4. uke
Enda ei uke har gått, og for ei uke det har vært. Dagene har gått med til å forberede barnebursdag. Jeg har laget rekvisitter til ungene, pyntet og bakt kake til langt på natt. Jeg har ikke vært så flink til å huske å spise og drikke vann. Nå har vi feiret bursdag tre dager på rad, så det har blitt noen kakestykker disse dagene. Nå kommer det ikke flere på besøk, så i kveld havner kakerestene og de siste muffinsene i fryseren.
Jeg hadde i grunnen ikke noe lyst til å gå på vekta i dag tidlig, for jeg var sikker på at vekta hadde gått opp. Jeg gikk på vekta og ventet spent mens tallene endret seg, og den havnet på 70,3 kg. - 0,8 kg! Jeg trodde det måtte være feil, så jeg gikk på vekta to ganger til for å sjekke, og den stoppet jammen på 70,3 kg alle gangene.
Jeg har nådd det første delmålet mitt! Hovedmålet mitt er til sammen - 13 kg, men nå fokuserer jeg på de 10 første. Jeg har satt hver 2,5 kg i minus som et delmål og skal gi meg selv en premie for hvert delmål jeg når. Deretter kommer hovedmålet, som selvfølgelig også skal føre til en premie.
Start: 73,0 kg
Delmål 1: 70,5 kg (Ny veske)
Delmål 2: 68 kg (Klokke)
Delmål 3: 65,5 kg (Noe fint hos en gullsmed)
Delmål 4: 63 kg (Nye sko/støvletter)
HOVEDMÅL: 60 kg (Ta inn gifteringen slik at den passer på riktig finger og kjærestehelg)
Det betyr at jeg nå kan kjøpe meg ei ny veske. Vesker har jeg mange av, men jeg trenger ei ny jeg kan bruke til hverdags. Den jeg har nå har jeg brukt nesten daglig i fem år. Den er så slitt at det ikke er lenge til reima ryker, så det er på høy tid med ei ny veske nå.
Nå er jeg ferdig med min siste feriedag denne sommeren. I morgen er det tilbake på jobb, så nå skal jeg få jobbet inn noen gode mat-rutiner der også. Nå kommer ukene til å gå fort framover. Jeg har klart å gå ned 2,7 kg på en måned. Fortsetter jeg på samme måte blir det ikke noe problem å nå målet mitt til jul. Det er motiverende!
Uke 3: 71,1 kg (-2,0 kg)
Uke 4: 70,3 kg (-0,8 kg)
Samlet nedgang (-2,7 kg)
Lykke er ikke å gjøre det man liker, men å like det man gjør.
16.07.12: 73,0 kg (Start)
16.08.12: 69,8 kg (-3,2 kg)
16.09.12: 68,5 kg (-4,5 kg)