Ja, jenter, da er jeg tilbake. Jeg tilhører herved den store gruppen som desverre legger på seg igjen etter endt vektnedgang.
Jeg gikk ned fra 96 kilo til 74 kilo fra høsten 2008 til sommeren 2010. Jeg var strålende fornøyd og livet var herlig...jeg skulle aldri bli tjukkas igjen!
Hele det første året gikk det OK å holde vekten, jeg pendlet mellom 73 og 75 kilo. Det vanskelige andreåret startet, og vekta økte sakte men sikkert. Jeg har ingen bortforklaringer på hvorfor det skjedde; kun sannheten gjelder her, og den er grell. Men den er som følger- jeg begynte å slurve med kostholdet, og jeg sluttet å trene. Fra å trene hardt 5 ganger i uka, begynte jeg å trene ganske slapt 1-2 ganger i uka.Nesten alle mine gode nye vaner rant ut i sanden. Med fortvilelse så jeg at vekten økte, og at klærne ikke passet lenger. Hver eneste dag skulle jeg ta tak. Hver eneste dag skar det seg. Jeg var lei av å være påpasselig med alt, jeg ville KOSE meg uten å tenke på konsekvenser.....
Man kan jo spørre seg hvor uintelligent det går an å bli. Men det er ingen løsning å rakke ned på seg selv. Nå må jeg bare ta tak på nytt, før jeg er tilbake der jeg var.
Jeg er veldig motivert for dette nå. Kilo for kilo skal taes, med godt humør og pågangsmot. Med systematisk matkontroll og trening. Jeg vet jeg kan, og håper jeg kan finne litt støtte her. I to lange år var jeg inne på "ned 10-20 kg"- forumet, og i ett og et halvt år inne på "hold vekten"....nå flytter jeg inn hit for en periode!
Jeg veier i dag 85,9 kilo, og målet er 75,9. Der er jeg passe fin med mine 174 centimetre over havet
Ellers er jeg 36 år, er gift og har to fine gutter på 7 og 9 år. Jeg elsker jobben min som jordmor, og trives ( sånn egentlig ) med å holde meg i aktivitet. Håper noen vil slenge seg med!!
Klem klem