• 17 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Mia tar grep - igjen Da var jeg tilbake - litt beskjemmet og aldri så lite flau:( Har ruslet litt rundt i "kulissene" her en stund og lurt på om jeg skulle legge igjen spor etter meg. Og nå har jeg bestemt meg - jeg lager min egen tråd:) Har vært "medlem" her Vurder emne: ***-- 1 Stemmer

#21 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 24-oktober 11

Skrevet 12 desember 2011 - 09:50

Vel hjemme fra deilige København:)

Har hatt ei utrolig flott og avslappende helg. Fått masse julestemning i et flott pynta tivoli - gløgg og lune æbleskiver - brente mandler - julelunsj med diverse sorte sild og juleøl - handlet årets Georg Jensen julepynt - hørt på skikkelig blues på Mojo - spist Tapas og drukket rødvin - kjøpt meg ny svart kjole og knallrøde sko med de hælene!! - frekventert en utrolig hyggelig vinbar og smakt på diverse sorter røde viner og deilig oster - og gått opp 1,5 kilo!!

Så nå brettes ermene opp - de kiloene skal av denne uka - banna bein:D

Håper på en god trimtur i dag - været er ikke så allerverst. Regner - men er ikke glatt. Og så blir det fiskesuppe til middag.

Hadde tenkt å bake litt i dag - men tror jeg står over. Er stort sett meg som dukker ned i kakeboksene - og jeg har aldelse ikke godt av det. Er jo noen kaloribomber disse uskyldige små kakene:p

Så da julepynter jeg heller stuevinduene mine - med ny julepynt fra København:)
Kalorifritt og hyggelig - og med julemusikk til blir det en trivelig mandagskveld...

Husk å nyte adventstida da - en trenger kanskje ikke gjøre alt det en synes en må....

Klem fra mia
0

#22 Brukeren er ikke pålogget   storesøster 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 15-oktober 05

Skrevet 12 desember 2011 - 10:04

Ser ut som københavn før jul var helt topp Mia52, og de ekstra grammene tar du fort av deg :)

Jeg har som deg meldt meg på ett GR aktiv kurs etter jul, her i gården går det bra med antall kcal : målet er å IKKE legge på seg mellom 01.des og 01.januar, men trenger ett "spark bak" når det gjelder å komme igang med trening..

Har gått ned ca 3,5 kilo på snart 10 uker, synes det går litt tregt da.. men har jo forstått at dette tar tid.. men det er faktisk for første gang helt i orden :) Det for ta den tiden det trenger, jeg vil ned til 70 kilo !!

Ha en flott uke Mia52
0

#23 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 03 januar 2012 - 10:29

Jajamen - ikke helt fortrolig med det nye forumet jeg. Men kanskje det går seg til etter hvert :unsure:

Får prøve å poste et innlegg og se hvordan det arter seg :P

Og jeg har starta på kurs - aktiv kurs med spinning. Det gikk over all forventning - gleder meg til neste mandag faktisk. Og jeg som ikke liker spinning da :o
Men det var ei kjempegreie gruppe - og kurslederen var utrolig søt. Ingen i gruppa var ihuga spinningfans - alle starta med samme litt negative innstilling. Men så rusla vi ut da - og var såre fornøyd med oss selv - egeninnsatsen og livet sånn generelt :P

Får jo bare innrømme en oppgang på 1,5 kilo i jule/nyttårshelga. Fortærende å måtte ta av samme kilo flere ganger. Men kan vel ikke skylde på andre enn meg selv.

Er iallefall glad jeg meldte meg på kurs. Nå satser jeg friskt framover - og håper å klare 7 kilo på dette kurset. Da skifter jeg BMI kategori :)

Lykke til alle sammen da. Jeg håper å bli en flittigere bruker framover. Men de har vært litt ustabile disse sidene - og jeg er ikke noe tålmodig når det ikke fungere optimalt
0

#24 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 04 januar 2012 - 09:22

So fare - so good :P

Måltider - godkjent - lettsaltet torsk til middag :)
Trening - godkjent - rask trimtur på 60 minutter i blest og silregn

Satt inne og lurte lenge på om jeg skulle trekke i treningstøy i går kveld. Prøvde meg på tusen unnskyldninger for å utsette turen - men fant ut at det bare var å hoppe i det. Har godt regntøy - ikke er jeg mørkredd - og kondisjonstrening trenger jeg.

Kjempegod samvittighet etterpå der jeg satt godt under pleddet med en stor kopp te :lol:

Så for 2012 jenter - ingen unnskyldning - JUST DO IT!

Klem fra mia
0

#25 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 januar 2012 - 11:03

Torsdag og snart helg :rolleyes:

Onsdagens oppsummering:
Godkjente måltider. Ble invitert til min søte mor på smørbrød - så dett var middagen i går :P

Trimtur på 80 minutter i friskt driv - godkjent det også. Liker å gå - så det er egentlig ikke sydsomt. Verre med styrketrening - ikke kommet i gang der. Men nå har jeg inngått en avtale med meg selv - skal ikke stresse med denne styrketreninga disse 7 ukene jeg går på kurs. Hoppet jo på et aktivt kurs jeg - så da er det spinning hver mandag. Ellers blir det trimturer - kanskje med litt jogging innimellom etterhvert. Og så legger jeg inn litt styrke når jeg føler for det ;)
Har satt opp en plan for denne uka med spinning mandag, trimtur tirsdag, onsdag og lørdag. Regner med å komme i mål der - sette av 90 minutter på lørdag bare :)

Måtte dagen bli lys og trivelig for alle :D

mia
0

#26 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 13:22

Jaha - da var det fredag - og ukeslutt :D

Hadde en "urolig" dag sånn matmessig i går. Gikk noenlunde bra helt til kvelden. Da fikk jeg utrolig lyst på nøtter - og satte til livs 50 gram hasselnøtter. Masse kalorier i 50 gram hasselnøtter dere :P
Og et par skjeer med is ble det også. Fortærende og irriterende - for den isen kunne jeg godt unnvært - hadde ikke spesielt lyst på heller - men allikevel spiste jeg den. Det er sånn uforståelig i ettertid - men noe jeg må gripe tak i og bearbeide :(

I dag skal vi rydde bort jula - og så blir det god mat og vin sammen med min kjære. Men jeg skal holde meg langt unna nøtter og dessert - kors på halsen ;)

Skal bli godt med helg. Travelt på jobb nå i disse årsavslutningstider. Blir full fres neste uke også - sannsynlig overtid. Får planlegge litt sunn overtidsmat - og sette opp tid for trening. Planlegging er alfa og omega for meg - må vite hva jeg har å forholde meg til.

Ha en fortreffelig fredag damer - ukas beste dag spør du meg :D

Klem fra mia
0

#27 Brukeren er ikke pålogget   engeljenta28 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 05-januar 12

Skrevet 06 januar 2012 - 13:31

Heisann så bra du har meldt dge på kurs da:) jeg begynner på maxikurs på onsdag:) men lurer på en ting, må man spise brødmat på kurset egentlig?
0

#28 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 januar 2012 - 09:01

Etter ei helg i utskeielsens tegn viste vekta en oppgang på 0,1 kg - og det er ikke vektas feil for å si det sånn :o

Nå gjelder det å sette fokus. Spist er spist - men jeg nekter å ha dårlig samvittighet - den har jeg kvitta meg med :P
Hadde jo ei fortreffelig helg da - men kunne godt klart meg med litt mindre av både det ene og det andre :rolleyes:

Og det er jo ikke akkurat kjekt å komme på vekta hos min søte kursleder å ha gått opp. Så mitt mål til neste mandag er full fokus på inntak og trening.
Trente spinning i går - skal ut på trimtur i dag.

Var i bursdagsselskap i går - det gikk forholdsvis greit. Hadde et ørlite kakestykke - og maaasse kaffe :)
Dagen i dag blir uten de stor utfordringene matmessig - tror jeg.

Vel - sånn er nå livet. Det byr på både medgang og motgang - nedgang og oppgang. Men vi satser helst på medgang og nedgang damer.

Lykketilklem fra mia
0

#29 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 12 januar 2012 - 11:32

Ble en riktig så sunn dag i går. Følte jeg klarte å ta grep for å snu den negative trenden jeg var på vei inn i :)

Ble server deilig kyllingwok da jeg kom hjem fra jobb. Du verden som det hjelper med litt god oppvartning når en er sliten og har hodet fult av tall :P

Og etterpå en laaang trimtur - i silregn. Men friskt var det for å si det sånn. Og etter en varm dusj var alt såre vel ;)

Status for dagen - godkjent :D

mia
0

#30 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 januar 2012 - 09:01

Og så var det fredag - og ukeslutt :)

Har vært en travel uke - eller uker - på jobb. Men nå begynner talla å falle på plass. Lønns-og trekkoppgavene blir kjørt i dag - og jeg kan puste lettet ut. Gikk bra i år også ;)

Koselig middagsbesøk av eldste barnebarn før dagens trimtur. Kom ikke tørrskodd fra den i går heller - men man pakker seg godt inn i flees, regntøy og gode sko - og da kan det bare regne :D Godt var det iallefall....

Regner ikke med at helga fører til de store utskeielsene - bare hjemmekos for oss to :P Har et par bøker som ligger og bare venter på å bli åpnet - og med et glass rødvin og to blir fredagskvelden optimal :D

Håper alle klarer å motså de største fristelsene. Men skulle vi nå ramle ned i dypet så karrer vi oss opp igjen - og starte med friskt mot.

Dagens lille:
"Du kommer til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!"

mia
0

#31 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 14 januar 2012 - 15:33

Fredagen ble så avslappende som vi ønsket ;)

Ble møtt med levendelys, fyr i peisen, avkjølt hvitvin og ferske reker da jeg kon hjem fra jobb. Ikke verste måten å avslutte arbeidsuka på det nei :P

Var flink og klarte å holde inntaket på både mat og drikke sånn noenlunde innenfor et akseptabelt nivå.

I dag har jeg vært på besøk hos min søte mamma. Vi var på vår lille cafe og drakk kaffe og spiste vafler. Var vel ikke helt optimal lunsj da - men av og til får vi tråkke utenfor den slagne landevei. Gjelder "bare" å ta seg inn igjen - så går det så bra så ;)

Nå står trimturen for døra - og så blir det middag med deilig biff og et glass rødvin og to. Jajamensann - man kan nyte selvom man skal ned i vekt :)
mia
0

#32 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 januar 2012 - 08:26

Da var det veiedag i går - og med en nedgang på 1,6 kg er jeg storfornøyd med egeninnsatsen :D
Ikke like fornøyd med midjemålet - kun ned 0,5 cm. Men det minker iallefall.
Vekt nå: 86,2
Midjemål nå: 92,0

Mandagens resultater :)
Totalt antall kcal: 1359 - skal ligge rundt 1500, men godkjent ;)
Inntak av vann: 2,0 liter - og det er bra til meg å være!!
Spinning: 2,3 trimpoeng
Skritt: 5496

Aktiv spinning var et smart trekk hos meg. Nå gleder jeg meg til mandag og kurs - og det trodde jeg ikke i min villeste fantasi jeg kom til å uttale :lol: Men vi har det rett og slett gøy - knallhard økt - men utrolig givende. Og vi er alle i samme båt - ingen superspinnere på dette kurset nei. Vi formelig ramler av sykkelen alle mann etter endt økt.

Så mandagen får i aller høysete grad godkjent karakter. Nå står tirsdagens utfordringer for døra. Skal i jenteklubb i kveld - men føler meg godt forberedt til å møte de utfordringene. Tar en rask trimtur i forkant ;)

Lykke til med tirsdagens små og store utfordringer jenter :)

mia
0

#33 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 januar 2012 - 10:28

Utrolig koselig kveld i går. Kjekke jenter - og masse å oppdatere hverandre om. Har ikke vært samlet siden slutten av november - så her måtte innføres taletid :D

Gikk fint med mat og inntak også. Ble servert den deilig skalldyrspai, etterfulgt av en lekker kake. Ble et lite stykke pai og masse salat på meg + et ørlite kakestykke.
Føltes ikke som noe "offer" i det hele tatt.
Og jeg hadde tatt en rask trimtur på 1 time og 15 minutter i forkant - jajamensann, her går det unna ;) Litt skryt av seg selv er lov!!

I dag har jeg fri - fra jobb :P
Litt ekstra arbeid i heimen hører med - men også litt luksus i kvardagen.
Skal på fotpleie og nye litt egenbehandling. Dette er en luksus jeg unner meg sånn ca hver sjette uke. Ubetalelig egentlig - velvære i høysete :lol:

Litt oppsummering:
Totalt inntak: 1404 kcal
Vann: 2,0 liter
Trimtur: 2,9 trimpoeng
Skritt: 13711

mia
0

#34 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 09:27

Ble ei hektisk uke på meg og det måtte streng prioritering til for å få alt vel i havn ;) Men klarte det denne gangen også!

Etter jobb i dag skal det veies og spinnes - og nye gardiner skal opp på kjøkken. Akkurat for øyeblikket henger det røde gardinger der - heldigvis uten julemotiv da - men ganske så julerøde ;)
Vel - blir endring i glaset i dag :)

Var inne og så på resultater for uka som var - og den får godkjent.
Gjennomsnittlig inntak 1599 kcal. Litt over estimert - men ikke mer enn jeg er komfortabel med.
15,0 trimpoeng - svært fornøyd med egeninnsatsen der
67448 skritt - hadde håpet på 70000. Så der har vi iallefall et forbedringspotensiale. Satser friskt denne uka :lol:

Så dermed var jeg igang med ei ny uke. Med nye muligheter og nye valg. Måtte de bli sunne og gjennomtenkte :D

mia
0

#35 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 januar 2012 - 11:32

Og det ble 0,9 kg ned - strålende ;)
Nå veier jeg 85,3 - og har 3,8 kg igjen til BMI overvekt. I henhold til en kalkulator her på nett kommer jeg dit i midten av mars dersom jeg klarer en halv kilo i uka :D

Ble nok ikke noen nye gardiner opp i går gitt.
Brukte kvelden til å surfte på nett og lete etter utleiebolig i Spania. Vi planlegger å ta med hele familien på tur - og trenger derfor litt plass.Må ha hus med 5 soverom så vi slipper å bo oppi hverandre.
Største urfordringer er at Spania er et fremmed land for oss - grekofile som vi er. Men det er mye enklere å komme seg til Spania enn Kreta - så da forsøker vi solkysten.
Har sett oss ut noen hus som kan passe. Nå gjenstår å sjekke ut stedene de ligger. Får ta en telefon til ihuga spaniaentusiaster å forhøre oss litt :)

Ellers var det spinning i går. Gikk utmerket den også. Har litt problem med et kne - våget derfor ikke ha full belastning. Men det holdt - er iallefall ikke verre i dag.

Bedt ut på middag i dag - kjempekoselig.
Hadde planlagt trimtur - men får se når vi kommer oss hjem.

Alt vel så langt hos mia :lol:
0

#36 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 30 januar 2012 - 09:15

Jahaja - ka ska ein vel sei :huh:

Dette har vore ei veka der adle fortsetter og gode intensjonar har falt i grus. Der ein har gitt itte for adle ( iallefall monge) fristelser - der trimminga va et fremmedord - der GR sidene e blitt fortrengte og aldelse ikkje brukt te det dei sko brukas te og der følesen av nederlag e faretruande nærme :(

M E N ....... nå e det på tide å bretta opp armane. Nå har eg hatt ein alvorlige prat med meg sjøl - om ka eg egentligt vil og kaffor eg vil ner i vikt og kaffor det e viktigt for meg. Og faktisk så kom eg te at eg e villige te å fortsetta endringane - helsegevinsten e større enn nytelsen :P

Så e stille på kurs i kveld - ser sannheten i kvitauga - nullstille - og starta vekå med blanke ark :)

Lykka te adle - både dei så streve og dei så føle dei har kontrollen. Me gir oss ikkje!

Klem fra mia
0

#37 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 31 januar 2012 - 08:31

Så va det opp 0,3 kg - aldeles ikke uventa. Hadde egentligt frykta det mye verre :)

"Planen" for denne uka er ned de hersens 3oo grammå - og ytterligere ned - totalt 1 kg hadde vært optimalt. Det satse eg på :rolleyes:

Da gjelder det å visa måtehold i matfatet - og ein utrolige treningsiver :P
Mandagen gikk iallefall bra. Lå litt for lavt kalorimessig - hadde en god spinningøkt på 30 minutter der en ga jernet - og avlutta med "Broen" og en raus og god kopp te. Bra dag :D

I kveld er det venninneklubb. Der blir det nok god mat, men det skal går bra. Stadig optimist :)

Dette kommer til å gå min veg....

mia
0

#38 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 februar 2012 - 10:36

Perfekt dag :D

Et aldeles nydelig vintervær - kaldt, ingen vind og S O L :)

Laang trimtur etter jobb - 1,5 time i raskt trav ga 3,7 poeng på trimskalaen. Bra jobba synes jeg :)
Litt problem med kneet - men det holdt. Kjente det godt i natt da - men kjennes ikke så ille ut i dag heldigvis.

Venninneklubben var trivelig som alltid. God mat - der jeg forsynte meg "med måte". Et ørlite kakestykke fant jeg også rom for. Og endte opp med 1557 kcal. Den godkjenner jeg glatt :P

Fridag i dag. Så planen er en lang trimtur nå på formiddag - handletur etter lunsj og feiring av bursdag hos min datter i kveld. Blir matutfordringer der også. Men de takler jeg :P

Stå på - ikke glem å nyte nuet da :D

Mia
0

#39 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 04 februar 2012 - 14:15

Deilige lørdag ;)
Været er ikke så aller verst egentlig. Kald vind - men man har jo vindtette jakker må vite :P

Så planen er en lang tur senere i dag - først er det lunsj og så ettermiddagsjazz. Kan ikke gå glipp av den :D

Skal lage meg havregrynsgrøt til lunsj i dag hadde jeg tenkt. Med rosiner og litt eplemos blir det en høydare det ;)

Var og invisterte i brodder til joggeskoa tidligere i dag. Var farlig glatt i går kjente jeg - og brekt lårhals står ikke på min ønskeliste nei!! Så nå kan jeg trave i vei...

Ellers blir det hjemmekos i kveld. Rolig og fredelig med bare meg - ei stor krus te og ei god bok. Det blir lørdagskvelden sin det tenker jeg.

Måtte helga bli til nytelse og rekreasjon :D

mia
0

#40 Brukeren er ikke pålogget   mia52 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 februar 2012 - 11:56

Veiedag i går - det gikk fint :D
Ned 0,7 kg - så nå viser vekta 84,9. Og da er det bare 3,4 kg igjen til BMI overvekt. Du verden men det skal bli godt å bli kvitt denne fedmekategorien :P
Og midjemålet er under 90 cm - 89,5 for å være nøyaktig. Og stadig synkende. Gledelig i forhold til helsa iallefall!!

Går egentlig ganske så bra. Kurs og ei god økt spinning på mandagene - og skikkelige gode trimturer ellers i uka.
Litt dårlig samvittighet for ikke å utføre styrketrening - men håper å komme igang etter hvert med det også.

Satt og så på Ingen Grenser - og bestemte meg der og da for å kutte all syting om småvondter og å synes synd på meg selv som ikke kan spise alt jeg kunne tenkt meg :huh:
Fy søren - det pågangsmotet enkelte der viste er det bare å ta av seg hatten for :D Og her sitter jeg og lurer på om jeg gidder å tre på meg treningstøy for en rask trimtur - skammer meg :(

Så her trår vi til dere - JUST DO IT

mia
0

Valgmuligheter for emne:

• 17 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare