Hei!
Håper dere har hatt en fin helg

Jeg hadde veiedag i dag og har gått ned 0,8 kg. Jeg er veldig fornøyd! Hvordan har det gått med dere andre?
Heffi: Jeg har gull-medlemskap, kanskje derfor jeg får det opp. Viser hvor flink jeg har vært til å spise i løpet av en dag ift kalorier, frukt, grønnsaker, melk og fordelingen av næringsstoffer (proteiner, karber og fett) mm. Går fra en skala fra 0 til 10, hvor 10 er best. Målet er såklart å klare å få 10 en dag... Fikk 7,6 på lørdag.
Helgene kan være veldig vanskelig. Jeg er så heldig nå at mannen min er ute etter å slanke vekk magen sin, så dermed tar ikke han frem noe chips eller sjokolade i helgene. Kosen denne helgen ble et glass black and white (Sheridans heter det vel egentlig) søndag kveld - kan vel ikke være det verste i verden

Om det blir like enkelt neste helg er jeg usikker på, da skal jeg på hyttetur med Pappa og to småsøsken - blir fort litt utskeielser da! Samtidig mener jeg at hvis man ikke kan unne seg noe, vil det være umulig å holde en slik livsstil i det lange løp.
Hircine: frimerkene mine ble forrige uke brukt på en halv flaske champagne, men greit nok
I går fikk jeg 6,8 poeng på kosthold scoren, men jeg forstår ikke hvorfor den er dårligere enn lørdag da jeg fikk 7,6.
Mat på lørdag:
Frokost
Frokostblanding laget av kokosmasse (0.1dl), sesamfrø (0.2dl), havregryn(0,2dl), linfrø(0,2dl), solsikkefrø(0,2dl) og gresskarfrø(0,1dl) servert med biola naturell (ca 1,5 dl) og en ss naturlig lett bringebærsyltetøy.
I tillegg hadde jeg en kopp kaffe og et lite glass eplejuice (1 dl).
Totalt ble dette 530 kcal.
Lunsj
2 fiber plus knekkebrød fra wasa med makrell i tomat (45g), kokt egg, cherrytomater (2 stk) og litt smør.
Totalt ble dette 293 kcal
Mellommåltid
Sommerfrisk yoghurt 121 kcal
Middag
100 g fullkornsspaghetti, 100 g karbonadedeig, 25 g paprika, 25 g løk, 1 dl toro spaghettisaus
Totalt 317 kcal.
Kvelds
Smoothie bestående av 100g blåbær, 1 banan, 1 ss havregryn og en sommerfrisk yoghurt.
Totalt 322 kcal.
Oppsummert
*1583 kcal
*20% proteiner
*41% karbohydrater
*39% fett
*400 g melkeprodukter
*310 g frukt
*72 g grønnsaker
*10 glass vann
*3 hjertevennlige produkter.
Mat på søndag
Frokost
2,5 Fiber pluss knekkebrød med 2 skiver Norvegia Vellagret, 2 skiver servelat, 20g leverpostei, 25g paprika, 2 skiver agurk og 2 cherrytomater. 1 glass melk (1.5 dl), 1 kopp kaffe og 1 dl cultura melk.
Totalt 383 kcal
Lunsj
1 fiber plus knekkebrød med makrell i tomat (45g), 1 kokt egg og 4 skiver agurk
Totalt 236 kcal
Mellommåltid
1 eple
20 g chillinøtter
1 sommerfrisk yoghurt
Totalt 293 kcal
Middag
200g laks
200g poteter