• 50 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++ I år skal de siste kiloene vekk. Så kom igjen og bli med. Vurder emne: ****- 4 Stemmer

#41 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 07-september 10

Skrevet 06 januar 2012 - 00:46

Vis innleggstatusquo skrev 05 januar 2012 - 19:00:

Lurer på om jeg skal hive meg på her jeg også :)

Jente på 47 år (om litt), 171 høy og startvekt på 67,3 kg nå.
Gikk ned bortimot tjue kilo da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og har etter det hatt en stabil vekt. Begge veier!! (derav nick'et). Det betyr at jeg virkelig SLITER med hver hekto som skal av igjen. Da jeg var på det laveste, var jeg nede i 62 kg, og jeg har hatt en slags "grense" på 65. Har tatt en "økt" hver gang jeg kom over (gjerne etter jul og sommerferier), og merker veldig godt at etter som jeg blir eldre blir dette tøffere og tøffere for hver gang.

Jeg løp en del før, men har fått et dårlig kne nå i høst som gjør at jeg ikke kan det mer. Synes det er vanskelig å finne andre treningsformer som "tar" like mye, og har litt panikk nå for å miste kontrollen. Men har vært og svømt i 45 minutter idag.

Så nå har jeg meldt meg på Internett-kurs som startet sist mandag - og har veiedag på mandager. Vi får se hvordan det går :) !

Velkommen skal du være.
Svømming er fin trim for hele kroppen og skånsom.
Får du noen gode råd for disse siste kiloene som sitter som støpt må du komme med deg. For vi er flere som sliter med dette.
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 01:03

Hei alle sammen.
Jeg kom til slutt gjennom og fikk vite at hold nede shift - høyreklikk på musa og trykk på oppdater/reload, så ordner det seg og på andre forsøk kom jeg inn på sidene og nå ser det ut som det går bra.

Dans og gange ble 5 TP.

Langt å kjøre så det blir sene kvelder når jeg er der.

Vi har tilgang på alt nå, men proteiner, karbohydrater, fett blir vel borte igjen. Sikkert denne scoren, også. Men eller blir det vel som det var før. Etter jeg gikk på kurs så har jeg hatt alt jeg da, så det blir rart å miste overnevnte.

Eva - dette rykte - good og 11 du snakker om, skjønner jeg ikke noe av ;) Historikken har jeg heller ikke vært inne på. Ja, en blir daff etter mye nattevakt. Så ta det med ro.

Jeg kvittet meg med klær i str 34-36 for 2 år siden. Skulle ikke nedi så småe klær, igjen. Men de var bare 3 år gamle da. Noen var det ikke tatt prislappen av, engang. Å nå kjøper jeg noen klær i 36, igjen. Lykke til med kastingen ;) Indigo.

Jeg reiser til fjell i helga, dansehelg, så da blir det ikke noe registreing av mat eller trening.

Dere må ha en riktig god og fin fredag og helg.
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   indigo 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 07-oktober 05

Skrevet 06 januar 2012 - 08:48

Hestene har hatt juleferie og i dag begynner jeg dagen med årets første ridetur. Denne gangen skal jeg ha med matpakke så jeg ikke tømmer kjøleskapet når jeg kommer hjem.

Håper alle får en fin dag!
Vendepunktet: 80,1kg / Januar: 74,5, Februar: 73,1
Delmål 1: 72 kg til våren / Delmål 2: 70 kg til sommeren • Totalt ned siden start: 7 kg
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 10:28

Vis innleggindigo skrev 06 januar 2012 - 08:48:

Hestene har hatt juleferie og i dag begynner jeg dagen med årets første ridetur. Denne gangen skal jeg ha med matpakke så jeg ikke tømmer kjøleskapet når jeg kommer hjem.

Håper alle får en fin dag!

Har du så fint vær som vi har, får du nok en herlig tur på hesteryggen. Ta med matpakke er nok lurt. Jeg har, også, med meg når jeg blir borte i mange timer, så jeg slipper å kjøpe noe fordi jeg blir sulten.
På dansen har jeg alltid med meg en nutriletbar. Tar en halv en midt i økta og en halv når jeg reiser hjem.
0

#45 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 10:29

Hei.
Jeg som skulle til fjells og danse i helgen
og i stedefor våkner jeg med feber og halsvondt.
Skikkelig deppa nå.

God dag alle sammen.
Min blir nok mest i senga, noe den var i går, også.

God dag alle sammen.
0

#46 Brukeren er ikke pålogget   indigo 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 18:00

Vis innleggTjorven45 skrev 06 januar 2012 - 10:29:

Hei.
Jeg som skulle til fjells og danse i helgen
og i stedefor våkner jeg med feber og halsvondt.
Skikkelig deppa nå.

God dag alle sammen.
Min blir nok mest i senga, noe den var i går, også.

God dag alle sammen.

God bedring! Håper det går fort over.
Delmål 1: 72 kg til våren / Delmål 2: 70 kg til sommeren • Totalt ned siden start: 7 kg
0

#47 Gjest_cirkus63_*

• Gruppe: Guests

Skrevet 06 januar 2012 - 19:23

Fredagskomaen er satt inn. Tøft å starte på nytt arbeidsår etter å ha sovet til 9 ell er 10 i hele jula. Så nå blir det herlig med helg. Synd å høre at du er blitt syk, Tjorven. Håper du rakk å gjøre godt inntrykk på jobbintervju først.

Morsomt med flere medlemmer her.

Sitat

Har tatt en "økt" hver gang jeg kom over (gjerne etter jul og sommerferier), og merker veldig godt at etter som jeg blir eldre blir dette tøffere og tøffere for hver gang.
Er en utfordring det der med å holde vekta, ja - og særlig rundt ferier og høytider. I følge min kursleder er det faktisk vanskeligere å holde en vekt enn å gå ned. Og det flest strever med, mener hun, er å finne gode, kontrollerte måter å kose seg på. Hmmm. 1 skive julekake (40gr) er forresten 5 frimerker. Tok 1/2 i går, så nå har jeg igjen 11,5 frimerke til helgen. Tok en liten kokesjokoladebit til kaffen + at det blir litt popkorn senere i kveld. Hva velger dere å kose dere med ?

Det jeg også lurer litt på, er hvordan dere har tenkt når dere har satt dere målet for vektnedgangen? Vil ikke bruke resten av livet på å streve etter mål jeg bare blir stressa av å forfølge. Så hvordan finner jeg ut hva som er et realistisk mål ?

Ha en god fredagskveld !
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   bronzee 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 25-februar 11

Skrevet 06 januar 2012 - 19:23

God bedring til deg Tjorven, syns du er uheldig og er ofte syk, jeg vil på de varmeste anbefale kosttilskuddet Medox som styrker imunforsvaret og hjelper mot betennelser og vonter i kroppen. Jeg har selv brukt det i flere år, og kan ikke huske sist jeg var forkjøles eller hadde influensa, det er mange år siden. Jeg tar fast 1 pr dag, den inneholder blåbær og solbær. Les om den på Medox.no.

Startet fridagen min med en god treningsøkt på treningssenteret i dag også. Mye folk nå i januar som vil trene og det er kjekt:)

Ja mye tull her inne, jeg kom ikke inn i går og ikke idag heller før nå. Men det viste seg at vektklubben.no som jeg har lagt som favoritt er stengt, jeg må gå via greteroede.no. Ja ja nå vet jeg det.

God fredagskveld til dere

Første Startvekt 1.8.11 = 76,6kg

Høyde 173 - Alder 46 år

Ønskevekt 68 kilo Kroppsanalysen viser 65kg
Delmål 69,9 kilo
Ukesmål -0,5- 1 kg:) + kutte ut sjokoladen og spise smart.

Vekt = 30.04.13 = 74,4 = Totalt -2,2 kg
Uke 1, 07.05.13 = 72,9 = -1,5 kg - Totalt -3,7 kg
Uke 2, 14.05.13 = 74,0 = +1,1 kg - Totalt -2,6 kg
Uke 3, 21.05.13 = 73,3 = -700 gr - Totalt -3,1 kg
Uke 4, 28.05.13
Uke 5, 04.06.13
Uke 6, 11.06.13
Uke 7, 18.06.13
Uke 8, 25.06.13
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   indigo 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 19:41

Vis innleggTjorven45 skrev 06 januar 2012 - 10:28:

Har du så fint vær som vi har, får du nok en herlig tur på hesteryggen. Ta med matpakke er nok lurt. Jeg har, også, med meg når jeg blir borte i mange timer, så jeg slipper å kjøpe noe fordi jeg blir sulten.
På dansen har jeg alltid med meg en nutriletbar. Tar en halv en midt i økta og en halv når jeg reiser hjem.

Det var en nydelig tur! Flott vær og glade hester. Selv om dyret er i 6-700-kilosklassen blir han nok glad om ryggsekken hans (jeg) går litt ned i vekt han også. Det er enda en motivasjon faktisk. Å være snill mot dyra. *knis*
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   Ashla 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 01-januar 12

Skrevet 06 januar 2012 - 22:35

Endlig helg! Sitter her å nyter en liten skvett rødvin. Har tenkt å stå tidlig opp i morgen, mens det ennå er ro i huset, og få trent litt. Har besøk av to "tantebarn", er hos oss annenhver helg. Da er det fem barn i huset mellom 8 og 16 år, så da er det livlig her!

Må nok bare innse at jeg klarer ikke å få trent like mye som mange av dere klarer, men jeg går til jobb hver dag, en treningsøkt på tirsdag og lørdag og en lang tur på søndag. Har bestemt meg for at jeg foreløpig skal være fornøyd med det. Dagene er travle, så det blir i aae fall ikke mye sofa-sitting.

Nå må jeg bare passe på at jeg ikke "koser" meg for mye i helga. Sånn er det fint med veiedag på mandag. Helgene er den store utfordringen min når det gjelder matinntaket.
Ha en fortsatt fin fredagskveld!
Juni 2009 Første GR-kurs. Startvekt 73. Høyde 165
Desember 2010 63 kg
02.01.12: 70 kg :(
09.01.12: 69,1 kg
16.01.12: 69,3 kg
23.01.12: 68,8 kg
30.01.12: 69,2 kg

Mål: 63 før sommerferien. Delmål: 66 kg før påske
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 januar 2012 - 00:40

Hei.
Håper at dere som ikke har lagt signatur vil gjøre det ved å
Trykke på navnet deres her inne, så Rediger min profil og til slutt Signatur på siden.
Er lettere å følge med på hvor flinke dere er og mål dere har.

Etter en helt håpløs høst hvor vekta har stått bom stille, så tør jeg ikke sette delmål. Klarte jo ikke målet i det hele tatt da.
Men kanskje jeg trengte den høsten for å stabillisere vekta for nå ser det ut som kiloene raser, litt for fort.
Hadde tenkt å legge meg på 1900 kcal men ser at det blir 1600 istedenfor.

Rolig dag her i dag, men fikk til en liten tur men det ga ikke mer enn 0,5 TP. Men godt å komme seg ut litt, selv om en ikke er i form.

Ja, jeg er vist mye syk. Imunforsvaret er helt ødelagt. Skal se på det du foreslår Bronze. Prøver alt mulig men ikke funnet noe som hjelper enda og legen klarer ikke hjelpe meg med dette.

Jeg har ikke noen spesielle dager jeg koser meg med noe bestemt. Men har jeg lyst på en nutriletbar tar jeg det. Har jeg spist nok en dag men lyst på noe tar jeg ett glass Pepsi Max. Snack a Jack når jeg har lyst på noe salt. Rugkjeks (Korni) m Geitost er også, godt, istendenfor julekake ;)Jeg synes en skive brød med både geitost og spekeskinke er godt. Frukt og grønnsaker er også, godt. Så egentlig føler jeg at jeg spiser både mye og mye godt hver dag. Så vist jeg har lyst på noe ekstra på kveld bruker jeg noe av dette over her.

Ashla - du er jo flink som går på jobb da. Når jeg ikke orker å trene, prøver jeg å få til en 30 min rolig tur. Bedre enn ingen ting.

Lykke til i helgen med alle utfordringer som hører helgen til.

Flott lørdag til dere alle.
Alder 51 år.
Startsvektekt 15.08.10 - 88,8 kg Høyde 170 cm - BMI 30,7

Startet på Hold vekten
01.01.13 - 64,8 kg Ned 0,4 kg - BMI 22,4
01.02 - 64,9 kg
01.03 - 65,1 kg (Opp 200 g)
01.04 - 66,8 kg (Opp 1,7 kg :( ikke bra)
01.05 - 66,6 kg (Ned 200 g)
12.05 - 66,4 kg

MÅL: 64 kg BMI 22,1
Vekt mellom 62-66 kg er akseptabelt. BMI fra 21,7 - 22,8

TRIMPOENG
Januar - 60,5 TP m sykdom
Februar - 56,4 TP Med operert og betent tå 2 ganger.
Mars - 75,3 TP Mye sliten.
April - 64 TP Ingen god måned...

01.05 - 05.05 9,8 TP
06.05 - 12.05 14 TP
13.05 - 19.05 11,8 TP
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 januar 2012 - 00:55

Vis innleggbronze skrev 06 januar 2012 - 19:23:

God bedring til deg Tjorven, syns du er uheldig og er ofte syk, jeg vil på de varmeste anbefale kosttilskuddet Medox som styrker imunforsvaret og hjelper mot betennelser og vonter i kroppen. Jeg har selv brukt det i flere år, og kan ikke huske sist jeg var forkjøles eller hadde influensa, det er mange år siden. Jeg tar fast 1 pr dag, den inneholder blåbær og solbær. Les om den på Medox.no.

God fredagskveld til dere

Da har jeg bestilt disse pillene. De er dyre, men hjelper de så gjør ikke det noe.
Takk for tipset.
Etter jeg begynte med det pulveret rette før jul, er jeg ikke så utmattet sliten, lengre, så med dette på toppen håper jeg at jeg blir i 100 hele tiden ;)

Krysser fingrer og tær, nå. Å hjelper det både på betennelser og smerter, ja, det høres jo helt herlig ut. :D
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   bronzee 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 25-februar 11

Skrevet 07 januar 2012 - 17:43

Vis innleggTjorven45 skrev 07 januar 2012 - 00:55:

Da har jeg bestilt disse pillene. De er dyre, men hjelper de så gjør ikke det noe.
Takk for tipset.
Etter jeg begynte med det pulveret rette før jul, er jeg ikke så utmattet sliten, lengre, så med dette på toppen håper jeg at jeg blir i 100 hele tiden ;)

Krysser fingrer og tær, nå. Å hjelper det både på betennelser og smerter, ja, det høres jo helt herlig ut. :D

Så bra Tjorven. Ja jeg kan garantere at de virker, men det er viktig at du spiser de regelmessig hver dag og at du gir det 3-6 mnd da er virkningen total:) Dersom du kjenner antydning til begynnende forkjølelse eller vond hals ta da 3stk om morgenen og 3stk om ettermiddagen. Er du sliten og uten energi en dag ta 3-4 pr. dag i noen dager. Ja de er dyre, men jeg får god rabatt siden jeg er medlem i Bechtereweren. Er du medlem i noe f.eks norsk revmatikerforbund o.l, dette gir nemlig gode rabatter på Medox. Kankje det kan svare seg å melde seg inn om du ikke er. Om du ikke finner info på nettsiden Medox.no om hvilke forbund som gir rabatt,så ta en tlf til de.
Lykke til.

Trening idag og på med, føles godt. Kroppen er sterk føler jeg. Men nå i ettermiddag klarte jeg ikke fristelsen og kjøpte og spiste en hel marsipanpose, så nå føles magen vond og stor. Men det smakte himmelsk:):( Full fokus fra nå igjen.

En fin lørdag til dere

Første Startvekt 1.8.11 = 76,6kg

Høyde 173 - Alder 46 år

Ønskevekt 68 kilo Kroppsanalysen viser 65kg
Delmål 69,9 kilo
Ukesmål -0,5- 1 kg:) + kutte ut sjokoladen og spise smart.

Vekt = 30.04.13 = 74,4 = Totalt -2,2 kg
Uke 1, 07.05.13 = 72,9 = -1,5 kg - Totalt -3,7 kg
Uke 2, 14.05.13 = 74,0 = +1,1 kg - Totalt -2,6 kg
Uke 3, 21.05.13 = 73,3 = -700 gr - Totalt -3,1 kg
Uke 4, 28.05.13
Uke 5, 04.06.13
Uke 6, 11.06.13
Uke 7, 18.06.13
Uke 8, 25.06.13
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 januar 2012 - 19:17

Hei.

Nok en gang takk skal du ha Bronze - Jeg er medlem i 2 raumatikkerforbund så da håper jeg at det blir noen % rabatt.

Kom jeg ikke opp av senga før kl 15 i dag, så dermed ble det ikke noen turer. Er fryktelig trett og sliten, men imorgen er det meldt bra vær, så bare må ut en tur da.
Det gjør jo så godt.

Ja, det kan være vanskelig å unngå å kjøpe marsipan nå... det er jo så billig. Jeg brukte, før, å gå opp i vekt etter jul, for da kjøpte jeg billig marsipan og det setter det jo rett foran kassa.

Idrettsgala her snart.

God kveld og flott søndag.
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   Rice 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 07-januar 12

Skrevet 07 januar 2012 - 21:44

Hei, dere!

Så mange som går rundt og skal svi av de siste kiloene! Jeg hiver meg på!

Snart 42, nettopp ferdig med et GR-kurs, gikk ned seige 3 kilo, gikk opp halvparten i løpet av juleferien. Nå er julekaker og godteri kastet i søpla, med verdens beste samvittighet. Kjenner faktisk ikke særlig mange som har godt av godteri, tvert imot.

Jeg veier 63 kilo nå og blir like irritert hver gang jeg kjører forbi fartsmåleren på vei til jobb, den skriker ut OVER 60 hver eneste morgen... Jada, jada, jeg vet det.

Har vært over 60 de siste 27 årene, så jeg regner med at kiloene sitter som spikra. Nå er jeg ikke mange centimetrene over bakken, så 63 er minst 6 kilo for mye og fyller buksestr 42.

Hvis jeg skal komme meg på trening, må noen dra meg med. Denne noen har jeg ikke. Enten er folk sofaslaver og naturlig slanke, sofaslaver og likegyldige, eller så er de supertrente og der de vanker tør jeg ikke bevege meg, ennå...

Jeg fikk et tips fra GR-dama sist. Kom deg ut, gå 15 min en vei og snu. Det er faktisk 30 minutter gåing, det. Jeg klarte det en gang.

I dag lagde jeg meg smoothie av eple, banan, jogurt og frosne bær. Og så heiv jeg oppi ei ts fiberhusk, som jeg bruker når jeg baker glutenfritt. Det holdt meg mett til langt utpå dagen, og jeg lurer på om det er fiberhuskens fortjeneste. Noen som vet???

Gleder meg til å følge dere videre. Heia oss!
63 kg
Mål 57-58
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   Tjorven45 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 januar 2012 - 22:41

Hei.
Velkommen skal du være Rica.
Flink du er som klarte å kaste godsakene som var ijgen etter jul.

Hehe - morsom den med OVER 60 ;)

De fleste på helsestudio er faktisk ikke verken trent eller slanke. De fleste går nok der for å holde vekta og kanskje kunne gå ned litt. Nytter ikke å se på 20, 30 åringer lengre. Vi er i 40 årene og mye skjer med kroppen da.
Men hvorfor kommer du deg ikke ut da?? Gå tur er jo så godt.

Hva er fiberhusk da??

Javist, i året er året vi skal nå våre mål både på vekt og trening og alt som gjør livet hvert å leve.

Søndag er alltid en fin dag for å gå en liten tur eller lang tur.

Ja, heia oss ;)

Lag signatur så er det lettere å følge med. Den må ikke være med hver gang, vist den er lang.
Alder 51 år.
Startsvektekt 15.08.10 - 88,8 kg Høyde 170 cm - BMI 30,7

Startet på Hold vekten
01.01.13 - 64,8 kg Ned 0,4 kg - BMI 22,4
01.02 - 64,9 kg
01.03 - 65,1 kg (Opp 200 g)
01.04 - 66,8 kg (Opp 1,7 kg :( ikke bra)
01.05 - 66,6 kg (Ned 200 g)
12.05 - 66,4 kg

MÅL: 64 kg BMI 22,1
Vekt mellom 62-66 kg er akseptabelt. BMI fra 21,7 - 22,8

TRIMPOENG
Januar - 60,5 TP m sykdom
Februar - 56,4 TP Med operert og betent tå 2 ganger.
Mars - 75,3 TP Mye sliten.
April - 64 TP Ingen god måned...

01.05 - 05.05 9,8 TP
06.05 - 12.05 14 TP
13.05 - 19.05 11,8 TP
0

#57 Brukeren er ikke pålogget   Ashla 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 01-januar 12

Skrevet 07 januar 2012 - 23:28

Nå er jeg litt oppgitt av meg selv, - på grunn av mine pc-ferdigheter. Trodde egentlig ikke jeg var så klønete når det gjelder akkurat det, men hadde nettoppskrevet et innlegg, som plutselig forsvant. Takk for tipset ang. signatur, Tjorven. Har fiksa det nå, men tror det var når jeg prøvde å få det med at alt forsvant.

I dag har det vært en inne-dag. Kun en spasertur til butikken. Har trimma her hjemme og gjort masse husarbeid, så jeg er fornøyd med dagen.

Jeg er av den typen som må unne meg noe godt i helgene. I kveld ble det en sjokoladekonfekt til kaffen, nydelg:) Er kjempefornøyd med at det ble med den ene.
I morgen blir det fruktsalat med litt vaniljesaus til dessert.
Er også klar for søndagsturen ut i naturen. Håper på godt vær.
Juni 2009 Første GR-kurs. Startvekt 73. Høyde 165
Desember 2010 63 kg
02.01.12: 70 kg :(
09.01.12: 69,1 kg
16.01.12: 69,3 kg
23.01.12: 68,8 kg
30.01.12: 69,2 kg

Mål: 63 før sommerferien. Delmål: 66 kg før påske
0

#58 Gjest_cirkus63_*

• Gruppe: Guests

Skrevet 08 januar 2012 - 13:07

Hei

Velkommen til tråden Rice! Å kjøre forbi sånne fartsmålingsskilt blir aldri det samme igjen ;). Herlig ! Skjønner godt at det er et ork å kome seg ut. Jeg har hund så da har jeg liksom ikke noe valg. Men det vel et litt drastisk tiltak å foreslå :P

Kjenner meg igjen i de tankene du har omkring treningssentre. Det er dumt at det er sånn, men jeg følte meg ikke vel der med alle mine kilo. Nå derimot, når jeg bare har 1-2 kilo igjen og føler meg skikkelig fjong, er det en sann glede å være der. Jaja. Men for meg har det i hvert fall holdt med 30 minutters turer og litt lavere matinntak enn hvis jeg trente mer. Etterhvert som jeg veier mindre, går jo behovet ned også (fra 2400 til 2200).
1

#59 Brukeren er ikke pålogget   indigo 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 januar 2012 - 13:26

I morgen skal det måles og veies, og uansett hva vekta sier synes jeg denne uka har gått bra som førsteuke. Jeg er kommet til uke tre i løpeprogrammet mitt og løper faktisk av og til oftere enn planen. I tillegg har jeg begynt å ri igjen, 2 ganger i uka. Fra og med i morgen begynner kveldstreninga mi igjen 2-3 ganger i uka, så jeg bør få nok trimpoeng.

Jeg blei litt blek om nebbet da jeg leste i den gamle GR-boka at jeg med mine små cm over bakken bør ligge på 1300 kcal, for med så mye aktivitet kommer jeg til å føle at jeg sulter ihjel uten den lille kveldsmaten ekstra. Så jeg stoler på Tjorven og rådet om 1600 kcal. Bedre å gå ned saktere men sikkert.

Hvordan vurderer dere ca kalorimengde på middager dere ikke har laget selv, eller hvor ingrediensene er blandet sammen? Så lenge jeg lager bare til meg selv føler jeg at jeg har full kontroll, men i går lagde jeg kyllingsalat med ris og det er vanskelig å telle hva jeg har på tallerken ( fire pistasjenøtter, åtte sukkererter, fjarten løkbiter..). Ikke er det enkelt å snikveie ris eller poteter heller.
Det må jeg i så fall greie å gjøre før vi setter oss til bords. Jeg vil som sagt ikke utbasunere at jeg slanker meg. Kaloritelling er dessuten helt forbudt å gjøre åpenlyst når vi har niesen min hos oss, for det radmagre lille nurket på 11 får hele tiden høre av noen i familien (på andre siden) at hun er for tykk. Hun er her ganske mye, så slanking får ikke være et tema.

Når vi spiser borte er det ikke en liten bordvekt man har lyst til å dra opp av håndvesken heller..

Etterhvert forstår jeg nok ca-mengde på enkelte matvarer, men har dere noen tips blir jeg kjempeglad?
0

#60 Brukeren er ikke pålogget   sekstito 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 29-januar 09

Skrevet 08 januar 2012 - 17:33

Så fint at det kommer mange nye inn i tråden, blir jo en stor gjeng til slutt, velkommen alle! Flott med følge i våre felles anstrengelser for et "lettere" liv!
Snek meg til en veiing idag, og sannelig hadde vekta leet på seg en halv kilo! Men det var jo feil vei!!! Har hatt en surre uke, hvor ting har gått på halv tolv. Men nå begynner hverdagen for alvor ( takk for det!)med faste rutiner, da er det på med krum hals. Dans 4 kvelder denne uka, sentertrening to, pluss de daglige hver dags turer med hunden en time.Det faste kvarteret med styrke hjemme i stua skal også igang igjen.
( Rart hvordan ting sklir ut i slike tider som jul osv? Der har jeg en skikkelig svakhet, som må jobbes med) Det eneste jeg "må", er jo den timen pr dag på tur med hund, det er så innarbeida at det er utenkelig uten. Men det er ikke nok, dvs da må en så lavt ned i kalorier at det minner om en gammeldags sultekur.. Mye lettere å holde seg til "reduksjonsmat" også når en har et skikkelig oppsatt trimprogram, med faste tider osv, det ene holder det andre i sjakk.
Tror du må ta den jobben med å skrive ned ingredienser i en samla rett, veie og regne ut i registrerings skjemaet, og lagre det som eget måltid, Indigo. Jeg har lagret mange slike, for eks min vanlige frokost, en yogurtblanding jeg bruker mye, og div gryter. Det skjemaet er helt genialt synes jeg, også for utregning av trening.Og man ser jo også om kosten har riktig sammensetning etter anbefalinger mht fett, protein osv. Man får også regnet ut anbefalt kalorimengde pr dag,etter registrering av høyde, vekt osv- i forhold til hvor mye man ønsker å tape pr uke.
Blir spennende å se på målinger imorgen da, folkens!
Alder 66. Bor i Vestfold. Miljøterapeut. Har hund. Aktiv danser, turgåer.

Startvekt 86 kg.
Høyde 161 cm. Livmål 78 nå ( var nesten 100)

Mål 63 kg i første omgang, muligens 60, må se det an.

Vekt 27-11.... 64.5
Vekt 03-12.... 65.1

Vekt 01- 01-13.... 66.8 hu hu
0

Valgmuligheter for emne:

• 50 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste »