God mandag, kjære alleskalfå!
Denne avtalen vår, eller hva vi skal kalle det, samarbeidet vårt kan man vel si, har gitt meg et veldig spark bak. Våknet tidlig i dag, og kjente at
nå er jeg klar. Var glad og lett i kropp og sinn. Vet du hvor mange mandager jeg har stått opp, med avtalen med meg selv ringende i hodet, og tenkt "Uff!!!!!"? Mange! Og for et elendig utgangspunkt, er jo dømt til ikke å gå! I dag var det annerledes. Føler at vi utfyller hverandre veldig godt, og jeg har veldig trua på at vi skal greie dette sammen!
Ja, jeg er enig i deg i det at vi skal tenke positivt og langsiktig. Må se det i det store bilde, det er det som er det mentale cluet. De negative tankene er bare demotiverende, og tar bort mye positiv energi. Vi legger ut på et langt løp, jeg og du, og da vil vi møte motbakker på veien. Noen ganger vil vi bestige disse toppene uten problemer, andre ganger vil vi greie det med mye slit og noen ganger er det ikke sikkert vi vil greie det. Men da gjelder det å hente seg inn igjen, og begynne på'n igjen med det samme. Det har bijou tenkt hele veien. Hun gir ikke f*** resten av uka, men begynner på'n igjen allerede ved neste måltid.
Da jeg var sammen med henne på tråden før jul, var jeg veldig fokusert og veldig flink. Og det var så gøy!! Det gikk som på skinner, jeg var psykisk motivert. Og nettopp det at jeg hadde bestemt meg for ikke å spise godteri ble en personlig kamp for meg, som jeg vant. Den følelsen av å være borte på besøk å ikke spise dessert selv om alle andre spiste, var et adrenalinkick av en annen verden. En stor seier!
Det gjorde noe med selvbilde og selvtilliten!
Når det gjelder opplegget ditt, så har jeg en følelse av at du kommer til å få en skikkelig overraskelse på veiinga 27.juli. Jeg tror du har tatt av mange kilo! Blir veldig spennede å se!
Opplegget ditt er veldig målrettet og bestemt. Du vet hva du skal og ikke skal spise. Hvordan gjør du det med godteri i dag?
Angående snopstopp eller lov med litt, så vet jeg ikke helt. Jeg er litt ambivalent, og veier begge alternativene opp mot hverandre,
for og im
ot.
Med godteristopp vet man hva man skal forholde seg til, og avtalen er så bestemt at det ikke er rom for avvik.
Med litt godteri (f eks lørdag)er det så lett at litt lørdag, blir litt ferdag også, også blir det litt dessert osv.. Snakker for meg selv nå, altså. Jeg sliter veldig med å holde meg til litt.
Når det er sagt, så gikk jeg på grete roede for 5 år siden. Jeg begynte i juli, og til jul hadde jeg tatt av 11 kilo. Opplegget var GR til punkt og prikke, noe som innebar en sjokolade (14 frimerker ila uka). Det var den sjokoladen, og ingenting annet.
Som du skjønner er det flere muligheter. Men dersom vi skal spise godteri må avtalen der være veldig klar og bestemt.
Når det gjelder for meg selv så vet jeg ikke hva jeg vil. Godistopp vet jeg fungerer, og det gir meg veldig kick. Jeg vet også at en sjokolade hver lørdag fungerer.
Et tredje alternativ kan være godisstopp på alle hverdager inkudert helger, men at det er lov med litt kake f.eks på bursdag.
Dette ble vel 3 alternativ, hva tror du?
Jeg er i tenkeboksen til jeg ser hvordan du resonnerer rundt tema!
Vi må ikke kan tenke ferie, helgeturer, bursdager ol som hinder nå. Dette er en livvstilendring, og da hører disse dagene med, og de må vi først som sist akseptere.
Vi skal ned såpass mange kilo, at vi må gi slipp på noe. Og da må vi gi slipp på det som i utgpnkt har satt oss i denne situasjonen. Og hva er det?
Ble langt dette her!
Så mange tanker og mye å skrive om at jeg glemte kommentere ukens veiing. Here it come:
Ja, jeg gikk opp 100gr, noe jeg betrakter som stillstand. Vet du; det er helt greitt denne uka. Jeg har vært syk, har ligget i seng/sofa nesten hele uka, har iallefall vært et minimum av aktivitet. Det har blitt en del cola (det skal jo liksom være bra for diare/oppkast..det lærte vi jo i barndommen. Lurer på om det
egentlig virker?? hehe..) Maten har nok i seg selv vært veldig bra nok, men i helgen ble det for mye godteri. var jo syndt på meg... Hørt slik tull??
Vi depper ikke over denne uka, og det kunen gått verre. At jeg gikk opp kun 100 gr viser jo at det ikke har vært så ille, kunne jo lett spist på meg 1 kg, jeg!
Nå må jeg avslutte, ble jo reine romanen dette.....
Nå skal ungene morgenstelles (ja, vi er i feriemodus med late morgener; frokost i sofaen, barne-tv

). Men nå skal vi begynne å virke!
Og vet du hva nueva vida skal? Hun skal rydde i en bok/permhylle. Jeg har tenkt tankene i mange mnd, men det er jo ingen moro jobb, så den blir lett utsatt. Sre du hva du gjør med meg? 'Samtalene' og samarbeidet vi nå har startet gir meg enregi
Ha en flott mandag!!