se resultater - det er jeg sikker på.

I går tok jeg 15 situps og også litt andre øvelser - totalt ca 5 minutter med styrke for mage og rompe på kvelden - og det var GODT. Jeg tror liksom veldig på at slike øvelser er med på å stramme opp rundt mage og rompe og bryst, og DET er viktig - målet er denne uka altså 40 situps og DET når jeg nok - forhåpentligvis klarer jeg å legge inn en sli 5 minutters økt hver kveld...

På mat fronten gjør jeg det ok. Var pizza til middag i dag, og i morgen har jeg også planlagt middag. Var en liten - ikke planlagt - tur i butikken idag - og var da redd for å sprekke med påskegotter til 50% bl.a. MEN jeg kom ut av butikken med bare banan, druer og batteri til kjøkkenvekta - som har vært uten batteri LEEEENGE fordi jeg ikke har fått kjøpt (er sånt lite batteri med en nummer på - men er jo bare å ha med så går det greit) - så nå kan jeg altså bedre kontrollere MENGDEN av det jeg spiser/lager og ikke ta så mye på øyemål.

Forøvrig er jeg fornøyd med meg selv og min innsats - å gå til jobb er blitt en vane, og jeg håper det fortsetter med brukbart vær slik at det ikke er et ORK å gå - vet at det fort kan bli en vane å kjøre også...
0

#28 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 mai 2011 - 13:59

5000 skritt til nå idag -synes IKKE det er mye i forhold til at jeg GIKK til jobb idag - lurer på om jeg kommer over 10 000 eller om jeg må ut en ekstra liten tur for å klare det... Skal gå hjem nå, og det er 3-4000 skritt, men så er det de siste skrittene....

Synes det er VELDIG bra å ha skritt-teller - virker motiverende, men ser at jeg kan ikke ha som mål å nå 10 000 hver eneste dag fordi det vil innebære ganske mye mer enn det jeg gjør dersom jeg ikke legger inn ekstra tid til trim...

Vi får se hva det ender i - denne uka har jeg ingen målsettinger i forhold til skritt-telleren, men håper selvsagt å komme opp i 10 000 de dagene jeg er på jobb ;)
0

#29 Brukeren er ikke pålogget   stopp 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 14-september 10

Skrevet 03 mai 2011 - 16:09

Har og på meg skritt teller. synes det er veldig motiverende. Målet er jo å klare 12-15 tusen pr dag. Da tenker jeg det er en god dag på jobb og en god tur i tillegg. ikke så mye som skal til. Jobber i nærheten av hjemmet jeg, så går på jobb. Gir nok ikkemer enn 1500 skritt en veg. Men det er da mosjon det og. Synes vi skal ta med oss d vi kan. alt hjelper!
0

#30 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 mai 2011 - 19:50

10540 skritt idag - er LITT overrasket over at det ikke er mer tatt i betraktning at jeg har gått en tur på 1 time. MEN - jeg har ikke mange skritt i løpet av arbeidsdagen mellom 1000-2000 - og litt hjemme da - men idag har jeg ikke gått noen tur annet enn til/fra nærbutikken og den er det ikke langt til.

Altialt fornøyd siden jeg er over 10 000, men håper egentlig å komme enda høyere - iallefall noen dager i uka ;)

Forøvrig har dagen gått etter planen - jeg har gått til/fra jobb og det er jeg stolt over at jeg nå har lagt inn som en rutine - er ikke noe jeg VURDERER om morgene, men rett og slett noe jeg gjør.

Har også spist mye frukt - laget meg fruktsalat som jeg har spist på jobb som et mellommåltid, og forrige uke var det bendit smoothie på tilbud, og det kjøpte jeg mange av, og har en med på jobb hver dag. Har derfor veldig lite søt-hunger og lite behov for å stikke ting i munnen hele tiden - og DET er bra. Har akkurat inngått en gotteriavtale med dattern min: INGEN gotteri før 28.juni (da reiser vi til USA). - gotteri = ting som ligger i gotterihylla i butikken. Kjeks, is, kake o.l. er lov i helger og på spesielle dager.
0

#31 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 04 mai 2011 - 18:14

Idag fikk jeg ikke gått fra jobb fordi jeg somlet på tur ut og dermed ville jeg ikke rukket middag m.m. - så jeg fikk kun 10 min... DERMED hadde jeg jo alt for få skritt nå i ettermiddag - kun 7000 - og selvom jeg har nok trimpoeng og alt sånt, tok jeg meg en tur rett og slett for å komme opp mot 10 000 - må le litt- snakk om å være ute etter å nå målene sine .... - så nå er jeg like under 10 000, og ender nok rett over før kvelden er omme.

Hadde kylling og ris til middag - datteren min var påvirket av reklame om juicy maggie chicken - og vi prøvde ut en sånn urteblanding i stekepose, og risen ble kokt med riskoker, slik at hun klarte å lage middagen helt selv - og det ble veldig godt ;)

I morgen er det pølser og pommes frites- en kjapp middag fordi vi må ha rask middag - tar ut pølser fra fryseren idag og har kjøpt pommes frites som jeg lager i stekeovnen...

Til nå denne uka har jeg brukt 500,- på butikken - og det er jeg fornøyd med - men lurer på om det blir noe overskudd .... TRENGER det sårt fordi det er STORE utgifter fram til vi skal på ferie. Det positive med det er at når vi drar på ferie er veldig mye betalt - mye av maten, alt av billetter m.m. er betalt.
0

#32 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 04 mai 2011 - 20:16

skrevet et nytt innlegg på bloggen min idag, og lagt inn menyen for uka - skal prøve å være mer aktiv der - forsåvidt spiller det jo ingen rolle HVOR jeg skriver det, men greit å ha steder å skrive ;)
0

#33 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 mai 2011 - 21:16

11100 skritt idag - veldig fornøyd med det - det er ny rekort (men bare 3. dagen jeg har den så akkurat nå er det jo enkelt å sette nye rekorder).

Gikk til og fra jobb idag - veldig bra vær, men som sist torsdag var jeg også idag sliten da jeg gikk hjem - sliten/småvondt i ryggen etterhvert som jeg gikk, og det gikk litt tregt, men lettere enn forrige torsdag.

ETter jobb var jeg med datteren min på hennes fritidsaktivitet, slik at det ble jo noen skritt av det også, men så også at jeg fikk mer skritt på jobb idag enn de to foregående dagene - vet ikke helt hvorfor - var stort sett på møte hele dagen..

TIl middag idag hadde vi pølse og pommes frites som planlagt - alle var veldig glade for det.

Lagde en fruktsalat til kveldsmat og tok halvparten i en skål slik at jeg har det på jobb imorgen.

Er blitt MYE flinkere til å spise sunt siden jeg bestemte meg for å gå ned i vekt - og DET var en ting som jeg ikke har satt som mål ;)
0

#34 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 mai 2011 - 22:17

Holder fortsatt ut - dvs - føler ikke at jeg "holder ut", men at det rett og slett går bra, men BLIR fristet i butikken av påskegotteriet som er på 50% nå... (men har ikke spist gotteri siden den dagen jeg inngikk gotteri-avtale med datteren min).

Idag kjøpte jeg jakke og en capribukse - begge bestilt fra Ellos, men av det "exclusive" slaget - og de var fine. Buksa virket faktisk litt STOR - tror egentlig den hadde vært bedre i en str mindre :)

Beholder den likevel - litt godt å ha ting som føles litt vide også - særlig når det går mot sommer. Den var fin. Jakka var egentlig akkurat passe - kunne godt blitt slankere - da ville den bli penere (med midje) - så det var ingen dumt kjøp.

KLÆRNE når vi nå snakker om dem - føler at de sitter løsere. Er litt spent på om det er ren innbildning fordi jeg ønsker det så sterkt, eller om det er faktum - får se på målene søndag morgen. (er mer spent på dem enn vekta).

Gått fram og tilbake fra jobb idag + at jeg gikk en ekstra tur på ca 10 minutter for å få nok skritt - er liksom litt kult fordi når jeg går for å få skritt ser jeg at de kommer raskt - så det er bare å få gått litt ekstra ute så kommer det nok skritt.

Må fundere VELDIG over hva jeg skal gjøre på mandag - har egentlig IKKE TID å gå til jobb - dvs. jeg HAR tid til å gå til jobb, men så skal jeg på et møte i arbeidstida, og da er det litt langt å gå, så da vet jeg ikke helt... Lurer på om jeg rett og slett skal SYKLE til jobb, men har ikke syklet i det hele tatt ennå, så da må jeg ta ut sykkelen i morgen og øve litt i helga...

ELLER - skal jeg rett og slett KJØRE og så beregne at jeg får gått en tur på ettermiddagen??? Ikke vet jeg

En annnen ting jeg må gjøre er å planlegge menyen for neste uke + gjøre de siste innkjøpene for denne uka OG ta ut penger for neste uke. Må lage liste i morgen slik at jeg kan handle når jeg kjører forbi Rema når jeg kjører datteren min på fritidsaktiviteten hennes.

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen i dag og veldig fornøyd så langt...
0

#35 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 mai 2011 - 16:14

Idag har jeg kjøpt kjeks og pop-corn og tenker å ha toast med ost og skinke til kveldsmat - altså er det utskeiing - men det er greit fordi det er søndag.

Er VELDIG spent på hvor mange skritt jeg ender opp med - har ikke tenkt å gå noen lang tur , men har gått et par korte - en på 20 minutter og en på 10 minutter, og tenker å gå en til på 10 minutter - tror at jeg da totalt kommer over 10 000 - håper iallefall det.

Ikke gjort noe spesielt idag - tida har gått til å ta datteren min med på hennes store hobby- hest - deretter på butikken med sønnnen min, og så opp i stallen og hentet storesøster - en tur innom legevakta ble det idag pga fall fra hesten. Deretter fulgte jeg sønnen min i bursdag - og istedet for å KJØRE han, så gikk vi - dermed fikk jeg litt ekstra trim :) (men har lovet å hente han med bilen, så må ta en liten tur selv før jeg setter meg i bilen og kjører...).

Grøt til middag i dag - er godt, og var det første jeg spiste - VELDIG dumt at jeg ikke spiste frokost og lunsj slik jeg har blitt så flink til, men synes det er vanskelig i helgene...
0

#36 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 mai 2011 - 08:39

Er litt skuffet idag -ikke pga vekta men pga målingen. VELDIG liten endre på cm denne uka - på tross av situps m.m. hver dag. Er litt skuffet, men det vises nok neste uke da... Vet jo også at mål er litt unøyaktig slik at jeg får heller se på totale mål - og da er det fin- fint :)

Vekt: -1 kg - Totalt: 2 kg på 2 uker

Mål:
midje: ingen endring, totalt -1 cm
Mage: -2 cm, totalt: -2 cm
bryst: ingen endring, totalt -2
ende: ingen endring, totalt -3
lår: ingen endring, totalt -2

Har ikke fått mer i vekt ned som jeg pleier i starten - er LITT overrasket over det også, men det kan jo komme av at jeg ikke har gjort en helomvending av kost (?) - så kanskje det er et sunt tegn?

Ingen gotteri siden jeg avtalte det med datteren min tirsdag - DET kommer nok til å merkes på vekta fordi det har vært alt for mye gotteri - særlig sjokolade... Ser at kalorimessig ligger jeg akkurat eller litt i overkant av meny 3 - der jeg skal være - så det er flott. I helgene blir det litt ujevnt fordelt i løpet av dagen - mye på kvelden - men ellers er det jevnt fordelt - og det er jeg litt stolt av.
0

#37 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 mai 2011 - 08:47

Ser på målene jeg har satt (og revidert):

Mål 1: ned 6 kg før 27.juni. Har nå gått ned 2 og har altså 4 kg igjen til 27.juni. Målet er fullt oppnåelig.

Mål 2: gå minst 3 turer pr uke: har gått 5 turer til nå, og i går gikk jeg noen småturer slik at jeg fikk nok skritt likevel - idag tror jeg heller ikke det blir noen lang tur, men småturer. Altså er målet nådd. Lurer på om jeg skal justere det til 5 ganger pr uke?? JA - altså: mål 2 blir: gå minst 5 turer pr uke.

Mål 3: matinntak/økonomi: målet er å bruke 1000,- pr uke - denne uka brukte jeg 950 - så det holdt akkurat. Har nå tatt ut slik at jeg har 900,- for neste uke - har da kjøpt inn flesteparten av middagene allerede, så TROR det skal holde. Målet for denne uka blir altså å bruke 900,-

Mål 4: målet var 6-7 glass pr dag - har klart det bortsett fra i går - da gikk det i cola light og ikke i vann. Målet neste uke blir 6-7 glass pr dag. Synes dette med nok vann er vanskelig.

Mål 5: 40 situps i uka: har tatt 15 pr dag - så det er nådd og vel så det:) Mål for neste uke er 5 min styrketreningsøvelser 6 dager pr uke.

Mål 6: øke puls, trene mellom lyktestolper - har ikke gjort dette - setter det ikke opp som mål , men skal prøve å få det gjort til helga
Mål 6 blir: gå i gjennomsnitt 10 000 skritt daglig hele uka. Det er IKKE tilstrekkelig med vanlig aktivitet, slik at jeg vet jeg må gjøre en ekstra innsats for dette, men det skal nok gå.
0

#38 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 mai 2011 - 08:49

mandag: lammeskav + poteter
tirsdag: laks med pasta i fløtesaus
onsdag: pannekaker
torsdag: fiskegrateng eller wienerpølse og pommes frites
fredag: kyllinglår og ris
lørdag: grøt + kveldsmat
søndag: ostefondue
0

#39 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 mai 2011 - 21:11

Idag gikk jeg IKKE til/fra jobb pga et møte i arbeidstida som krevde bil, og dermed måtte jeg gå når jeg kom hjem - MEN det positive er at jeg nå likevel er over 10 000 skritt(men måtte jobbe for det da..). Føler IKKE at jeg måtte jobbe uoverkommelig, men at jeg må ut en ekstra tur..

I morgen blir det å gå til jobben igjen :)
0

#40 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 mai 2011 - 18:09

Forrige rekord var 5/5 på litt over 11 000. Idag kommer jeg over 13 000 !! MEN det ble litt spesiell dag - skulle gå til jobb, og var igang, da datteren min ringte og sa hun var syk. Satt på med noen hjem slik at jeg kom raskt hjem. På formiddagen fikk jeg sjansen til å gå meg en tur og gikk LANG tur i terrenget - 1 timer og 20 minutter - og totalt var jeg på 10 000 skritt kl 12 !! Tok samtidig mine 5 min med styrketrening før jeg roet ned til i ettermiddag - da var jeg ute med sønnen min på årets første lille sykkeltur. Han har en påhengssykkel slik at jeg må balansere både min og hans sykkel - vi syklet noen små-bakker - litt fram og tilbake i omlag 15 minutter - var svett etterpå!

Vel - total er jeg kjempefornøyd med dagen idag både treningsmessig og matmessig. Ser at jeg nå ligger lavere i snitt på kalorier enn de to siste ukene - ligger nå i snitt i underkant av meny 3. skal nå spise maiskolbe til kveldsmat.

Vært på butikken - var VELDIG flink og kjøpte bare sunne ting og sjokolade som skal være med til USA (masse kule produkter fra Feria på halv pris nå som ikke selges om et par måneder - bl.a. sjokoladeappelsin og marsipanegg - må med til USA) - sjokoladen ligger allerede godt plassert i kofferten .

Om kvelden FØLER jeg at magen er mindre når jeg ligger - DET er vel et godt tegn. Føler også at andre klær passer men vet ikke om det er innbildning siden jeg nå skifter ut klær fra vinter til vår - eller om det faktisk er sant...
0

Valgmuligheter for emne:

• 14 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere