Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Min vei til et lettere liv !!!! Vurder emne: -----

#1 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip
  • Gruppe: Members
  • Ble medlem: 28-juli 12

Skrevet 06 august 2012 - 22:15

Ja nå har jeg begynt på en reise til et lettere liv etter at ei "venninne" som skal ta slankeoperasjon fordi hun ikke gidder å slanke seg sa til meg: "Du kan arve jakkene mine for jeg skal aldri bli den str igjen" ikke F.. tenkte jeg, detter var da en fredag og mandagen derpå begynte jeg på min reise :rolleyes: :rolleyes: , hun mente det nok ikke stygt, men for meg var det et skikkelig spark i rumpa, og når sant skal sies så trengte jeg det!! :lol:
Min startvekt den mandagen var 124,0 :o :o og jeg kunne gjerne tenke meg å se 80 tallet på badevekten!

Uke nr 1:Startvekt 124.0!!!Uken gikk veldig bra vekt messig, hele 3,6 kg i minus da fredagen kom, sikkert mye vann, men det synes da på vekten!! så nå står vekten på 120,4 :D :D , jeg spiser mye salat både som frokost, og til middagen sammen med vanlig middagsmat. jeg gikk tur hver dag på ca 1 time, jeg bruker gå med ei venninne, men merker at jeg trener bedre alene med musikk på ørene og siden jeg da har sett på slankekrigen og når Bob snakket om hvordan å jogge og feilen mange gjør fant jeg jammen ut at jeg kan jogge også med rett tempo og konsentrere meg om å puste, noe jeg også gjør bedre alene, dette var kort oppsummert av uke nr 1.
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 06 august 2012 - 22:21

Uke nr 2: Startvekt 120,4. gleder meg allerede til å veie meg på fredag, men får vel ikke få for høye forhåpninger, men jeg håper den går sakte men sikkert nedover! :rolleyes: I dag dro jeg ut på treningstur alene med musikk på ørene og gikk en oppoverbakke som er bratt som et vondt år og kjempe kjempe lang, trodde jeg skulle dø under halveis, men jeg fortsatte videre og kom endelig opp på hovedveien i noe som heter øverbygda, jeg gikk et lite stykke, men fant ut jeg skulle jogget og jeg jogget og jogget, satte meg mål langs veien, men når jeg kom dit følte jeg meg fremdeles i farta og jogget videre, jeg jogget kjempe langt, tok en gå pause og fortsatte nesten hele veien hjem.. jeg er så stolt av meg selv, :lol: :lol: la inn treningsturen min på registrering av aktivitet og hele 880 kcal i minus =) =) Nå får jeg finne senga, trener vel søvn for å gå ned i vekt også :rolleyes:
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 08 august 2012 - 10:50

I går var jeg på min første håndballtrening på 14 år, men føltes mere som 100, he he!! Det var slitsom og morsomt, men bra trening!!! I går hadde jeg besøk og ble nærmes tvingt til å spise en sjokoladekjeks å jeg har sååååå dårlig samvittighet, men man kan vel ikke unngå det for alltid :( , det nærmer seg fredag og veie dag er så spent, men føler ikke at jeg har gått ned noe denne uken :blink: :blink: :blink:
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 10 august 2012 - 09:48

Min veiedag: og i dag stod vekten på 117,6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: det betyr - 2,8 kg denne uken!!! happy happy happy.. Men skal jammen sies at jeg har trent livet av meg og ikke spist noe jeg ikke har planlagt bortsett fra en sjokoladekjeks, som jeg fremdeles har dårlig samvittighet for, Mitt totale vakttap på 2 uker er 6,4 kg . I dag skal jeg ha besøk og på menyen står hjemmelaget fruktsalat med vanilje kesam, og kjeks, men må sette skålen lagt unna meg selv, så jeg verken kan se ell lukte dem! I morgen skal vi på grilling på fjellet, da skal jeg grille laks og hjemmelagde kyllingspyd med bitte litt mager potetsalat og mye salat =) !!!

Dette skal jeg klare, føler jeg snart er litt mere på skikke grunn da de to første ukene er over, og det er vanligvis på den tiden jeg bruker å gå tilbake til gamle vaner!!! Krysser fingre og tær! :rolleyes: :rolleyes:
1

#5 Brukeren er ikke pålogget   Tonia04 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 22-april 12

Skrevet 10 august 2012 - 10:03

Vis innleggSvanse85 skrev 10 august 2012 - 09:48:

Min veiedag: og i dag stod vekten på 117,6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: det betyr - 2,8 kg denne uken!!! happy happy happy.. Men skal jammen sies at jeg har trent livet av meg og ikke spist noe jeg ikke har planlagt bortsett fra en sjokoladekjeks, som jeg fremdeles har dårlig samvittighet for, Mitt totale vakttap på 2 uker er 6,4 kg . I dag skal jeg ha besøk og på menyen står hjemmelaget fruktsalat med vanilje kesam, og kjeks, men må sette skålen lagt unna meg selv, så jeg verken kan se ell lukte dem! I morgen skal vi på grilling på fjellet, da skal jeg grille laks og hjemmelagde kyllingspyd med bitte litt mager potetsalat og mye salat =) !!!

Dette skal jeg klare, føler jeg snart er litt mere på skikke grunn da de to første ukene er over, og det er vanligvis på den tiden jeg bruker å gå tilbake til gamle vaner!!! Krysser fingre og tær! :rolleyes: :rolleyes:

Fantastisk innsats! :) Gratulerer så mye med flott nedgang.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   nessie87 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 23-desember 08

Skrevet 10 august 2012 - 23:50

Så flink du har vært, kjemp deg gjennom de neste ukene- de blir nok ikke enklere, men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for den sjokoladekjeksen!

Stå på !
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 11 august 2012 - 06:44

Vis innleggTonia04 skrev 10 august 2012 - 10:03:

Fantastisk innsats! :) Gratulerer så mye med flott nedgang.

Tusen takk :rolleyes: :rolleyes: jeg er veldig glad :rolleyes:
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 11 august 2012 - 06:47

Vis innleggnessie87 skrev 10 august 2012 - 23:50:

Så flink du har vært, kjemp deg gjennom de neste ukene- de blir nok ikke enklere, men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for den sjokoladekjeksen!

Stå på !

Takk for det, så koselig at noen er innom å kikker :rolleyes: :rolleyes: , nei blir vel aldri lett å gå ned i vekt, men føler jeg har fått til selvkontrollen tilbake, f.eks om jeg har bestemt meg for ikke å spise noe, så klarer jeg å lå være.. i dag er nok en styrkeprøve, skal i bursdag, Men satser på at hun har oppskjært fruktm det bruker hun alltid å ha, ellers så får jeg skylde på at jeg er mett, bite tenna sammen og håpe bursdagen går fort!! :rolleyes: :rolleyes:
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 11 august 2012 - 06:53

Uke 3: Startvekt 117,6
Jeg har en runde som jeg bruker å gå, nå har jeg gått den nesten hver dag, det begynner med en lang lang oppoverbakke, når man tror man er på toppen er du halvveis og veien blir enda brattere,men det er god trim!!! På de andre turene har jeg gått og jogget omhverandre og blitt nokså sliten, i går klarte jeg målet mitt om å jogge hele veien hjem etter at jeg endelig kom opp helvetes bakken!!! JEG KLARTE Å JOGGE LANT!!!! jogget i ca 40 min sammenhengende, kan ikke fatte å begripe at jeg klarte det!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
1

#10 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 11 august 2012 - 06:54

Vis innleggSvanse85 skrev 11 august 2012 - 06:53:

Uke 3: Startvekt 117,6
Jeg har en runde som jeg bruker å gå, nå har jeg gått den nesten hver dag, det begynner med en lang lang oppoverbakke, når man tror man er på toppen er du halvveis og veien blir enda brattere,men det er god trim!!! På de andre turene har jeg gått og jogget omhverandre og blitt nokså sliten, i går klarte jeg målet mitt om å jogge hele veien hjem etter at jeg endelig kom opp helvetes bakken!!! JEG KLARTE Å JOGGE LANT!!!! jogget i ca 40 min sammenhengende, kan ikke fatte å begripe at jeg klarte det!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 15 august 2012 - 11:52

Uken går fort, Føler ikke jeg har vært så flink denne uken, men det vil vekten vise på fredag :rolleyes: , jeg har hvertfall trent hver dag, på søndag jogget/gikk jeg en runde på 4,8 km fordi jeg hadde spist resten av wiernerpølsen til datten min (under en haøv en), men hadde så dårlig samvittighet at jeg jogget og jogget. Mandag var jeg på Mandagstrim(innebandy og basket), med noen ander damer/jenter i bygda. 1 times trening, jeg gikk dit ca 10 min og etter 1 times trening la jeg ut på joggetur, puhh ble veldig sliten, men dobbeltrenig får man god samvittighet av :rolleyes: , for å være helt ærlig føler jeg noen ganger at trening og kosthold har gått litt i hode på meg!! Samboer var en tur hos svigers uten med, og svigermor hadde kommentert at jeg måtte ha gått ned mange kg !!!! blir ikke mindre motivert av det for å si det slik, deilig at det synes :lol: :lol: :lol: , i går var det håndballtrening igjen, fra 19.30 til kl 21. hjemme kl 22 og på turen hjem satt jeg å tenkte på at jeg egentlig skulle vært ute å jogget meg en tur :blink: ( er litt bekymret for meg selv, men det går vel over ) Gleder meg til fredag og veiedag!!!
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 15 august 2012 - 20:58

Dagens trim tur: gå ganske raskt oppover en bratt bratt bakke, og når man tror man er på toppen, blir den enda brattere og man er bare halvvegs, så jogget jeg 4,8 km sammenhengende... tror dere jeg er happy ell :D :lol: :D :lol: og trimmet bort 770 kcal i sammeslengen!!!
1

#13 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 22 august 2012 - 11:02

En stund siden jeg har skrevet noe nå, har jo selvsagt gått litt dritt siden sist, med 2 bursdager som det da er blitt kakespising i, og denne helga følte jeg rett og slett var ødelagt alikevel, så jeg spiste både potetgull og nøtter for første gang på 3 uker, og godt var det.. :lol:, men nå er det pån igjen og litt spent på veiingen på fredag. :rolleyes:
1

#14 Brukeren er ikke pålogget   TinaP 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 31-august 10

Skrevet 22 august 2012 - 22:03

Vis innleggSvanse85 skrev 22 august 2012 - 11:02:

En stund siden jeg har skrevet noe nå, har jo selvsagt gått litt dritt siden sist, med 2 bursdager som det da er blitt kakespising i, og denne helga følte jeg rett og slett var ødelagt alikevel, så jeg spiste både potetgull og nøtter for første gang på 3 uker, og godt var det.. :lol:, men nå er det pån igjen og litt spent på veiingen på fredag. :rolleyes:

Følger med på deg.
Tro ikke at helgen er ødelagt selv om du har spist litt kake. Prøv heller å være ekstra flink resten av helgen.
Synes du har vært veldig flink til nå jeg. Stå på videre!
Postet bilde
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 17 september 2012 - 08:53

Nå er det lenge siden jeg har skrevte noe her, men jeg holder fremdeles på med denne slankingen =) =) Startvekt denne fredagen var 115,9 kg, så det går nedover. jeg er 9,1 kg lettere enn da jeg startet..!!! :lol: :lol: tenk at jeg er nesten 10 kg letter, gleder meg til å kunne si at jeg har gått ned 11-12-13-14-15 kg, det høres så mye bedre ut enn at "jeg har gått ned 9 kg" folk har allerede begynt å spørre hvor mye jeg har gått ned, de sier de ser det godt og det er en kjempe motivasjon :rolleyes: :rolleyes: Jeg trener mye, hvertfall 5 dager i uka men for det meste blir det 6, fordi jeg ikke har samvittighet til å ikke trene i helgene selv om det var planen, at helger skulle jeg har "fri" jeg trener samme runden stort sett hver gang og den begynner med 1,3 km gange i oppoverbakke,og 4,9 km jogging!!! og jeg klarere det !!!!!! :lol: :lol:
1

#16 Brukeren er ikke pålogget   TinaP 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 18 september 2012 - 12:15

Vis innleggSvanse85 skrev 17 september 2012 - 08:53:

Nå er det lenge siden jeg har skrevte noe her, men jeg holder fremdeles på med denne slankingen =) =) Startvekt denne fredagen var 115,9 kg, så det går nedover. jeg er 9,1 kg lettere enn da jeg startet..!!! :lol: :lol: tenk at jeg er nesten 10 kg letter, gleder meg til å kunne si at jeg har gått ned 11-12-13-14-15 kg, det høres så mye bedre ut enn at "jeg har gått ned 9 kg" folk har allerede begynt å spørre hvor mye jeg har gått ned, de sier de ser det godt og det er en kjempe motivasjon :rolleyes: :rolleyes: Jeg trener mye, hvertfall 5 dager i uka men for det meste blir det 6, fordi jeg ikke har samvittighet til å ikke trene i helgene selv om det var planen, at helger skulle jeg har "fri" jeg trener samme runden stort sett hver gang og den begynner med 1,3 km gange i oppoverbakke,og 4,9 km jogging!!! og jeg klarere det !!!!!! :lol: :lol:

Synes du er kjempeflink.
Postet bilde
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Svanse85 

• Member
  • PipPip

Skrevet 24 april 2013 - 19:23

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne.. jeg mistet litt motivasjonen, begynte å spise det og sluttet å trene.. og hva skjedde... jo jeg gikk opp i vekt igjen... men nå står jeg på for fult igjen. Trener friskis og svettis 4 ganger i uka, er ganske flink med maten og vekta før veiedag på fredag er 112,7 kg !!! super fornøyd... :lol: kan ikke vente med å veie 110, 109, 108, 107... osv...... jeg skal ned til 99,9 i utgangen av juli hvertfall.. !!
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   TinaP 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Skrevet 25 april 2013 - 07:36

Kjempebra at du har bestemt deg for å ta fatt igjen på vektnedgangen. Jeg holder fortsatt på men de siste månedene har det gått sakte.

Såg "en ny start" i går og han sa akkurat det jeg selv har sittet å tenkt. Han var veldig fornøyd med den nye kroppen etter 6 mndr og tenkte at det ikke var så farlig om han åt litt mer når han trente så mye.
Nå har det blitt lite trening for meg denne måneden men det er en travel måned på jobb for meg. Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt men holdt det stabilt. Jeg vil jo mer ned i vekt men likevel er jeg så stolt over kroppen min nå at det gjør liksom ikke noe å være på det nivået jeg er. Men i mai blir det roligere og da skal jeg ta opp igjen treningen som jeg har vært så flink med. Hadde innarbeidet 3 treninger i uken (1 spinning, 2 løping + styrketrening). Dette hadde jeg ganske fast som nå er sklidd ut pga lange arbeidsdager. Men snart er heldigvis måneden omme.

Stå på videre. Dette klarer du. Hvis du mister motivasjonen så tenk at du i hvert fall ikke skal gå opp i vekt. Det er bedre å ligge i ro en lang stund enn å gå opp de kiloene du har strevd sånn med. Og vei deg hver uke uansett om du tror du har gått opp. Det kan også være en vekker.

Lykke til. Følger fremdeles med i tråden din.
Postet bilde
0

Valgmuligheter for emne:

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere