Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake - litt beskjemmet og aldri så lite flau:(

 

Har ruslet litt rundt i "kulissene" her en stund og lurt på om jeg skulle legge igjen spor etter meg. Og nå har jeg bestemt meg - jeg lager min egen tråd:)

 

Har vært "medlem" her for noen år siden - da under navne Pandora. Gikk faktisk ned over 15 kilo fram til 2009 - og har gått opp over 9 kilo fram til i dag. Fikk plutselig en aha opplevelse da jeg "så" at nå nærmer det seg 10 kg opp. Vel - det kom jo ikke plutselig. Har bare klart å fortrenge det.

 

Men nå er det slutt. Jeg har klart det før - og skal klare det igjen!!

Ser at noen av mine "bekjente" fra den tida har vært mye smartere enn meg - de er fremdeles medlemmer her inne. Skal nok "lure" meg innom dem og hilse på etterhvert:)

 

Men nå er det altså offisielt - jeg starter på nytt....

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få bort de ekstra kiloene :) Tro meg, jeg vet alt om å slanke seg og legge på seg igjen..

 

Men gangen her så har jeg innsett at det handler om å endre livsstil for alltid !! Før så var det mer sånn " nå går jeg på GR meny og trener, men når jeg har blitt slank.. da kan jeg slappe av.." og så har jeg gått tilbake til det gamle igjen.. Og så har jeg lurt meg selv med å ta såkalte "pauser" når det er ferie, jul, påske, fest osv osv.. Da har jeg gått på en skikkelig sprekk og da har jeg gitt opp for en periode.. Ikke rart jeg har vært en jo jo slanker.. Men det var før !!

 

Jeg holder til på tråden " det sitter mellom ørene", stikk innom oss da vel :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med tilbakemelding:)

 

Litt hektisk i kvardagen for øyeblikket - regner med litt bedre tid neste uke. Men har iallefall tatt grep om treninga. Min treningsform er å gå. Og da mener jeg ikke sånn kosegåing - men en til en og en halv time iallefall 4 ganger i uka. Starter med det - så får vi se om jeg bytter ut litt av gåinga med styrke etterhvert.:)

 

Har også tatt grep om maten. Kanskje litt ugunstig tid å starte på dette. Juleborda står jo i kø. Men kanskje jeg kan klare å komme gjennom førjulstida uten å gå ytterligere opp i vekt. Hadde jo værte en seier bare det....

 

Veier meg mandager - og satser på 0,5 kilo ned på neste veiing.

 

Yees - har en god følelse her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter:)

 

Full fres på jobb - alltid travelt på en fredag.

Så er det hjem og finne fram joggeskoa. Planen er en 90 minutters tur i raskt trav.

Og så er det julebord sammen med jentene i klubben - det gleder jeg meg til:)

Blir nok en del over dagsbehovet - men planen er å holde meg unna alt av snop og snacks. Det blir buffe - og der kan jeg fråtse i magre godsaker. Kommer til å nyte en god dessert også - men bare en;) Blir en utfordring det der - dessertmenneske som jeg er.

Vin blir det også - og kanskje en ørliten cognac.

 

Alt i alt en god plan synes jeg. Skal komme innom i morgen og rapportere om den holdt!

 

Nyt fredagen da - ukas beste dag synes jeg:)

 

mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kosleig hilsen storesøster:) Ei riktig god helg te deg og...

 

Hadde en kjempekoselige kveld i går. Vi er 5 venninner som har holdt sammen i tykt og tynt i mange år - helt siden vi etablerte oss med mann og barn - for leeenge siden:)

Noen av oss har vært venninner siden vi lekte i sandkassen faktisk:)

 

Og i går hadde vi julebord i heimen hos en av oss. Utrolig koselig - drøsen sitter løst i sådant lag.. Koste oss med masse god mat - og god vin. I kontrollerte former da selvfølgelig:)

 

Har estimert kaloriforbruket sånn noenlunde - har iallefall ikke tatt for lite i. Ligger godt over tildelt dagsbehov - men føler likvel jeg har kontroll.

Fikk meg en raske trimtur i forkant - og skal ut å trimme i dag også.

Så får vi se hva vekta sier på mandag!!

 

Ellers er planen å vaske vinduer i dag. Må man så må man....

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig og rolig søndag - lat og lang frokost;) Formiddagsbesøk hos en venninne - kun kaffe:) Ellers kos i godstolen med te og pledd og ei god bok.

 

Lørdagen ble brukt til vindusvask og annet forefallende arbeid i heimen - og en laaang treningstur i kupert terreng. Kan våge meg ut i marka når det er lyst og en ser hvor en går. Ellers er mørket kommet når jeg legger i vei på trimturene. Og da holder jeg meg til opplyste steder. Dessverre har vi ingen opplyste treingsløyper her hvor jeg bor - må derfor gå langs landeveien. Har funnet en vei med liten trafikk - men er jo asfaltert da - og det er ikke optimalt for mine føtter:p

 

Helgastatus er iallefall brukanes - selv med utskeielse fredag.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag - kliss lik forrige mandag. Ørlite skuffa der da - hadde forventet litt nedgang iallefall. Med kaloriinntak under streken ( unntatt fredag) og masse trim - vel, får satser på "løsning" neste mandag:)

 

Merker jo at det stritter litt imot oppi hodet når vekta ikke rikker seg - og en vet med seg selv at alt er gjordt "etter boka". Men så er det jo ikke alltid denne kroppen er helt inneforstått med at nå må den spille på lag - kanskje den prøver å krangle seg til noen søtsaker. Men det skal den bli blå for gitt. Her er det jeg som bestemmer. Og bare jeg bestemmer lenge nok må den gi tapt:)

 

Kjenner at den verste skuffelsen er over - og jeg er klar til å fortsette kampen om kiloene. Har satt som mål å klare 3 kilo til jul!!

 

Yeeesss - dette skal gå min veg.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mia :)

 

Når du har vært så flink til å trene og hatt god kontroll på maten så er det liten grunn til bekymring - på sikt, i alle fall. Jeg eksperimenterte litt med utregning på kalorier inn/kalorier ut tidligere, trodde jeg hadde funnet "svaret" siden det stemte de tre-fire første ukene, men så gikk jeg plutselig opp i vekt en uke jeg visste jeg hadde vært flink (og i følge utregningen skulle gått ned...)! Belønningen kom uka etter...så siden da har jeg klart å ha et ganske avslappet forhold til ukas veiing (er spent på om den viser nedgang, selvsagt, men står på videre for det!).

 

Kanskje føles klærne litt ledigere eller du ser cm-målet bli mindre - det er uansett noe som føles positivt så lenge vi tar de riktige valgene (om vekta er litt vrang)!

 

Hold motivasjonen oppe - det er verdt det! Vi bestemmer, det har du rett i! :)

 

Ha en fin mandagskveld - og en super uke med bare gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - ikke sant - vi bestemmer:)

 

Stresser ikke så veldig med den stillstanden. Men mye vil ha mer sies det - og det gjelder vist for tapt kilo også:)

 

Ellers føler jeg meg helt topp. Både jeg og kroppen min har det strålende med dette kostholdet og den treninga jeg utfører. Utrolig at det skal være så vanskelig å holde på sunne vaner. Men ting tar tid - får bare akseptere det. "Nye" vaner må få feste seg skikkelig!

 

Ble ikke tid til trening i går. Og for første gang på lenge føler jeg et behov for å bevege meg - og savner det når det må droppes. Men av og til må man bare innse at døgnet ikke har nok timer. Får heller ta en ekstra runde i dag.

 

Maten derimot var helt etter boka. Spiste laks - elsker fisk:)

 

Holder på med planlegging til gjestebud på fredag. Da venter vi 2 vennepar - og da står maten i høgsetet. Blir et eller annet med kamskjell til forrett - helstekt indrefilet til hovedrett - og så blir det sjokolademousse til dessert. For dessert må man unne seg av og til. Blir jo vin til også da - og det drar opp kalorienen:p Får legge inn ei ekstra treningsøkt og to.

 

Kjempehilsen til alle som titter innom. Stå på - dette kan vi klare...

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg - igjen:)

Tida raser avgårde - trenger flere timer i døgnet jeg:D

 

Vært dårlig med trening denne uka. Fikk ei skikkelig økt tirsdag - etter det - nada :) Ikke får jeg tid i morgen heller. Da blir det full fres med gjester fra tidlig kveld. Og lørdag er det gullbryllup på tapeten - da går den dagen også. Håper jeg får tid til en treningstur tidlig formiddag - eneste muligheten.

Vel - sånne uker vil komme. Får ta noen ekstra runder neste uke...

 

Matmessig ligger jeg godt an så langt. Men nå står utfordringene i kø. Håper jeg klarer å ta lure valg.

 

Måtte helga svare til forventningene - og så der det jo første søndag i advent. Håper alle er ferdige med julekalenderen:)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en riktig god trimtur på 90 minutter på formiddagen.

 

Rett i dusjen og på med finstasen og så avgårde i gullbryllup.

 

Der bugnet med med mat i alle varianter. Var utrolig lur - forsynte meg med masse salat og bare sunne saker.

Vel - helt til kakebordet ble satt fram. Da valgte jeg oreokake av alle ting. Kunne formelig kjenne kaloriene:p

 

Men ellers godkjent karakter.

 

Og det var kjempetriveligt å treffe alle etterkommerne etter svigerinne og svoger. Bare med barn, svigerbarn, barnebarn og olderbarn teller familien rundt 60!!

 

Nå blir det en rolig kveld - med lite mat:)

 

Og i morgen tennes adventslysa:)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fres her i gården storesøster:)

Veide meg i går - ned 1,1 kg - HURRRRAAA. Lure valg lønner seg!!

 

Har hatt det litt utfordrende matmessig både i går og i dag. Viste jeg kom til å få ei travel uke - og har prøvd å legge en plan. Hadde middag klar i går - spist mellom 2 kurs:)

I dag har det vært henting og bringing av mann og barnebarn. Har en datter som leser til eksamen på fredag - og avlaster henne litt. Og en mann som dro på kurs et par dager. Så da må jeg innrømme litt sånn "stående buffe" ved kjøkkenbenken. Ikke bra:( Og nå er jeg sulten igjen. Har vært inne og logget mat - ikke mange kalorier igjen i dag!

Ikke trimpoeng heller - full skjæring med andre ord.

Blir litt roligere fra torsdag - håper jeg.

 

Men denne uka logger jeg nedgang på vekta - og er strålende fornøyd med egeninnsatsen:)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1,1 kilo er jo supert ! Du har helt rett, lure valg lønner seg :D

 

Kjenner meg igjen i det å ha travle uker ja.. Det som hjelper meg igjennom sånne uker er å være fornøyd med det jeg får til av trening ( selv om det kan være lite..)og ha fokus på å notere alt jeg har i munnen.. og passe på antall kcal..

 

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært - og er - ei travel uke. Har ikke fått trent en eneste dag denne uka. Og jeg savner det - utrolig men sant:D

 

Har hatt travle dager på jobb - og travle dager hjemme. Denne helga skaL vi ha barnebarn på overnatting fra i dag til søndag. De er jo store da - og klarer seg selv sånn sett. Men kosen med unger i huset tar jeg gladelig imot:)

 

Blir nok masse bringing og henting. Unger i dag har det jammen ikke mindre travelt enn oss. Det er elevkvelder og bursdager og øvelser og you name it:) Og innimellom skal det mates og koses....

Og litt julebakst står også på tapeten - men bare litt!!

Men jeg MÅ få lurt en en treingstur eller to.

 

Man får henge i stroppen som best man kan. Neste helg drar vi til København - og da skal det bare nytes:)

 

Koselig helg til alle fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia! Så flink du er! Du tar tk i det meste om dagen og rekker alt! Hyggelig med barn på besøk! det blir nok tid til mye kos innomellom alle aktivitetene! ha en superfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg være litt med i denne tråden, også?? Er med i en annen, men det går vel bra?

Jeg begynte friskt og bra i slutten av august/begynnelsen av september. Startvekt omtrent 79... kom meg ned til 74,8 og var sååååå glad. Klærne satt mye løsere, alt føltes ok, så tok spisetrangen over igjen... og nå er jeg tilbake der jeg startet... og jeg skal love at det tok kort tid!

Er flink til å trene, løper stort sett 4-5 ganger pr uke, varierer mellom 5 og 10 km, noe rolig langkjøring, noe intervall. Løper inne på tredemølle nå på denne årstiden, ellers ute i skogen. Liker ikke å løpe langs veien (bare om våren når jeg leeeeengter ut!!!). Litt styrketrening blir det, mest kjernemuskulatur. Har en nokså rolig arbeidsdag, så jeg er avhengig av trening for å få noe fysisk utfordring.

Mitt matproblem ligger i at jeg spiser for store porsjoner, spiser leeeenge etter at jeg er m ett, småspiser og aldri i mitt voksne liv har hatt et normalt forhold til mat... jeg vet faktisk ikke hvor mye mat jeg trenger... (Jo da på papiret vet jeg det!... jeg kan regne, men ingen ting ligger klart i hodet) Jeg trenger hjelp.. flere som kjenner seg igjen?

 

Hilsen en noe frustrert dame på 47 som inni seg ikke er så mye mer enn 30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne du kan være her - bare koselig det:D

 

Ja - det var disse opp-og nedturene da. Mitt problem er at jeg er skrekkelig flink i perioder - og så er jeg ikke "flink". Så for å si det på en annen måte - enten slanker jeg meg eller så slanker jeg meg ikke:p

 

Dette må jeg få en slutt på. Så nå har jeg meldt meg på GR-kurs etter nyttår. Det er et aktiv kurs med spinning ( kan egentlig ikke fordra spinning !!) - men synes det blir så kjedelig å sitte pal stille i over en time. Så nå prøver jeg dette. Det starter allerede 2. januar. Mitt mål er holde vekta gjennom jul/nyttår - og så ta av i kontrollert former utover våren:)

 

Ellers er det travle tider framover. Og denne helga skal vi til København og få julesteming i tivoli:) Kanskje det blir litt juleshopping også.

Stresser pittelitt med juleforberedelsene da. Masse som skal i boks før julefreden senker seg - og så er det ikke så lang tid å gjøre det på. Men det blir vel jul i år også regner jeg med....

 

Ny dagene da dere. Det skal jeg også ( tross litt førjulsstress)!!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme fra deilige København:)

 

Har hatt ei utrolig flott og avslappende helg. Fått masse julestemning i et flott pynta tivoli - gløgg og lune æbleskiver - brente mandler - julelunsj med diverse sorte sild og juleøl - handlet årets Georg Jensen julepynt - hørt på skikkelig blues på Mojo - spist Tapas og drukket rødvin - kjøpt meg ny svart kjole og knallrøde sko med de hælene!! - frekventert en utrolig hyggelig vinbar og smakt på diverse sorter røde viner og deilig oster - og gått opp 1,5 kilo!!

 

Så nå brettes ermene opp - de kiloene skal av denne uka - banna bein:D

 

Håper på en god trimtur i dag - været er ikke så allerverst. Regner - men er ikke glatt. Og så blir det fiskesuppe til middag.

 

Hadde tenkt å bake litt i dag - men tror jeg står over. Er stort sett meg som dukker ned i kakeboksene - og jeg har aldelse ikke godt av det. Er jo noen kaloribomber disse uskyldige små kakene:p

 

Så da julepynter jeg heller stuevinduene mine - med ny julepynt fra København:)

Kalorifritt og hyggelig - og med julemusikk til blir det en trivelig mandagskveld...

 

Husk å nyte adventstida da - en trenger kanskje ikke gjøre alt det en synes en må....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som københavn før jul var helt topp Mia52, og de ekstra grammene tar du fort av deg :)

 

Jeg har som deg meldt meg på ett GR aktiv kurs etter jul, her i gården går det bra med antall kcal : målet er å IKKE legge på seg mellom 01.des og 01.januar, men trenger ett "spark bak" når det gjelder å komme igang med trening..

 

Har gått ned ca 3,5 kilo på snart 10 uker, synes det går litt tregt da.. men har jo forstått at dette tar tid.. men det er faktisk for første gang helt i orden :) Det for ta den tiden det trenger, jeg vil ned til 70 kilo !!

 

Ha en flott uke Mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jajamen - ikke helt fortrolig med det nye forumet jeg. Men kanskje det går seg til etter hvert :unsure:

 

Får prøve å poste et innlegg og se hvordan det arter seg :P

 

Og jeg har starta på kurs - aktiv kurs med spinning. Det gikk over all forventning - gleder meg til neste mandag faktisk. Og jeg som ikke liker spinning da :o

Men det var ei kjempegreie gruppe - og kurslederen var utrolig søt. Ingen i gruppa var ihuga spinningfans - alle starta med samme litt negative innstilling. Men så rusla vi ut da - og var såre fornøyd med oss selv - egeninnsatsen og livet sånn generelt :P

 

Får jo bare innrømme en oppgang på 1,5 kilo i jule/nyttårshelga. Fortærende å måtte ta av samme kilo flere ganger. Men kan vel ikke skylde på andre enn meg selv.

 

Er iallefall glad jeg meldte meg på kurs. Nå satser jeg friskt framover - og håper å klare 7 kilo på dette kurset. Da skifter jeg BMI kategori :)

 

Lykke til alle sammen da. Jeg håper å bli en flittigere bruker framover. Men de har vært litt ustabile disse sidene - og jeg er ikke noe tålmodig når det ikke fungere optimalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So fare - so good :P

 

Måltider - godkjent - lettsaltet torsk til middag :)

Trening - godkjent - rask trimtur på 60 minutter i blest og silregn

 

Satt inne og lurte lenge på om jeg skulle trekke i treningstøy i går kveld. Prøvde meg på tusen unnskyldninger for å utsette turen - men fant ut at det bare var å hoppe i det. Har godt regntøy - ikke er jeg mørkredd - og kondisjonstrening trenger jeg.

 

Kjempegod samvittighet etterpå der jeg satt godt under pleddet med en stor kopp te :lol:

 

Så for 2012 jenter - ingen unnskyldning - JUST DO IT!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og snart helg :rolleyes:

 

Onsdagens oppsummering:

Godkjente måltider. Ble invitert til min søte mor på smørbrød - så dett var middagen i går :P

 

Trimtur på 80 minutter i friskt driv - godkjent det også. Liker å gå - så det er egentlig ikke sydsomt. Verre med styrketrening - ikke kommet i gang der. Men nå har jeg inngått en avtale med meg selv - skal ikke stresse med denne styrketreninga disse 7 ukene jeg går på kurs. Hoppet jo på et aktivt kurs jeg - så da er det spinning hver mandag. Ellers blir det trimturer - kanskje med litt jogging innimellom etterhvert. Og så legger jeg inn litt styrke når jeg føler for det ;)

Har satt opp en plan for denne uka med spinning mandag, trimtur tirsdag, onsdag og lørdag. Regner med å komme i mål der - sette av 90 minutter på lørdag bare :)

 

Måtte dagen bli lys og trivelig for alle :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...