• 9 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Et lettere år - et lettere liv! Nyttårsforsett : Varig endring!! Vurder emne: ***-- 1 Stemmer

#21 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 25-april 08

Skrevet 12 januar 2012 - 07:31

Da er første kursuka godt i gang! Det går fint! Var i barnebursdag i går. Tok et mini kakestykke og klarte la det bli med det! Har klart å holde meg på 16-1700 kcal hele uka, så jeg er fornøyd! Kunne vært mer aktiv, men det ØSER ned, så det frister ikke så... Men får ta det igjen i helga! :)
Kjenner jeg er utålmodig på å se 70-tallet igjen! Håper på å klare det i løpet av kurset!

Ha en fin helg alle sammen! :)
0

#22 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 januar 2012 - 17:19

Puh.... I dag er jeg suuulteeeen!! Godt dagen snart er over. Kjenner faktisk at jeg skal spise 300 kcal mindre altså - hadde ikke trodd jeg skulle kjenne det sånn! Men det er nok pga utskeielsene i jula....

God helg! :)
0

#23 Brukeren er ikke pålogget   Millamy31 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 27-april 11

Skrevet 15 januar 2012 - 14:27

Vis innleggjojomamma skrev 13 januar 2012 - 17:19:

Puh.... I dag er jeg suuulteeeen!! Godt dagen snart er over. Kjenner faktisk at jeg skal spise 300 kcal mindre altså - hadde ikke trodd jeg skulle kjenne det sånn! Men det er nok pga utskeielsene i jula....

God helg! :)

Know the feeling :blink: Kjenner at det stresser meg litt alt dette med å telle kalorier og veie maten og i det hele tatt. Får ikke det helt til, for ikke å snakke om å føre inn alle tall, det tar jo såååå tid :o Så kjører litt mitt eget løp, og prøver først og fremst å legge inn nye, gode vaner :D Spent på veie meg i morgen da, uke nr 2 snart fullført!

I dag har jeg ENDELIG kommet igang med treninga :D Syklet i 30 minutter, og styrketrening i 25 minutter. Det kjentes utrolig godt!! (og tungt ;) men vet det går lettere etterhvert!)

Hvordan går det med dere?
0

#24 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 januar 2012 - 19:18

Så bra at du har komt i gang med trening! :) Sliter litt der sjøl altså. Blir mest gåing på meg....og det er greit nok det, men jeg sliter på dager med vind og regn! Har som mål å 10 trimpoeng i uka. Denne uka ble det bare 5. Kurskveld med veiing i morgen på meg. Alltid spennende det! Har egentlig en grei følelse ifht mat, men kunne også vært bedre!

Ha en god uke! :)
0

#25 Brukeren er ikke pålogget   Millamy31 

• Member
  • PipPip

Skrevet 15 januar 2012 - 20:50

Spent på å høre hvordan det går med deg i morgen jojomamma - tvi, tvi :) Og grugleder meg til å gå på vekta i morgen selv.... Jammen kom jeg meg ut på en 50 minutter lang gåtur i kveld sammen med ei venninne, utrolig godt i 7 minus og vakkert vinterlandskap :D Denne uka skal jeg trene, om det ikke blir så mye, så litt. Lykke til med neste uke jenter :)

Vis innleggjojomamma skrev 15 januar 2012 - 19:18:

Så bra at du har komt i gang med trening! :) Sliter litt der sjøl altså. Blir mest gåing på meg....og det er greit nok det, men jeg sliter på dager med vind og regn! Har som mål å 10 trimpoeng i uka. Denne uka ble det bare 5. Kurskveld med veiing i morgen på meg. Alltid spennende det! Har egentlig en grei følelse ifht mat, men kunne også vært bedre!

Ha en god uke! :)

0

#26 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 januar 2012 - 06:58

Startvekt : 96,5 kg
Etter kurs 1 - 14.des : 87,8 kg - Totalt ned 8,7 kg

KURS 2

09.01 : 87,7 kg - Ned 0,1 kg - Totalt ned 8,8 kg
16.01 : 86,1 kg - Ned 1,6 kg - Totalt ned 10,4 kg

Jeg er superfornøyd! Syntes det var litt ekstra spennende med ny meny og lite trim denne uka, så da er det bare å kjøre på da! ;)
0

#27 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 17 januar 2012 - 07:03

Kommende uke byr på utfordringer....
Minsten blir 1 år, og da blir det feiring (og fristelser i hus) både lørdag og søndag. Har planer om å ha en god fruktsalat tilgjengelig, sånn at jeg kan kose meg litt jeg og. Men det blir nok vanskelig uansett... (Jeg er fryktelig glad i sjokoladekake...)

Noen gode råd anyone? :)
0

#28 Brukeren er ikke pålogget   Millamy31 

• Member
  • PipPip

Skrevet 17 januar 2012 - 22:54

Woooow!! Har du gått ned 1.6 kg på en uke Jojomamma?? Så fantastisk!! Imponert ja! Jeg er også fornøyd, da jeg har gått ned 0.8 kg siste uke :) Vekta står nå på 86.7, deilig å se at det krabber nedover :D Har planer om at dette ikke skal gå så fort da, så alt som er ned er jeg takknemmelig for :)

Også er jeg superfornøyd med at jeg føler jeg er skikkelig igang med trening nå, spilte basket med ungene på jobben i går, og har svømt i dag + gått en tur og styrke.

Barnebursdag ja -- skal tenke litt på den og se om jeg kommer på noe lurt :)

Ha en fortsatt flott uke, og nyyyyyyt en superflott start på kurset Jojomamma :D

klem; millamy
0

#29 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 januar 2012 - 20:22

Vis innleggMillamy31 skrev 17 januar 2012 - 22:54:

Woooow!! Har du gått ned 1.6 kg på en uke Jojomamma?? Så fantastisk!! Imponert ja! Jeg er også fornøyd, da jeg har gått ned 0.8 kg siste uke :) Vekta står nå på 86.7, deilig å se at det krabber nedover :D Har planer om at dette ikke skal gå så fort da, så alt som er ned er jeg takknemmelig for :)

Også er jeg superfornøyd med at jeg føler jeg er skikkelig igang med trening nå, spilte basket med ungene på jobben i går, og har svømt i dag + gått en tur og styrke.

Barnebursdag ja -- skal tenke litt på den og se om jeg kommer på noe lurt :)

Ha en fortsatt flott uke, og nyyyyyyt en superflott start på kurset Jojomamma :D

klem; millamy

Gratulerer med nedgang til deg også!!! Vi er flinke! :)

Jeg tenker også egentlig at det skal gå litt sakte. Jeg var faktisk en av de på kurset som hadde gått ned minst denne uka. De fleste hadde gått ned over 2 kg. Men det kan visst være litt vann etter jula og sånn. Hvis jeg klarer å ligge på rundt 1 kg i uka så er jeg fornøyd! :)

Var på svømming i går kveld. Prøver å komme meg på det på tirsdagene. Herlig! Ellers blir det nok noen turer i løpet av uka og helga! :)
0

#30 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 februar 2012 - 19:25

KURS 2

23.01 : 86,7 kg - Opp 0,6 kg - Totalt ned 9,8 kg
30.01 : ??

Huff - nå er det lenge siden jeg har vært innom her! Ikke like gøy å rapporter når det ikke har gått så bra, men desto viktigere kanskje... ;) Sist kurskveld fikk jeg ikke vært på, men skal på mandag igjen!
Det rare er at jeg føler meg ganske ok, selv om jeg ikke har vært superflink. Jeg har et par grunner (kanskje ikke gode - men dog... ) til at det har gått litt trått siste par ukene. Jeg har slutta å røyke - 3 uker i morgen!! :) Og så har jeg vært på kurs med jobben og hatt god mat og to kvelder med alkohol... Jeg klarte faktisk å holde meg unna desserter og søtt hele kurset, men det ble nok litt ekstra til frokoset og lunsj ja! :P Nå har jeg hatt noen gode dager føler jeg, så det blir spennende med veiing! Vil gjerne komme meg under 80 på dette kurset, men det begynner jo å spøke litt...

Hvordan går det med dere andre?? :)
0

#31 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 februar 2012 - 21:47

KURS 2

13.02 : 83,8 kg - Ned 2,9 kg - Totalt ned 12,7 kg

Jeg er dårlig på å skrive her for tiden! Men jeg synes det går bra og det går jo nedover! :)
0

#32 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 27 februar 2012 - 05:20

KURS 2

20.02 : 82,7 kg - Ned 1,1 kg - Totalt ned 13,8 kg

Siste kurskveld i dag, men jeg skal prøve å bli kvitt de siste kiloene på egenhånd! Så jeg fortsetter med veiing mandager! :)
0

#33 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 28 februar 2012 - 02:42

KURS 2

20.02 : 82,7 kg - Ned 1,1 kg - Totalt ned 13,8 kg
27.02 : 82,3 kg - Ned 0,4 kg - Totalt ned 14,2 kg

Da var jeg altså ferdig. Veldig godt, selv om det er skummelt å skulle fortsette på egenhånd. Merker det er tyngre nå! Men jeg skal fortsette som nå så går det nok nedover! :)

Jeg har svakt veiing med to venninner på mandager, så fortsetter jeg nok å føre her. Bra med alt press jeg kan få! :)
0

#34 Brukeren er ikke pålogget   solskinnsmammaen 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 06-januar 12

Skrevet 05 mars 2012 - 10:06

wow. jeg er helt imponert over den jobben du har gjort jojo. dere andre også. nå har jeg endelig meldt meg på kurs igjen og begynner i kveld. skammer meg virkelig over hvor ille det er og hvor langt jeg har latt det gå. men jeg har iallefall kastet røyken, og det medfører en hel del frotsing. jeg har spist altfor mye hver dag og har hatt frotsing hver dag. ikke rart vekten er helt på jordet. men spist er spist, nå er det vår. nydelig vær, lysere kvelder osv. skal nyte det med fine turer. og gleder meg til i kveld. endelig ta fatt igjenog denne gangen for godt. blir veldig motivert når jeg ser hvor mye du har gått ned jojo. helt utrolig. det som er det verst er jo at man hadde vært der selv også, hvis man hadde holdt fokus.men nå er det ny start. hvor mange kcal ligger du på ragnhild, og hvor mange tp?
0

#35 Brukeren er ikke pålogget   solskinnsmammaen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 mars 2012 - 10:07

5mars 12: 96,4 kg
0

#36 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 05 mars 2012 - 11:38

Da begynner jeg også på ny igjen. En dårlig uke nå med sjukdom og barnebursdag, men jeg skal nok klare å dra meg inn igjen! Er godt i gang i dag! :)

Lykke til med kursstart i kveld Sol! :) Glad på dine vegne - dette blir bra!

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

5.mars - 82,6 kg
0

#37 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 06 mars 2012 - 05:55

Jeg tenkte også på det før jeg begynte på 1.kurset, på alt jeg burda ha gjort... Men det er jo NÅ som er viktig! Jeg klarte heller ikke komme i gang på egenhånd, så kurs har vært alfa&omega!
Jeg lå på 1900 kcal på første kurs og gikk ned på 1600 kcal på andre. Jeg har hatt noen dårligere uker på siste kurs, så resultata har jo svingt! Jeg har hatt pluss/minus 10 tp.
TVI TVI med første uka!! :)

Vis innleggsolskinnsmammaen skrev 05 mars 2012 - 10:06:

wow. jeg er helt imponert over den jobben du har gjort jojo. dere andre også. nå har jeg endelig meldt meg på kurs igjen og begynner i kveld. skammer meg virkelig over hvor ille det er og hvor langt jeg har latt det gå. men jeg har iallefall kastet røyken, og det medfører en hel del frotsing. jeg har spist altfor mye hver dag og har hatt frotsing hver dag. ikke rart vekten er helt på jordet. men spist er spist, nå er det vår. nydelig vær, lysere kvelder osv. skal nyte det med fine turer. og gleder meg til i kveld. endelig ta fatt igjenog denne gangen for godt. blir veldig motivert når jeg ser hvor mye du har gått ned jojo. helt utrolig. det som er det verst er jo at man hadde vært der selv også, hvis man hadde holdt fokus.men nå er det ny start. hvor mange kcal ligger du på ragnhild, og hvor mange tp?

0

#38 Brukeren er ikke pålogget   solskinnsmammaen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2012 - 09:49

Jeg hadde egentlig tenkt å være litt mer inne her, men denne uka har gått så fort.
Det har gått veldig bra med opplegget mitt og er strålende fornøyd med både trim og kost:) HAr tenkt meg om noen ganger og tatt mange valg, de bedre valgene.. Og når jeg gjør det mange nok ganger kjenner jeg at selvtilliten stiger og håpet om at jeg skal klare det blir enda tydeligere.
Er spent på vekten på mandag. håper på nedgang..
NÅ er det lørdag. Da er det bare denne dagen igjen som er en utfordring så skal det gå bra resten. Jeg sliter veldig med fredag og lørdag og kjente det spesielt i går. Jeg tok meg to rugsprø med litt brunost til kvelds, og tenker at det er bedre enn en 200g sjokkis eller en pose pottis.. he he. Det er noe med når man setter seg i sofaen og kommer i sånn godismodus,, Det ligger liksom inne. den må jeg få bort..
0

#39 Brukeren er ikke pålogget   solskinnsmammaen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2012 - 16:16

dagen går veldig greit hittil. OGså har vi bedt til oss ett venneparr på middag. Hun slanker seg og han er anti godis osv. Så da blir det fort enkelt og holde seg til planen;) HAr funnet ut at jeg må gjøre det litt sånn.
Menyen er: kyllingfilet, potetbåter(laget selv), brokolli, sopp, løk og rødvinssaus:) nam nam.
også skal vi ha oss litt is til dessert. Fordelen er at jeg kan legge opp alt på kjøkkenet. dermed har jeg kontroll på mengde jeg selv tar.. JEg må rett og slett veie maten nå i begynnelsen. (igjen)
0

#40 Brukeren er ikke pålogget   jojomamma 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 mars 2012 - 11:55

Jeg tror det er lurt å veie endel i starten, så kommer du litt inni det igjen! :) Jeg tar det på gefylen jeg nå, og det er jo ikke alle uker det går like bra. Men jeg trivest med det, å unne meg noe innimellom. Jeg prøver å tenke nå at jeg endrer vaner, og ikke er på slankekur. Det er fullt mulig å leve som jeg gjør nå - alt med måte så går det jo bra!

Jeg er glad du er på plass igjen, Sol! Glad for din del, og for min del - godt å ha deg med på lag!! :)

Tvi tvi med veiing i morgen! God søndag! :)
0

Valgmuligheter for emne:

• 9 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere