• 5 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Veien mot ett lettere liv, er du med? :) Vurder emne: -----

#41 Brukeren er ikke pålogget   enitra91 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 10-juni 12

Skrevet 10 juni 2012 - 18:30

Hei.
Jeg vil veldig gjerne være med dere. Er ei jente på 20 år som viser vekta 100 kg. Etter noen år med mye å tenke på og en del motgang ble jeg bare tyngre og tyngre. Målet mitt er å komme på 75 kg. Ble medlem her for snart et halvt år siden, men har ikke vært noe aktiv her. Tenkte dette var muligheten. Begynner på nettkurs om en uke, men begynte allerede i dag med bakkeintervall (gåing). Tenker også over hva jeg spiser. Min veiedag kommer til å være på fredager.

Dere er så flinke! Ser så opp til dere, fordi dere har kommet så langt allerede. :)
Startvekt - 105.3 kg (BMI 35,19)
8. juni 2012 - 100.3 kg ved kursstart (BMI 33,52)
8. juni 2013 - 90.3 kg (BMI 30,18)

Totalt - 15 kg mistet

Første delmål: 95.0 kg - CHECK!!
Andre delmål: 90.0 kg - 0.3 kg igjen
Tredje delmål: 85.0 kg - 5.3 kg igjen
Fjerde delmål: 80.0 kg - 10.3 kg igjen
Trivselsvekt: 75.0 kg - 15.3 kg igjen
Siste delmål: 72.0 kg - 18.3 kg igjen
0

#42 Brukeren er ikke pålogget   Jay 

• Member
  • PipPip
  • Ble medlem: 10-april 09

Skrevet 10 juni 2012 - 20:45

Vis innleggenitra91 skrev 10 juni 2012 - 18:30:

Hei.
Jeg vil veldig gjerne være med dere. Er ei jente på 20 år som viser vekta 100 kg. Etter noen år med mye å tenke på og en del motgang ble jeg bare tyngre og tyngre. Målet mitt er å komme på 75 kg. Ble medlem her for snart et halvt år siden, men har ikke vært noe aktiv her. Tenkte dette var muligheten. Begynner på nettkurs om en uke, men begynte allerede i dag med bakkeintervall (gåing). Tenker også over hva jeg spiser. Min veiedag kommer til å være på fredager.

Dere er så flinke! Ser så opp til dere, fordi dere har kommet så langt allerede. :)

Velkommen:) Skal bli kjekt å følge deg videre!
Min uke har vært grei, mye jobbing, men får tid til litt trening vær dag. Kommer akkurat inn etter å ha gått en fin tur med en god venninne i strålende sol. Elsker dager som dette! Ha en fin uke alle sammen:)
0

#43 Brukeren er ikke pålogget   Wallee 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 26-mars 11

Skrevet 10 juni 2012 - 22:53

Supert, enitra91! Her er det bare å slenge seg på ja.

På tide med en liten oppdatering. Har trent fem ganger denne uka også, som de andre ukene. Har gått mest i gåturer, noen korte, korteste var på 30 min ca., mens lengste var på litt over en times tid. I dag hadde jeg en knall sykkeltur. Syklet i godt over timen, og det var etter å ha stått vakt i to timer på et arrangement. Fornøyd med den! Kosthold er fortsatt bra, ingen utskeielser på meg! Føler jeg bare har valsa gjennom uka, litt sånn likegyldig, så er litt spent på hva vekta kan vise i morgen. Hmm.
Maksvekt (februar-mars 2011): ca. 127 kg.

11. januar 2012 = 115.3 kg (startvekt)
18. januar 2012 = 113.5 kg (-1.8 kg)
26. januar 2012 = 113.0 kg (-0.5 kg)
1. februar 2012 = 112.4 kg (-0.6 kg)
8. februar 2012 = 111.3 kg (-1.1 kg)
15. februar 2012 = 109.9 kg (-1.4 kg)
22. februar 2012 = 110.2 kg (+0.3 kg)
21. mai 2012 = 110.0 kg (-0.2 kg) - ny start!
28. mai 2012 = 106.8 kg (-3.2 kg)
4. juni 2012 = 102.9 kg (-3.9 kg)
11. juni 2012 = 103.1 kg (+0.2 kg)
18. juni 2012 = 101.3 kg (-1.8 kg)
25. juni 2012 = 100.0 kg (-1.3 kg)

Totalt = -15.3 kg. <-- trykk her for å komme til emnet mitt, for å følge min aldri så lille treningsdagbok.

Mål 1: 95.0 kg - innen august 2012 = 5.0 kg igjen
Mål deretter: <90.0 kg
0

#44 Brukeren er ikke pålogget   enitra91 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 juni 2012 - 15:20

Vis innleggJay skrev 10 juni 2012 - 20:45:

Velkommen:) Skal bli kjekt å følge deg videre!
Min uke har vært grei, mye jobbing, men får tid til litt trening vær dag. Kommer akkurat inn etter å ha gått en fin tur med en god venninne i strålende sol. Elsker dager som dette! Ha en fin uke alle sammen:)

Jay: Det er noe med sol og god temperatur som gjør at man får det lille ekstra altså. Man får fordoblet treningsglede. I alle fall gjør jeg det. :) Til tross for at det blir mye jobbing er det bra du ikke gir deg og at du i alle fall har trent litt hver dag. Litt er mye bedre enn ingenting. :)

Wallee: Så bra! Flink du er som trener fem ganger i uka. :) Det er bra du ikke tar en dag forgitt selv om du står vakt! Det har nok gått bra med vekta selv om du ikke har vært helt 100% på topp. :)

Men jeg lurer på en ting. Hva spiser dere sånn som i helger? Gir dere dere selv lov til å spise for eksempel en rad med kokesjokolade? Jeg er ikke så glad i brus, kaker og det andre, men sliter en del med sjokoladen. :( Hadde vært fint med litt tips. :lol:

Dagen i dag gikk jeg ned til butikken for å kjøpe middag, og gikk selvfølgelig opp igjen. Det ble 3,6 km til sammen (heldigvis ble det en god bakkeintervall opp igjen) :P Matinntaket har også gått veldig bra i dag. :)

Totalt - 15 kg mistet

0

#45 Brukeren er ikke pålogget   Wallee 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 juni 2012 - 15:45

Gikk opp 0,2 kg i dag. Men det er helt greit. Synes 7,1 kg på to uker er litt vel mye. :) Vil at det skal stabilisere seg.

Totalt = -15.3 kg. <-- trykk her for å komme til emnet mitt, for å følge min aldri så lille treningsdagbok.

0

#46 Brukeren er ikke pålogget   enitra91 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 11 juni 2012 - 16:21

Vis innleggWallee skrev 11 juni 2012 - 15:45:

Gikk opp 0,2 kg i dag. Men det er helt greit. Synes 7,1 kg på to uker er litt vel mye. :) Vil at det skal stabilisere seg.

Det er jeg enig i. :) Dessuten tar det ikke lang tid før det du har nå går bort. ;)

Totalt - 15 kg mistet

0

#47 Brukeren er ikke pålogget   murreM 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 20-mai 12

Skrevet 11 juni 2012 - 17:50

Hei og velkommen hit Enitra91, så spennende at du hiver deg med du også! Jeg har og veiedag på fredager :)

Jeg sliter med det samme som deg, har ikke noe sug etter brus eller slik, men har masse sug etter sjokolade!!

Om du følger grete roede (noe du kommer til å gjøre siden du skal begynne på nettkurs) så vill du få beskjed om hvor mange kalorier du skal ha om dagen, og i disse kaloriene har du 14 "frimerker" der ett merke er 25kalorier. Disse kan du velge å spise 2 om dagen av, eller samle opp til f.eks lørdag.

Personlig så følger jeg ikke frimerker eller ikke, jeg teller bare kalorier. Jeg vet at jeg skal ha 1600kalorier om dagen, og spiser jeg da en Troika på 66gram å får i meg 270kalorier så er jeg klar over at jeg kanskje må gå sulten til sengs siden jeg ikke skal over 1600kalorier.. Det ender somoftest med at jeg velger noe annet til kvelds slik at jeg slipper å være sulten :)

Har jeg vært flink hele uka så unner jeg meg kanskje litt ekstra på lørdagen.. men teller kalorier av ALT så jeg vet hvor mange kalorier jeg får i meg. Tenker at det gjør ikke sååå mye om jeg får i meg 2000kalorier på lørdag om jeg har klart under 1600kalorier alle de andre dagene. Vet at vektnedgangen går litt saktere da. Men om jeg får lov å kose meg litt innimellom så funker det bedre for meg, med andre ord større sjanse for å lykkes i det lange løp:)

Jeg er litt sånn imot å momse godterier hver dag også, så det blir litt en prinsipp sak, kalorier eller ikke, sjokolade kan man klare seg med en gang i uken! Selv om det er MEGAvanskelig (synes jeg da!! :rolleyes: ) Men etterhvert som man kommer inn i en rutine, så vill mange merke at søtsuget forsvinner. (Mitt søtsug forsvinner desverre ikke :angry: ) og at når du spiser søt, smaker det søtere og søtsuget blir fortere tilfredstilit! (Det har jeg merket selv, ganske fort ;) )
10.08.2012: 92,2kg
24.08.2012: 91,1kg
0

#48 Brukeren er ikke pålogget   Jay 

• Member
  • PipPip

Skrevet 12 juni 2012 - 14:33

I dag har jeg FRI og bare koser meg. Har vært å kjøpt nye sommerklær i en størrelse mindre enn i fjor. Føles Fantastisk! Veid meg har jeg også. Vekta sa 98,6 som betyr at jeg har kommet under 100kg!!! LYKKE !
Har nå gått ned 9,1 kg tilsammen og er kjempe fornøyd med det. Har aldri gått ned så mye i vekt, men har aldri heller hatt sammen motivasjon og støtte som jeg har denne gangen. Tidligere har jeg ikke sagt til folk rundt meg at jeg går på kurs eller prøver å slanke meg, men nå vet alle det, og det føles bra. Får mer press på meg, men også mye god støtte og oppmuntring. Har også møtt flere som blir inspirert av deg jeg har fått til og begynt selv på kampen mot kiloene, hva er vel ikke bedre enn å føle at man inspirerer folk?

Dere er så flinke alle sammen! Men veien er ikke alltid lett og man vil alle mæte motstand. Søtsug er noe mange sliter med og som kan være veldig utfordrende. Mitt søtsug gikk bort etter ca to uker på kurs. Men jeg får søtsug av og til, spesielt enn hvis periode i måneden:p Får å stilne søtsuget så prøvwer jeg å fokusere på noe anne; gå en tur, pusse tenna, spise en god fruktsalat.. Jeg har kosepoeng på 350 kcal i uken. Pleier og spare de til helgen, men skal jeg i bursdag e.l på en ukedag så bruker jeg dem da, og da er det ingenting søtt i helgen. Men hver må nesten finne ut hva som passer dem best:)
0

#49 Brukeren er ikke pålogget   murreM 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 12 juni 2012 - 16:20

Åå gratulerer med å komme under 100kg, regner med det føles helt FANTASTISK :D Ja har selv funnet ut at det kan hjelpe å si til nære venner og familie at man prøver å slanke seg :) Har noen venner som synes det er bra og respekterer det og vill hjelpe meg, men så er det noen igjenn som mener man blir helt fanatisk og at "det må da være lov å kose seg litt"... :angry:

Men så herli at du inspirerer vennene dine til å starte kampen mot kiloene:) Da kan dere jo sikkert sammarbeide litt med trening og kanskje lage sunne kosekvelder ilag osv. :) ingen av mine venner er overvektige, så jeg synes du er heldig som har overvektige venner, haha :lol:

Og masse ros til deg som er sååå flink å følger kosemrekene skikkelig strengt, det er imponerende :)
0

#50 Brukeren er ikke pålogget   virgin74 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 02-januar 11

Skrevet 12 juni 2012 - 17:45

Hei dere - hvordan har helgen vært? Her har det vært tut og kjør hele helgen så jeg har ikke fått notert ned hva jeg har spist i det hele tatt - men det er jo bare å starte på ny frisk igjen i dag! det er aldri så galt at det er for sent å stramme inn på utskeielsene :rolleyes:
0

#51 Brukeren er ikke pålogget   Jay 

• Member
  • PipPip

Skrevet 12 juni 2012 - 21:37

Jeg møter også noen av de som omtrent prøver å lokke meg til å spise søtsaker når jeg er sammen med dem. For det kan vel ikke skade med bare litt.. Men jeg vet at hvis jeg ikke er streng så kommer jeg til å sprekke. Men nok om det:)

Virgin74- er skjer fort at en ikke alltid for tid eller mulighet til å notere det man spiser, men flott at du ser fremover og er klar for å starte med nytt mot! Er det som er det viktigste, at man klarer å komme seg på rett spor igjen selv om man skeier ut. Det vil nesten alle gjøre en eller annen gang. Så stå på videre. Håper du og dere andre får en flott uke!
0

#52 Brukeren er ikke pålogget   virgin74 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 juni 2012 - 08:25

Vis innleggJay skrev 12 juni 2012 - 21:37:

Jeg møter også noen av de som omtrent prøver å lokke meg til å spise søtsaker når jeg er sammen med dem. For det kan vel ikke skade med bare litt.. Men jeg vet at hvis jeg ikke er streng så kommer jeg til å sprekke. Men nok om det:)

Forferdelig irriterende! jeg også sliter med det - hvis jeg tar LITT så klarer jeg ikke å stoppe.. :angry: Det burde være greit å si nei takk..
0

#53 Brukeren er ikke pålogget   murreM 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 13 juni 2012 - 20:37

Ja det er fort gjort at man ikke alltid har tid, eller energi til å notere ned alt man spiser. Men etterhvett blir det enklere og man vet hva man kan spise iløp av en dag uten å regne ut alt :) og det er bra at du starter med godt mot ugjenn etter en liten utglidelse.

Hvor nøye er dere med å veie mat? Om dere f.eks spiser en brødskive med litt smør og gulost på. Veier dere dere brødskiven, smøret og gulosten hver gang. Eller har dere smort og veid alt engang og bruker det dere fant ut da til senere gulostskiver?

Har noen ord jeg vil dele med dere, som jeg håper dere kan ta til dere og bruke som motivasjon:
En ting jeg har lært meg nå, som gir med tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt er at: om man skeier ut en dag-eller to (eller fler) så er det bare å starte pånytt. (og nei, man må ikke vente til mandag me å skjerpe seg ;) ) Alt er ikke tapt etter noen dagers utskeielse, mest sannsynlig går du ikke ned noe den uken, i verstefall går du kanskje opp litt. Men om man ikke tar seg inn igjenn så kommer man aldri rett vei på vekta :) det viktigste når man sklir ut er å bare akesptere det: nå har jeg sklid ut, men i morgen skjerper jeg meg:) man skal ikke bli sur, skuffet eller sint på seg selv for at man har sklidd ut. Man skal bare hente seg inn igjenn uten å straffe seg selv med vonde tanker, vonde tanker hjelper ikke på humøret eller motivasjonen!!

Det er også viktig å tenke langsiktig, kanskje du går ned isnitt 0,3kilo i uka, eller kanskje 0,5, eller kanskje du går ned 1kilo i uka? Uansett så synes du kanskje det er lite, å skulle ønske du var 20kilo lettere når du våknet imorgen. Så enkelt er det ikke, og det må man bare inse. De fleste hurtigkurer lover mer enn de kan holde, og kiloene havner gjerne fort på igjenn. Ved å gå ned litt om gangen er det mer sansynelig å holde vekten. Og selv om en 0,5kg i uka virker lite, tenk hvor fornøyd du blir om f.eks 6mnd(24uker) og har klart å gå ned f.eks 12kg? Tenk når du har kommet under de magiske 100/90 kg du søker etter? Og selv om det går lang tid, ja kanske ett år eller mer før ønskevekten er nått. Så vill du ikke angre ett sekund om ett år, når du endelig står på vekten å den viser det den skal. Tenk om du sommeren om ett år kan gå å kjøpe deg en bikini, gå på stranden å føle deg smashing! Du rekker ikke gå ned 20kilo til bikinisesongen so. Er startet nå iår, men du rekker det til neste sommer, om du starter nå:)

Og det er med å minne meg på dette at jeg klarer å telle kalorier, klarer å spise sunt, klarer å hente meg inn etter utskeielser. Og det er med dette jeg skal klare å nå målet mitt, sakte men sikert :) ble litt revet med nå, men er full av motivasjon idag, håper disse ordene kan inspirere dere også:)
0

#54 Brukeren er ikke pålogget   virgin74 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 14 juni 2012 - 09:21

Vis innleggvirgin74 skrev 12 juni 2012 - 17:45:

Hei dere - hvordan har helgen vært? Her har det vært tut og kjør hele helgen så jeg har ikke fått notert ned hva jeg har spist i det hele tatt - men det er jo bare å starte på ny frisk igjen i dag! det er aldri så galt at det er for sent å stramme inn på utskeielsene :rolleyes:

haha, her har jeg lagt inn innlegg fra mobilen og ikke fått med meg at dere har skrevet masse foran :lol: Vekta mi står litt stille om dagen, jeg føler at jeg er flink men ikke flink nok så det er bare å ikke miste motet :rolleyes:
0

#55 Brukeren er ikke pålogget   Jay 

• Member
  • PipPip

Skrevet 14 juni 2012 - 11:57

MurreM: Jeg veier alltid middagen min, men brødmaten veier jeg ikke hver dag. Vet sånn ca hvor mye jeg kan ha. Veier innimellom for å se om det stemmer. Takk for inspirerende ord. Viktig å dele når man har mye motivasjon. Det hjalp iallefall meg.

Virgin74: Ikke fortvil om vekta står litt stille, den går iallefall ikke oppover. Fortsett jobbingen så skal du nok de at det lønner seg til slutt:)
0

#56 Brukeren er ikke pålogget   enitra91 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 14 juni 2012 - 15:51

MurreM: Takk for motiverende ord! De hjalp meg veldig på humøret mitt nå. Det er så sant i det du sier. Bare man starter igjen dagen etter, er det ikke verdens undergang. Nå ble jeg skikkelig motivert igjen. :lol:

Dagen i går tok jeg helt med ro i forhold til trening. Var helt utslitt i kroppen og sovnet i hele 4 timer på ettermiddagen istedenfor å gå ut på tur. Men i dag har jeg allerede hatt full arbeidsdag med en 30 minutters trim vi har på jobb på torsdager. Skal også ut for å gå tur senere i dag. :) Maten i går gikk kjempebra, og sålangt i dag har det også gått bra. :lol:

Takk for svar på spørsmålet mitt angående hvordan å holde seg til maten og ikke spise sjokolade, det hjelper meg mye. :)

Totalt - 15 kg mistet

0

#57 Brukeren er ikke pålogget   murreM 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 juni 2012 - 11:28

Virgin74: Alltid kjipt når vekta står stille, men du gikk vell ned hele 600gram forrige uke, så du får prøve å sole deg i glansen va det litt til, å satse på bedre resultat nese uke :) som Jay sier, den går ivertfall ikke opp :) ikke mist motet :)

Bra jeg kunne smitte litt inspirasjon over til dere :) Denne uken har jeg gått ned 0,4kg. Det vil si at jeg endelig er under 90kg, hurra!! :D bekymringen min nå er at jeg skal på ferie i tre uker fra mandag av, og da vil jeg ikke ha mulighet til å veie maten og regne ut kalorier, og heller ikke mulighet til å veie megselv. Jeg tenker som så at det er ferie og jeg må kunne kose meg litt, så har planer om å ta en pause i dietten, dvs ikke ha noe mål om vektnedgang men heller et mål om å holde vekten stabil. Håper jeg klarer det og tar gjerne imot noen tips og tanker om hvordan dere har tenkt å holde dietten om dere skal på ferie?
0

#58 Brukeren er ikke pålogget   Wallee 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 15 juni 2012 - 21:56

Det er lov å kose seg (vel, min definisjon av å kose seg er å spise litt spekeskinke eller spise tacokjøttdeig :rolleyes: ), bare ikke overdrive det. ;)

Denne uka har gått greit, som vanlig. Har ikke trent like mye som jeg burde. Tatt to runder. Hvis jeg skal klare fem denne uka, må jeg ut nå, i morgen og på søndag. Vi får se. :P

Regner egentlig ikke med å gå ned noe særlig denne uka heller mtp. hvor mye jeg har sittet på rævva.

0

#59 Brukeren er ikke pålogget   enitra91 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 16 juni 2012 - 12:18

Fikk ikke veid meg i går, etter å ha kjøpt ny vekt og ikke forsto den. Men så tok min kjære pappa seg av det, og jeg fikk endelig gått på vekta i dag. Jeg har mistet 0.5 kg denne uken og er storfornøyd! Er så glad for å endelig være igang. Og i tillegg er jeg UNDER 100 kg igjen. :lol:

Hvordan gikk veiinga for dere som har fredager egentlig? :)

Totalt - 15 kg mistet

0

#60 Brukeren er ikke pålogget   Jay 

• Member
  • PipPip

Skrevet 16 juni 2012 - 21:45

[quote name='enitra91' timestamp='1339845530' post='373201']
Fikk ikke veid meg i går, etter å ha kjøpt ny vekt og ikke forsto den. Men så tok min kjære pappa seg av det, og jeg fikk endelig gått på vekta i dag. Jeg har mistet 0.5 kg denne uken og er storfornøyd! Er så glad for å endelig være igang. Og i tillegg er jeg UNDER 100 kg igjen. :lol:

Gratulerer så mye med vektnedgang og at du har kommet deg under 100kg. Føles det ikke fantastisk? Jeg har vært på tur med jobben, ble nok noen kalorier for mye i går kveld, men så lenge jeg kommer tilbake igjen til rett spor i dag så bekymrer jeg meg ikke. Bare det ikke blir for ofte. Skal også på ferie nå uten å kunne veie meg eller notere kalorier, men skal vet jo ca hvor mye jeg kan spise til dagen + jeg skal prøve å få til litt trim i løpet av dagen. Satser også på å holde vekten i ferien fremfor vektnedgang.
Det vil nok bli litt utfordrende med massse god mat, alkohol og søtt lett tilgjengelig, men det skal nok gå greit. Tenkte å veie meg på mandag å så på fredag før jeg reiser, så får vi se. Ha en fortsatt fin helg:)
0

Valgmuligheter for emne:

• 5 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere