• 14 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med.. Temmelig nøyaktig 2 år siden jeg sist gikk på kurs ser jeg - og det ha Vurder emne: ***** 1 Stemmer

#41 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 10-januar 06

Skrevet 11 mai 2011 - 20:25

Setter stadig nye rekorder og det er jo skikkelig motiverende. På skritt-telleren min sto det at for vektnedgang var det anbefalt 12-15 000 skritt pr dag, så nå ligger jeg fint an i forhold til det.

De to siste dagene har jeg gått en tur i terrenget på over 1 time - idag gikk jeg litt lengre og opp til høyeste punkt på et lite "fjell" vi har. Der er det en bok man kan skrive seg i, så da måtte jeg jo gjøre det - var godt fornøyd med meg selv da jeg gikk hjem - søkksvett mens jeg gikk oppover, men på tur nedover var pust og puls helt ok.

kostholdet er ok - ligger på rundt 1900 kalorier pr dag - og det er jeg godt fornøyd med. er også veldig godt fornøyd med at jeg klarer å la være å spise masse til kveldsmat og klarer å la være å småspise på dagtid- selv disse to dagene hvor jeg har vært hjemme med sykt barn.

OVer 8 trimpoeng til nå denne uka - VELDIG fornøyd med det.
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 mai 2011 - 19:21

Har nå gått turer HVER dag i snart 3 uker, og idag - både på tur til og fra jobb, merket jeg KLAR FRAMGANG. Er langt fra så sliten som jeg ble i starten i pusten, og jeg tror nok at tempoet også øker. Har en laaaaang oppoverbakke på tur hjem, og har pleid å måtte ta pauser på tur oppover - idag trengte jeg ikke det og var kun litt svett når jeg kom hjem....

Idag blir det litt over 12 000 skritt, og det er jeg selvsagt fornøyd med.

I morgen er planen å gå en tur i terrenget med ungene på morgenen - håper jeg klarer å mobilisere til det - ville være FLOTT! Da går vi opp på en høyde, følger åskammen og går videre opp på neste høyde før vi går nedover og hjem- tar rundt 1,5 timer.
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   engebert 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 17-april 11

Skrevet 14 mai 2011 - 19:53

Så flink du er til å gå med teller,må skjerpe meg på det jeg og,den ligger jo framme,det er bare å feste den på..
Hvor mange måltider få du i deg om dagen? :)
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 mai 2011 - 09:33

Lagde vitaminsmoothie etter GR oppskritt - mango, jordbær, sitron litt eplejuice - UTROLIG GOD!! (friske bær og frisk frukt).

Antall måltider: på hverdager spiser jeg frokost, lunsj, smoothie som mellommåltid (kjøpte et lite lager med Bendit smoothie - de kan oppbevares en stund og jeg synes de er kjempegode!), middag - ofte litt forstor i forhold til GR oppskrifter, men holder meg totalt rundt 1900 kcal eller denne uka har det ligget litt under - spiser også kveldsmat og så gjerne en fruktsalat som jeg lager dagen i forveien og tar med på jobb som et ekstra mellommåltid.

Er IKKE flink å drikke melk og har tilpasset middagene i svært liten grad - ønsker å holde på de tingene vi allerede har innarbeidet i familien - kanskje med NOEN justeringer etterhvert - men jeg vet at dersom jeg skal holde på i lengden er det sånn at jeg må holde på gode middager.

Veiedag idag:

- 1 kg denne uka også - dette innebærer at jeg nå har gått ned 3 kg
Ingen endringer på mål på midje og mage, men store endringer på bryst og ende/hofte/rompe mål - har totalt gått ned 5 cm på brystmål og 8 cm på rompe/hofte mål!!!!

Skal legge inn justeringer og gå gjennom alle målene seinere i dag
0

#45 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 mai 2011 - 15:14

Mål 1: ned 6 kg før 27.juni. har nå gått ned 3 kg - altså halvparten :) 3 kg til 27.juni er fullt oppnåelig.

Mål 2: gå minst 5 turer pr uke - justeres til: gå minst 1 tur pr uke i terrenget (resten av turene kommer med på målet om antall skritt).

Mål 3: bruke 900 denne uka - det gjorde jeg + at jeg har handlet mye til neste uke slik at jeg allerede har brukt 600,- av neste ukers budsjett. Dette innebærer at jeg har 300,- til neste uke. Ser at det kommer til å holde hardt... Ser at jeg synes det er slitsomt å skulle være SÅ bevisst på hva jeg kjøper/ikke kjøper. Samtidig ser jeg at det hindrer HELT KLART all tull-kjøpingen med kjeks, gotteri m.m. MEN ser at så snart jeg vet hvilken økonomi jeg har i juni, skal jeg justere på dette.. MEN altså: for neste uke må ca 1000,- holde.

Mål 4: 6-7 glass vann pr dag - synes dette er VANSKELIG - ligger på rundt 1 liter pr dag - altså halvparten av anbefalt - målet mitt er fortsatt 6-7 glass vann pr dag - må jobbe med saken

Mål 5:5 min styrketrening 6 dager pr uke - målet er nådd og holdes slik også neste uke.

Mål 6: minimum 70 000 skritt pr uke - målet er nått - kommer over 80 000 så det er jeg MEGET godt fornøyd med - målet holdes slik også neste uke. Det krever at jeg er ute og går MER enn "bare" til/fra jobb - dvs. at jeg må gå MER enn 1 time ekstra pr dag - og det klarer jeg :)

Har tidligere hatt et mål om å øke pulsen mellom lyktestolpene - ennå ikke prøvd dette, må se om jeg får det gjort denne uka. Istedet har jeg klatret opp på høyder som er endel høydemeter og pulsen er klart kommet opp, men vet ikke hvordan "joggeformen" er....

HELSE: ser at jeg klart bli MYE MINDRE sliten når jeg går til/fra jobb nå - DET er DEILIG!!
0

#46 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 mai 2011 - 15:16

Mandag: fiskekaker og spagetti
Tirsdag: pølse med bacon på grillen + pommes frites(?)
Onsdag: lasagne?
Tordag: fiskepinner og pasta
Fredag: kyllingklubber og ris
Lørdag: grøt
Søndag: ?
0

#47 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 mai 2011 - 20:05

IDag hadde jeg fri fra jobb, og etter å ha fulgt sønnen min til skolen gikk jeg en tur i terrenget - tok 1,5 timer og var kjempeflott trening. 3. dagen på rad at jeg klatrer meg opp på et høyt punkt- er turbok der, og jeg gledet meg til å være den FØRSTE til å skrive meg inn idag - MEN så var det ei dame som hadde vært fer kl 5.09!!! Ellers var jeg nummer to så jeg får godta det - blir skikkelig svett og må klatre for å komme opp - kjennes i bena i dag, slik at jeg er glad jeg får litt klatrepause, så får jeg se an formen til helga.

Etterpå lagde jeg sjokoladekake til et arrangement og til oss selv, og kjørte datteren min på fritidsaktivitet kl 12 - parkerte bilen i byen og gikk hjem (tar ca 30 min, stort sett oppoverbakker) - så da klokka var nesten 13 hadde jeg faktisk trimmet i 2 timer allerede!

Dermed endte jeg opp på over 14000 skritt idag, og klart jeg er fornøyd med det.
Foruten 5 min med styrketrening blir det ikke separat trening i morgen, men skal gå i toget så får vi se hvor mange skritt det blir - dersom jeg ligger under 10 000 på slutten av dagen er det mulig jeg går en ekstra liten tur på ettermiddagen/kvelden - avhengig av om jeg har barnevakt.

Totalt er jeg fornøyd med de siste 3-4 ukene - har gått 3 kg ned på 3 uker, og klart at jeg er fornøyd med det. Nå gleder jeg meg bare til målene rundt mage og midje reduseres - og gleder meg også til å se neste kilo-tall på vekta!
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 mai 2011 - 09:02

Utrolig at den noen gang har passet. Da jeg endelig hadde klart å lirke skjørt og vest på riktig plass så jeg at jeg må inn ca 20 cm på midje og det samme - eller noe mer rundt brystet - DET ER MYE!!! Er det virkelig mulig å få til???? Datteren min konfirmeres om 3 år, og DA hadde det vært FLOTT!! Skjønner jo at det er fullt mulig på 3 år, MEN jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde motet oppe så lenge!
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 mai 2011 - 09:03

Sitat

Så flink du er til å gå med teller,må skjerpe meg på det jeg og,den ligger jo framme,det er bare å feste den på..
Hvor mange måltider få du i deg om dagen? :)

Leste netopp at nyere forskning viste at det IKKE var forskjell på forbrenningen om man spiste alle kaloriene samtidig, eller fordelte dem utover dagen - DET var oppmuntrende for meg som liker å ha mange kalorier til middagen. MEN det jeg vet som det er noe i er at om man fordeler til en del mellommåltider er det lettere å ikke gå i fella med å småspise...
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 mai 2011 - 08:28

Jeg VET at problemet for meg er ikke å gå ned, men å holde motivasjonen oppe tilstrekkelig lenge. I går ble det for første gang under 10 000 skritt siden jeg fikk skritt-telleren, men har et total-mål for uka så det går nok bra (ble i overkant av 9100 skritt) - elendig vær, iskaldt, vind og snø ga ikke STOR lyst til å gå ut mer ...

MEN så lastet jeg ned noen programmer på mobiltelefonen min som jeg tror kan være til stor hjelp:

1) drikke vann - kan velge selv antall glass og så kommer det påminning med vannglass på telefonen - veldig kult og også god oversikt over dager/uker

2) situps: situpsprogram - nesten som personlig trener - der jeg satte meg som mål 100 situps etter hverandre, og hvor program med pauser og antall kommer automatisk opp - så nå blir det spennende hvordan magemusklene tar dette !

3) vektprogram - får opp dagens vekt - legger inn vekt og får opp på diverse oversikter- tror det kan være motiverende å se

4) skritt-teller - denne viser også oversikt over dager og uker, veldig flotte oversiktsbilder med mål 10 000 pr dag og 70 000 pr uke

Slike ting som dette kan være med på å motivere meg på veien videre - trenger variasjon og ting å strekke meg etter
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 mai 2011 - 20:07

.. og idag var min første sprekk egentlig - spiste flere håndfuller med potetgull og var VELDIG sugen på ting i kveld - VELDIG VELDIG DUMT - men spist er spist og gjort er gjort.

får heller ta det som det er, og fortsette med ny giv i morgen
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 mai 2011 - 09:11

.. og det skulle jeg IKKE har gjort, viste en oppgang i forhold til søndag, men VET jo at vekta varierer, slik at jeg får se hvordan det er til helga... HÅPER jo at jeg har gått ned siden jeg har vært så flink

Følger situps-program på mobilen - legger opp til at jeg skal kunne ta 100 kontinuerlig innen en viss tid med trening - igår tok jeg totalt 53 situps, i går var det 40 (men ikke kontinuerlig altså!!) - MEN - igår kjente jeg at det dirret litt i magen - en god følelse og jeg tror det er KJEMPEVIKTIG for å få strammet opp magen etterhvert - HÅPER virkelig at økende sit-ups vises på målene på søndag
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   Synsegulla 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 26-desember 10

Skrevet 19 mai 2011 - 20:53

Snikveiing er ikke lurt, er min erfaring. Jeg har nesten sluttet å veie meg nå, jeg vil heller bare fokusere på å gjøre alt riktig. Jeg har så smått begynt å rocke med rockering for å stramme opp etter svangerskapene mine. Kjedelig, men det må til.
Følg meg gjerne på : synsegulla.blogg.no
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 mai 2011 - 21:03

Idag ble det over 18 000 skritt - og det var pga at jeg deltok i ungenes fritidsaktivitet slik at jeg fikk en nesten times gåtur i tillegg til vanlig trim - VELDIG STOLT OVER 18 000 skritt!!

Situps programmet mitt er kommet opp i 61 situps fordelt på 5 "økter" med 75 sekunders pause mellom hver økt. Høyest ant rep er 15 idag. Kjenner at det tar godt i magen og håper håper håper håper at dette vises på midjemålet på søndag!! Har styrketreningsøvelser på gulvet hver kveld - med situps, benløft (20x2), rompe-løft (holder hvert løft i 15-20 sekunder) - tar ca 15 rep der, og armtrening (ikke begynt med pushups ennå, men det kommer nok etterhvert.

Over 9 trimpoeng til nå i denne uka, og det er jeg fornøyd med - nesten ingen trimpoeng 17.mai så jeg hadde litt å ta igjen.

I helga må jeg få gått meg minst en tur i terrenget - helst to - vi får se vær og lyst osv an - synes det er viktig at jeg går de turene i terrenget med GOD LYST.

Nå holder jeg på å lage meg ny knekkebrød forsyning, som jeg pleier å spise til frokost, samt har så smått begynt å planlegge menyen m.m. for neste uke.

Føler at ting går rett vei. Er VELDIG spent nå fordi mensen må komme snart, men vi får se hvordan det går i forhold til vekta..
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   Synsegulla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 mai 2011 - 06:45

Så utrolig flink du er til å gå. Jeg har hatt pause fra skrittelleren min nå. Kanskje jeg skal slå følge med deg og finne den frem igjen?
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 mai 2011 - 07:18

Sitat

Så utrolig flink du er til å gå. Jeg har hatt pause fra skrittelleren min nå. Kanskje jeg skal slå følge med deg og finne den frem igjen?

Gjør det :D Jeg noterer hver dag -målet er over 70 000 pr uke - synes det er VELDIG motiverende og passer veldig på den skritt-telleren .
0

#57 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 mai 2011 - 21:38

Idag hadde jeg som vanlig skitt-telleren liggende i lomma på tur til jobb - og den telte nesten 2000 skritt mindre enn vanlig på samme distanse - IRRITERENDE.

Forøvrig kom jeg likevel på 11500 idag :D
0

#58 Brukeren er ikke pålogget   Synsegulla 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 mai 2011 - 22:06

Du må kjøpe deg en god en. Min er knallgod- teller alt mulig og har 7 dagers minne. Men flink er du likevell :D
0

#59 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 mai 2011 - 18:22

Har en god en - den kan ligge i alle possisjoner, og husker også 7 dager, kan sette mål, tid, kalorier osv. Har den stort sett liggende i lomma, så den slurvet nok fordi den lå veldig uheldig - men, men - ble godt over 10 000 skritt likevel i går så da så....
0

#60 Brukeren er ikke pålogget   besc 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 mai 2011 - 18:27

Fikk gått meg en langtur i terrenget i dag også - dvs den er igrunnen ikke så lang lenger - tar 1 time og 20 min å gå idag - merker at jeg går raskere, men VELDIG god trening når jeg skal opp på en høyde - RETT OPP - klatrer og puster meg oppover!! Kjenner ikke så mye i bena men pusten svikter - DEILIG å kjenne at jeg får skikkelig trening, og er VELDIG fornøyd med meg selv etterpå :D Planen er å ta samme tur i morgen - er begrenset hvor mye jeg kan gå i terrenget ennå pga snø, MEN planen er at når snøen er borte skal jeg gå opp på en topp vi har her - flere år siden jeg var på toppen.... Men i ÅR skal jeg ta flere turer er planen.

Planen er også å kjøpe barnas turkort som jeg håper kommer 1. juni og så gå flest mulig turer før skoleslutt (da reiser datteren min på ferie og vi like etter, så da må vi ta pause på turkortet til høsten).
0

Valgmuligheter for emne:

• 14 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet