• 18 Sider +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Mia tar grep - igjen Da var jeg tilbake - litt beskjemmet og aldri så lite flau:( Har ruslet litt rundt i "kulissene" her en stund og lurt på om jeg skulle legge igjen spor etter meg. Og nå har jeg bestemt meg - jeg lager min egen tråd:) Har vært "medlem" her Vurder emne: ***-- 1 Stemmer

#141 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 24-oktober 11

Skrevet 26 juni 2012 - 07:55

Jammen gikk det over all forventning denne uka - hadde gått ned 1,7 kg :D
Så status pr dags dato er en vekt på 74,3 kg - en BMI på 27,3 - et midjemål på 83,0 cm - og en strålende fornøyd mia ;)

Nå begynner utfordringen - det er ferie - vi drar til Spania på lørdag - og jeg har ikke lyst å gå opp i vekt :huh:

Så det blir knallhard jobbing hele sommeren - men med rom for kos. Får legge inn et ekstra gir på treningsfronten ;)

Det er altså planlegging av ferie i heimen hos meg. Koffert skal pakkes - hage skal klargjøres - arbeidsoppgaver på jobb må være på plass - frisør og fotpleie er bestilt til onsdag ( må jo være presentable må vite )og vi skal ut både onsdag og torsdag kveld. Puuh - blir i overkant travelt :P Og så skal jeg jo trene også :rolleyes:
Men det skal nok gå bra - er ganske gira på å få dette helt i havn :)

Så jeg har meldt meg på Hold-Vekten kurs - men det starter jo ikke før i august. Og da må jeg klare meg alene i 2 måneder :mellow:
Egentlig vil jeg ned 5 kg til - men prøver å stabilisere litt først.

Så Sarri - vi får backe opp hverandre. Kan jo ikke gi oss nå. Vi får hjelpe hverandre gjennom sommeren - og så satser vi friskt fra høsten av :)

Hurra for oss sier jeg - vi forsøker iallefall ;)

Klem fra mia
0

#142 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 13-januar 12
  • LocationVestfold

Skrevet 27 juni 2012 - 17:37

Gratulerer! Stor blomsterbukett til deg :D

Så deilig med Spania da! Er visst hetebølge der nå, men når man kan ligge å duve i vannet hele dagen og danse natten lang, så går det vel bra. Tror det er slankende å danse, måtte være de bratte bakkene og dansingen som hjalp meg med å ikke legge på meg.

Vi drar opp i fjellet ovenfor Kongsberg til lørdag. Jobben til datteren min eier ei hytte der som vi skal være på ei uke.3 glade barnebarn og datteren vår og oss. I fjor badet vi i et fjellvann og hadde nydelig vær. Tror det blir litt annerledes denne gangen. Har vært alt for kaldt hittil...

Vi har et loft som er fyllt til randen av skrot. I dag kom eldste datteren vår og vi ble kvitt noen esker. Tror hun er redd for at det er de som må rydde alt etter oss. Fint å få litt puff til å gjøre dette nå. ;)
0

#143 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 27 juni 2012 - 17:42

Lurer på om det er fordi jeg ikke går på kurs, at denne siden oppfører seg merkelig. I går sorsvant alt jeg hadde skrevet og i dag ble det bare postet til siden uten at jeg fikk gjort meg ferdig. :angry:

Ha en strålende ferie og kos deg masse. Du har vært strålende flink. Vær stolt av deg selv.Det har du god grunn til. :) :)

Klem fra Sarri.
0

#144 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 14 juli 2012 - 09:47

Nå er du vel snart hjemme igjen, velkommen til Gamlelandet.

Mens du har kost deg i sol og varme, var vi på Blefjell og sloss med knott, mygg og klegg.
Ja, ja, noen må jo ta seg av det også. :angry:

Spent på hvordan du har greid deg i varmen! B) Du har vel vært strålende flink. Her er det stillstand kan man si...

Og sommeren B) B) kommer ikke. Hvis det er nogenlunde fint vær og ikke for mange mørke skyer i nord, så blåser det så osten blåser av maten. Nei dette er helt deprimerende.. :(

Gleder meg til å høre om din ferie!

Litt frustrert hilsen fra Sarri.
0

#145 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 juli 2012 - 19:16

Tror du ikke hele det lange innlegget mitt forsvant da :angry:
Så nå kommer kortversjonen:
Vi har hatt en utrolig flott ferie i en utrolig flott villa i Spania. God plass til alle 10 ( 6 soverom med 6 bad) - et flott uteområde med et stort flott basseng bare for oss.
Så vi har storkost oss i 14 dager B)
Det har blitt masse god mat - både selvlaget og på restaurant. Treningsturer på 1 time nesten hver dag for å bøte litt på alle "syndene".
Så nå blir det spennende i morgen. Da skal jeg på vekta enten jeg vil eller ikke ;)

Og nå venter vi på sommervarmen her hjemme du. Vi vil nyte dager og kvelder her også - uten at vi blåser bort.

Snakkes utover. Skal logge resultater fra vekta i morgen om det er aldri så galt :)

mia
0

#146 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 juli 2012 - 09:00

Jaha - da var sannhetens time kommet.
Jeg veide 76,6 kg :mellow:
Altså gikk jeg opp 1,8 kg på turen + 0,5 kg som jeg hadde gått opp etter at jeg var ferdig med siste kurset.
Vel - det er bare å brette opp ermene og trå til for å få av disse "nye" kiloene. De skal ikke på igjen :angry:

Startet godt i dag iallefall - joggetur på 40 minutter klokka 6 i dag tidlig. Og det enda jeg har ferie ;)
Har sin forklaring da - kjørte min kjære på tidlig ferje - han dro på jobb i dag. Og da kunne jeg like godt nytte morgenstunden til noe fornuftig - når jeg allikevel var oppe liksom :rolleyes:

Målte meg også mandag - og legger inn måla her siden jeg ikke har tilgang til alle funksjoner i dagboka lenger:
16.07.12:
Vekt: 76,6 kg
Bryst: 100,0
Midje: 84,5
Hofte: 100,5
Sete: 101,0
Lår: 58,0
Legg: 39,0
Arm: 30,0
Hals: 34,5

Så får vi se om en måned da....

Dagen i dag skal tilbringes utendørs. Ser ut til å bli sol og fint her i dag. Og jeg må jo friske opp brunfagen før den forsvinner helt!

Ha en strålende dag da.
mia
0

#147 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 20 juli 2012 - 11:14

Kjære Mia :rolleyes:

Du har vært flink!!!

Jeg samenlignet mål og hals og lår var det eneste som jeg var 1 cm smalere enn deg på, ellers lå det godt over. Hvor høy er du?. Jeg er 163 (har kanskje krøpet litt, men det later jeg som ikke har skjedd).

Du gikk så fort ned på slutten, så det er nok bare det som ikke hadde stablisert seg.

De der tidlige løpeturene dine er det bare å ta av seg hatten for. Kanskje du kan greie det litt utover høsten? :unsure:

Jeg sliter med en halvkilo opp og ned.... men jeg trener 3 ganger i uka, så det er hvertfall bra. Bodypump mandag og i dag, og stramopp i går. Men jeg er for lite i bevegelse ellers. Er nok for lat. :angry:

Kjedelig å ikke ha tilgang til alt på Rohde-klubben, men du får vel det igjen nå?

Jeg er ikke veldig inspirert for tiden, men jeg prøver litt halvhjertet. Ser fram til å gå på kurs igjen, det er det som må til.

Men vi får inspirere hverandre så godt vi kan.

Klem :D
0

#148 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 23 juli 2012 - 11:14

Går det bra med deg? :rolleyes:

Jeg er ute på dypt vann nå :( . Drar til Sørlandet i 3 dager. Skal prøve å ikke skeie ut mer enn jeg allerede har gjort. Så blir det å ta skjeen i en annen hånd når jeg kommer hjem.

Ha en fin uke. Ikke gjør som meg! :angry:

Klem Sarri.
0

#149 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 juli 2012 - 13:50

Bra og bra fru blom - tror du ikke jeg gikk opp 0,4 kg denne uka da :angry:
Og jeg som var så bestemt på å gjenvinne iallefall noe av førferievekta :rolleyes:
Så jeg ligger nok og kvaver utpå dypet jeg også Sarri - vi får forsøke å hale hverandre inn nå på ettersommeren ;)

Begynte på jobb igjen i dag - og da er det bedre rutiner på kvardagen iallefall. Så i dag blir det kylling til middag - og en lang trimtur i kveldinga.
Det ble jo med den ene løpeturen forrige uke - ikke noe særlig å være stolt over det. Du er jo så flink med styrketrening du - der er ikke jeg kommet i gang i det hele tatt. Liker bedre å bevege meg jeg. Men jeg kjenner at jeg burde trent litt mer ved siden av. Bevegeligheten er ikke det den var for å si det pent :o

Savner også de funksjonene jeg hadde i programmet da jeg gikk på kurs. Regner med at jeg får tilgang når jeg starter på Hold Vekten. Men fortsetter jeg i denne trenden blir jeg nødt til å ta et nytt kurs først :P

Hold Vekten starter 16. august. Og da er jeg på tur. Vi har bestilt oss ei langhelt til Amsterdam fra torsdag til mandag. Så jeg må utsette til september da - og det er lenge til. Altfor lenge er jeg redd. Får snakke med kurslederen å høre hva hun foreslår.

Kosa deg masse på Sørlandet forresten - håpe du får sol og sommer der. Her hos oss regner det i bøtter og spann i dag <_<

Klem fra mia
0

#150 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 juli 2012 - 07:36

Jeg har fått meg Iphone - og der lastet jeg ned endomondo. Så nå fråtser jeg i "facts" :D

Altså:
Trenignstur i går kveld:
10,14 km på 1.36.52
Gjennomsinttsfart: 6,28 km/t
Max fart: 7,19 km/t

Joggetur kl. 6.30 i dag:
4,76 km på 0.37.15
Gjennomsnittsfart:7,49 km/t
Max fart: 7,04 km/t - og der må det jo være en ørliten feil etter mitt vett :o
Men gøy er det okke som :)

Jeg "deler" også med min søster og niese. Blir litt konkurranse av sånt. Og jeg som ikke trodde jeg var noe konkurransemenneske ;)

Så her gjelder det å gi jernet gitt!!

Stå på - utrolig hva vi kan få til.

mia
0

#151 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 25 juli 2012 - 20:56

Sommer og sol - endelig B)

Dagen tilbrakte jeg utendørs - selvfølgelig. Flaks å få sol og sommer på fridagen. Så nå er brunfargen oppfriska - måtte vi få flere sånne dager :P

Treningstur i dag:
10,07 km på 1.35.16
Gjennomsnittsfart:6.34 km/t
Max fart: 6.90 km/t

Nå skal jeg lage salat til lunsjen i morgen - og så er det vel bare til å ta kvelden for morgentrøtte arbeidsfolk :D

mia
0

#152 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 26 juli 2012 - 16:48

Hadde noen fine dager i Arendal.
Var på en spesiell restaurant, "Hjemme hos Wenche". Spiste verdens beste Andelår, potetmos. Ølet het Nøgene Ø og var en ny opplevelse.
Restauranten lå helt i vannkanten (de hadde gule gummistøvler til gjestene, hvis det ble høyvann). Pikekyss med krem og jordbær til dessert. Det var bare kjempekoselig og spesielt alt sammen. Og badevekta mi syntes også dette var helt topp. Pluss 1 kg til...

Dette er bare tragisk :angry: :angry: :angry: :angry: .

Jeg får bare se til å komme meg på kurs igjen. Jeg tror jo hele tiden at jeg skal gå ned dette, så jeg er der jeg var når kurset slutta, men jeg lurer meg selv.

i dag er det sommer her hos oss. Jeg har ligget på solseng i hele dag. Det er første gang i sommer som det ikke har skyet over.

Nå skal jeg bake knekkebrøda til GR. Og gå en tur med hunden. Mannen min er på brygga her i byen og tar en øl med broren sin.
Skikkelig sommer altså!! :)

Hva skal vi gjøre for å komme i gang igjen da? Blir litt fortvila jeg...
0

#153 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 28 juli 2012 - 21:06

Hallo! :rolleyes: :rolleyes:

Jeg har løsningen, ingen grunn til å fortvile lenger. :) :)

Tilbake på diett, veie alt, skrive opp og trimme litt hver dag.

Det er bare så ENKELT. ENIG?

Forferdelig trist vær her i dag. :( Har hatt hele familien på middag. Hønsefrikase` og Pikekyss med jordbær, bringbær og blåbær.(alt fra haven). Var ute mellom bygene og plukket.

Klem fra Sarri. :D
0

#154 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 juli 2012 - 17:31

:mellow: :mellow: Du - vi går for den løsningen :D
Ja tenk - så enkelt - og så vanskelig....

Har tråkket uti med begge beina disse siste dagene jeg. Har blitt masse kosemat - masse is osv.osv.
Nå tør jeg ikke veie meg mandag - trur eg :mellow:

Nei - dette er slett ikke lett Sarri.
Men opp igjen skal jeg iallefall ikke - så da er det bare å trå til.
Skal sjekke ut det lokale treningssenteret nå utover høsten. Tenkte om jeg skulle starte med noen timer med personlig trener - bare for å komme i gang liksom. Får forhøre meg litt iallefall.

Og så var denne helga over. Neste helg har jeg mannen min hjemme igjen - og da blir det en del festivitas utover. Håper på noen supre sommerdager i august da vet du. Har vært en dag med sol og to dager med silregn her i det siste. Ikke den ultimate sommeren nei :mellow:

Vel - nå det matpakketid...

mia
0

#155 Brukeren er ikke pålogget   skrulle 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 30-november 07

Skrevet 03 august 2012 - 21:23

Hei Mia - tenk at jeg fant deg igjen helt tilfeldig etter at du 'ble ny'! Det er blitt noen år siden jeg så deg sist og jeg har innimellom tenkt på deg og lurt på åssen det står til. Nå har jeg skumma tråden din og det er utrolig gledelig å se at det går så bra med deg (jogging på morrakvisten, til og med??!!). Joda, jeg har fått med meg at det har vært litt ferietrått i sommer, men det går seg jo til igjen nå når du kommer skikkelig i vanlig gjenge igjen og tar fram fokuset :).

Jeg kom meg helt i mål, men etter ei studn på HV så bar det gradvis oppover igjen. Drøyt 10 kilo skal av i denne runden. Og det er heldigvis utrolig mer overkommelig enn 30 :P. Som deg føler jeg meg skikkelig beskjemmet over at jeg ikke klarte meg.

Ønsker deg ei fabelaktig helg med gode valg i matfat og trim!

- skrulla :)
0

#156 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 august 2012 - 11:50

Og så ble det mandag igjen gitt :rolleyes:

Og mandag betyr veiing. Hoppa galant over forrige mandag jeg - men ble vel ikke den helt store endringen allikevel :(
Var en pitteliten nedgang da - på 0,3 kg!!
Så i dag viste altså vekta 76,7 kg. Det er 2,4 over førsommervekta det. Og jeg som hadde håpet på å se 73-tallet før midten av august. Jaja - får bare brette opp ermene og trå til. For nedover skal det - før de setter seg altfor godt fast.

Tør nesten ikke utbasunere mine gode fortsetter for denne uka - blir flaut når jeg ikke innfrir. Men kanskje det er det som skal til :)
Planlagt 3 treningsturer og 1 joggtur - joggeturen blir tidlig morgen :P
Maten skal måles og veies - iallefall til kvardags. Og håpet er en halv kilo ned.
Det er iallefall en god plan :D Problemet er vel en del utfordringer neste helg - men må man så må man. Og 500 gram er jo ikke allverdens ambisiøst. Den som intet våger intet vinner osv.....

Nettopp inntatt min medbrakte lunsj på jobb - så langt så godt ;)
Og i dag blir middagen servert når jeg kommer hjem - grilla laks.
Hadde håpet på en fin ettermiddag i sola i dag - men ingen sol å se så langt. Det hverken blåser eller regner da - får se positivt på det. Og været kan man ikke gjøre noe med - heldigvis :rolleyes:

Skrulle - så koselig :) Vel - ikke koselig at du har gått opp altså, men vel - du forstår. Skal innom å finne tråden din etterhvert. Og 10 kg er smårusk for drevne damer ;)

Sarri - du er her enda vel? Må ikke miste kontakten vet du...

mia
0

#157 Brukeren er ikke pålogget   Sarri 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationVestfold

Skrevet 06 august 2012 - 18:44

Hallo Mia.

Hva er det i veien med oss. Jeg har litt over 2 kg i pluss jeg også.
Føler meg bare helt mislykka. Kan godt se det også, rundt maven. :angry:

Orker ikke å gå helt inn for det nå heller. Jeg trener gpdt, men dette med å skrive har falt helt ut, jeg bare orker ikke.Går inn på skjermen, men slår den av igjen. :( <_< .

Men noe som er litt positivt er at jeg forbereder Hellas-turen vår. Gleder meg veldig. B) . Og barnebarna er helt yre... Aberet er at det er forferdelig varmt der nå. Og det er det ikke her. Regnet pøser ned. Det har kommet 25mm på bare 4 timer. 16 gr. er vel ikke noe å skryte av det heller.
Jeg stryker tøy og finner fram ting vi skal ha med. Må rydde litt her hjemme også. Eldste barnebarnet skal være her og passe pudlen. Han tar med seg kjæresten sin.

I morgen skal jeg treffe 4 barndomsvenninner. Det pleier å ta en del timer. Onsdag er det frisør og torsdag siste trening før jeg drar. Det har vært en kampanje om å trene 16 ganger i sommer og jeg rekker siste gangen torsdag. Da blir jeg med i en trekning om en overraskelse. Dette har vært en gulrot til å være aktiv i sommer.

Tror ikke jeg rekker å skrive noe mer før jeg drar til Kos, men jeg tenker på deg. Vi må jo komme på rett spor igjen :huh:
Skal jobbe med psyken min når jeg ligger i sola!! B)

Klem.
0

#158 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 august 2012 - 07:17

Måtte bare innom for å ønske deg en kjempetur Sarri ;)

Du får iføre deg soltøy og solkrem ( husk faktor!!) - og blir det for varmt trekker du i skyggen med ei go bok - perfekto B)
Og mens du ligger der og svetter jobber underbevistheten med de grepa du skal ta når du kommer hjem. Skal sende noen tanker nedover sånn dann og vann så du ikke glemmer det :rolleyes:

Gårsdagen gikk som planlagt den. Fikk goe middag da jeg kom hjem fra jobb - ble en lang treningstur på 1,5 time - og så jordbær med kesam til kvelds ;)
Regna hele turen - men det regna rett ned. Og det er ikke vi vant til på disse kanter der regnet ligger på tvers som regel :)
Så vi betraktet det nesten som opphold vi da.

Har blåst en del i natt - men ellers har vi sluppet unna "ekstremværet". Hørte på nyhetene at det hadde vært heftig enkelte steder.

Nå gjelder det å følge opp de gode fortsettene - matpakke har jeg med - middagen er planlagt og det blir treningstur i dag også :D

Trivelg dag da damer...

mia
0

#159 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 august 2012 - 09:54

Vel - det går ikke så allerverst gitt :rolleyes:

Kaloriregnskapet holder sånn noenlunde. Ble litt mye brødmat i går - men holdt meg unne isen som jeg egentlig holdt på å forsyne meg med :P Og det var jo bra!

Ble ingen trening i går. Men har 1,5 time mandag og tirsdg - og det er også planen i dag.
I går var det en sånn egenpleiedag - med fotpleie ( myke føtter og lekre røde negler! ) og frisørtime. Så nå føler jeg meg ganske så fresh.
Og så fant jeg meg ei lekker svart linbukse på en rådyr butikk som hadde opphørssalg. Det er så gøy å kunne vandre inn i butikker å kjøpe noe en har lyst på - og ikke måtte nøye seg med det som er tilgjengelig :)
Og med styremøte om kvelden ble det ikke tid til noen vandretur - men som sagt skal den utføres i kveld!!

Litt grått her hos meg - men det skal bli bedre utover helga har dem lovet. Og det tror jeg på B)

Nyt dagen da.

mia
0

#160 Brukeren er ikke pålogget   skrulle 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 30-november 07

Skrevet 09 august 2012 - 22:23

Grattis med bukse som du kjøpte fordi du likte den og ikke fordi den passet :). Akkurat den følelsen er verdt litt forsakelse i matfatet, selv om det er litt vanskelig å huske på når ulven gnager i magen og roper på tullball ;).

Flott å se at du kommer deg i gjenge igjen! Ønsker deg ei fabelaktig helg.

- skrulle :)
0

Valgmuligheter for emne:

• 18 Sider +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her