Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Noen som vil være med på å gå ned 10 kilo til januar? Vurder emne: -----

#1 Brukeren er ikke pålogget   Satt 

• Newbie
  • Pip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 19-juli 12

Skrevet 19 juli 2012 - 20:45

Bortsett fra to perioder på to uker, har jeg ikke trent siden jeg sluttet på svømming og taekwondo når jeg var 14.

Jeg elsker å lage god mat.

Jeg nyter god drikke, og tar gjerne en fest en gang i blandt.

Livet har handlet om å nyte livet, om å gripe øyeblikket, nyte de gode fruktene som ligger der foran meg.

Resulatet er at jeg etter ferien har bikket 100 kilo på en kropp på 174 cm. :-(

Så nå har jeg bestemt meg for endring.

Jeg har:
- planlagt å begynne på nybegynneropptak på taekwon do i september
- gå ned minst 10 kilo til januar (ikke til jul, men etter jul).
- gå ned totalt 20 kilo til neste sommer.
- legge om livsstilen, slik at jeg kan leve slik i minst 5 år.

Jeg har planlagt å leve til etter at jeg er 70.

Jeg vil ha overskudd til å gjøre mer av livet.

Jeg vil fortsette å nyte de gode tingene livet har å gi.

Jeg er instilt på at ting vil koste.

Av erfaring vet jeg at jeg trenger å gjøre endring sammen med noen. Derfor:
- har jeg meldt meg på mannekurs med oppstart i slutten av august.
- skriver jeg dette på denne nettsiden.

Er det noen andre som vil gå veien sammen med meg?
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Wimp 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 24-oktober 10
  • LocationHordaland

Skrevet 22 juli 2012 - 12:28

10 kg til januar er kanskje et passe delmål for meg også?

Med mine 179 cm og 95 kg trenger jeg å finne tilbake til min trivselsvekt og har som mål å komme meg under 80 kg til 17. mai 2013.
Jeg har ferie fra neste helg og frem til 20 august, så den virkelige starten på denne livsstilsendringen blir nok ikke før da.
Vurderer også å melde meg på et Roede aktiv-kurs i slutten av august. Kanskje det kan hjelpe på for å holde motivasjonen oppe i den viktige startfasen.

Ned 16 kg på ca 9 mnd skal være en overkommelig oppgave, så 10 kg i løpet av den første halvdelen av tiden følger jeg deg på. :rolleyes:

Håper å samtidig komme i gang med regelmessig trening (igjen) og har derfor anskaffet meg en pulsklokke som har et treningsprogram jeg skal følge.

Kommer nok til å loggføre her inne i forumene når jeg kommer i gang, men frem til da er jeg gjerne høyt og lavt på ferie, så da blir det nok mer sporadisk.

Ha en fin sommer og lykke til! B)
Startet den 1. jan 2012 - 96 kg
Delmål nr 1, 11. feb 2013 - 90 kg (OK - 4. feb)
Delmål nr 2, 8. apr 2013 - 86 kg
Mål totalt 1. juli 2013 - 80 kg

Postet bilde
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   røed 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 03-august 12

Skrevet 03 august 2012 - 12:38

Slenger meg også på denne :)

Er 176 høy og var på 93 1/2 kg - men har nå kommet meg ned under 90. Målet er å få stabilisert vekta på 80kg - og med usikkerhet på hvor raskt det vil gå støtter jeg dere på at januar er et fint mål! Kanskje litt før, da jula er full av god mat?

Mine laster er å spise for mye mat, ikke så himla mye godis - men mer av majoneser og store porsjoner. Har de siste ukene kuttet ned på porsjonene, og i stor grad droppet både majones og brød. Knekkebrød er jo faktisk godt - særlig hjemmelaget!!

Har ikke kommet i gang med trening ennå.. var for 10 år siden i veldig god form, men har vært dårlig med trening de siste 5 år.

Vi står på karer - så klarer vi dette lett!! :-D
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Wimp 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 24-oktober 10
  • LocationHordaland

Skrevet 10 august 2012 - 07:32

Å ha målet i januar blir smartere og smartere jo mer jeg tenker på det :rolleyes:
Om jeg når målet på 10 kg midt i desember er det en sjanse for at man tar seg litt fri i julen, som plutselig varer i 3 uker, seiler hemningsløst rundt i ribbefett, juleøl og kålrabistappe, for så å stige på vekten i januar og få en skikkelig nedtur. Igjen. :(
En skal kose seg i julen, for all del, men kanskje tenke litt på porsjonsstørrelsene, samt prøve å ikke sitte meg hånden dypt nede i twistskålen mellom hvert måltid. Og med et konkret delmål i januar svir det nok i samvittigheten om julebordene får ta helt overhånd.
Startet den 1. jan 2012 - 96 kg
Delmål nr 1, 11. feb 2013 - 90 kg (OK - 4. feb)
Delmål nr 2, 8. apr 2013 - 86 kg
Mål totalt 1. juli 2013 - 80 kg

Postet bilde
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Duskullebarevist 

• Newbie
  • Pip
  • Ble medlem: 19-august 12

Skrevet 19 august 2012 - 10:06

Jeg er med. Har som mål å gå ned 0,5 kg i uken. Startet egen blogg for 13 uker siden. Jeg veide inn på 113 kg, veier nå 106,6. Jeg legger ut en oppsumering av uken som har gått hver søndag. Vekt blir lagt ut hver søndag og så legger jeg ut bilder ca hver 4 uke. Dette er bare får å gi meg selv et spark i baken. Jeg kan garantere at det ikke er kult å legge ut at jeg gikk opp 1,7 på en uke.......... Men jeg har bestemt at det skal gjøres og da er det bare å bite i det sure eple og skjerpe seg uken etter. 1. delmål under 100kg til jul, 2 delmål under 90 kg til sommeren 2013. Felles motivasjon er supert LYKKE TIL.
0

Valgmuligheter for emne:

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere