Ja Enna - det var med tanke på høye heler (hæler? ) etter styrketrening ikveld jeg gledet meg til fredagens rapport! Skadefro? Jeeeeeg?????

Høres ut som om du har vært veldig flink! "Klapp på skulderen!"
Er forøveig helt enig i din avhandling ang mat. Vi har kuttet noe. Selvfølgelig har vi det, ellers hadde det jo aldri gått. MEN! Ikke søren om vi gir slipp på ALT!

Som jeg har sagt tidligere : jeg nekter å spise lett gulost. Her er det Jarlsberg som gjelder! ( Hund er hund. Ape er ape og mann er mann!

Jeg tviholder også på vinen min. Og honningen i den hjemmelagede kornblandingen. Og sukker i kaffe latten de få gangene jeg drikker det. Osv osv. Det er som du sier, Enna - ellers hadde det blitt uholdbart.
Men på den annen side- ingen av oss hadde 40 kg vi skulle ned. Da hadde vi kanskje måttet være strenge på det også. Vi har vel strengt tatt " bare hatt disse kosekiloene" , eller hva? Disse opp-og-ned-10 kiloene. Og dermed har vi vært heldige som har kunnet beholde det vi synes er aller best.
Idag befinner jeg meg i et litt følelsesmessig kaos.

/> Ikke noe store greier, men jeg kjenner på det.
Trening har gått greit hittil. Idag kom telefonen som fikk meg til å huske hvordan det pleier å være på denne tiden av året.
Min mann hadde nemlig hjemmekontor idag,og når han har det, da har han en tendens til "å savne meg hjem tidlig." Hyggelig det, men ikke bra for treningsdisiplinen....
Idag ringte han en halv time før jeg var ferdig på jobb. Kommer du tidlig hjem idag? Du kan vel droppe treningen idag, vel? NEI!!!!!

Jeg er nemlig veldig flink til å trene på høsten/vinteren. Men når våren nærmer seg, ja da har jeg faktisk en tendens til å bli litt deppa.... Vet ikke hvorfor, men jeg er så voksen nå at jeg ser at dette kommer hvert eneste år på denne tiden. Da dropper jeg alt av sunne forsetter og vaner. Og det er da det sakte men sikkert baller på seg igjen..... disse 10 kiloene jeg alltid sliter med....
Jeg kjente faktisk idag at alle røde flagg heiste seg og vaiet i vinden. VARSKO! VARSKO! VARSKO HER! Bam-Bam på vei utfor!

Det har ikke skjedd enda, men tidligere år spøker levende i bakgrunnen idag....
Så jeg tror jeg skremte min mann ved nesten å brøle til han at IKKE SØREN! Jeg skal IKKE tidlig hjem idag! Jeg skal TRENE!!!!
Så jeg løp min intervall. Første gang jeg har klart alle 10 rundene uten pause!!! SEIER!!!!
Og så rett hjem i rødvinsglasset....
Ja, ja....
Jeg savner jentene mine idag. Jeg kjenner jeg fortsatt er så utrolig sint på min x etter så lang tid fordi han tok fra meg illusjonen om hvordan livet mitt skulle bli. Fordi han tok fra barna våre tryggheten i familien og gjorde de til skilsmissebarn. Jeg er så utrolig lei meg på deres vegne.... :Jeg skulle ønske de hadde sluppet å måtte forholde seg til alt dette i sine unge liv.....
Jeg skulle så gjerne ha beskyttet dem fra alt som er vondt.
Men det kan man jo ikke. Og samtidig så er det jo nettopp det som gjør at man takler livet sitt. Det at man ikke har blitt forskånet for alt, at man har kjent på at livet er urettferdig.
Men når man er mamma, så vil man beskytte barna for alt i verden... Og man føler seg så liten når man ikke får det til....
Og så sliter jeg med det dilemmaet det faktisk er at jeg personlig har fått det mye bedre etter skilsmissen. Jeg er jo verdens heldigste som har møtt mitt livs store kjærlighet etter det!

Og den dårlige samvittigheten gnager..... Det var ikke min skyld, men barna miste alt som var deres og trygt - det kan jeg vanskelig forsone meg med....
Pokker'n ta mammaers innebygde dårlige samvittighet!!!!!
Beklager at det ble bare sutring fra meg ikveld, jenter...
Er bare der akkurat ikveld. Ikke ta det for alvorlig.
Håper du koste deg med film og vin ikveld, Enna! Det er det jeg elsker ved dere to! Dere er livsnytere!!!!!
Den nye tråden? Karate kid, Nøtteliten og Bam- Bam på nye veier??? Trio Fantastico? Livsnyterene?
Gir meg nå før dere gir meg opp fullstendig....
Jeg har pakket kofferten klar i tilfelle en av dere bestemmer dere for å flytte oss snart!
Glad i dere!