Jeg var herinne for den del år tilbake, og trivdes godt både med maten, trimmen og selskapet. Den gangen var jeg slett ikke overvektig, men hadde rett og slett lagt på meg noen lite kledelige kilo. Tror jeg gikk ned rundt 6 kg den gangen.
Nå har det seg imidlertid slik at det de siste årene har sneket seg på en del kilo. Det i kombinasjon med at jeg i fjor var syk og fikk en del medisin som gjorde at jeg la på meg (fordi den gjorde meg sliten og sulten - ikke en god kombinasjon!), har gjort at jeg for første gang i mitt liv har en BMI som har bikket 25. Ikke mye, men likevel.
Status quo er at jeg etter første uke har gått ned 1,3 kg, så med mine 174 cm veier jeg altså 78,3 kg. Planen er å være på riktig side av 70-tallet til 17. mai (ikke at jeg skal ha på meg en budnad eller noe, men jeg synes jeg måtte sette en dato). Det betyr at jeg skal gå ned 8,4 kg på 17 uker. Det skulle utgjøre noe sånt som en snau halvkilo i uka (0,49 for å være nøyaktig
Jeg er innntil videre flink med kosthold og registrering, men jeg har en jobb å gjør mht å komme i skikkelig form, og ikke minst bygge muskler. Muskeler = høyere forbrennng = kan spise mer mat, og det liker jeg!
Jeg kommer til å oppdatere her jevnlig, ikke bare på mandag som er veiedagen, men også ellers i uka. Og hvis jeg ikke har noen å skravle med, så får jeg skravle med meg selv. Jeg er imidlertid veldig selskapssyk, så det er bare å henge seg på
Det hjelper å være en liten heiagjeng som pusher og rådgir hverandre. Er det noen som føler seg fristet?
Ha en fortsatt fin kveld!
Beste hilsen Mimi
PS Du trenger ikke å ha veiedag på mandager, det er bare fint med oppdateringer på andre dager også!