Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er 41 år, har "slanket" meg siden jeg var tenåring, med mer eller mindre godt resultat.. 2012 er jeg sikker på kal bli ett flott år med vektreduksjon og bedre helse i høysete. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan trene som jeg vil, men jeg skal gjøre det jeg kan! Begynte på GR-kurs våren 2011 med ca 108 kg.... Nå ligger jeg på 103.. Alt for mye for en kropp på 173 cm... Men jeg skal ned og målet er rundt 80-82 kg. Om det er noen som har lyst til å slå følge med meg hadde det vært kjempehyggelig og motiverende!

Klar-ferdig-GÅ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest mammamilla

Hei!

Vil gjerne være med deg jeg:-)

Er 32år,gift og har 3 barn i alder 1,5år, snart 7 og 9,5år.

Har nakkeslengskade etter at jeg ble påkjørt i 2004, noe som reduserer treningen min til nærmest ikke eksisterende. Men litt får jeg til om jeg er forsiktig. Er bare det at jeg så gjerne vil mer..

Har vært igjennom dette før, og i 2005/2006 tok jeg av 20kg og lå på 60kg. Var så opphengt i at jeg skulle ned til 55kg at alt gikk skeis og jeg var lei av slanking og ble litt småsyk i hodet.

 

Jeg er 157cm over bakken og dagens vekt var 89kg som jeg gremmes av at jeg kunne tillate meg å komme på igjen. Men gjort er gjort.

Denne gangen er målet mitt 60kg, som jeg ser er helt perfekt når jeg ser bilder av meg selv fra den gang.

Første delmål er ned til 80kg som jeg tenkte at jeg skule prøve å få til innen påske.

 

Jeg skal ha 1600kcal om dagen og kommer til å veie meg på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Jeg vil følge deg! Treger masse motivasjon!

Er en del yngere da, håper det går bra :)

 

Skal ned ifra 77kg til 55-60kg

 

Litt om meg:

Jeg er en jente på 21år.

Høyde: 158cm.

Har en BMI på 30,8

Har to barn, en på 3 og en på 7 mnd.

 

Dette er første gangen jeg prøver Grete roede, skal begynne på kurs i morgen (5.jan.), så dette blir veldig spennende!

Jeg gjør dette i samsvar med legen min, så skal til henne i Mars og veie meg. Dette fordi jeg har så masse strekkmerker og ekstrahud på magen min, å hun ville søke meg på full bukplastikk når kiloene tilsier det, å jeg klarer å holde meg nede på idealvekten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;);)

Jeg er 41 år, har "slanket" meg siden jeg var tenåring, med mer eller mindre godt resultat.. 2012 er jeg sikker på kal bli ett flott år med vektreduksjon og bedre helse i høysete. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan trene som jeg vil, men jeg skal gjøre det jeg kan! Begynte på GR-kurs våren 2011 med ca 108 kg.... Nå ligger jeg på 103.. Alt for mye for en kropp på 173 cm... Men jeg skal ned og målet er rundt 80-82 kg. Om det er noen som har lyst til å slå følge med meg hadde det vært kjempehyggelig og motiverende!

Klar-ferdig-GÅ! :rolleyes:

Hallo :-)

Nytt år! Nye muligheter! Likte overskrifta di;-)

Ønsker å slå følge med dere? Jeg er 41 år- gift -2 barn på 17 og 11.Godt etablert jo-jo slanker og jo-jo trener... er 164 cm...90.1 kg -må ned 20 kg ..Har prøvd de fleste dietter ol. Har konkludert med at GR er den beste metoden for meg .

Mitt første mål er å få dunjakken min i str L til ikke å se trang ut...ingen vei tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg følger også gjerne med her inne. Jeg er 50 år veier 105,5. Mitt drømmemål er 70 kg noe som virker helt fjernt. Kan ikke huske sist jeg veide det så derfor er jeg også inne på 30-40 med en tråd, men siden delmålet er i første omgang 85 så passer jeg her og. I fjor gikk jeg ned endel kg da jeg gikk på xtravaganza, men alt det er kommet på igjen + noen til. Siden har jeg prøvd lavkarbo noe som ikke passet min kropp. Riktignok var det mye feit og god mat jeg kunne spise, men jeg savnet andre ting alikevel. Det største problemet mitt er nok at jeg er veldig glad i rødvin. Når helgen kommer er det frem med 3litern. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en kveld i uka hvor jeg kan kose meg med god mat og vin. Bare jeg går litt ned i uka, så spiller det ingen rolle hvor lang tid det tar. Husker da jeg gikk 4mnd på bare pulver. Det var et forferdelig kjedelig liv, og slik vil ikke jeg ha det.

 

Min veiedag er mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :-)

De første dagene er litt tøffe,har lyst på alt mulig ... er på 3. dagen med GR mat - Dro på rema -handlekurven var veldig ulik julehanlekurven :-)masse frukt, grønnsaker ,fisk og rent kjøtt. Kvelds ble smoodie -nydelig godt :P

I dag ble det to trimturer- 3 trimpoeng ,fornøyd med det.

Hvordan går det med dere ? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Huff, den første tiden er vanskelig. Kroppen får jo sjokk, og vil jo ha alt den ikke kan få.

Har hatt mac donadsmat og greier. Følte en skikkelig nedtur, men jeg holdt meg allikevel innenfor antall kcal den dagen. Og det er jo bare helt syke mengder med kalorier i en slik liten cheeseburger. 300kcal faktisk.

Uansett, selv om jeg holdt meg innenfor, er det ikke dermed sagt at jeg skal være løssluppen på den fronten.

Skal prøve så godt jeg kan å score best mulig på kostholdsskalen her inne.

Er spent på vekta til onsdag. gir en sånn god kick til å fortsette om man ser nedgang.

Var like før jeg veide meg i dag, men klarte å holde meg. Jeg må ikke veie meg mer en fastsatt dag siden jeg blir veldig vektfokusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Ja jeg skal skrive under at man blir vektfokusert. Jeg flyr altfor mye på vekta når jeg holder på. Det må bli en skjerpings der.

 

Det ble så ille sist at jeg veide meg hver eneste gang både før og etter jeg hadde vært på do.

Blir helt koko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Her går det ganske så bra!

Var på mitt første kurs i går, å det var ganske mye å sette seg inn i, for meg som aldrig har gjort dette før. Men tror det blir kjempebra altså :D gleder meg til jeg får en slaks rutine på dette!

 

Det tyngste blir nokk det å spise så mye, pluss å regne på Kacl. å ikke minst det å veie maten (!)

 

Har dere noen tips?

Veier dere alt dere spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ;.)

det er nok lurt å veie til å begynne med for å se hvordan mengden du skal spise ser ut .Det er som du sier, når du har fått inn vanene og sett mengden noen ganger så går det av seg selv :P jeg for min del har opplevd at bare en liten feilmargin på 100-200 kcal pr dag kangjøre slik at vekttapet stagnerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så ille sist at jeg veide meg hver eneste gang både før og etter jeg hadde vært på do.

Blir helt koko.

 

Kjenner meg igjenn ja:-) veier meg alltid når jeg er på badet-har prøvd å gjemme vekta for meg selv....men fant den like fort .hihi..

må prøve å gjemme den bedre neste gang :unsure::blink:

 

trykket på feil" knapp"så det ble en minus på ditt inlegg ?? skal passe fingran bedre neste gang -skal se om jeg får det bort -e ikke så god med data :-(sorry .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hallo ;.)

det er nok lurt å veie til å begynne med for å se hvordan mengden du skal spise ser ut .Det er som du sier, når du har fått inn vanene og sett mengden noen ganger så går det av seg selv :P jeg for min del har opplevd at bare en liten feilmargin på 100-200 kcal pr dag kangjøre slik at vekttapet stagnerer.

Ja, det er nokk lurt å være ganske nøye i begynnelsen til man kommer inn i det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Her går det ganske så bra!

Var på mitt første kurs i går, å det var ganske mye å sette seg inn i, for meg som aldrig har gjort dette før. Men tror det blir kjempebra altså :D gleder meg til jeg får en slaks rutine på dette!

 

Det tyngste blir nokk det å spise så mye, pluss å regne på Kacl. å ikke minst det å veie maten (!)

 

Har dere noen tips?

Veier dere alt dere spiser?

 

I begynnelsen bør du veie alt. Tar tid, men etterhvert kommer du inn i det. Du kommer til å bli veldig opphengt i kcal:-)

Ellers så kan det være lurt å ikke ha alt for mange matslag om gangen, hold deg til det samme til frokost hver dag i en ukes tid da blir det lettere å huske på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

I begynnelsen bør du veie alt. Tar tid, men etterhvert kommer du inn i det. Du kommer til å bli veldig opphengt i kcal:-)

Ellers så kan det være lurt å ikke ha alt for mange matslag om gangen, hold deg til det samme til frokost hver dag i en ukes tid da blir det lettere å huske på.

 

Takk for tipset!

Hehe, ja jeg merker alerede jeg er blitt litt oppengt i dette!

ja, får bare ta meg tia til det :)

 

Også en ting til..

Vi skal til mamma å spise lasagne i morgen, hvordan skal jeg gjøre dette? Skal jeg bare ta en liten porsjon å masse salat? for jeg aner jo ikke hva hun har i å hvor mye hun har i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer! Så koselig å komme inn å se at der er fullt liv her! Har hatt vanskeligheter med å komme inn, men nå gikk det!! Det blir mange utfordringer fremover, men nar vi går veien sammen blir det lettere, ikke sant? Jeg har litt vanskelig for å komme inn i GR-modus nå etter juleferien.. Må jobbe med å få nok vann, mange små måltider og kutte ut sukker.... Det blir nok det vanskeligste etter julas utskeielser... Men det skal gå, ingen vei tilbake nå!! Veldig viktig å skrive ned og veie maten.. ser litt vanskelig ut, men det blir ganske motiverende når man ser kurvene på registreringa. Også viktig å planlegge maten og innkjøpene.. Da vet man hva man skal spise.

 

Her er alle velkommen, uansett alder og antall kg!!

 

Newbie; jeg har bl.a nakkeskade som deg.. vi trener det vi kan!

Tullsjura; du kommer inn i det, ta litt av gangen. Spennende med bukplastikk! En dag blir det din tur!!

KS 1970; Jeg har også prøvd de fleste dietter, GR er nok det beste og det mest riktige for meg. Gleder meg til å høre at dunjakka passer perfekt!!

Kikk; viktig å unne seg noe, men bare litt av og til!! Da blir det godt med god mat og vin! Men hva i all verden er xtravaganza??

 

Min motivasjon er bl.a å registrere trimpoeng og skritt hver dag..Da jeg hadde registrert en tur og skulle registrere tur nr 2 på samme dag fikk jeg det ikke til.... noen som vet hvordan dette funker??

ha en fantastisk flott og sunn helg alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Hehe, ja jeg merker alerede jeg er blitt litt oppengt i dette!

ja, får bare ta meg tia til det :)

 

Også en ting til..

Vi skal til mamma å spise lasagne i morgen, hvordan skal jeg gjøre dette? Skal jeg bare ta en liten porsjon å masse salat? for jeg aner jo ikke hva hun har i å hvor mye hun har i?

 

Jeg ville bare tatt en liten porsjon med lasagne og masse salat!! Når man er borte er det ikke så lett å veie og beregne... Men du kan jo regne ut sånn ca hvor mye du får i deg..og lurt å spise mange måltider som er sunne og mette på dagtid, så du ikke drar bort skrubbsulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Helgene synes jeg er vanskeligst, da kommer man fort ut av rutinene. Sånn som i dag, sov jeg lenge og hadde allerede sovet bort et måltid. Da er det lett å tenke at jeg kan jo spise litt ekstra for jeg har jo de kcal å ta av....

I dag ble frokosten på kafe, noe som igrunn er vanskelig. Men det går greit da.

 

Blir pizza i kveld. En liten utfordring, men skal nok få til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene synes jeg er vanskeligst, da kommer man fort ut av rutinene. Sånn som i dag, sov jeg lenge og hadde allerede sovet bort et måltid. Da er det lett å tenke at jeg kan jo spise litt ekstra for jeg har jo de kcal å ta av....

I dag ble frokosten på kafe, noe som igrunn er vanskelig. Men det går greit da.

 

Blir pizza i kveld. En liten utfordring, men skal nok få til det også.

Heisann! Ja jeg ha rogså sovet bort ett måltid.... i jula så ble det ofte bare 2-3 måltider... det er ikke bra og dette må jeg jobbe med!! jeg har også tenkt at da kan jeg spise mere til hvert måltid -og det blir jo helt feil... sjerpings -sjerpings!

 

Håper du fikk til pizza-utfordringen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Dagen i dag har gått veldig bra! Var på min første spinning time, å dette skal jeg fortsette med en gang i uken! var kempeartig :D

 

Men tror jeg har fått i meg litt for mye kacl, siden jeg var å spiste lasagne i kveld til mamma pluss at det ble et litt for sent måltid!

å spise et så tungt måltid kl 21:00 er vel ikke helt bra? får gå en ekstra lang tur i morgen :P

 

I morgen skal jeg på varetelling, så kan bli litt vanskelig å holde alle måltidene, men satser på at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags morgen :-)

 

Morgen stund har gull i munn :rolleyes:

Er begynt å gå trim-tur på morgenen ...en god halv time oppover og en liten halv time nedover -ganske tøff rute (for meg ) pluss en lettere tur på kvelden i ca en time.Er spent på om dette er tilstrekkelig -det vil jo vise seg på onsdag...:-)

hunden min er iallefall svært fornøyd.

 

God søndag alle sammen :-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo spreke damer :-)

 

æ e vist den som skriver mest hær inne,det hjelper å skrive`\ lese hær inne for meg for motivasjonen. idag ble det to gode turer-har vært flink med maten også -middag var svinemedaljong med løk og grønnakspure (uten potet)Hva spiser dere???er mat-lei etter jul

ideer og tips mottas med takk ;) skal begynne med pilates lamme ei veninne i morgen,har en dvd som virker bra ...om man trener til den da :huh: målet er 3 ganger i uka :rolleyes: :rolleyes: Nu e det film og gulrøtter . :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evaluering av helgen...

-søtsuget er der, er noe jeg må jobbe veldig med nå i tiden fremover... spise lite og ofte for å holde blodsukkeret stabilt.

-vann, er blitt flinkere, men kan godt drikke mere..

-trening, ikke fullt så aktiv i helga som jeg pleier å være.. men det er lettere i hverdagen så lenge "helsa holder".. ;-)

-mat, har registrert søndag og hittil i dag!! Bra!!

 

Starter kurs i morgen. Gleder meg til å komme i skikkelig ned-i-vekt-modus :D !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo spreke damer :-)

 

æ e vist den som skriver mest hær inne,det hjelper å skrive`\ lese hær inne for meg for motivasjonen. idag ble det to gode turer-har vært flink med maten også -middag var svinemedaljong med løk og grønnakspure (uten potet)Hva spiser dere???er mat-lei etter jul

ideer og tips mottas med takk ;) skal begynne med pilates lamme ei veninne i morgen,har en dvd som virker bra ...om man trener til den da :huh: målet er 3 ganger i uka :rolleyes: :rolleyes: Nu e det film og gulrøtter . :o

 

Ja det er motiverende når man leser og skriver her inne!! Så flink du er til å trene og spise sundt! Gullerøtter er bra å knaske på når man ser film, da vil jeg også gjerne putte noe i munnen.. skal begynne å skrelle gullerøtter og oppbevare dem i vann i kjøleskapet, så er det bare å ta en når man har lyst på noe!! anng middag ble det biff i går.. I dag skal familien ha pølser og potetmos.. jeg tar litt og fyller på med grønnsaker. Fryktelig vanskelig med disse middagene, men det er jo mange oppskrifter her som man kan få ideer av!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...