Heisann igjen!
Sprek40farmor: Synes det høres ut som du har lagt deg en god plan med trening tre ganger i uka og langsiktig tenking. Det er ikke så lett å vite akkurat hvor mye en skal spise.
Maya86: Fint å vere flere som følger hverandre, dette skal vi nok klare

Velkommen!
Jeg har hatt en ganske utfordrende helg. Bryllup og lang reisevei til bryllupet. Begge deler var jeg spent på hvordan jeg kom til å takle angåande matinntak og fristelser.
På fredagen, da vi skulle kjøre en hel dag i bil, var jeg ganske "utsulta" fra dagene i forveien. Det blir alltid slik etter noen dager, da skriker kroppen etter mat. Dette er ganke utfordrende. Vanligvis da ville jeg laget en sunn middag, som metta godt, slik at jeg fikk stansa sulten. Men med biltur og dårlig veimat som eneste alternativ er det vanskelig. Selfølgelig burde jeg lagd noe på forhånd, men det rakk jeg ikke. Jeg var veldig fokusert på at dette skulle jeg klare, men jeg var så sulten. Spiste salat fra meny og knekkebrød. Men måtte ha litt sjokolade og noen seigmenn. Problemet mitt er rett og slett at jeg sliter med at jeg lett får veldig lavt blodsukker, og at jeg da går helt på tomgang. Da går alt i tverke, og dette skjedde selfølgelig på slutten av turen til bryllupet og rett før felles dagen før grilling. Jeg var så sulten så jeg måtte bare spise noe for å få hodet på plass igjen. Det ble hamburger og en kringlebit på førfesten. Men alt i alt var jeg ok fornøyd med hvordan jeg styrte matinntaket den dagen. Jeg var ved bevissthet.
Lørdag morgen satte jeg strek for det kjipe opplevelsene dagen før. Jeg og min kjære startet dagen med en joggetur, litt styrke og et forfriskende morgenbad. Det skulle liksom sette standaren for dagen.
Litt klarte jeg å begrense av matinntaket, men jeg jeg spiste både dessert og kaker. Jeg synes det er vanskelig å skulle si helt nei. Mange klarer nok det, og det passer nok for mange, men for meg vet jeg at det ikke går i lengden. Jeg kommer alltid til å like kaker. Utfordringen er å spise litt og kose seg med det.
Søndag var det tilbake på veien igjen. Akk ja, vanskelig. Er sånn passelig fornøyd, kunne vert mye verre, men det kunne vert bedre.
Idag kom jeg hjem til familien igjen. Herlig å vere hjemme igjen! Feira bryllupsdag idag. Jeg har hatt som plan å bake en kake i sommer, og tenkte det måtte vere en spesiell anledning. Det passet fint idag siden vi var mange hjemme og det var fint vær. Siden vi var mange ble det et stykke på hver. Det var en god øvelse i å nyte litt og glede seg over den nytelsen og la det vere med det.
Lang tekst idag, beklager det. Mye snakk om kaker og godsaker, håper ikke det blir feil fokus. For meg er det en viktig utfordring å takle fordi jeg ofte kommer i situasjoner der jeg må forholde meg til det. Alt i alt er jeg fornøyd med helgen, mye kunne slefølgelig vert bedre. Men jeg hadde hodet med meg, ingen sprekk, mer et kontrollert for høyt inntak, vis man kan kalle det det. Så vidt jeg vet er det lenge til neste store begivenhet, det er deilig.
Gleder meg til i morgen! Tilbake til treningsøkt og kostplan.