Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Sier som mitt bysbarn Jan Eggum - "så e det på'an igjen"....

 

Jeg har vært fraværende herfra og fra kurs nå en stund. Det gikk greit lenge - vekten var stabil osv, og alt greit sånn sett ettersom at jeg ikke gikk opp. Men så endret det seg. På god vei inn i gamle, dårlige vaner og jobbskifte med mindre aktivitet i tillegg, så har det begynt å balle på seg. Så da er det vel bare å gripe tyren ved hornene og sette i gang først som sist! Så i dag er min første veiedag - har valgt nettkurs også denne gangen. Har akkurat levert kursrapport og fått angst av alle plusstallene jeg ser. Vekten er en ting, men det at jeg har vært strengere med å ikke stramme målebåndet ved måling denne gangen har jo ikke hjulpet heller. Men - satser friskt på at det bare skal gå nedover heretter!

 

Ambisjonen og intensjonene fremover er gode, men kjenner at det nå som sist (da jeg gav opp etter at det hadde stått i ro lenge...) sitter en liten svart djevel på skulderen min og sier at jeg ikke klarer det denne gangen heller. Innimellom roper han veeeeeldig høyt, og jeg kjenner at jeg må jobbe veldig hardt fremover for å få ham til å holde kjeft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ninjastar

Hei Krusmynte,

så kjekt å se at noen av de "gamle" fra 40-gjengen fortsatt holder koken. Jeg leste mye her inne tidligere, og tar meg noen ganger i å undres over hvor alle har blitt av og hvordan det går.

 

Veldig fint å se at ikke alle har gitt opp! Dere her inne har alltid vært til stor motivasjon for meg. Når dere klarer, så kan alle.

Og jeg er fast overbevist om at så lenge vi holder oss her inne, og prøver, og prøver, OG prøver... så får vi det til, før eller siden :) Vi må bare være mer utholdne stabeiser enn skulderdjevlene våre... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Min første uke på kurs går mot slutten - veiing i morgen tidlig. Uken har egentlig gått veldig fint. Med unntak av den første lille timen etter et måltid har jeg vært omtrentlig konstant sulten og det er litt slitsomt. Var sånn sist jeg gikk på kurs og. Jeg spiser imidlertid alt jeg skal, så jeg tror det er min lille hjerne som spiller meg et puss! Finurlig ting, den hjernen altså. Satser på at det kommer seg etterhvert. :)

 

Og flinke meg var i bursdag i går - i tillegg til hjemmelaget fruktsalat og en skje med gele spiste jeg kun en liten browniemuffin og en minimuffin! Er veldig happy med egen innsats, vanligvis ville det blitt både 2, 3 og 4 browniemuffins, like mange minimuffins, minst ett stort stykke kake og påfølgende kvalme resten av dagen.... For når jeg tenker meg om er det jo egentlig bare det første stykket som er virkelig godt! Med bruk av kosemerker gikk det faktisk veldig bra kalorimessig også i går, selv om jeg gikk litt overboard på frukten. Men det var et aktivt og bevisst valg, så da er det greit.

 

Veldig spent på morgendagens resultater! Men nå - ut en liten tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da har jeg vært på vekten etter uke 1 på kurs, og jaggu har jeg ikke gått ned 1,9 kg... Strålende fornøyd med det, vet jo at det er vanlig å gå ned litt mer første uken enn følgende uker, så er spent på fortsettelsen. Blir happy med 0,5 i uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så utrolig bra jobba! Det var litt av et knallresultat :D

 

Og så håper jeg den verste sultfølelsen gir seg etter hvert. Jeg er i perioder mye mer sulten enn i andre, og det er temmelig slitsomt. Hvis det blir for ille, og jeg ser at jeg fort kan komme til å raide skapet, så spiser jeg 5 mandler og drikker et stort glass vann. Det hjelper ikke alltid, men utrolig nok så hjelper det ganske ofte.

 

God uke videre, med et slikt resultat er det bare å stå på videre i samme, fine stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFjer

Hei og koselig å se deg her inne igjen :)

 

Aller først må jeg si at det er litt av en første uke. Den må jo ha jaget han djevelen på skuldren vekk for en liten stund håper jeg :)

 

Og, når djevelen setter seg på skulderen din og prøver å lure deg, ja så tenk på meg. Jeg er jo 184 og veier 118,7 kg, så den djevelen tror jeg ikke har mye å stille opp med hihihi Skal kaste han "langt vekk i stand jeg" ;)

 

Du bør virkelig være stolt av at du kom så raskt tilbake når du så at det begynte å gå feil vei. Mange hadde nok ventet litt ekstra for å se om de kunne klare det likevel, men det vet vi jo at ikke er spesielt lurt.....

 

Vi får heie på hverandre fremover så skal dette gå bra. Jeg er jo også av samme tankte gangen som deg i perioder, om at dette aldri vil gå bra. Men, vi skal vise oss selv og andre at vi klarer når vi virkelig vil!!!

 

Heia oss! og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

That time of the month, og veeeeeeldig sugen på noe søtt!!!! Akkja - har vært altfor flink denne uken til å gi etter, vil jo ikke ødelegge det gode arbeidet! Så søtsug - GÅ VEKK OG VÆR! Finn noen andre å plage, for her er det overhodet ingen ting å hente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmmm.... Veiedag, og ikke helt happy må jeg si. Husker ikke om det var fredag eller lørdag morgen jeg snikveide, og var et halvkilo lettere da enn i dag! Har gått ned 0,3 og er forsåvidt glad for all nedgang, men likevel. Den var litt sur. Så note to self - snikveiing er ikke bra!!! For all del - kan jo hende at that time of the month har noe å si - vi får vente til neste uke og se hva som skjer da.

På den positive siden har jeg klart over 7 trimpoeng denne uken, har ikke gitt etter for søtsuget, var på fest og hadde det kjempegøy uten alkohol, spiste kun det ene planlagte kakestykket for kosemerkene mine og har måttet finne frem belte til den ene buksen min igjen. Vel har den alltid vært litt stor men har vært mindre stor i det siste slik at jeg ikke har trengt belte, men nå måtte det altså frem igjen. YAY!

 

Ny uke, nye muligheter og snart påskeferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først nå ser jeg at du har laget deg ny tråd.

Ønsker deg masse lykke til på kurset og jeg kommer til å følge litt med.

Håper solvik stikker innom også. Hun startet på et flott opplegg og håper inderlig hun har det bra. Makan til utholdende dame må en lete lenge etter :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloen! Jeg stikker innom her en tur også - tusen takk for gode tips nå i påskeoppkjøringen :) Jeg føler meg relativt godt rustet til 10 dagers ferie nå. Dette skal bli bra!

Og lykke til med innesyslene - spennende! Håper du likevel får deg noen timer i en solvegg med solbriller på nesen, godt lesestoff og en rykende varm kopp te :D Det blir påskestemning av slikt, også!

 

God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei Krusmynte,

 

Etter en tøff uke, så kjenner jeg at motivasjonener tilbake. Jeg tror rett og slett jeg hadde spist for lite og for sjeldent, og dermed var jeg dårligere rustet til å stå imot fristelser.

 

Jeg leste nedi her at du også er mye sulten.. Har du vurdert å øke mengdene? Eller evt legge til en haug av grønnsaker til hvert måltid? På jobb spiser jeg gjerne 10-12 gulrøtter om dagen, eller en halv bung blomkål. Og på kvelden spiser jeg endel ekstra frossen blåbør som jeg varmer i micro'n med en skje vaniljekesam på :) Det er mulig jge lurer meg selv litt siden jeg spiser ganske mye nå, men jeg tror løsningen for meg er å spise nok, og ofte nok.

 

Jeg har også snikveid meg til nesten en kilo mindre enn det jeg veide på sist trening, men det var før jeg snublet i 'troen' på opplegget. prøver å ignorere det, men et ligger i bakhodet. Vekta hjemme registrerer fett- og muskelprosent også, så jeg sybes det er vedt det!

 

Ha en fin uke Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Neida, jeg har ikke gått under jorden, jeg har bare hatt det travelt! Påskeferien har så langt gått med til klargjøring av leilighet for fotografering/visning/salg rett over påske, og det er myyye å gjøre... Har vært aktiv store deler av dagen om enn med innendørssysler, og har vært ganske sliten hver kveld. Men nå er jeg ferdig!!! Skal bare ha noen blomster på bordet og så er alt klart.

 

Ellers har påsken hittil gått greit. Har ikke registrert noe mat, og sliter litt med å få i meg alle måltidene siden jeg sover litt lengre. Kompenserer med litt mer middag og krysser fingrene og håper på det beste. Har nemlig ikke veid meg på 1,5 uke - både fordi jeg ikke skulle rapportere denne uken, men også fordi jeg ikke har vært i nærheten av vekten min. Prøvde meg på to andre vekter, og de var så totalt annerledes begge to at jeg tør ikke tro på andre enn min egen... Men har målt litt, og livvidden har nå gått inn. Venter imidlertid med å notere her inne til mandag og offisiell veie/måledag igjen.

 

10-12 gulrøtter, QueenCam? Håper ikke du er blitt oransje.... ;) For min del ville det blitt i overkant mye - vil jo helst at magemålet skal gå inn... Heldigvis er jeg ikke så sulten lengre som jeg var i begynnelsen så lenge jeg spiser med veldig jevne mellomrom - maks 4 timer er det jeg har funnet ut passer for meg, så kommer frukt i tillegg. Er også veldig flink til å drikke, og det hjelper jo også på. Grønnsaker til måltidene spiser jeg allerede mye av - både i form av agurk/tomat/paprika på brødmat og eks. blomkål/brokkoli/gulrot til middag.

 

Ingen solvegg på denne frøknen enda - mest pga. at det er så kaldt... Men nå kler jeg på meg og går en aldri så liten tur om ikke annet! God påske videre til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Påsken er mer eller mindre over, og jeg har gått ned 1,5 kg på de to ukene det har gått siden sist jeg veide meg. 3,7 kg totalt siden jeg begynte på kurs denne gangen. Har ikke hatt de store utskeielsene utover litt påskesnop lørdag og fine rundtstykker til frokost i går fordi det var det jeg fikk servert, men har heller ikke vært så veldig aktiv på turgåing etc. Får prøve å ta meg sammen den kommende uken.

I uken som kommer har jeg bursdag og har tenkt å kose meg akkurat den dagen. Er ikke før søndagen, så kan ha gode dager før det. Selv om jeg koser meg og ikke tenker slanking, så blir likevel inntaket automatisk mindre når jeg går på kurs enn hva det ville vært tidligere, så det ligger i bakhodet hele tiden. Jeg skal mao kose meg og ikke overspise. :) Så får resultatet neste uke bli som det blir - det er den ene dagen bare og det bekymrer meg ikke nevneverdig.

 

Håper alle får en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er jo suverent å ha gått ned 1.5 kg på to uker - og så påsken inkludert, da! Så bra :D

 

Selv er jeg relativt fornøyd med påskens innsats, med åtte flinke dager og fire ikke fullt så flinke. I retrospekt skulle jeg vel ønske at jeg hadde holdt enda lenger før jeg begynte på påskesnopet, men jeg fikk i det minste kompensert med mange skiturer. Så får vi se på fredag hvordan det har gått!

 

Jeg er forresten også aprilbarn! Men ikke før den 24. Jeg har jo diskutert ganske mye med meg selv i det siste, dette med å ikke kunne tillate seg utskeielser i hytt og gevær dersom man skal ned i vekt. Men når det gjelder egen bursdag, så får slanking være slanking. Den ene dagen får man kose seg litt :) Og klarer man å moderere seg, er jo det bare en fin ekstrabonus!

 

Jeg for min del tror ikke det blir så mye feiring på selve dagen. Jeg bor for langt unna alle jeg kjenner! Men et større "problem" er det at jeg og samboeren reiser til Paris på langhelg helgen før, og tar vel da feiringen der. Fire dager på storbytur vet jeg blir en utfordring, men jeg har bestemt meg for å prøve å holde fokus så langt jeg klarer. Det må jo finnes andre ting å nyte i Paris enn croissanter og éclairs, håper jeg?!

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg må bare innom og skryte litt av meg selv. Er nemlig ikke så veeeeldig glad i fisk. Fiskeboller, til nøds fiskepudding går greit, stekt selvfisket lyr likeså, men så er det stopp. Greit, makrell i tomat spiser jeg litt av, men det er jo pålegg og ikke middag.

Ihvertfall - i går var jeg ute på lønningsmiddag med jobben. Torsdag er raspeballedag i Bergen, og det skulle alle ha. Jeg har ikke noe forhold til raspeballer egentlig. Fikk det aldri servert hjemme, men har da smakt det uten at jeg verken synes det var kjempestas eller ekkelt - altså et ikke-forhold. Så mens alle de andre skulle ha det fant jeg ut at jeg tar en Finnbiff som jeg synes er supergodt. Men tror dere ikke at de var tom for det? Jeg har stort sett alltid beslutningsvegring når jeg spiser ute, og spiser IHVERTFALL ikke fisk! Men i går kom dagen. Jeg bestilte fisk! Pestobakt steinbitfilet med rotgrønnsaker og sånne små kokte poteter til. Og det var godt! Og jeg spiste ikke all sausen en gang (det var egentlig lite saus, nesten bare pesto). Gjett om jeg er stolt av meg selv, da! Har gitt meg et godt klapp på skulderen og var veldig fornøyd da jeg registrerte det i matdagboken min... :)

Men nå er det straks helg og bursdagsfeiring. Da skal jeg kose meg med kake og la slanking være slanking (selv om det nok ligger i bakhodet). Så godt at jeg har vært flink og har god samvittighet på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sånn, da var dagens kursrapport sendt, og den var pålydende 0,9 i minus denne uken og 4,6 totalt på dette kurset. Bare ca. 2 igjen til jeg er der jeg var da jeg gav meg sist, og satser friskt på at det skal fortsette nedover også etter det (sist gav jeg meg fordi det stod bom fast og all motivasjon forsvant....)

 

Bursdagsfeiringen i går gikk bra, sånn rent bortsett fra at det var traumatisk å ha bursdag... Det gikk greit mesteparten av dagen, men det ble litt utskeielse på ettermiddagen i form av kaker. Det ble ett stykke av hver (bløtekake, sjokoladekake og eplekake) og to veldig små boller. Ja, og så ble det litt lusking i seigmennene da jeg pyntet kake... *rødme* Før kursstart ville det antagelig vært adskillig mer som gikk ned, så er egentlig fornøyd med det. Magen er imidlertid ikke like fornøyd, den har protestert litt i dag morges. Og det er faktisk ganske grei lærdom å ta med til en annen anledning må jeg si. Siden inntaket var i går regner jeg med at jeg kanskje vil komme til å se det på vekten neste uke, men det var jo en kalkulert risiko jeg valgte å ta med å spise kaker, så da får resultatet bli deretter - jeg er ihvertfall forberedt på at det kan skje!

 

Forrige uke var sinnsykt travel og stressende som gjorde at jeg ikke fikk gått en eneste skikkelig tur. Jeg våknet med sår hals i dag men håper at det bare er et forbigående fenomen fordi jeg er trøtt, og at jeg skal få kommet meg på ihvertfall to gode turer denne uken. Det er mao fortsatt positivitet i leiren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel, traumatisk eller ikke - jeg popper likevel innom med en forsinket gratulerer med dagen :D

 

Og bursdag har vi jo bare én gang i året, så på den lyse siden er det lenge til både neste traume og neste planlagte kakeutskeielse ;) Håper nå uansett at du hadde en koselig feiring!

 

Må for øvrig berømme deg for frivillig å bestille fisk ute... det har jeg pr dags dato aldri gjort. "Hater" fisk (hvorfor spise fisk når man kan spise kylling, har vært min holdning til det), sånn bortsett fra makrell i tomat på brødskiva - det går an når jeg får mildnet smaken med lettmajones :P

Men i sunnhetens tegn har jeg det siste halvannet året så smått begynt med litt seibiff eller bakt torsk til middag. Mest etter press fra samboer... men fordelen med de hvite, milde fiskene, er at jeg kan drepe fiskesmaken ganske effektivt med å krydre hardt med hvitløk, karri, pesto, løk.... eller "all of the above". At det var håp for meg, hadde jeg aldri trodd. Kanskje jeg også en vakker dag skal bestille fisk ute?!

 

Og grattis med strålende 0.9 ned! Kjempebra!

 

Ha en fin uke med gode gåturer og gode valg - vi hørs neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens veiing er overstått, og jeg har gått ned 0,4 kg. Det betyr 5 kg totalt på dette kurset og siden min nye start som begynte 12. mars, og det gir et snitt på 0,8 kg i uken så sant man regner uker og ikke kursdatoer (vi hadde ingen rapportering i påsken). Jeg tror jeg fortsatt har nærmere 2 kg igjen før jeg er der jeg var da jeg gav meg sist, men har kastet de kursbøkene i forbindelse med flytting så er ikke helt sikker. Er uansett superfornøyd med resultatet så langt, og jeg krysser alt jeg har for at det går like greit fremover! Har to ganger igjen på dette kurset, og har gitt beskjed til kursleder at jeg fortsetter på neste kurs. Har fortsatt en del å gå på når det gjelder trening, men må i første omgang priotitere kostholdet. Denne gangen vil jeg at det skal vare, og jo mer jeg prøver å få til på en gang jo mindre er sannsynligheten at jeg klarer det - slik har det ihvertfall vært på tidligere kurs. Men litt mer gåturer skal jeg klare å skvise inn etterhvert, spesielt nå når jeg blir ferdig med flyttegreier. Leiligheten er nemlig solgt, fikk 100.000 over takst og det er 450.000 mer enn jeg betalte for 6 år siden. Og det er knakende bra ettersom at det er en liten leilighet (43 kvadrat) med sovealkove og at den - og da spesielt bad og kjøkken - "trenger noe oppgradering for å møte dagens krav til standard". En fin måte å si at med unntak av litt maling er alt i opprinnelig stand. Nå gjenstår det bare å finne seg et nytt sted å bo.....

 

God uke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

SUUUULTEEEEN!!!!!

Jepp - that's right. Jeg er altså så sulten om dagene at jeg innimellom blir mer eller mindre desperat. Det dukker gjerne opp på de merkeligste tidspunkt og det gnager virkelig i magen. Etter en stund roer det seg igjen, men det er likevel ikke gøy når det står på. Jeg hadde problemer med dette forrige gang jeg gikk på kurs og, men denne gangen har det med unntak av den første uken eller noe sånt gått veldig greit. Men nå var det jaggu på'an igjen... *sukk* Vi får håpe at det jeg kjenner er magesekken som krymper.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For en som virkelig ikke liker å trene må jeg innrømme at jeg ble en smule provosert da jeg tidlig (kvart over ni, faktisk!) lørdag morgen på vei igjennom byen ble møtt av en stor mengde ufyselig freshe mennesker iført spandex og diverse, på vei ut for å løpe halv- og hel maraton. Noe så frekt! Det at jeg var på vei på strikketreff med noenogsøtti andre damer og visste at jeg var i ferd med å tilbringe dag nr. 2 på en stol med strikketøy på fanget, masse skravling og fint lite annet gjorde ikke akkurat saken bedre! Når det er sagt så hadde jeg en utrolig kjekk dag både fredag og lørdag, traff mange hyggelige mennesker og klarte å spise relativt greit tatt i betraktning at vi var på hotell og det ble servert ikke særlig sunne ting i hopetall. Flinke meg!

 

Som resultat av en stillesittende helg har jeg tatt godt igjen synes jeg med en god kveldstur i kveld. 8,3 km for å være nøyaktig, ihvertfall i følge telefonen min. Skulle ønske jeg kunne si at det var en fin tur, men det var det ikke. Det var et blodslit. Gikk altfor hardt ut, så jeg ble småkvalm og greier, så det gikk ikke like fort hele veien. Men turen tok 3 minutter mindre enn sist. Ikke allverdens, men alle monner drar. Og må innrømme at det var litt deilig å stå i dusjen i nærmere en halvtime da jeg kom tilbake dekket i svette som rakk å bli kald fordi det bare var 9 grader ute.... Straks på tide å finne sengen, spent på morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Videre nedgang i dag, hele 1,2 kg! Superhappy, har gått ned 6,2 så langt dette kurset. Eller på dette kurset, alt ettersom hvordan man ser det. Jeg har nemlig bare levert 7 rapporter og trodde jeg hadde en gang igjen, så jeg har sendt mail til kursleder og bedt om en liten forklaring siden jeg er totalt og fullstendig forvirret. I følge kurssiden har jeg f.eks. gått ned 0,7 mindre enn jeg har i følge startsiden min - jeg satte jo start 12. mars og vekten jeg la inn før det var ca. vekt som da var littegranne (*kremt* 0,7)lavere enn den reelle som jeg rapporterte på det jeg trodde var første kursdag. Det kan jo hende at jeg er idiot, så vi får vente og se hva kursleder sier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

1.2?!? Wo-hoo, det er jo knallbra :D Og for et kursresultat, da! Innsats for strevet - og det til tross for at du ikke engang har løpt halvmaraton ;) (Frekke folk, altså..... vandre gatelangs i løpetights?!?)

Må si du kompenserte bra for strikkingen med den gåturen. Blodslit er aldri gøy, men herlig når det er ekstra godt etterpå. Jeg sitter pal stille på jobben de fleste dagene, og en kveldstur har ofte blitt redningen i en ellers altfor passiv hverdag. Skulle jeg valgt karriere på nytt, tror jeg at det måtte blitt noe hvor man faktisk leer ørlite grann på kroppen i løpet av dagen.

 

BTW: Jeg husker jeg styret med startdato selv, da de nye sidene her ble lansert rundt jul. Jeg legger alltid inn vekt på fredager, og hadde min aller første fredag som startdato. Men summen som sier hvor mye du totalt har gått ned siden start, telte ikke da med den første uka. For å få til dette, måtte jeg "fake" en tidligere startdato enn det som var reelt.

Men med kurs er det sikkert andre ting som spiller inn, også. Får håpe du blir klokere av kurslederen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag igjen. Denne mandagen suger i tillegg big time. Var på seminar forrige uke med mye stillesitting og klarte uheldigvis ikke holde meg unna dessertbordet på hotellet. Utover det spiste jeg egentlig ganske greit tror jeg, men har likevel gått opp på vekten. Slappet nok litt for mye av siden jeg ikke går på kurs denne uken - hadde siste gang på forrige kurs for en uke siden og begynner på nytt på mandag. I tillegg er jeg nedi en bølgedag om dagene, og lysten til å trøstespise er veeeeeldig tilstede. Så lenge det ikke er noe å trøstespise i nærheten går det greit, men når det står rett foran meg som det gjorde på hotellet... *sukk* Har vært på vekten og konstatert at den har gått opp, men har også konstatert at den skal gå ned igjen til neste mandag. Sånn er det med den saken. Basta!

 

Denne uken blir det fokus på kosthold og turgåing. Skal tilbringe timesvis på tog i helgen - dvs reiser til Oslo fredag og tilbake søndag. Og begge veier skal jeg ha med meg sunne matpakker og frukt, godt med drikke, samt bok og strikketøy til å holde meg sysselsatt hele veien, avbrutt av en liten lur eller to. Håper og tror at det skal gå veldig bra. Har også funnet ut at nå som stuen min er ganske undermøblert grunnet salg så har jeg jo faktisk plass til å øve meg med rockeringen! Så den skal hentes fra kjelleren i kveld, og så skal jeg øve og øve fremover helt til jeg får den til å gå tundt mer enn 3 ganger. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig, var jo så lett da jeg var liten! Blir jo ikke bedre av at min søster plukket den opp og fikk det til på første forsøk, frekkasen.... Men - om ikke annet så er det god trening i å bøye seg for å ta den opp igjen! :)

 

Satser på at det blir en god uke og ønske det samme til alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloien, har du hatt en fin Oslo-tur? Med matpakke på toget?!

Jeg har også vært i Oslo i helgen, og har ikke klart meg så bra som jeg skulle ønsket. Men samtidig bedre enn fryktet. Fokus på reisefot går lettest de gangene jeg selv vet hva som skal serveres når (som når jeg er på kurs på samme hotell for n'te gang), og når det ikke er alkohol med i bildet. Helgens utdrikkingslag var ikke akkurat sånn... Så neste gang får jeg prøve å planlegge enda litt bedre ;)

 

Fått noen dreis på rockeringen ennå? Jeg tror jeg skal begynne med den store treningsballen min igjen! Den er bra for ryggen min, og det er bare å trille den over dørstokken fra spisestua. Burde ikke være så innmari vanskelig, egentlig?

Ha en fin uke - vi får lade opp til overskudd av fokus før 17. mai og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Her er jeg tilbake etter en fin østlandstur. Jepp - matpakken var med! To skriver ekstra grovt brød med pålegg og grønnsaker mellom, en Skyr og en frukt samt Pepsi Max. Noe må man da unne seg! Så togturen gikk fint, det var verre med resten.... *ler* Det ble to stykker Grandis på lørdag, antagelig litt for mye kesam-dip tiø grønnsakene, men bare 4-5 flak chips og ikke noe søtsaker! Drikkevarer, derimot... Kjenner jeg blir litt kvalm bare ved tanken. Men jaggu var det gøy!

 

Jeg må innrømme at jeg har gått opp 0,8 kg siden jeg veide meg sist for 2 uker siden. Jeg tror imidlertid ikke det er så mye denne helgen som forrige ukes jobbtur med buffet og greier.

 

Ellers har det bare vært rot med oppstart av nytt kurs, og jeg kjenner at det irriterer meg litt. Spurte om å få begynne forrige uke, men sa at det var greit å begynne i dag i steden. Fikk beskjed torsdag om at jeg kunne begynne likevel som jo var "litt" sent ettersom at jeg har veiedag mandager. Det ble endret til denne uken, men plutselig var det lagt inn tirsdag, og i tillegg så jeg i morges da jeg skulle legge inn rapport at hele rapporten manglet og at datoene i overskriften ikke stemmer overens med datoene som er ramset opp nedover. Fikk i tillegg beskjed om at jeg hadde kunnet legge inn startrapport i 5 dager alt, men ikke noe om hvor jeg finner den, så da er vi jo like langt. Forvirret? Ja. Irritert? Ja. Når det er sagt har jeg aldri hatt noen problemer med dette før, så får vel prøve å beholde roen en stund til... :)

 

Rockering, ja. Den hadde jeg faktisk helt glemt... Tror jeg skal tusle ned i kjelleren og se om jeg finner den med en gang, for det har vel blitt litt "out of sight, out of mind"! Takk for påminnelsen, Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...