Beklager alle som svarte her, jeg sjekket dette forumet i noen uker etter at jeg hadde skrevet posten min, men det var ingen svar her de første ukene, så da glemte jeg den litt dessverre
Men nå er ferden snart over, og da kom jeg tilbake for å se etter en siste "innspurtsinspirasjon", og da var det 3 svar gitt, og alle var koselige og hyggelige!!
Jeg startet denne runden i Januar iår og skulle gå ned 1 kg per uke, totalt 20kg. Tidsplanen var å bruke 30 uker på dette, med andre ord 10 uker med "sikkerhetsmargin", for det er plent umulig å planlegge så strengt som 1 kg per uke hver eneste uke. Livet kommer og tar over noen ganger, ferier, reiser, jobbbegivenheter osv.
Nå har jeg 3 uker igjen. Og er 2 kg unna målet!!! 18 kg så langt!! Så jeg er storfornøyd, og trenger nå å sikre de siste 2 kg på disse 3 siste ukene.
Lillefar skrev 15 mars 2012 - 16:39:
Men det å ikke ta vare på kroppen sin blir jo helt feil når det er akkurat det du skal gjøre - altså å ta vare på kroppen din. Det blir akkurat som å forvente å kunne kjøre bil uten å fylle tilstrekkelig nok bensin til hele distansen. Når det gjelder å gå ned i vekt finnes det ingen snarveier.
Vel, det er det "alle" sier er feil, men jeg ser litt praktisk på det; fettet mitt er OVERSKUDD av energi i form av fett som er lagt på lager. Lageret mitt var stappfullt. Det var på tide å få kroppen til å bruke av lageret. Men sålenge jeg fyller "bensin på bilen" som du utrykker det hver gang reservelampa lyser, vil jeg jo ikke bruke av lageret
Ja, veldig simplistisk, men fungerer for meg iallefall.
Lillefar skrev 15 mars 2012 - 16:39:
(bmi tar ikke hensyn til muskelmasse, og kroppssammensetning forøvrig - kun høyde og vekt, og er derfor kun et redskap som bør brukes varsomt. Her er det stor feilmargin.)
Ja, helt enig i det, og det er jeg veldig opptatt av selv at BMI i seg selv er ikke målet, flat mage er målet. Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned før jeg ser en relativt flag mage. Jeg er over 40, så "sixpacks" blir det uansett ikke, men "fettflabben" skal vekk.
Så da blir BMI egentlig bare et kunstig mål, men et mål måtte jeg ha. Nå ser jeg det at det vil fortsatt være en liten mage ser, selv når jeg tar av de siste 2 kg, så det blir nok en ny runde over sommeren på kanskje 5 kg til.