• 27 Sider +
  • « Første
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Nytt år! Nye muligheter!! Vurder emne: -----

#61 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 11-november 09

Skrevet 19 januar 2012 - 12:32

Vis innleggtullsjura skrev 19 januar 2012 - 12:26:

Er det bedre å holde seg til kunn knekkebrød å ikke vandlig brød??

Det kommer helt ann på! Jeg merker at jeg ikke bør spise brød eller så mye gjær. Jeg blir oppblåst og får innimellom magesmerter. Derfor har jeg nå kuttet det ut, og resultatet ble mindre søtsug i tillegg til mindre oppblåst osv!! :D
0

#62 Brukeren er ikke pålogget   siljepia 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 06-januar 12

Skrevet 19 januar 2012 - 12:34

Da skal jeg også prøve å kutte det ut etpar uker, for jeg føler meg litt oppblåst ja :rolleyes:
0

#63 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 27-februar 11

Skrevet 19 januar 2012 - 15:46

Hallo .-)

man kan spise flere knekkebrød enn brødskiver B)
jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv . ;)

varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger. :lol:

Dette synes jeg er viktig å vite- det kan jo hende dere vet det...men men her er litt info:nytt eller gammelt :blink:

Obs- hva maten inneholder - les på indigrienser -det som står først er det som er mesr av :

eks brød: hvetemel,sammalt hvete, rug ,bygg. Dette brødet inneholder mest hvetemel så kommer rug bygg.
(brød uten hvetemel er inger rugbrød ,ingers superrug)

eks syltetøy: sukker bær osv- dette syltetøyet har mer sukker enn bær-æsj

Samme gjelder f.eks skinke pålegg - se at det står svinekjøtt først -ellers så spiser man egentlig bare e- stoffer og salt .

En annen viktig ting er det fettet som stivner i kjøleskapet (melange olivenolje nugatti osv)er det fettet som vi skal unngå ....(det vi skal ha er :litt nøtter ,avokao,rapsolje,solsikkeolje i småe mengder..
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#64 Brukeren er ikke pålogget   siljepia 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2012 - 18:29

Vis innleggKS 1970 skrev 19 januar 2012 - 15:46:

Hallo .-)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv .
Ingers rugbrød er uten hvetemel ;)
varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger

Obs- når man skal sjekke hvor grovt brødet er - det melet som står først på innholdsfortegnelsen er det mest av - står hvetemel først er det ikke nok grovt ,dette gjelder alle matvarer.
på mange syltetøy står sukker først-det betyr at det er mer sukker i enn bær -æsj .se på for eks noen skinkepålegg der svinekjøtt står nesten sist -det er mest salt og e stoffer vi spiser -les før man kjøper -tror vi kan spare noen kcal der å

Takk for flott tips :D
0

#65 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2012 - 22:11

Hallo .-)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv .

Obs- når man skal sjekke hvor grovt brødet er - det melet som står først på innholdsfortegnelsen er det mest av - står hvetemel først er det ikke nok grovt ,dette gjelder alle matvarer.
på mange syltetøy står sukker først-det betyr at det er mer sukker i enn bær -æsj .se på for eks noen skinkepålegg der svinekjøtt står nesten sist -det er mest salt og e stoffer vi spiser -les før man kjøper -tror vi kan spare noen kcal der å

ja helt klart best å variere!! Er litt vanedyr selv, så det er om å gjøre å variere.. lage nye vaner som kan holde livet ut..
Når jeg baker bruker jeg spelt mel... akkurat som om kroppen liker det bedre enn hvetemel.. B)
0

#66 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2012 - 22:11

Hallo .-)

ja helt klart best å variere!! Er litt vanedyr selv, så det er om å gjøre å variere.. lage nye vaner som kan holde livet ut..
Når jeg baker bruker jeg spelt mel... akkurat som om kroppen liker det bedre enn hvetemel.. B)
0

#67 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 19 januar 2012 - 22:58

Vis innleggTrixi2 skrev 19 januar 2012 - 22:11:

ja vi e vane dyr ,desverre:-(jeg synes å at speltmel virker bedre,men speltmel er hvetemel bare laget til på gammeldaks vis -litt bedre enn hvetemel,men gir samme blodsukkerstigning :-( :-( ser ut som æ og du reagerer like dann på hvetemel trur jeg reagerer på gjær jeg og .
har merket at KOKTE rotgrønnsaker (gullrot kålrot .lapskaus) reagerer jeg på samme måte som hvetemel.
er begynt å ha rå gulrot og kolerabie i passe biter (gidder ikke å raspe) til middag -magen er bedre og vekta slipper lettere... ha en fin fin kveld :D
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#68 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 januar 2012 - 13:28

Fredag yiipppiiii ;)
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#69 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 januar 2012 - 13:36

Fredag yohooo :rolleyes:

Denne uka har jeg vært sløv å trene .....offff
må ta det igjenn i helga ellers uteblir vektnedgangen og det blir jo kiipt.
det skulle ikke mere til enn isholke -men jag har jo tredemølle :blink: må se om jeg får tørket støv av den i dag !!!!
MOTIVASJON kom til meg :P
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#70 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 20 januar 2012 - 16:20

Vis innleggKS 1970 skrev 20 januar 2012 - 13:36:

Fredag yohooo :rolleyes:

Denne uka har jeg vært sløv å trene .....offff
må ta det igjenn i helga ellers uteblir vektnedgangen og det blir jo kiipt.
det skulle ikke mere til enn isholke -men jag har jo tredemølle :blink: må se om jeg får tørket støv av den i dag !!!!
MOTIVASJON kom til meg :P

Hmm, ikke bra... Sett igang! Du er heldig som har tredemølle! Bruk den!!!!

Gleder meg til tacosalat i kveld når de andre skal ha nachos! "Smuthie" til dessert!! Nam, nam! :P
Ha en fin kveld og helg!
0

#71 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 januar 2012 - 15:18

I dag har vi vært på shopping, og jammen blir det skritt utav det! Elelrs ligger jeg bra ann¨med mat og måltider. Taco i kveld og da skal jeg unne meg en liten lefse! Og resten tacosalat..! Synes selv jeg har vært kjempeflink nå, og det skal jeg også fortsette med! Så håper jeg på knallresultat til uka! Ha en fin helg alle sammen! :D
0

#72 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 21 januar 2012 - 16:47

:)

Vis innleggTrixi2 skrev 21 januar 2012 - 15:18:

I dag har vi vært på shopping, og jammen blir det skritt utav det! Elelrs ligger jeg bra ann¨med mat og måltider. Taco i kveld og da skal jeg unne meg en liten lefse! Og resten tacosalat..! Synes selv jeg har vært kjempeflink nå, og det skal jeg også fortsette med! Så håper jeg på knallresultat til uka! Ha en fin helg alle sammen! :D

hallo;-)
så flink du har vært :P Flinka :P

Har hentet meg inn igjen i dag-endelig -har ikke vært flink siden mandag ugh :angry:
tredemølla e like nedstøva,kan ikke begynne å jogge med alle disse kg.er plaget med rygg nakke.men har gått en hurtig tur i ca 1t
fornøyd.
skal på besøk i kveld med mat -aner ikke hva vi får.....

Nu e æ i gang igjenn .Takk for motivasjon

ha en fin lørdag :-)
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#73 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 22 januar 2012 - 01:10

Vis innleggKS 1970 skrev 21 januar 2012 - 16:47:

:)
hallo;-)
så flink du har vært :P Flinka :P

Har hentet meg inn igjen i dag-endelig -har ikke vært flink siden mandag ugh :angry:
tredemølla e like nedstøva,kan ikke begynne å jogge med alle disse kg.er plaget med rygg nakke.men har gått en hurtig tur i ca 1t
fornøyd.
skal på besøk i kveld med mat -aner ikke hva vi får.....

Nu e æ i gang igjenn .Takk for motivasjon

ha en fin lørdag :-)

Godt å høre du er i gang!! Du får henge opp ett bikinibilde, så blir du minnet på sydenturen!! He he! Alle kan skeie ut, men det er om å gjøre og komme på riktig vei igjen! Du får gå tur til du kan begynne å bruke tredemølla til noe annet enn klesstaiv! Håper du fikk "enkel" mat borte i kveld!

Jeg har koset meg, har tatt en kule vaniljeis i tillegg til fruktsalat og 2 små glass rødvin, alt innenfor kalorigrensa! De andre har koset seg med potetgull og dip, jeg har ikke smakt engang! Deilig!!Har vært skikkelig vanskelig siden nyttår og komme i GR-siget, men nå føler jeg at jeg er der og motivasjonen er der den skal være. Endelig!!
Ha en fortsatt god helg!!
0

#74 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 10:01

Denne helgen har gått greit. Ble litt mye hjemmelaget pizza i går, men ligger innenfor kalorigrensa og har ikke spist noe med sukker utenom fruktsalat med en liten kule is.. Er veldig fornøyd!! Blitt mange skritt i helga, og mye vann! Har også forbedret meg anng antall måltider... synes det kan være vanskelig i helgene da jeg ofte ligger litt lengre enn vanlig.. Her er det bare å stå på! er spent på veiing onsdag!

Hvordan går det med dere andre??? B) :rolleyes:
0

#75 Brukeren er ikke pålogget   siljepia 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 15:40

Huff, vi har vært syke siden onsdag vi (spysyke), men i dag føler jeg meg frik å skal få en real trimmetur :) Så det blir spennnde på Onsdagen å se hva vekten viser..
å idag bæsja jeg litt på leggen, spiste 6IFA uten sukker, før jeg så hvor mange kcal det var i den, å det var hele 40kcal prpastill!! så idag gikk det noen frimerker :P
0

#76 Brukeren er ikke pålogget   KS 1970 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 17:17

Huff spysjuka ...e vel noe av det mest ubehagelige æ vet om ..bra du e frisk :rolleyes:
lacryl kan man spise....

har ikke vært så flink denne uka :trent lite ,lørdag ble det baccalao,ostekake og vin...
søndag -barnebursdag pizza og kake

Huff,gruer meg til onsdag veiedag ,men selvgjort er velgjort det er bare å ta lærdom av det...

man er hva man spiser...og trener :o

Har vært flink i dag :P
April :
uke 1 startvekt 89
uke 2
uke 3
uke 4
0

#77 Brukeren er ikke pålogget   siljepia 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 17:30

Vis innleggKS 1970 skrev 23 januar 2012 - 17:17:

Huff spysjuka ...e vel noe av det mest ubehagelige æ vet om ..bra du e frisk :rolleyes:
lacryl kan man spise....

har ikke vært så flink denne uka :trent lite ,lørdag ble det baccalao,ostekake og vin...

Huff,gruer meg til onsdag veiedag ,men selvgjort er velgjort det er bare å ta lærdom av det...

nei, jeg leste feil! hoho, det var 40kcal pr pose :P Så spiste bare 14kcal, ikke så lett bestandig! B)

0

#78 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 21:41

Vis innleggtullsjura skrev 23 januar 2012 - 15:40:

Huff, vi har vært syke siden onsdag vi (spysyke), men i dag føler jeg meg frik å skal få en real trimmetur :) Så det blir spennnde på Onsdagen å se hva vekten viser..
å idag bæsja jeg litt på leggen, spiste 6IFA uten sukker, før jeg så hvor mange kcal det var i den, å det var hele 40kcal prpastill!! så idag gikk det noen frimerker :P

Så flott at du er frisk igjen!! Desidert den værste sykdommen jeg vet om... Jeg fikk bakoversveis da jeg leste om IFA og antall kalorier.. He he!! godt det er den veien, at det faktisk var mye, mye bedre!! Lykke til på onsdag!!
0

#79 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 23 januar 2012 - 21:42

Vis innleggKS 1970 skrev 23 januar 2012 - 17:17:

lacryl kan man spise....

Du var veldig flink forrige uke, og du har fremdeles tirsdag på å komme inn i gode rutiner igjen!! Stå på! Det går bare en vei, og det er nedover!! Jippi!!
0

#80 Brukeren er ikke pålogget   Trixi2 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 24 januar 2012 - 14:55

Er veldig spent på hva vekta og måla sier i morgen! Men akkurat i dag er dagen litt tung... så mye jeg skulle ha gjort, men får ikke til alt i dag.,.. Tror jeg få ta meg en luftetur og få klarnet tankene mine.. Gleder meg til middag, biff med bakt potet!! Fant i frysa...!
0

Valgmuligheter for emne:

• 27 Sider +
  • « Første
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare