God morgen!
Da var eksamensdagen nr.1 kommet, og nå begynner det. Uansett, jeg fikk veid nå i morges, vekta viste 88 blank, så er faktisk fornøyd med å ikke ha gått opp.

Bare av det kjenner jeg meg litt ekstra motivert til å gjøre en ekstra innsats under disse tunge eksamensdager.
Skal vi lage noe skjema å føre dette i? Også tar vi dagens vekt som utgangspunkt? Fant ikke noe skjema i farten, men leita vel heller ikke så bra.
Dette med magerumling er kjent!

Jeg er flink til å spise frokost, men får jeg ikke i meg lunsjen under eksamen (som alltid skjer), begynner magen å rumle, og da høres det godt i det ellers så rolige rommet. Huff.
Pai var noe av det enkleste jeg har laget, faktisk. Første gangen jeg har laget den da, og det var ikke så verst. Den er jo ikke noe slankende den jeg laget i går, men fant denne inne på grete roede:
-Sunnare og magrare tacopai servert med salat
(Gir ca 6-8 porsjonsstykker stk)
Dette treng du til botnen:
-100 g mager kesam
-1,5 dl/ca 80 g sammalt kveite grov
-1 dl/60 g fibra fullkornskveitemjøl
-2 ss vatn
-0,5 ts salt
Dette treng du til paifyllet:
-300 g karbonadedeig
-1 pose tacokrydder
-50 g cottage cheese
-60 g Synnøve Finden lett
-Salt
-Pepar
Framgangsmåte:
1.Begynn med å blande ingrediansane til botnen.
2.Då deigen er «ferdig» blanda, legg du han over i ei form og sèt inn i ovnen på 200 grader i omlag 20 min.
3.Medan botnen er inne i ovnen, startar du med å steike karbonadedeigen og tilsette tacokrydderet då kjøtet har fått ein fin og gyllen farge.
4.Medan kjøtblandinga surrar, blandar du cottage cheese saman med krydder, og du finn fram osteskivene.
5.Ta så botnen ut av ovnen etter omlag 20-25 min, og fordel kjøtfyllet over.
6.Smør så cottage cheese over blandinga, og avslutt med osteskivene.
7.Set så paien inn i ovnen igjen i omlag 15-20 min.
Virket jo egentlig ganske greit, den må prøves! Men den trenger riktignok ca. 40 + min til å bli ferdig..
På denne pitapizzaen din, hadde du noe kjøtt på?
Har laget det selv en gang eller to, Men jeg brenner meg på osten

Rømmedressingen, er det vanlig eller noe 3 % ?
Dette med lavkarbo ja, jeg kan godt forstå at folk tyr til det for en OK og "rask" løsning. Men jeg ser at folk ikke skjønner at det er en livsstil. Jeg har venner som mener at de går på lavkarbo, men i helgene tar de pause.. Det forstår jeg meg ikke på, jeg trodde de ødela hele ketolysen da? HAr aldri gått på det selv, så er egentlig bare en hau av synsing og mening fra min side.
Yoga ja. Har litt lyst å få prøvd det. Hvilken av videoene er det du bruker?
Har forøvrig bestilt 30 day shred. Kom i posten sist uke, og har bare skamfullt ligget i skuffa siden.. Må ta meg sammen å få gjort noe med det!!
Er du hobbyfotograf? Så artig, hva liker du å ta bilder av?