• 44 Sider +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?! Starter GR-kurs på nett til uka. Vurder emne: -----

#141 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 15-mai 12
  • LocationHordaland

Skrevet 25 juni 2012 - 07:45

Ny dag, ny uke, nye muligheter! :) vi begynner med blanke ark og er optimister og støtter hverandre! :) Ha en finfin sommerdag!
0

#142 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 16-mai 12

Skrevet 25 juni 2012 - 08:33

Vis innleggOptimista skrev 25 juni 2012 - 07:45:

Ny dag, ny uke, nye muligheter! :) vi begynner med blanke ark og er optimister og støtter hverandre! :) Ha en finfin sommerdag!

Heisan,

Ja ny uke - nye muligheter ;)
Jeg er veldig usikker på hvordan helgen har gått for mitt vedkommende....Har vært på tur, bodd på campinghytte, og drevet med kurs hele dagen... Men jeg har forsøkt og få i meg det jeg skal, smurt med matpakke, drukket vann, hatt med frukt, spist mellommåltider.... ja og selvfølgelig drukket vin..
Føler nok ikke at jeg har hatt helt kontrollen, men dog ikke så værst.. Det er jo opprinnelig veiedag imorgen så jeg får avvente med og gå på vekta til da ( vårt kurs er jo over før ferien )...
Idag er det full skjerpings med og føre inn i dagboka hva jeg spiser etc... det er jo veldig god hjelp i det da...

Ha en strålende mandag til dere jenter ;)
0

#143 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 25 juni 2012 - 08:45

Vis innlegghaksnes skrev 25 juni 2012 - 08:33:

Heisan,

Ja ny uke - nye muligheter ;)
Jeg er veldig usikker på hvordan helgen har gått for mitt vedkommende....Har vært på tur, bodd på campinghytte, og drevet med kurs hele dagen... Men jeg har forsøkt og få i meg det jeg skal, smurt med matpakke, drukket vann, hatt med frukt, spist mellommåltider.... ja og selvfølgelig drukket vin..
Føler nok ikke at jeg har hatt helt kontrollen, men dog ikke så værst.. Det er jo opprinnelig veiedag imorgen så jeg får avvente med og gå på vekta til da ( vårt kurs er jo over før ferien )...
Idag er det full skjerpings med og føre inn i dagboka hva jeg spiser etc... det er jo veldig god hjelp i det da...

Ha en strålende mandag til dere jenter ;)

Halloen Haksnes! Om det er noe trøst (felles skjebne, felles trøst heter det jo..) så har jeg kosa meg med rødvin og baileys i helgen- glad og fornøyd har jeg vært men det kan hende det er alkoholen som var årsak til det hehe... og jeg trente kun på lørdag.. så jeg skal gjøre det de gjør på en sånn slankeserie (USA selvfølgelig ) "The biggest looser" heter serien... der trener de som en gal ja hele tiden men særlig dagen før og timer rett før veiing...så det skal jeg gjøre i dag... trene - spinne så det lukter svidd i spinningsalen - og deretter hive vekter rundt som en ja... vel det er tankene mine nå da...kan bare ikke skjønne hvorfor rødvin skal være så godt....
Veiing i morgen - og jeg er spent - tror neppe jeg får samme resultat som de andre ukene...vel det kommer an på svilukta i spinningsalen i dag da....hihi :P
0

#144 Brukeren er ikke pålogget   Lamamama 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 02-august 09

Skrevet 25 juni 2012 - 10:27

Hallo jenter!

Det høres ut som om dere har hatt fine helger på hver deres kant. Det er jo kjempebra. Lykke til med forestående tur på vekta! Jeg heier på dere.

Uka som var har vært litt opp og ned for min del. Det har variert fra ny rekord på kostholdsscore til dager med for mange kalorier. Ikke nødvendigvis usunne, men rett og slett for mye mat/drikke...

Ser at dere er svake for vin og baileys. Sier ikke nei takk, jeg heller (en av pusene mine heter Bailey, etter the Irish cream, det sier jo sitt!!!), men den store svakheten min er MELK!!!!!! Ikke melk i sin reneste form, men kaffe latte, yougurt, iskrem. You name it.
Noen dager blir det for mye kaffekos, med latte etc.

Denne uka er vi midt oppi flytting, tar over neste mandag. Vi flytter ikke langt, men ting skal jo pakkes allikevel. Er fast bestemt på å forsøke å få til skikkelige måltider midt opp i alt kaoset. Har jo en femåring som skal overleve det hele, så det tvinger oss jo til å ha litt mat på bordet av og til!
Sliter litt med perioder med mye stress og store avvik fra den normale ukeplanen (jobb og aktivitet/trening), så jeg håper jeg klarer å fokusere på frukt når jeg står på huet i flyttekasser og at jeg ikke griper etter sjokolade og annen trøstemat.

Forrige uka hadde jeg hatt NULL nedgang. Det betyr jo også NULL oppgang. Dermed står vekta fremdeles på 79,7 for mitt vedkommende.
Målet denne uka er et par økter på treningsstudioet + yoga. Skal på yoga i kveld og på spinning på onsdag kveld, så skal jeg prøve å blinke meg ut en time til på treningsstudioet. Har ennå til gode å få 7 trimpoeng på en uke, og det er søren meg bare latskap jeg kan skylde på...

Som dere skjønner blir dette en jobbeuke for meg, med mål om tre treningsøkter (minimum) og et jevnt over bedre kosthold.

Ønsker dere en STRÅLENDE mandag og, som sagt, lykke til når dere skal hoppe på vekta :)
0

#145 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 25 juni 2012 - 16:22

Vis innleggGraciegirl skrev 25 juni 2012 - 10:27:

Hallo jenter!

Det høres ut som om dere har hatt fine helger på hver deres kant. Det er jo kjempebra. Lykke til med forestående tur på vekta! Jeg heier på dere.

Uka som var har vært litt opp og ned for min del. Det har variert fra ny rekord på kostholdsscore til dager med for mange kalorier. Ikke nødvendigvis usunne, men rett og slett for mye mat/drikke...

Ser at dere er svake for vin og baileys. Sier ikke nei takk, jeg heller (en av pusene mine heter Bailey, etter the Irish cream, det sier jo sitt!!!), men den store svakheten min er MELK!!!!!! Ikke melk i sin reneste form, men kaffe latte, yougurt, iskrem. You name it.
Noen dager blir det for mye kaffekos, med latte etc.

Denne uka er vi midt oppi flytting, tar over neste mandag. Vi flytter ikke langt, men ting skal jo pakkes allikevel. Er fast bestemt på å forsøke å få til skikkelige måltider midt opp i alt kaoset. Har jo en femåring som skal overleve det hele, så det tvinger oss jo til å ha litt mat på bordet av og til!
Sliter litt med perioder med mye stress og store avvik fra den normale ukeplanen (jobb og aktivitet/trening), så jeg håper jeg klarer å fokusere på frukt når jeg står på huet i flyttekasser og at jeg ikke griper etter sjokolade og annen trøstemat.

Forrige uka hadde jeg hatt NULL nedgang. Det betyr jo også NULL oppgang. Dermed står vekta fremdeles på 79,7 for mitt vedkommende.
Målet denne uka er et par økter på treningsstudioet + yoga. Skal på yoga i kveld og på spinning på onsdag kveld, så skal jeg prøve å blinke meg ut en time til på treningsstudioet. Har ennå til gode å få 7 trimpoeng på en uke, og det er søren meg bare latskap jeg kan skylde på...

Som dere skjønner blir dette en jobbeuke for meg, med mål om tre treningsøkter (minimum) og et jevnt over bedre kosthold.

Ønsker dere en STRÅLENDE mandag og, som sagt, lykke til når dere skal hoppe på vekta :)

å bære pappkartonger og flytte er jo rene styrketreninga det!!! Husk å drikke masse vann og knask på en gulrot når sulten (lysten på sjokolade) kommer krypende! :)
0

#146 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 26 juni 2012 - 12:01

Vis innleggOptimista skrev 25 juni 2012 - 16:22:

å bære pappkartonger og flytte er jo rene styrketreninga det!!! Husk å drikke masse vann og knask på en gulrot når sulten (lysten på sjokolade) kommer krypende! :)

Hallo,
Ja, hva skal man si...på min vekt i heimen sto jeg stille fra sist uke...urrrghhh..puh...
Jeg har ikke fått trimma det jeg skal pga beinet, så mye av årsaken kan nok ligge der.. Kjenner det på meg at det var altfor tidlig med sommerferei fra kurset, men jeg må jo bare ha full skjerpings, følge programmet og ta med innlegg på veien fra dere damene der ute :)
åååå....kunne det ikke bare vært sånn som når vi var yngre;
" skal på fest om 3 uker, tror jeg må skjerpe meg litt for å komme inn i den kjolen da " - ja og vips så var man 3-4 kg. lettere...
Nå idag må det virkelig jobbes, ingenting kommer gratis her nei...
Er fortsatt på gli,har på ingen måte gitt opp... men..
Skulle veldig gjerne hatt mange flere trimpoeng i dagene fremover..

Vel, vel idag skal jeg til frisøren og stæsje håret mitt til bryllupet på lørdag. Må ha i litt mer farge, og på lørdag formiddag skal dattra mi og jeg til frisøren igjen - da skal vi virkelig pynte oss med oppsatt hår og greier - godt og ha noen lyspunkter og se frem til :)

Litt hengehue her idag, men det går nok over...

En fin dag til alle der ute :rolleyes:
0

#147 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 26 juni 2012 - 14:19

Vis innlegghaksnes skrev 26 juni 2012 - 12:01:

Hallo,
Ja, hva skal man si...på min vekt i heimen sto jeg stille fra sist uke...urrrghhh..puh...
Jeg har ikke fått trimma det jeg skal pga beinet, så mye av årsaken kan nok ligge der.. Kjenner det på meg at det var altfor tidlig med sommerferei fra kurset, men jeg må jo bare ha full skjerpings, følge programmet og ta med innlegg på veien fra dere damene der ute :)
åååå....kunne det ikke bare vært sånn som når vi var yngre;
" skal på fest om 3 uker, tror jeg må skjerpe meg litt for å komme inn i den kjolen da " - ja og vips så var man 3-4 kg. lettere...
Nå idag må det virkelig jobbes, ingenting kommer gratis her nei...
Er fortsatt på gli,har på ingen måte gitt opp... men..
Skulle veldig gjerne hatt mange flere trimpoeng i dagene fremover..

Vel, vel idag skal jeg til frisøren og stæsje håret mitt til bryllupet på lørdag. Må ha i litt mer farge, og på lørdag formiddag skal dattra mi og jeg til frisøren igjen - da skal vi virkelig pynte oss med oppsatt hår og greier - godt og ha noen lyspunkter og se frem til :)

Litt hengehue her idag, men det går nok over...

En fin dag til alle der ute :rolleyes:

Haksnes! Lille du :) jeg skal spre litt humor her på nettet i løpet av kvelden. Skal få deg til å bruke magemusklatur og ansiktsmusklatur så mye at du tror og føler at du har gjennomgått rene faceliften og vel så det! :) Nyt turen til frisøren og jeg skal tenke på deg når jeg kaver meg opp på tredemølla og stabber oppoverbakke i ettermiddag/kveld. Skal veie meg i dag - og det er ikke noe juhuuu gledeshyl på forhånd, tro meg. Vi er i samme båt, og nå skal jeg hjelpe deg å ro - for når du får opp humøret og troen, da går det faktisk fremover :) Vi tastet! ;) :rolleyes:
0

#148 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 26 juni 2012 - 21:12

Halloen damer!!
Ja jeg smiler, hadde rene oppvisningen i dag på tredemøllen - dvs. så vel ut som en megaklovn til tider - eller skal vi si bambi på is... optimistisk som jeg var la jeg inn 800 kalorier skulle forbrennes - oppoverbakke...skulle jo veie meg etter på ikke sant? Kan vel si av erfaring - 800 kalorier er j....la lenge i motbakke på tredemølle... jeg lærer aldri... jeg gikk og gikk..pusta som en stranda hvalross...hadde på musikk så hørte ikke stønna mine før det var pause mellom musikken...da skjønte jeg hvorfor noen tok ekstra turer forbi der jeg svetta..."gamle kjerring..." tenkte de da... men 800 gram svidd av.. snøt meg underveis (ikke elegant) prøv å snyt nesa i oppoverbakke, megaandpusten og holde takt"balanse på et bånd som ikke stopper opp... jepp at jeg ikke fikk skriubbsår(svimerker) både her og der er vel et under...
men veiinga da - nå må jeg si jeg er litt stolt av meg selv - minus 1 kilo!!! så nå er jeg "kun" 79,4!!! juhuuu schubidubidubiduba!!! (må passe ryggen min når jeg tar en sånn tittentei dans...) det går fremover og jeg får resultater etter all treninga og veiing av mat! Tror faktisk jeg skal feire med et aldri så lite rødvinsglass, tirsdag tross alt! ;)
Hvordan går det med dere da? Kom igjen, ikke gi opp!!! :)
0

#149 Brukeren er ikke pålogget   Lamamama 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 27 juni 2012 - 11:15

Hello ladies :)

Hurra for Haksnes som skal svinge seg i bryllup, med ny kjole, nye sko og "nytt" hår. Kos deg masse - og slå for all del ut håret!!!
Kjenner meg veldig godt igjen, i forhold til at vektnedgangen tar leeeeeeeengre tid nå som vi er veldig unge (og ikke bare unge!). Men, det betyr jo ikke at vi skal gi opp?! Langt derifra. Vi står på, selv om kurs tar sommerferie. Optimista og jeg er her - og vi HEIER masse på deg. Du er goe og dette klarer vi sammen :)

Hurra for Optimista som er på 79-tallet. Er det ikke deilig?! Masse gratulerer med en kg minus. Flotte greier. Tror du danser av deg noen gram her og der med alle disse gledesdansene og gledeshylene! Veldig bra, det er akkurat som jeg (vi) hører deg gjennom datamaskinen. Kjempebra å ha deg her inne, du er en superinspirator og en gledesspreder.

Selv er jeg godt i gang med uka. Etter 0 nedgang fra sist uke har jeg strammet litt inn på regimet...! Mandag og tirsdag lå jeg på 7,9 på kosthold og rundt 1600 kalorier. Veldig fornøyd med det. Mandag var jeg på yoga og i dag/kveld er det spinning på meg. Klokka 20:00, et tidspunkt hvor jeg pleier å ha bakdelen godt planta i sofaen. Optimista - du har fått meg på sykkelen! Er du ikke stolt?! Skal forsøke å ta en spinning på fredag etter jobb også, hvis jeg får det til. Litt kabal med barnehagegutt som skal hentes etc, men satser på at halvdelen fikser og jeg spinner!

Klem til dere begge to - ha en SUPERDUPER Lillelørdag :)
0

#150 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 27 juni 2012 - 11:32

Vis innleggGraciegirl skrev 27 juni 2012 - 11:15:

Hello ladies :)

Hurra for Haksnes som skal svinge seg i bryllup, med ny kjole, nye sko og "nytt" hår. Kos deg masse - og slå for all del ut håret!!!
Kjenner meg veldig godt igjen, i forhold til at vektnedgangen tar leeeeeeeengre tid nå som vi er veldig unge (og ikke bare unge!). Men, det betyr jo ikke at vi skal gi opp?! Langt derifra. Vi står på, selv om kurs tar sommerferie. Optimista og jeg er her - og vi HEIER masse på deg. Du er goe og dette klarer vi sammen :)

Hurra for Optimista som er på 79-tallet. Er det ikke deilig?! Masse gratulerer med en kg minus. Flotte greier. Tror du danser av deg noen gram her og der med alle disse gledesdansene og gledeshylene! Veldig bra, det er akkurat som jeg (vi) hører deg gjennom datamaskinen. Kjempebra å ha deg her inne, du er en superinspirator og en gledesspreder.

Selv er jeg godt i gang med uka. Etter 0 nedgang fra sist uke har jeg strammet litt inn på regimet...! Mandag og tirsdag lå jeg på 7,9 på kosthold og rundt 1600 kalorier. Veldig fornøyd med det. Mandag var jeg på yoga og i dag/kveld er det spinning på meg. Klokka 20:00, et tidspunkt hvor jeg pleier å ha bakdelen godt planta i sofaen. Optimista - du har fått meg på sykkelen! Er du ikke stolt?! Skal forsøke å ta en spinning på fredag etter jobb også, hvis jeg får det til. Litt kabal med barnehagegutt som skal hentes etc, men satser på at halvdelen fikser og jeg spinner!

Klem til dere begge to - ha en SUPERDUPER Lillelørdag :)

Hallaisen Graciegirl! Utrolig kjekt å høre at jeg har greid å motivere deg til spinning! ;) Det gjør meg virkelig glad! Og at jeg greier å spre litt humor her også! Er man litt deppa og nedfør så er det så mye "lettere" å trøste seg med ting vi ikke skal trøste oss med. Trening og sunn mat går mye lettere når man er i godt humør og pågangsmot!
Hadde tenkt å ta fri i dag, men når jeg hører du skal på spinning kl. 2000 vurderer jeg sterkt å gjøre det samme. er spinning hos meg kl 2000 også.... tenke tenke... vel først skal jeg ta en kort dag på jobben, så til wahwah og ta litt behandling (premie pga vektreduksjonen) så, ja kanskje en økt i dag skal det bli. Får se.

Sola skinner og sommeren tror jeg sannelig meg er her. Og så rett som du sier, vi er her og backer hverandre opp. Når jeg er på ferie i USA skal pc være med, men får kanskje ikke logget meg inn så ofte som når jeg er hjemme io kongerike Noreg....

Og Haksnes - jeg er så enig så enig med Graciegirl - du skal kose deg i bryllupet og svinge deg om og være stolt!! Du kommer nok til å sprenge trimpoengskalane her etter en kveld/natt på dansegulvet! Gleder meg til referatet ditt! :)
Klem til dere alle fra Optimista :)
0

#151 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 28 juni 2012 - 07:19

Vis innleggOptimista skrev 27 juni 2012 - 11:32:

Hallaisen Graciegirl! Utrolig kjekt å høre at jeg har greid å motivere deg til spinning! ;) Det gjør meg virkelig glad! Og at jeg greier å spre litt humor her også! Er man litt deppa og nedfør så er det så mye "lettere" å trøste seg med ting vi ikke skal trøste oss med. Trening og sunn mat går mye lettere når man er i godt humør og pågangsmot!
Hadde tenkt å ta fri i dag, men når jeg hører du skal på spinning kl. 2000 vurderer jeg sterkt å gjøre det samme. er spinning hos meg kl 2000 også.... tenke tenke... vel først skal jeg ta en kort dag på jobben, så til wahwah og ta litt behandling (premie pga vektreduksjonen) så, ja kanskje en økt i dag skal det bli. Får se.

Sola skinner og sommeren tror jeg sannelig meg er her. Og så rett som du sier, vi er her og backer hverandre opp. Når jeg er på ferie i USA skal pc være med, men får kanskje ikke logget meg inn så ofte som når jeg er hjemme io kongerike Noreg....

Og Haksnes - jeg er så enig så enig med Graciegirl - du skal kose deg i bryllupet og svinge deg om og være stolt!! Du kommer nok til å sprenge trimpoengskalane her etter en kveld/natt på dansegulvet! Gleder meg til referatet ditt! :)
Klem til dere alle fra Optimista :)

Hallo Graciegirl og Optimista,

Ja hva skulle jeg gjort uten dere
TUUUUUUUUUUsen takk for masse gode tilbakemeldinger, jeg er rørt over hvordan vi damer kan bakke hverandre opp i tider hvor vi trenger litt ekstra...
Dere er så utrolig flinke, og jeg skjønner at jeg har mye og ta igjen på spinning sete... Tidligere hadde jeg min. 3 spinning økter i uka, men pga. to operasjoner etc etc... har jeg liksom ikke kommet igang igjen. Spinning er moror og sykt effektivt for kondisen, iallefall for meg. Jeg svetter som en oppheta dampveivals, og puster som en flodhest...
Nei, vet dere hva jenter - idag skal jeg virkelig ta en time spinning, nå er det slutt på og være støttemedlem hos Elixia!!!

Nå er jeg helt klar med det jeg skal forberede til bryllupet, og bare gleder meg :) Talen er i boks, undertøy, kjole , sko, veske, og håret blir på plass på lørdag kl. 10.00.. Ja til og med en champagne i kjøleskapet er på plass , jeg skal nok tenke litt fornuftig på lørdag, men etter kl. 15.00 da for det jaggu bære eller briste - da skal jeg kose meg og nyte bryllupsfest på vakre Frognerseter`n i Oslo :D

Når det gjelder humor ; ja jeg ler her inne når jeg leser innimellom så tårene triller. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det dere skriver - et inspirerende og morsomt forum jeg har kommet inn i iallefall :)
Idag er det siste arbeidsdag før helga...herlig...nyte nyte nyte...
Vi damene som tross alt er på 79-tallet må jo få lov og kunne smile litt...tralalalalalala ;)

Ha en fortryllende dag jenter , så tastes vi snart igjen :-)
klem fra Oslo

0

#152 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 28 juni 2012 - 08:10

Halloen damer!
God morgen god morgen - oppe og ikke gråter? Ja ser at Haksnes er oppe og smiler og det er flott! Og du har jo masse å glede deg til nå i helgen! :) Hvis du og begynner på spinning kan vi kanskje begynne å kalle oss "The spinnville three"...... hehe

Og Graciegirl; tusen takk for at du fikk meg til å ta en økt i går - ja baken min var godt limt i sofaen, men når jeg visste at du skulle på spinning, kunne jeg ikke være dårligere. Så det ble en time spinning (pust pes) og 45 min styrke!! Og jeg prøvde dongeribuksa mi på tirsdag (den blå) og jepp fikk den på meg, men det mangler litt før jeg vil gå med den!! Fremgang fremgang fremgang!!

Brukte en "premie" i går - sånn delmål da jeg har fått disse resultatene. Premie nr. 1 var litt schpaaaaaaa - og jeg tok en skikkelig ansiktsbehandling i går med massasje (litt). Gud hvor herlig, føler jeg har fått et nytt fjes!! Neste premie er skikkelig kroppbehandling har jeg bestemt meg for - blir nok rett føre ferie i slutten av juli! Det er vel sånn at når man er i godt humør og føler seg litt fresh da er man bare så perfekt og ja kan jeg kalle det "vandrende beibes i 40++ årsa hihi.... syns jeg ser dere trippe av gårde og vrikke på rumpa... jeg gjør det iallefall (må passe meg for isjasjen at jeg ikke vrikker den på meg igjen hahaha) - det var det med alderen da...

Nå må jeg visst jobbe litt! Ha en superduper dag, nyt det nydelige været!! Vi tastets!! ;) stor klem til dere fra Omtimistiske Optimista!
0

#153 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 29 juni 2012 - 09:15

Vis innleggOptimista skrev 28 juni 2012 - 08:10:

Halloen damer!
God morgen god morgen - oppe og ikke gråter? Ja ser at Haksnes er oppe og smiler og det er flott! Og du har jo masse å glede deg til nå i helgen! :) Hvis du og begynner på spinning kan vi kanskje begynne å kalle oss "The spinnville three"...... hehe

Og Graciegirl; tusen takk for at du fikk meg til å ta en økt i går - ja baken min var godt limt i sofaen, men når jeg visste at du skulle på spinning, kunne jeg ikke være dårligere. Så det ble en time spinning (pust pes) og 45 min styrke!! Og jeg prøvde dongeribuksa mi på tirsdag (den blå) og jepp fikk den på meg, men det mangler litt før jeg vil gå med den!! Fremgang fremgang fremgang!!

Brukte en "premie" i går - sånn delmål da jeg har fått disse resultatene. Premie nr. 1 var litt schpaaaaaaa - og jeg tok en skikkelig ansiktsbehandling i går med massasje (litt). Gud hvor herlig, føler jeg har fått et nytt fjes!! Neste premie er skikkelig kroppbehandling har jeg bestemt meg for - blir nok rett føre ferie i slutten av juli! Det er vel sånn at når man er i godt humør og føler seg litt fresh da er man bare så perfekt og ja kan jeg kalle det "vandrende beibes i 40++ årsa hihi.... syns jeg ser dere trippe av gårde og vrikke på rumpa... jeg gjør det iallefall (må passe meg for isjasjen at jeg ikke vrikker den på meg igjen hahaha) - det var det med alderen da...

Nå må jeg visst jobbe litt! Ha en superduper dag, nyt det nydelige været!! Vi tastets!! ;) stor klem til dere fra Omtimistiske Optimista!

Hallo jenter,

Måtte bare raskt innom - det er ikke veiedag idag, men vekta sto nå der og ba pent om jeg kunne trå opp på den....78,4 ..jaaaaaaa det går nedover, og jeg smiler :D

Nå skal jeg kjøre bruden og hente kjolen hennes, så dette ordner seg.
Det regner i Oslo idag, men imorgen har vi best. sol og vakker ramme rundt bryllupet :)

Ha en strålende fredag og helg, jeg er nok helt sikkert tilbake på søndag :)

...gleder meg til champis nå ;)
0

#154 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 29 juni 2012 - 11:51

Vis innlegghaksnes skrev 29 juni 2012 - 09:15:

Hallo jenter,

Måtte bare raskt innom - det er ikke veiedag idag, men vekta sto nå der og ba pent om jeg kunne trå opp på den....78,4 ..jaaaaaaa det går nedover, og jeg smiler :D

Nå skal jeg kjøre bruden og hente kjolen hennes, så dette ordner seg.
Det regner i Oslo idag, men imorgen har vi best. sol og vakker ramme rundt bryllupet :)

Ha en strålende fredag og helg, jeg er nok helt sikkert tilbake på søndag :)

...gleder meg til champis nå ;)

Grattis!!!!! 78,4 er supert!! hmm det må bli min neste vekt det hvis jeg går ned en kilo til... juhuuuu! Skal vi ha en liten intern konkurranse frøken/fru H? hehe det hadde vært noe!! Hmm leser du dette før festen i morgen kommer du nok til å tømme farrisbeholdningen på hotellet og danse ut 3 par sko.... hmmm jeg må nok spinne som f...jeg hehehehe ;)
Ha en riktig god bryllupsfeiring, nyt det og smil med både kropp og sjel! DET fortjener du virkelig! Vi tastes når du er tilbake..
riktig god helg! klem fra evige optimista! :)
0

#155 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 01 juli 2012 - 17:30

Vis innleggOptimista skrev 29 juni 2012 - 11:51:

Grattis!!!!! 78,4 er supert!! hmm det må bli min neste vekt det hvis jeg går ned en kilo til... juhuuuu! Skal vi ha en liten intern konkurranse frøken/fru H? hehe det hadde vært noe!! Hmm leser du dette før festen i morgen kommer du nok til å tømme farrisbeholdningen på hotellet og danse ut 3 par sko.... hmmm jeg må nok spinne som f...jeg hehehehe ;)
Ha en riktig god bryllupsfeiring, nyt det og smil med både kropp og sjel! DET fortjener du virkelig! Vi tastes når du er tilbake..
riktig god helg! klem fra evige optimista! :)

Hallo jenter,

oi oi oi...for en helg. Gårsdagens bryllup var en fantastisk dag :D
Vakker vielse, nydelig mat & drikke - og får en velsmakende bryllupskake..jøje meg der hadde ikke GR noe og gjøre..namnamnam..Jeg storkoste meg :) Talen min til brudgommen satt akkurat der jeg ønsket at den skulle sitte, og når den var talt - da koste jeg meg skikkelig..svingte meg rundt på parketten, og feste med de unge ut i de sene nattetimer...Merker den idag ja.. fyser på cola, potetgull ....ja det har gått en liten bolle med sørlands chips da....
Spiller ingen rolle, denne helga har vært i hodet mitt i over 1 år, denne helga har vært satt av til akkurat koooos og moro...
Kjenner jeg meg rett blir det nok tidlig kvelden på mor idag, og imorgen er ei ny uke, og nue muligheter.

Håper dere har kost dere i helga også :)
klem fra Haksnes
0

#156 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 01 juli 2012 - 19:02

Vis innlegghaksnes skrev 01 juli 2012 - 17:30:

Hallo jenter,

oi oi oi...for en helg. Gårsdagens bryllup var en fantastisk dag :D
Vakker vielse, nydelig mat & drikke - og får en velsmakende bryllupskake..jøje meg der hadde ikke GR noe og gjøre..namnamnam..Jeg storkoste meg :) Talen min til brudgommen satt akkurat der jeg ønsket at den skulle sitte, og når den var talt - da koste jeg meg skikkelig..svingte meg rundt på parketten, og feste med de unge ut i de sene nattetimer...Merker den idag ja.. fyser på cola, potetgull ....ja det har gått en liten bolle med sørlands chips da....
Spiller ingen rolle, denne helga har vært i hodet mitt i over 1 år, denne helga har vært satt av til akkurat koooos og moro...
Kjenner jeg meg rett blir det nok tidlig kvelden på mor idag, og imorgen er ei ny uke, og nue muligheter.

Håper dere har kost dere i helga også :)
klem fra Haksnes

Halloen flotte damer!
Ja er helt enig med deg Haksnes, du skal ha all god samvittighet at du har kost deg i helgen! Det skulle bare mangle. Det er ikke det du spiser og drikker på en slik dag som teller, men det du får i deg mellom slike festdager!!
Jeg har vært passe flink og passe mindre flink i helge syns nå jeg. Vurderte å ta meg en tur til posten for å skaffe flere frimerker for GR har vært gjerrig i utdeling der synes nå jeg.... halv flaske vin i uka - hallo i luken!! velvel... Men hva har nå jeg gjort. Trente på lørdag - en time spinning og 30 min styrke (CXworks heter det, knalleffektivt). Så tok jeg og min mann oss en tur til et vennepar og grillet der. De har et nydelig landsted. Syns jeg var flink å spise fornuftig mat. Det kom både brente mandler, nøtter, chips og sjokolade på bordet og jeg spiste kun en sånn liten sjokoladeflakse med cognacfyll....jaja Haksnes det var ikke sånn vanlig flaskestørrelse - 4 cm høy tipper jeg. Syns jeg var flink jeg!! Så ble det litt vin (2, nei 3 glass ble det) og 2 cognac. Var litt stolt av meg selv at jeg ikke ledet et storangrep på skålene...
Kom hjem i dag og lurte på om jeg skulle ta meg en treningsøkt, men fant ut at det var meget behagelig å ligge på sofaen og heller se på andre svette på tv - EM.
I morgen blir det andre boller , da skal jeg ta meg en treningsøkt og veie meg på tirsdag, eller kanskje jeg skal veie meg i morgen? GR gruppa har ferie nå...

Spent på hvordan du Graciegirl har hatt det! Gleder meg til å høre om spinningsøkten din Haksnes - ja du har lovet at du skal begynne med det til uka... løfte er et løfte vettu...;)
Vi tastes sånn plutselig!! Ha en super søndag kveld! klem fra meg
0

#157 Brukeren er ikke pålogget   haksnes 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 02 juli 2012 - 07:06

Vis innleggOptimista skrev 01 juli 2012 - 19:02:

Halloen flotte damer!
Ja er helt enig med deg Haksnes, du skal ha all god samvittighet at du har kost deg i helgen! Det skulle bare mangle. Det er ikke det du spiser og drikker på en slik dag som teller, men det du får i deg mellom slike festdager!!
Jeg har vært passe flink og passe mindre flink i helge syns nå jeg. Vurderte å ta meg en tur til posten for å skaffe flere frimerker for GR har vært gjerrig i utdeling der synes nå jeg.... halv flaske vin i uka - hallo i luken!! velvel... Men hva har nå jeg gjort. Trente på lørdag - en time spinning og 30 min styrke (CXworks heter det, knalleffektivt). Så tok jeg og min mann oss en tur til et vennepar og grillet der. De har et nydelig landsted. Syns jeg var flink å spise fornuftig mat. Det kom både brente mandler, nøtter, chips og sjokolade på bordet og jeg spiste kun en sånn liten sjokoladeflakse med cognacfyll....jaja Haksnes det var ikke sånn vanlig flaskestørrelse - 4 cm høy tipper jeg. Syns jeg var flink jeg!! Så ble det litt vin (2, nei 3 glass ble det) og 2 cognac. Var litt stolt av meg selv at jeg ikke ledet et storangrep på skålene...
Kom hjem i dag og lurte på om jeg skulle ta meg en treningsøkt, men fant ut at det var meget behagelig å ligge på sofaen og heller se på andre svette på tv - EM.
I morgen blir det andre boller , da skal jeg ta meg en treningsøkt og veie meg på tirsdag, eller kanskje jeg skal veie meg i morgen? GR gruppa har ferie nå...

Spent på hvordan du Graciegirl har hatt det! Gleder meg til å høre om spinningsøkten din Haksnes - ja du har lovet at du skal begynne med det til uka... løfte er et løfte vettu...;)
Vi tastes sånn plutselig!! Ha en super søndag kveld! klem fra meg

FLOTT Optimista :)
Du har steinkontroll på dette, og treninga di er jeg mektig imponert over.
Jeg har lovet ; og jeg skal en tur på spinning idag ! Tror muligens jeg holder meg til en 40 min. time, men alt er bedre enn ingenting.
Jeg er nødt og legge meg i hardtrening, skal sykle Vasaloppet 10 august , riktignok ikke hele på 9 mil, men dog 4 mil skal vi igjennom.
Til helga tar vi med sykla på hytta, så der blir det nok tilbakelagt noen m il i ukene fremover...

Mandag idag , sola skinner og jeg har startet nedtelling til ferie. Selv om det er først fra den 14 juli, men det går fort dit nå !

Godt og ha dere her, vi gir gass også denne uka jenter..
Ha en flott uke, lag en deilig middelhavspai til middag og nyt det som er av sommer :)
0

#158 Brukeren er ikke pålogget   Lamamama 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 02 juli 2012 - 07:59

Kjære spinnville damer :)

Bryllupet høres fantastisk ut, Haksnes. Godt å høre at du hadde en strålende kveld.
Optmista, du imponerer stadig. Denne gangen med måtehold på grillkveld. Det er jo supervanskelig når skåler med godis står framme en heeeeeeeeeeeeeeeel kveld!

Selv er jeg fornøyd med ukas innsats, selv om vekta står stille på 79,7. Jeg begynner å lure på om kroppen er så fornøyd med å se 79-tallet at den sier seg fornøyd?! Det er jo helt FEIL! Jeg har 9,7 kg som skal AV, AV, AV.
Uka er jeg veldig fornøyd med. Snitt kosthold på 6,8 og over 7 trimpoeng. Gikk en god tur på en time i går. Hadde forventet å ta av noe, men gir meg ikke.

Ønsker dere en super uke. Flytter inn i nytt i dag, og har uka på å komme ut av det gamle. Mulig jeg ikke stikker innom her så mye, men jeg kommer tilbake :)

KLEM til dere, kule damer :)
0

#159 Brukeren er ikke pålogget   Optimista 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • LocationHordaland

Skrevet 02 juli 2012 - 15:40

God ettermiddag Spinnville damer!
Jeg veide meg i dag - ja det ble et ett tall men det manglet en null - grrrrrrrrrr bare 100 gram - pokker det er jo før og etter et dobesøk det! hmf...jaja de sier at vi må regne med å stagnere en uke eller to og jeg har jo gått ned en kilo i uka, men jeg var jo så godt i gang!!! grrr hmf...ikke noe schubaduba-dans i dag. Vel en liten en kanskje - har gått ned 2 cm i liv-vidde siden forrige uke, så noe positivt skjer...
Vel det blir nok en pust og pes økt i dag - og hva står nå på menyen lurer dere på? Jepp, riktig - det blir spinning (og kanskje litt bakkegåing som straff siden det ble bare 100 gram reduksjon...) og styrke for mage og rumpe... og INGEN sjokolade eller rødvin i dag! merker jeg er en smule supermegapottesur på meg selv... men som jeg sier til dere - reduksjon eller stagnasjon er bedre enn økning... hmf - høres så utrolig mye bedre ut når jeg sier det til dere... hmf....
nok hmf og grr fra meg nå; hva har de spinngale damene gjort i dag da? Superflinke og bevegd skrottene og knasket på en selleristang tipper jeg? jeg må vel over til selleristang hvis stagnasjonen varer - jeg har jo spist de kaloriene jeg skal og da, men nei huff skulle ikke snakke om meg selv nå...;)
Humøret kommer på topp når man svetter ogsliter som en gal, det er visst noen hormoner som pumpes ut i kroppen da som skal være megabra for oss - husker ikke hva det var, ikke testosteron eller hva det nå heter for det er for mannfolk... men noe på e tror jeg det var. Blir visst knallhappy av dem og har jeg hørt - fy pokker her skal det bli masse latter og glede i kveld når jeg sleper meg hjem fra treningen!!
Vi tastes fruer, og uansett motbakke så gir vi ikke opp, det er alltid en av oss som dytter de andre (eller stikker dem) i baken for å få litt fremgang.. auch ikke så hardt da...
;) Vi tastes! klem til dere fra meg;)
0

#160 Brukeren er ikke pålogget   banderas 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 10-juni 12

Skrevet 02 juli 2012 - 18:52

Jeg blir gjerne med. Skal også ned 12 kg. Klarte det for 2 år siden men gikk opp igjen. Denne gangen vil jeg ikke la det skje:-)

Vis innleggGraciegirl skrev 26 mai 2012 - 23:56:

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 40 år som skal ned 12 kg. Er lei av å gå opp og ned de samme 10 - 15 kg med jevne mellomrom. Målet denne ganger er en ENDRING AV LIVSSTIL og ikke en slankekur.

Håper andre jenter/damer har lyst til å slå følge på veien. Selv er jeg ca 170 cm høy og veier 82 kg. Målet er 70 kg. Det er en blanding av trivselsvekt og en vekt jeg av erfaring vet at jeg klarer å holde over tid.

Liker godt å trene, men sliter med motivasjonen etterhvert som kg øker på. Derfor ville det være fint å ha noen andre å "konkurrere" med her inne.
Merker at sofaen fanger, etter en dag med jobb og familie, selv om det er fine turmuligheter i nærheten. Vurderer å skaffe meg en dings som teller skritt!

Jeg har ikke satt noen sluttdato for vektnedgangen. Målet er å gå ned mellom 0.1 - 1 kg hver uke, så tar det den tiden det tar.

Første delmål er 80 kg - ønsker å nå dette før jeg fyller 41 i midten av juni :)

Håper å høre fra noen som kjenner seg igjen!

0

Valgmuligheter for emne:

• 44 Sider +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare