Ja det er fort gjort at man ikke alltid har tid, eller energi til å notere ned alt man spiser. Men etterhvett blir det enklere og man vet hva man kan spise iløp av en dag uten å regne ut alt

og det er bra at du starter med godt mot ugjenn etter en liten utglidelse.
Hvor nøye er dere med å veie mat? Om dere f.eks spiser en brødskive med litt smør og gulost på. Veier dere dere brødskiven, smøret og gulosten hver gang. Eller har dere smort og veid alt engang og bruker det dere fant ut da til senere gulostskiver?
Har noen ord jeg vil dele med dere, som jeg håper dere kan ta til dere og bruke som motivasjon:
En ting jeg har lært meg nå, som gir med tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt er at: om man skeier ut en dag-eller to (eller fler) så er det bare å starte pånytt. (og nei, man må ikke vente til mandag me å skjerpe seg

) Alt er ikke tapt etter noen dagers utskeielse, mest sannsynlig går du ikke ned noe den uken, i verstefall går du kanskje opp litt. Men om man ikke tar seg inn igjenn så kommer man aldri rett vei på vekta

det viktigste når man sklir ut er å bare akesptere det: nå har jeg sklid ut, men i morgen skjerper jeg meg:) man skal ikke bli sur, skuffet eller sint på seg selv for at man har sklidd ut. Man skal bare hente seg inn igjenn uten å straffe seg selv med vonde tanker, vonde tanker hjelper ikke på humøret eller motivasjonen!!
Det er også viktig å tenke langsiktig, kanskje du går ned isnitt 0,3kilo i uka, eller kanskje 0,5, eller kanskje du går ned 1kilo i uka? Uansett så synes du kanskje det er lite, å skulle ønske du var 20kilo lettere når du våknet imorgen. Så enkelt er det ikke, og det må man bare inse. De fleste hurtigkurer lover mer enn de kan holde, og kiloene havner gjerne fort på igjenn. Ved å gå ned litt om gangen er det mer sansynelig å holde vekten. Og selv om en 0,5kg i uka virker lite, tenk hvor fornøyd du blir om f.eks 6mnd(24uker) og har klart å gå ned f.eks 12kg? Tenk når du har kommet under de magiske 100/90 kg du søker etter? Og selv om det går lang tid, ja kanske ett år eller mer før ønskevekten er nått. Så vill du ikke angre ett sekund om ett år, når du endelig står på vekten å den viser det den skal. Tenk om du sommeren om ett år kan gå å kjøpe deg en bikini, gå på stranden å føle deg smashing! Du rekker ikke gå ned 20kilo til bikinisesongen so. Er startet nå iår, men du rekker det til neste sommer, om du starter nå
Og det er med å minne meg på dette at jeg klarer å telle kalorier, klarer å spise sunt, klarer å hente meg inn etter utskeielser. Og det er med dette jeg skal klare å nå målet mitt, sakte men sikert

ble litt revet med nå, men er full av motivasjon idag, håper disse ordene kan inspirere dere også