• 32 Sider +
  • « Første
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Veien til et lettere liv Vurder emne: ***** 1 Stemmer

#541 Brukeren er ikke pålogget   Heidiel 

• Member
  • PipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 11-april 12
  • LocationTrondheim

Skrevet 22 mai 2012 - 09:09

Tonetrall
25.apr: 82,2

mia123
03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm
28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5
-
04.apr: 72,8 (Ny start?)
10.apr: 70,9 (-1,9) / 502,5 cm
24.apr: 72,0 (+1,1)/ 500,0 cm (- 2,5)
01.mai: 70,9 (- 1,1)/ 497,5 cm (-2,5)
08.mai: 70,8 (-0,1) / 494,5 cm (-3,0)

Fjellgeita
03. Januar 76,9
13.mars 74,3kg (+0,1)
19.mars 73,9 kg(-0,4)
27.mars 74,8kg (+0,9)
3. april 74,7 (-0,1)
10.april 74,6 (-0,1)
18. april 74
24. april 75,4
1 mai 76,2
8 mai 75 blank
23 mai 75,3

Flua
01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9
15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5
22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9
29.09: 78,3 (-5)
05.10: 78,4 (-4,9)
20.10: 76,3 (-7)
langt opphold
27.mars: 73,8 (ny start)
04. april 73,3
10. april 73,6 ( - 9,7)
17. april 74,3
1. mai 75 blank
8. mai 74,3

Heidiel
10.04. - 68kg
17.04. - 66,9 (-1,1)
24.04. - 66,2 (-0,7)
01.05. - 65,3 (-0,9)
08.05. - 65,0 (-0,3)
16.05. - 62,9 (-2,1)
22.05. - 63,5 (+0,6)

Huff, 17. mai og grilling og eksamen har dyttet meg rett opp i vekt :( nå må dette fikses på!! syden og bikini om 2 uker!!!!
0

#542 Brukeren er ikke pålogget   mia123 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 08-oktober 11

Skrevet 02 juni 2012 - 08:32

Har dere kutta helt ut alle sammen eller?????
Du kan ikke ta heisen til suksess. Du må gå trappene! Og du får aldri belønning for det du hadde tenkt å gjøre..!

Det du virkelig har lyst til å gjøre får du tid til ;)
0

#543 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 08-oktober 05

Skrevet 02 juni 2012 - 13:54

Vis innleggmia123 skrev 02 juni 2012 - 08:32:

Har dere kutta helt ut alle sammen eller?????

Nei, eg har ikkje kutta ut, har hatt mykje på tapeten i det siste.
Lite liv her inne så eg har ikkje vore innom å skrive heller.
Mai har vore ein travel måned og det virker som om første halvdel av juni blir like dan.

Korleis går de med deg då?
Eg strever med å finne sporet, trives ikkje med for mange kilo så eg er nødd å ta grep for ned skal eg.

Fjellgeita
0

#544 Brukeren er ikke pålogget   flua 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 30-desember 05

Skrevet 04 juni 2012 - 07:28

Hei alle sammen.

Jeg lever i en boble for tiden, en enorm såpeboble. Uansett hvor mye jeg prøver så kommer jeg ikke ut, boblen tøyer seg i alle retninger og jeg kjemper, gir opp, prøver på nytt, sanker energi, slåss for å komme ut, ruller avgårde uten kontroll... dette er ikke bra. Det går ikke så bra med GR konseptet, og vekten flyr opp. Var på kur for første gang på 3 uker forje torsdag, og hadde vondt i magen da jeg besteg vekten. Opp 1,5 kilo siden Påske!!! Det skulle vært ned 3 kg!!! Hvorfor?

Jeg spiser ikke nok, jeg spiser for mye snop, jeg er sliten og trener ikke, jeg følger ikke opplegget, jeg spiser ikke frokost, jeg drikker ikke vann... FYYY!

Jeg har ikke helt gitt opp da, for jeg kommer på jobb i dag, og ser at det har kommet innlegg her inn... og jeg bestemte meg nå, jeg SKAL klare dette. Det er helt villt at jeg skal kaste bort all den tiden jeg har brukt på å komme meg ned i "mer eller mindre" normalvekt! Jeg har kjempet for de 10 kiloene jeg har tatt av, og jeg SKAL føle meg vel i bikini om 6 uker!!! JEG SKAL!!! Så jenter, jeg er tilbake (IGJEN) og nå er det fokus!

Så Mia, fjellgeita, Heidiel og dere andre... la oss ta grep som fjellgeita skriver i sitt siste innlegg, samle krefter og tanker, se framover ikke bakover, fylle lagrene med vann og sunn fornuft, så klarer vi det!!! ALLE SAMMEN!!!

Mia, er du like flink ennå ? Motiverende for meg! Du står jammen på!!!

Klem fra flua
0

#545 Brukeren er ikke pålogget   flua 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 juni 2012 - 13:10

I dag startet jeg dagen med frokost. Havregrøt, vann, to sukketter og noen jordbær. Var ganske godt. Skal være flink nå, til å spise frokost.

Lunsjen i dag var et halvt rundstykke og to små fiskekaker. Ananasjuice ved siden av (jeg sliter med inntak av fruken).

Får ikke dratt på kurs denne uken, så må holde meg ekstra i skinnet, for jeg kjenner megselv så godt at jeg vet det er lett å snike i seg litt ekstra nå som det er lenge til jeg skal på vekten. Har satt meg et ganske tøft mål nå, for det er bare 6 uker til ferien og skal jeg sprade rundt i bikini så må magen strammes, lår og rumpe også... så:

Vann, vann, vann... styrketreninge og sunne dager!!!

Jeg har 5 kilo som skal vekk før bikinien skal på! Det blir tøft. Det er ryddet i skap og skuffer og jeg SKAL klare det!!! Jeg skal...

I dag skal jeg jobbe i hagen etter jobb, blir ingen trening, men jeg tror jeg kommer til å røske opp 50 kilo med ugress, så får se på det som styrketrening! Hjelpe meg som hagen ser ut!

Jenter, stå på! Ikke gi opp... jeg vet jeg finner dere her inne :)

Klem fra flua
0

#546 Brukeren er ikke pålogget   mia123 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 juni 2012 - 18:06

Heisann!!

Jeg har ikke vært like flink nei, men nesten :P nei det var også å ta i.. Det ble for tøft å holde seg skikkelig i skinnet når jeg drev med flytting og derfor har vært to uker kjøleskap og frys (og før det nesten 3 uker uten vekt).. Det er ikke så enkelt å bare være sunn i matveien d :mellow: , ja jeg vet, ingen unskylding er god nok, men slik er dt nå hvertfall.. :unsure:

Jeg har vært flink med mine daglige gåturer og joggeturer innimellom. Satte ny rekkord for min del med 16km på 1t og 32 min på søndag :D og det var etter jeg hadde vært ute en tur på lørdagen (nede i puben)!! Fant ut at det var på tide med en lengre løpetur, var jo tross alt 3 uker siden min 20km- bragd :D Har hatt noen gåturer på mellom 12 og 15km i mellomtia da, og jogga den runden på 7km.. Men styrken.. uff nei der har jeg vært slapp..

Størtse problemet med at jeg ikke har hatt kjøleskap er at jeg ikke får i meg like mye vann som jeg er vant til.. For jeg pleier å være flink til det, nå må jeg fylle på nytt hele tiden, eller vannet blir varmt osv.. Så vektmessig så ser jeg at jeg faktisk er på AKURATT samme som forrige offisielle veiing her inne.. 8mai: 70,8kg, 6 juni: 70,8..

Men som sagt, kjøleskap og frys skal være i hus i løpet av kvelden, så da er det bare å kjøre på fremover!! :P Er mye enklere også hvis man er fler som skriver her inne, for jeg ble veldig ensom her en god stund..

Ja, det ble nok en langt innlegg fra meg dette :P
Du kan ikke ta heisen til suksess. Du må gå trappene! Og du får aldri belønning for det du hadde tenkt å gjøre..!

0

#547 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 07 juni 2012 - 21:26

No var det vel på tide med eit svar frå meg og :)
Vi er like då Mia, eg og ligg nok på den samme vekta som i begynnelsen av mai. Den siste tida har eg vore veldig flink til å gå til fjells. Idag blei det ein times tur, dei andre dagane har det blitt både 2 og 3 timer. Har vore på brannøving og idag, veldig nytti å repetere ein gong iblant.
På jobben har vi og faktisk konkurranse om kva avdeling som er flinkast å gå.

Matmessig går det bra, har funne att stien og det er eg glad for. Det er i grunnen berre å bestemme seg. Her fungerer det best på lavkarbo syns eg.

Det blir nokcgodt å få i hus kjøleskap og frys, det blir ofte lettvinte løysingar om ein ikkje har slikt :)

Er det noke vi skal prøve å ha fokus på no framover?? Har de ei meining om det?

I morgon skal eg til fjells så snart eg har levert frå meg den bestilte baksten. Gler meg :) :)
0

#548 Brukeren er ikke pålogget   flua 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2012 - 09:41

Så hyggelig at det er litt liv her igjen :)

16km på 1t og 32 min på søndag WOW Mia!!! Heia deg!!!

Igår, allerede, sprakk planen min, for det var full fart, rett fra jobb til sommeravslutining på skolen, pølser og stæsj... men jeg holt meg unna snop, brus og kaker! Når vi kom hjem på kvelden var jeg såååå fysen, og dessverre fant mannen og jeg en pose med chips, salsa og ost! NAM, men fyttikatta som det gjorde utslag på vekten i morges. Masse vann i kroppen etter så saltfyllt dag. Så i dag er jeg på vannvogna... havregrøt til frokost, vann vann vann og mere vann, før noen gulerøtter og lunsj om en time. Siden det er fredag har vi kylling på jobben, eller karbonader. Vet ikke hva som er best. Kommer fra MENY begge deler.. tips ???:)

Ellers er det dårlig med trening nå, jeg fikk gått en liten tur i går og løftet litt på bena, men ikke mer enn det!

God tur til fjells fjellgeita!

Ha en flott ettermiddag, jenter!
0

#549 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2012 - 11:18

Set her på fjellet og kosar meg i sola, litt vind men det gjere ikkje noke.

Flua: eg hadde valgt kylling eg😊 men du har kanskje valgt allerede du. Det er vel lunsj tid no. Hadde med meg lavkarbobrød, har smakt betre så den sorten som eg kjøpte skal ikkje kjøpast meir. ( funksjonellmat sitt er veldig godt)

Vatn er viktig og du verden så godt😊

Ha ein suuper fredag jenter.
0

#550 Brukeren er ikke pålogget   mia123 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2012 - 16:07

Plutselig ble det liv her igjen :D

Det ble kyllingsalat til lunsj for min del, sååååå deilig å ha kjøleskap i hus og få i seg skikkelig mat igjen!

For min del må jeg ha fokus på styrketrening fremover, det er min største utfordring hvertfall! Så fra i morgen er jeg igang med 30 situps, 30 knebøy og 15 pushups (om skulderen tillater), også blir det gradvis økning. Skal ha to styrkeøkter i løpet av kommende uke! Strater med det, så kommer jeg igang igjen hvertfall! :D

0

#551 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2012 - 16:57

Det er koselig at det blir liv igjen her ja, må innrømme det. Men det er ikkje like koselig når resultata uteblir. Er skuld i det sjølv, men deter faktiskcikkje alltid det passer å stå over. Eg har aldri vore av den sorten som har publisert for alle og ein kvar at eg prøver å gå ned i vekt. Syns at visst eg greier det så er bonuser å få skryt av dei som kjenner meg.

Kom att frå fjellet i to tida, var oppe og vaska sommarhuset vårt. Ein nydelig tur. No er vi klar for ein ny tur. Gutta skal fiske og eg skal vente på eldstejenta og sambuaren dei ville opp å overnatte og så ville dei og fiske.

To turer idag, har forresten vore flink denne veka, to turer kvar dag i skikkelig oppoverbakke.
No kom eldsteguten att så då er det å snøre på seg fjellskoa og hive sekken på ryggen.

Snakkes
0

#552 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 08 juni 2012 - 23:15

No har eg nett slengt ræva ned i stolen, trøtt :) :)
Det blei 41 400 skritt idag, eg kjenner det litt i beina men du verden for to flotte turar det har vore idag. Skal oppover i morgon, skal ha med meg middag til ungdommar som er att oppe på fjellet.

Snakkes snart
0

#553 Brukeren er ikke pålogget   mia123 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 juni 2012 - 18:31

Bra fjellgeita!!

Ingen trening på meg i dag.. eller har jo tatt styrkeøvelsene mine da! Været er ikke ak noe å skryte av og uten varmtvann i hus så frister det lite å gå ut.. Huskaldt er det også. bare 4 grader ute.. Kunne dusja i idresthallen etter trening, men er ikke det man kaller varmt vann der heller.. Men planen er klar, for i morgen tidlig, da er det trening! I helgene må jeg nesten ta treninga på morningen for at det skal bli noe effektivt! Gleder meg veldig! :D

Da blir det opp i hallen med treningsbaggen, sette på badstua, ta seg en joggetur, avslutte med styrkeøvelser, så om badstua er klar så er det inn der å skrubbe seg skikkelig! så avslutte med 20 min i solarium! Det er starten på ny vekttapsperiode :D

0

#554 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 09 juni 2012 - 23:53

Idag blei det plenkipping i 1,5 time samt 1 times tur på veien. Vi har ute på sjøberga og fiska, middagen for i morgon er berga det blei ein del makrell. Ein nydelig kveld i kveld og, vi får sjå kva morgendagen bringer kanskje det blir ein liten fjelltur.
0

#555 Brukeren er ikke pålogget   mia123 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 juni 2012 - 02:39

Det ble en 7km joggetur, så hjem i iskald dusj, før jeg kom meg på vors også ned i puben! Holdt meg på vann jeg altså! Og det ble endel dansing ;)

Skal alikevel få til det jeg skrev tidligere, men den joggeturen blir kortere enn planlagt, men da må jeg jo bare ta det igjen med styrke, eller? :rolleyes:

0

#556 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 juni 2012 - 22:18

Atter ein nydelig dag, spelt badminton med "ungdommen" og vore på to fjellturer men ikkje lenger enn 1,5 time tilsammen. Var ein tur på sjøberga og såg på eldsteguten dykka. Fekk oss kamskjell til kvelds.

Har planlagt ein fjelltur i morgon visst vêret er bra, viss ikkje så har eg tenkt å gjere litt husarbeid. Har eit arbeidsom eg skulle tatt ein shining på før sommaren.
0

#557 Brukeren er ikke pålogget   flua 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 juni 2012 - 08:43

Så hyggelig at det er liv her igjen. I helgen har jeg ikke tellt kalorier, men bortsett fra vin har jeg vært ganske flink. Dere skjønner, vi fikk nye vinglass i går... og de måtte jo prøves !!! :)

Vi dro til Hadeland glassverk i går, og koste oss med glassblåsing, flott kunst og hyggelige timer med familien. Ungene koste seg veldig. Jeg var ganske flink og spiste et rekesmørbrød til lunsj, og bare 7 chips!!! Vann drikker jeg masse av!

I dag er planen: masse vann, salat til lunsj og kanskje en fiskekake, middag har jeg ikke planlagt ennå, men tror kanskje det blir laks i dag! Så må jeg gjøre klart for sommerfest i barnehagen i morgen. Det blir gøy, men mye forberedelser... og innkjøp! Så skal jeg luke litt i bedene hvis været holder :)

Deilig med Makrell da fjellgeita. Det fikk jeg lyst på!!!

Mia, så flink du er til å trene!! Jeg blir litt missunnelig, men det er jo bare å karre seg opp av sofaen, ikke forde jeg sitter ikke så mye der heller. Tiden bare flyr fra meg! Jeg har en venninne som har begynt å stå opp en halv time før, slik at hun kommer seg ut av huset før barna vokner. Vurderer å gjøre det samme, men det frister ikke så veldig å stå opp før seks! Uff, men vurderer det, slik at jeg kan få inn 30 min hver dag! Det hadde hjulpet!

Ha en super da jenter! :)
0

#558 Brukeren er ikke pålogget   Tonetrall 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 20-desember 06
  • LocationOslo

Skrevet 11 juni 2012 - 12:01

Hei på dere,

Har vært borte en stund helt bevisst. Trengte å bare tenke på meg selv litt.

Begynte på Roede for 1 for ca 4 uker siden. Det er veldig bra, men første mnd har vi konsentrert oss om å få bort mitt sukkerbehov :( Her ligger stort sett hele mitt problem. Derfor har jeg ikke fått veie eller "slanke meg". Det har vært 4 jævlige uker og hodet har stort sett tenkt på sukker... Ganske tragisk egentlig. Har i denne perioden erstattet sukker med nøtter o.l. I helga fikk jeg en liten oppvåkning. Jeg har innsett at jeg må slutte med sukker, på samme måte jeg sluttet å røyke. Så derfor; 11.juni er første sukkerfrie dagen min. I går spiste jeg derfor 500 gr småsjokolade, lakris, sure ting etc etc. Det var min avslutnig. Jeg var kvalm, fikk hodepine og halsbrann og følte meg elendig :huh: Men det var min slutt og jeg håper følelsen sitter lenge. Jeg ønsker også nå å starte dietten og gå ned 15 kilo, så derfor har jeg - i dag 11.juni - offisiell startet på nytt. Mitt sukkerfrie liv og diett har startet.

Min startvekt er 82,6 kilo :)

I dag har jeg spist cottage cheese for første gang :) Resultat: Det smakte godt med eple og kanel.

Håper jeg nå kan være flinke å hente inspirasjon hos dere og gi dere inspirasjon. Gleder meg til tiden fremover !!
0

#559 Brukeren er ikke pålogget   fjellgeita 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 juni 2012 - 13:50

Så koselig at du stakk innom att Tonetrall. Håper at eg kan vere til inspirasjon for både deg og dei andre.
Helga har vore litt så som så, men trimmen har vore bra vertfall.
Er nett kommen att frå ein fjelltur med hundane. 4 timar :)
No skal eg steike kyllingfilet til meg og minsten, dei andre to skal få steikt lyr.
0

#560 Brukeren er ikke pålogget   Tonetrall 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 20-desember 06
  • LocationOslo

Skrevet 11 juni 2012 - 15:05

Og du frister med dine lekre retter :) Blir sulten av det, men nå er det heldigvis litt ettermiddagsmat :P
0

Valgmuligheter for emne:

• 32 Sider +
  • « Første
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare