Jeg skal gifte meg neste sommer, og har derfor tenkt og nok en gang gjøre et forsøk på varige endringer av kosthold og fysisk aktivitet. Jeg trenger å gjøre små justeringer for å få vekten nedover og kondisjonen oppover! Drømmen er jo selvfølgelig å ha dette på plass til kjolen skal på, men det passer også bra i forhold til en eventuell graviditet etter sommeren 2013.
Vi er meg og min forlovede og hunden vår, og jeg håper å dra med samboeren min litt mer enn før siden det er greit å samarbeide litt. Vi er begge i full jobb, så jeg merker at jeg ofte er veldig sliten etter jobb. Det blir ofte overtid og lange dager også, så det er viktig å ha planer på forhånd for å unngå dårlige, raske løsninger.
Nå skal jeg ut en tur med hunden vår i det fine sommerværet! Dersom noen andre skal gifte seg neste sommer må dere gjerne henge med her. Jeg vet hvert fall at det hjelper meg å måtte "offentliggjøre" hva som skjer med kroppen min for å nå noen mål.
Jeg er 156 cm, veier nå omtrent 69 kg tror jeg (skrekk og gru så nærme 70) og ønsker å veie 55 kg (og dermed være helt normalvektig!) Første målet er 5 kg ned! Skal veie meg i morgen og ta midjemål. Jeg har aldri klart å få kroppen min til å rase ned i vekt (forsøkt mye rart tidligere), så derfor må jeg nok droppe de kortsiktige målene. Tar derfor en dag av gangen og ønsker at dette skal være en livsstil vi kan leve med i familien vi danner.
Sommeren pleier å være en periode med stillestand for min del, vektmessig, eventuelt noe vektøkning. Jeg håper å kunne gå noe ned i vekt i år, så da har jeg en utfordring på gang.
Ha en fin dag!
Jenta