Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Puh.... Dette var en tøff flytting ;)/> . Ok Ladies, here we go. Holde vekten... Gjelds det om man bærer på vekten?

 

Det er en litt skummel fase. Enna er ikke heeeeelt i mål, men sånn omtrent innenfor vektbeltet (når hun ikke kvelden i forveien har spist .... Ja nettopp NØTTER!!!!! Nøtteliten bor i toppen av et tre.... Tralla la :lol:/> ) og bøter på ekorntendensene med løping -og nå nylig påbegynt styrketrening. Optimista slår ned med hard hånd på alle som ikke nyter livet og slenger ellers om seg med gode råd, treffende kommentarer og gode råd ang push ups og slag mot andres mager ;)/> og Bam Bam sprer kjærlighet og varme (og mye humor) til oss på løpende bånd og ellipsemaskin B)/> ( den siste der var ganske dårlig, men står litt i stil med vår fantastiske julesang.... :lol:/> :lol:/> :lol:/> )

 

Håper vi vil trives her inne, da....

 

Enna, alias Nøtteliten :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Juhuuuuu!

Ladies - dette må feires!

Hva med rødvin i kveld (det er jo fredag), ok en liiiiiiten skål med nøtter - (kremt alt er relativt) - jeg vil heller si kun en neve nøtter - takk gud for mine store hender...;)men først må vi vel svi av noen kalorier...

 

HV - "ny" start, mange muligheter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuuu!

Ladies - dette må feires!

Hva med rødvin i kveld (det er jo fredag), ok en liiiiiiten skål med nøtter - (kremt alt er relativt) - jeg vil heller si kun en neve nøtter - takk gud for mine store hender...;)men først må vi vel svi av noen kalorier...

 

HV - "ny" start, mange muligheter B)/>/>

 

Oi oi oi :o. Glemte å bekjenne: nøtter i går!!!!! Litt for mange, også... Det jeg vet for sikkert er at det blir vin i kveld :D . Rakk ikke skikkelig trening i dag, bare en halvtimes gange... Bedre enn ingenting, hvertfall. Tar igjen i morgen :) . Lover! :)

Vi tastes og tastes her inne :lol:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jippi, jippi, ai, ai!!!!! Nå er det offisielt! VI HAR FLYTTA!!!!! :D

 

Jeg må feire med måte, for jeg tok virkelig min dose med rødvin igår -_- Men nå er det jo fredda'n i tillegg, da....? Ok da, blir litt rødvin på meg ikveld! :)

 

Jeg har vært på møte i hele dag - masse tall og statistikk. :wacko: Det var en kjedelig lunch, så ingen grunn til å skeie ut der. Men til ettermiddagskaffen kom det ikke mindre enn 4 (FIRE!) store skåler med sjokolade på bordet. Da måtte jeg gå meg en runde for ikke å sitte midt i skåla! :(

Fy - det var tøft! Men tok jeg en eneste liten bit? Nei! (Klapp på egen skulder!) Jeg holdt meg til planen for idag som var å gå de 30 min hjem fra stasjonen, for så å trene styrke 1 times tid på stuegulvet. Funker helt bra de gangene man ikke kommer seg på treningsstudio. Ingen grunn til å skulke treninga av den grunn!

Så jeg sitter nå her og er igrunnen litt blærete stolt av meg selv! :P

 

Godt å høre at du var på trening, Optimista - dog litt redusert. Bra å holde fast ved alt det vanlige! :)

 

Blir kort i denne runden. Har faktisk ikke planlagt noe middag idag, så vi må komme oss en tur i butikken for vi kan la sofaen sluke oss fullstendig! B)

 

Tastes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Lovte å trene i dag... Våknet med et nakkeparti som er så stivt og vondt jeg nesten ikke kan røre meg :mellow::unsure::( . Tror ikke det blir mye trening i dag.

I gårsdagens middag fikk vi mye god mat. Suppe til forrett... Sikkert mye fløte. Coc au vin med fløtegratinerte poteter og sitronmarengs med sorbet... Dette ble delt ut, så jeg spiste.... Nyyyydelig godt! Nok rødvin ble det, også ;) . Måtte spise noen tørkede mango da jeg kom hjem, men.... (Det var sånn " jeg må ha noe søtt fordi jeg bare må ha det" -mango.) Totalt sett ikke den verste dagen, men idiotisk med de mangoene :angry: .

Vel.. Føles det godt her i nytt "hus", da.... Litt spennende :) .

Forresten... Skremmende lite støl!! Tok ikke hardt nok i. Og jeg hadde altså planlagt at jeg skulle trene styrke i dag... Grrrrr. Kan jo håpe det gir seg, men trad har sånn nakkegreie holdt deg tre-fire dager...

 

Ja, ja. Det går over.

Flinke Bam Bam som holdt deg unna skålene med skjokolade... Det er tøft gjort!

Ha en fin lørdag, Ladies.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen! :D Ny dag, nye muligheter! (Apropos tørkede mango, fløte og diverse ;) )

 

Vi orket ikke å dra i butikken igår, så hos oss ble det pasta med tunfisk. Litt av en fredagsmiddag <_< men rødvin går til det meste! B)

 

Det føles ikke helt "hjemme" enda her inne, men det kommer seg fort! Det er jo VI som er her jo, jenter og det kan ikke annet enn å bli bra! :)

 

Idag har jeg hatt det jeg vil kalle en god morgen!

Sov leeeenge, og fikk kaffe på senga av min elskede som jeg alltid gjør i helgene. :wub:

Tuslet meg ut på badet og inn i dusjen, og det var da jeg skjønte at dette er en god morgen. For mens jeg står der, så hører jeg musikken bli skrudd på full guffe - og så starter støvsugeren!

Da jeg kommer meg ut av badet etterhvert, har han tørket støv og støvsugd hele leiligheten! JADDA! Måtte resten av dagen bli like god! ;)

 

Fryktelig irriterende med nakken din, Enna. :angry: Men man kan ikke annet enn å ta hensyn til det. Håper det gir seg raskt som det pleier, og hvis ikke - kom deg til en kiropraktor eller noe! Ikke vent så lenge som jeg gjorde med ryggen min! :o (som "bank i bordet" ikke trøbler med meg lenger!)

 

Nei, nå må jeg jakte på en god oppskrift på en fiskerett. Min elskede har lyst på fisk til middag i dag. Men når jeg spør hvilken rett, hva slags fisk/tilbehør ol, så er svaret ganske enkelt : fisk.

Så da så! ( burde jo bare ha lagt ei sild på tallerkenen hans :P )

 

En god lørdag ønskes dere fra meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER kjipt med vond nakke... Ligger i skrivende stund i senga... Da får nakken hvile og det "brenner" bare litt. Men det er likevel ikke såå ille fordi jeg vet at det er et "hekseskudd" (i nakken i stedenfor i ryggen ;) ). Det går over. Bare vondt mens det står på :o .

Har vært ute og gått litt... Men kjenner atjeg ikke koser meg sånn som jeg pleier når jeg går...

Her er middagsønsket det jeg både fryktet og ønsket... Pizza.... JADDA! Det går bra.

Blir sikkert vin også .... Optimista? Hvordan er det? Var du på karate i går? Noe nytt???

Jeg satser på bedre innsats og hyggeligere rapport i morgen... Blir bare sur og litt tverr når den nakken er vrang :angry: .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jeg har veldig lyst å si til deg Enna, at idag så fortjener du jaggu pizza og vin! Og det mener jeg! :)

Men jeg ser de små, røde varsellampene som gjør seg klar til å blinke. :o Det er jo akkurat dette som er farlig! Det at man alltid har en unnskyldning for liksom å fortjene litt ekstra - og da kan det fort bære galt av sted.....

Spis pizzaen din idag du, men hvis du etterhvert synes du får en litt sviende følelse i bakhodet i tillegg til nakkevondten, så er det bare jeg som sitter på skulderen din og drar deg litt hardt i fletta for å holde deg på plass! ;)

 

Skreien har kommet, må vite. Og da ønsker min bedre halvdel seg skreimølje! Tror det faktisk er 2 år siden sist vi hadde det, og da hadde vi spandert på oss en god og dyr flaske hvitvin til. ( Den kostet oppunder 400,- :o ) Men det er så vanvittig verdt det!!!! Riktig vin til maten utgjør en enorm forskjell! Ikke fullt like dyr vin idag, men tror dette skal bli bra! Og det beste av alt - det er han som er kokk idag :P

 

Har egentlig lyst til å synke ned i sofaen nå med strikketøyet, og gjør vel det etterhvert også. Men synes for skamskyld at jeg må vaske badet ettersom han var så flink på morgenen idag. :wub:

 

Ta det med ro og pass på deg selv i helga, Enna. Skal se du er fit for fight til uka igjen! ;)

 

Optimista, håper alt er bra med deg og at du ved behov pakker nevene inn i kniplinger - ikke minst for å beskytte omdømmet til din mann! :P Tenker på deg.

 

Tuddelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Bam Bam, ble det vasking av bad?

Jeg lagde pizzaer med masse forskjellige toppinger. Noen litt sunne, andre mindre "sunne" - alle med grov GR-bunn. Kjempegode :D . Hvitvin og vann som følge. Bare noen fååååå nøtter, litt tørket aprikos. Faktisk en fin og god lørdag - ingen store utskeielser. Ble budt sånne fantastiske Anton Bergs kolibriegg... men "nei takk :rolleyes: ".... ikke så lite stolt.

Men det er et problem... gubben kom fra flyplassen her med bl.a en pose fazer lakrisbåter. Akkurat DET ER ET STORT PROBLEM!!!!!! Ikke når posen bare ligger der, men hvis den blir åpnet! Har rett og slett vurdert om jeg tar en "unntaksdag" når det skjer... har dere smakt kombinasjonen lakrisbåter og salte cashews??? Å salige - DET er en nyyyyytelse og en rett som aldri noen sinne har vært på en GR-meny! Ikke om man er på meny 1000 (om det hadde eksistert, da )

Vel - snakk om å ta fristelsene på forskudd :lol: . Posen ligger trygt og godt, uåpnet og safe i skapet sitt... .

Nakken er noe bedre, men det blir ikke den store treningen i dag, heller - ble forresten plutselig -19 grader, igjen... +1 i går, HURRA for våren sier jeg, bare :huh: .

Har laget scones, skal snart steke dem, så blir det ferskt til søndagsbrunchen. Det er en stund siden sist jeg bakte scones, ja.

Har plutselig fått en mulighet til litt over en uke hjemme i Norge... ååå jeg hååååper det blir noe av . Det blir skikkelig husmorferie, altså! BARE meg.. det kommer vel til å gå nøyaktig 1 time og så lengter jeg og lurer på om de klarer seg osv... HØNEMOR slår til igjen :unsure: .

 

Vakre Ladies - Ha en glitrende og fin søndag - det eneste som kan glitre her er om solen skulle tvinge seg gjennom skylaget å skinne på snøen.... (Men hvis jeg ser litt positivt på det, så kan jeg jo si at det glitrer i øynene til mannen min :wub: )

Jeg skal ha kaffe.

(Bam Bam - hårrøttene min er litt såre etter at du dro så hardt i dem i går... :lol: )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Liv i skrotten min, svett er jeg og - kom nett hjem fra en spinning økt og litt styrke... var ikke i form til å trene men turde ikke noe annet - kunne ikke si til dere "døh, gadd ikke..."

Nei så nå har jeg rimelig god samvittighet - noe husarbeid venter meg også, så da får jeg svidd av noen kalorier da og! :)/>/>/>

Lakrisbåter og de derre chashew...ja du vet Enna - kombinasjonen er himmelsk... og sikle sikle... pokker nå ble tastaturet vått...hadde jeg lest dette før treningen hadde jeg nok kjøpt meg en pose av hver... for en lettelse at jeg ikke har slike fristelser i hus! :P/>/>/>

Rart å være her i HV sidene - enig med du Bam-Bam...men vi venner oss nok til det!

Nå skal jeg sette meg ut i solen med en god kopp kaffe før jeg angriper hybelkaninene i heimen! De skjelver nok i buksene sine nå...;)/>/>/>

 

Ha en fortreffelig dag ladies, la den bli passe sunn! I morgen er en ny uke, med nye muligheter, og flere nye opplevelser/referater ifb karate-kid beiben hihi...mon tro hva galt jeg gjør i morgen... :P/>/>/>

Vi tastes

klem Optimista :)/>/>/>

 

ps. har dere merket at vi er "advanced members".... eller er alle det....oss tre - advanced members - hva vil nå det si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Enna - du vet å stikke der det svir mest med en eneste gang!!! :huh: For nei, det ble ikke noe av vaskinga igår.... Men jeg har gjort det nå,takket være den dårlige samvittigheten du klarte å gi meg. :( Jaggu glad jeg dro deg så hardt at det gjorde vondt i fletta igår!!! ;)

 

Vi skulle hatt besøk av datteren min og sønnen hennes idag. Hadde planlagt tur til sjøen med pølsegrilling, men det ble dessverre ikke noe av. Hun er gravid i 7. mnd nå, og plages veldig av lavt blodtrykk. (Var sånn under forrige svangerskap også) Har noen dårlige dager nå, og da er hun så svimmel at hun ikke tør å gå ut av huset, stakkars. :( Heldigvis er det ikke jobbehelg for samboeren hennes, så han tok med seg lille gullet vårt ut på tur så mammaen fikk slappe av. Grilltur får vi ha til gode.

Så da ble det jo bare oss to ut på tur, og dermed kunne vi gå i skikkelig tempo! Som sagt, så gjort! Det ble en god, drøy time. Litt skummelt å gå, for det veksler mellom tørr asfalt og skikkelig isholke i skyggepartiene! Inne i skogen er det også veldig variert, men det var en 5-6 plussgrader idag! Kjenner jeg gleder meg til å begynne å løpe ute igjen! Litt mer smelting nå bare så!

 

Min elskede gjorde klar verandaen i dag også, og årets verandasesong er herved innviet med et glass rødvin! :P

Vi hentet også ned syklene fra loftet, og han har klargjort de. Mangler vel bare litt olje i kjedet, så er vi klare til å starte sykkelsesongen snart også! Herlig!!! :D

 

Godt å se at du fortsatt har sånn respekt for oss, Optimista at du kom deg på trening idag! You go girl! :D

Og de lakrisbåtene og cashewnøttene skal du bare la være å tenke på! La oss heller nyte synet av hvor dust Enna ser ut der hun sitter og lukter på en plastpose! :P Blir nesten som museene i musevisa som slikker på dropspapiret! ( For du våger ikke å åpne den, Enna!!!! :angry:

Ser frem til referat fra trening imorgen!

 

Ble litt pause i skrivingen her.

Først ringte en venninne som trengte litt trøst etter brudd med kjæresten, :(

så måtte jo middagen lages. Idag ble det karri kyllinggryte. Godt! Jeg er litt for glad i ris....

 

Ja, ja. Nå er det iallefall frem med strikketøyet.

Ny uke ligger foran oss. Heldigvis ikke noe spesielt som skjer denne uka. Jeg elsker disse velsignet, deilige, alminnelige hverdagene! Da er alt så enkelt! Maten går greit og treningen er fastsatt, ergo ingen bekymringer før neste helg. Har heller ingen planer for neste helg, så alt tegner til at det skal gå bra foreløpig!

 

Har ikke lagt merke til det før du sa det, Optimista at vi er advanced member. Jeg var newbie da jeg begynte her. Trodde det hadde med om man brukte gratisversjonen eller den hvor man betaler litt? Jeg har bare vært på gratisversjonen iallefall, hva med dere?

 

Ha en fortsatt fin kveld, dere vakre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning Ladies.

Kaldt, nysnø, overskyet... hva er VITSEN??? Jeg vil ha vår og tørre veier... sol på verandaen!!! Jeg er så grønn av misunnelse at jeg snart går for å være hulken... (Bare et PAR kg muskler som mangler, men de er snart på plass :lol: ) Det å lese om varmegrader og sånne andre, fine vårtegn.. ja, ja, det kommer vel hit om en stund :mellow: .

Mål tatt - cm som sist uke, ned de oppblåste kg fra forrige uke, men er ikke under 77 som jeg burde vært... det blir de litt stupide nøttene og vinglassene også videre i helgen, men har heller ikke vært lavere på offisiell veiedag tidligere, så det er vel ikke noe å klage på, kanskje?? Det kommer, det kommer... går jo bare litt tregere enn i starten. Føler jo på en måte at jeg er i mål... blir nok ganske skrapet i fjes og på overkropp hvis jeg går mye mer ned, ja... Får nok heller satse på massiv styrketrening :blink::lol::rolleyes: .

Nakken blir bedre og bedre. Sover ikke helt godt om natten, men dagene blir bedre. Satser på trening senest i morgen, kanskje allerede i dag. Prøver hvertfall.

 

Vakre damer... Fantastisk at dere er der, at dere trener og vasker bad... ;) . At humøret er tilstede - hvertfall innimellom... Optimista, nå er det ikke så mange dager igjen så får du noen svar. Tenker så mye på deg!

 

Mange klemmer fra Enna i øst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Helloen ladies - the karate kid is on net....jaja je går over til fremmedspråket jeg - norsk! :)

 

50 min på mølle med påfølgende karate slag og spark i en time. "Vom-mannen" var tilbake på trening, og han er ikke trygg på meg nå hihi... tror han holdt inn magen hele økta! :P Jeg selv fikk en merkelig opplevelse - husker du Enna nevnte noe med at ansiktet "flytta på seg" hos frisøren - vel jeg har kommet frem til den konklusjonen at huden er for stor for kroppen min nå.... merket at når jeg eks. slår ut et slag så følger huden på overermene med slaget og bretter seg elegant rundt håndleddet før den sklir tilbake i "normal posisjon".... vektreduksjonen eller alderen? det var en merkelig seanse - lurer på om ansiktet mitt har tilsvarende bevegelse - tenk deg det - øyabryna sklir nedover mot haken for deretter å skli opp igjen når jeg hopper og spretter...for et syn det må være...hmm det må da finnes noe som kan stramme opp schlapp (megaschlapp) hud eller? Noen av dere ladies som har erfaring med tilsvarende traumatisk opplevelse? Eller er det bare meg? :blink:

Jeg greide å holde balansen på en fot i dag - og det er knall fremgang. hehe nei i dag var det en som trodde han var yngre og mykere enn det han er... sparket optimistisk ut (nesten spagathøyde) og ja hehe han prøvde å holde maska, men det var tydelig lysken som ikke var så tøyelig som han trodde... han kunne skrike han ja! Han prøvde å kamuflere hylet med karatehyl, men vi har en klok instruktør... ja desverre til tider vil jeg si...;) - vi skal jo lære oss å skremme fienden vår med macho brøl - men jeg husker aldri når vi skal skrike - så det kommer noen flaue pip fra meg, som oftest i helt feil situasjon...Høres sikkert ut som "au!!" Instruktøren greier ikke å holde seg alvorlig når jeg gjør mitt ytterste å være mega skummel...men han påstår det er håp for oss, meg inkludert, så jeg får vel tro han på det!

I morgen skal jeg på en liten jobb reise så dere hører trolig ikke fra meg før onsdag - forhåpentligvis når jeg karate treningen :)

 

Ha en fortreffelig dag/kveld ladies! Karate kid -den store optimista - kommer sterkere tilbake! :)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Det er et av dagens høydepunkt når kvelden kommer og jeg kan sette meg ned med "padda" mi i fanget og bla meg rett inn til dere! :D Noen ganger så går jeg "og sparer" en stund, venter til litt senere, har til gode og gleder meg! Er jeg rar? :wacko:

 

Regner med at det var en "skrive-Leif" du hadde, Enna? Du mente vel 67 og ikke 77??

Det er nok slutt på den tiden hvor vi ble belønnet med nedgang hele tiden. Heldigvis!

Tenk dere hvor dratt vi hadde sett ut da! For ikke å snakke om slapp hud, Optimista! :o

Jeg har ikke kjent på akkurat det du beskriver der. Det som (alltid) plager meg mest, er den bulken nederst på maven som jeg aldri blir kvitt. " Gravidmaven" Mannen min trøster meg med at maven min tross alt har vært hybel til 4 barn, men det er ikke alltid jeg ser det humoristiske i det. <_<

Men det kjennes unektelig godt når han sier : " Du er kjerringa mi uansett, du!" :wub:

Merker jo også generelt at huden ikke er like spenstig som før, plutselig så har jeg sånne rynker i albuen som "gamlinger" har..... Og jeg har ikke bedt om de! De er bare plutselig der......

Så Optimista, skal vi si det er en kombinasjon av alder og vektnedgang? Det er vel ganske realistisk?

 

Men du er jaggu en sprek "gamling"! B) ( Jeg ser så levende for meg sånne blodhunder, sånne nydelige med altfor mye hud som bare ruller nedover ansiktet deres når de bøyer seg!) Og jeg flirer!!!! :lol: Hvis Enna får seg den uka med husmorferie, så tror jeg jaggu vi burde komme å se på deg! Hadde det vært gøy eller, Enna??? :P

 

Håper forresten ikke du vurderte seriøst å kutte fullstendig ut rødvin og nøtter, Enna? I så fall blir jeg virkelig bekymret for deg! :blink:

Helgens første "bekymring" for meg tikket akkurat inn på mobilen. Vi er invitert på lunch med påfølgende ettermiddags blues konsert til lørdag. Da blir det nok rødvin ihvertfall, med fare for junkfood på vei hjem.... Ja, ja - den tid den sorg. Jeg skal nok klare meg.

 

Dagen idag har vært en helt vanlig mandag. Maten går helt greit, og jeg har jogget langkjøring idag + maveøvelser. Imorgen blir det enten styrke eller intervall.

Hvordan gikk det med deg, Enna? Fikk du til å trene idag, eller venter du til imorgen?

 

Optimista, ha god tur med jobben! Vi snakkespå onsdag!

 

Klem fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere vakre, fantastiske Ladies :lol: . Jeg blir så glad når jeg leser deres rapporter...

I rask rekkefølge: jepp det var skrivefeil... 67 ikke 77, (puh... Hadde den vært på 77 igjen tror jeg kanskje det ikke hadde vært noen smilefjes <_< )

Har IKKE sluttet med vin og nøtter... Jeg drikker mest hvitvin, ikke så mye rødvin... Får dessverre så lett vondt i hodet... Har prøvd meg fram og funnet noen som jeg tåler bra, men kjører safe og holder meg til hvitt... Veldig glad i Chablis, da.... :rolleyes: og kan da nokså kjapt komme med ukens første... Hvitvin og nøtter meg mannen :wub: ... Han skal på reise noen dager... Må jo ha litt kos :lol:

Har ikke fått trent, gått litt, men ikke mer enn kanskje tot 30-40 min... Det kan se ut som om morgendagens styrketrening går i vasken, men jeg troooor det går, og går det ikke blir det mølla... Nakken er myyyyebedre :) - det er tiden det står på, ikke nakken evt i morgen...

Det blir en vinkveld med venninner - mest sannsynlig på onsdag, men de har bedt om at jeg ikke serverer noe fetende, så da blir det ikke det. Altså bare vin :rolleyes:

Den huden Optimista... Magen min har vært skikkelig trekkspill, men jeg har en liten følelse v at den har begynt å trekke seg litt sammen. Som du sier Bam Bam... Ørlite grann mindre elastisk enn for 20 år siden... ( les 30 år siden) rynker oppe i aksillen er også noe... Ikke såååå pent med singlet lenger...

JADDA!

Ok vakre. God jobbreise Optimista, Bam Bam... Blues er deilig... Nyt, nyt, nyt.

Jeg har bestilt billett.. Husmorferie i nesten 1,5 uke.... Ufattelig!!!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Chablis eeeeer bare godt da, Enna! Og enda bedre i selskap med den du elsker! :wub: Håper dere koste dere skikkelig!

 

Tirsdag kveld. Dagen har gått greit, men treninga var noe herk. Løp først intervall, og det var helt greit. Men så skulle jeg trene styrke mave og overkropp. Det var bare det at det var noe så inn i granskauen fullt på treninga, så man ble stående i kø for vekter og benker. Til slutt gadd jeg ikke mer, dermed ble det ufullstendig styrketrening idag. :(

Skitt au! Tar det igjen senere i uka!

 

Idag fikk jeg faktisk høre på jobben at nå var jeg blitt for tynn! :o I lange tider har de erter meg fordi jeg spiser så mye. Gjengangerne har vært : Næ! Spiser du NÅ igjen??? Og det gjør jeg jo. Jeg spiser 6-7 måltider pr dag, og 3 av de er på jobb. De fleste spiser kun lunch på jobb, så jeg skjønner jo at de synes jeg spiser hele tiden. Men jeg klarer meg ikke uten, jeg - da hadde jeg jo sultet ihjel! :P

Jeg er der jeg aldri trodde jeg skulle være; lite, men ofte. Jeg er av den typen som gjerne lot være å spise ordentlig mat, for jeg hater den ekle følelsen det er å være altfor stappmett. Og ved og la være å spise mat, men bare spise godsaker, da unngikk jeg jo det problemet! :wacko:

Jeg vil ikke tilbake dit, men er utrolig oppmerksom på hvor lett det er å falle tilbake. ( har jo tross alt gjort det en del ganger før.... :blink:

Så jeg holder meg unna alt som heter kaker, kjeks, sjokolade, snacks osv for det er definitivt det farligste for meg. ( som snickersisen på vei hjem fra jobb hver dag!) MEN! Jeg spiser fet ost, jeg lager omelett med fløte, bruker gjerne ordentlig rømme til tacos osv. Det er min utskeielse. Klarer meg helt fint med en vanlig porsjon, for maven har vent seg til lite, men ofte, så det stopper faktisk seg selv. Jeg orker ikke mer! Jøss! Når kom jeg dit? ^_^

 

Ikveld ble det bare babbel på meg.... :unsure:

Ja, ja. Ny dag i morgen. Kanskje det kommer noe mer fornuftig da?

 

Bra med deg idag, Enna?

Optimista regner jeg ikke med ikveld. Hun sitter sikkert og koser seg med kollegaer! :)

Du kan forresten slutte å misunne oss våren. Idag har det vært overskyet, tåka henger lavt og det er rått. Sånn "krypekulde" som jeg kaller det. Sånn som kryper innunder klærne dine og gjør deg kald uansett. Brrrrrrr......

 

Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du virkelig flink, Bam Bam. Jeg mener dette med lite og ofte. Jeg er ikke så flink med det.. Spiser fortsatt for lite i løpet av dagen, og sliter litt med "lyst" på kvelden... :P .

Kanskje det bør bli målet for de neste ukene.... Spise oftere. Det går stort sett for lang tid mellom frokost og neste måltid.

I går var jeg på styrkettrening med et par venninner. Hun ene har aldr gjort det før, så en del av tiden gikk med til å vise henne, men det ble en halvtime, omtrent. Men nå har hun noen øvelser hun kan gjøre, så da har jeg gjort en god jobb. Jeg tok hardt i på mine øvelser samtidig som jeg viste henne, men ikke full tyngde... Har ikke holdt på med styrke på over et år og MÅ gi meg selv litt oppvarming. Skal av gårde igjen til torsdag. I dag skal jeg være glad om jeg får inn 30 minutter på mølla!!! Hektisk dag!

Prøvde en kjole i butikken i dag og tok med str 40 og 42. Måtte ha str 38!!!! Nå var nok denne stor i størrelsen, men DET var likevel kult :) . Venninna mi sa at hjernen ikke hadde skjønt at jeg var blitt slankere :rolleyes: .

Men Bam Bam... Pass på at du sakte, men sikkert spiser et par -trehundre kcal mer hver dag så du starter med å holde vekten....ikke bare går ned og ned... Eller hva føler du selv? Sånn dradd og skikkelig skrukkete er vel ikke så fint, heller??

Vel. Det er morran ... Får komme meg ut av senga.

Optimista jobber og sliter. Take care, alle.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! Optimista is back!

Rakk karate treningen i dag - med nød og neppe - flyet landet 10 minutter før tiden, men de derre treigingene på flyplassen skjønte ikke det så de somlet fælt med å få gangbroen eller hva det nå heter bort til flyet.... jeg vurderte sterkt om jeg skulle prøve ut mine karatekunstner (det knøttlille jeg har lært) for å komme med først ut av flyet - men revurderte og konkluderte med at det ikke hadde vært så smart. Taktikk to; se hyppig på klokka og vis tydelig at her er det dårlig tid - og mine kjære medpassasjerer rundt meg skjønte tegningen... :)/> småløp til bilen (spurtet så det var oppvarming nr. 1) kjørte av gårde (oppvarming to - ja dere vet når man tråkker på gassen og blir lettere irritert på grunn av treige med trafikanter - premenstruell hissig i trafikken blir man varm og god i kroppen...)og var på plass, ferdig kledd om i min blenda hvite drakt med tilhørende knallhvite belte 2 minutter før treningen begynte!!!! Juhuuu!

 

Svetta godt på treninga, og begynner å få noen av teknikkene på plass - han med vom var på plass, og han har fremdeles en (lei) tendens å vike unna hver gang jeg skal "slå" mot han - pokker han skal jo parrere slagene ikke dukke som en redd kattunge.... hmmm kanskje jeg har satt meg i respekt der hehe... balansekunsten min blir bedre, men merker at instruktøren begynner bli litt strengere med meg både når det gjelder hvor mye bøy i knærne jeg har ved slag og spartk - og fotplasseringen.. ja prøv den som vil - føler at jeg har 90 grader i knærne i en hel time... og det tar litt på lårnene, og i den stillingen skal hælen være helt nede i gulvet - det tar på achillesen - så prøv ladies og husk teknikk! :P/> Jeg svetta godt for å si det sånn.

 

Nå skal jeg nyte et glass rødvin (eller tre) med mannen min. I morgen skal jeg få svar på prøvene, og jeg gruer meg. Det kjenenr jeg på kroppen. Med et knips kan livet blir snudd opp-ned.. men på den andre sdien kan jeg få knall gode nyheter. Kryss fingrene for meg please.

 

Bam-Bam, jeg er imponert over det du har oppnådd, og ta imot skryten fra kollegaene dine! "Småspising" er faktisk ikke så dumt, bare det er sunn mat - forbrenningen holdes oppe og kanskje økes og da! Som Enna, er det noe jeg må bli flinkere med. Pleier å ta et knekkebrød eller en frukt før og etter lunch på jobben så det hjelper litt... men hadde jeg spist så ofte som deg Bam-Bam hadde jeg pinadø fått gangsperre i kjeften - vel jeg skravler tilstrekkelig til at det ikke skulle skje tror jeg da men...

 

Enna, grattis på strls. 38! Det er knallgøy å bruke den størrelsen, og ja det tar tid å venne seg til det. I fjor da jeg begynte her var jeg en strl. 42 - og nå glatt inn i 38 - stretchbukser er 36!! Men det er stretch da og litt juks (megajuks) men det skiter jeg en lang marsj i - bare følelsen å være langt unna 42 er en orga...isk følelse. Ja dere får gjette hva det ordet var.. hihi....:)/>

 

Nei ladies, gode GR venner, dette får være nok skravling fra meg for i dag. Jeg prøver å være optimistisk, men gruer meg... men det skal gå bra! (forsiktig smil..)

Vi tastes, og takk igjen for gode ord og masse varme tanker!

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi... den første dagen jeg skulle begynne med småspising gikk dårlig! Jeg glemte å ta med mellommåltidet.... så spiste jeg kjempesin lunsj... så ble det middag i 5 tiden og så løp tiden fra meg før jeg fikk besøk av vinvennene mine... og da ble det nøtter... å det kan dere tro at gikk bra. Spiste sikkert 130 g nøtter... HURRAAAAAA :blink: .

Trening har jeg ikke rukket i dag, dessverre... Men fra og med i morgen er jeg tilbake i vanlig gjenge og har tid til alt :rolleyes: ...

Skal trene styrke igjen i morgen. Da er det min tur til virkelig å ta i. Gleder meg litt til det, faktisk! I morgen skal jeg ta meg tid til å svette litt på en ellipsemaskin, også....

Sukk nå er det egentlig kvelden for meg... og vel så det.. er bare ikke klar for å legge meg... men fornuften får vel råde, kanskje :o .tim

Vakre Ladies generelt og Optimista spesielt: Jeg tenker på dere - veldig og du Optimista... alle de positive tankene det er mulig å oppdrive sendes nå fra meg til deg...

 

Stor og varm klem fra

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Forsovet meg idag! Uæææ! :o

Må bare innom å ønske deg lykke til idag, Optimista! :)

Holder deg i hånda samtidig som her krysses alt som krysses kan! :) :)

 

Knuskos fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Optimista - jeg tenker så veldig på deg.....

Har hatt vondt i magen hele dagen på dine vegne. Håper du er ok.

Blitt glad i deg, vet du. :)

 

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

hei mine gode venner!

Det var ikke noe gode nyheter, desverre. Men jo en ting er jo positivt - det er oppdaget tidlig og frisk skal jeg bli - men jeg har en tøff tid foran meg. Det er nok operasjon (den blir ikke omfattende heldigvis) og etterbehandling jeg gruer meg mest til, for jeg vet at dette skal gå bra til slutt. De bestemmer hvilke type etterbehandling jeg skal ha når dritten (beklager språkbruket) er analysert.

 

Jeg har en herlig mann som støtter meg enormt. Han har det vondt han og, men vet jeg skal greie meg og det er knallbra!

 

Trening er visst veldig bra for meg, særlig karate - styrker kropp og sinn sa lege. Skal snakke med isntruktøren min i morgen og spørre om å få noen ekstra timer (privatundervisning) som er mer trening i mønster/bevegelser - fart og kraft kan jeg ta med når jeg får styrken igjen etter operasjon og behandling:)/>

Denne kampen blir tøff, men den skal jeg vinne og dere, vet jeg, vil heie meg frem.

Nå vil jeg bare gråte en liten skvett, kjenne på tristheten, men bare en liten grann. Jeg skal ikke skyve de følelsene unna, de skal møtes og så legges til side. De gode tingene vil lyse enda mer når jeg har smakt på tristheten og. :)/>/> Det tror jeg.

 

Vi tastes skjønne damer.

Stor god klem fra meg til dere begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist, Optimista! :huh:

Men det går bra. De fjerner dritten (det finnes ikke annet ord for det!) og du får etterbehandling. Detblir -som du sier - tøft, men det går bra!! Trening er alltid bra på et eller annet nivå. En annen som står meg nær syklet og syklet. Det var hennes måte å takle det på. Supert med privattimer. Da lærer du så masse at "vommen" bør sjelve skikkelig i de hvite buksene sine for et nytt møte med deg ;) .

Vi følger deg og tenker på deg hele veien. Fantastisk med mannen din som er der. Viskal tenke på han, også :)

 

Nå skal du ta vare på deg selv og rapportere inn her når du har lyst. Vi er her og skravler om våre små og store frustrasjoner... ;) Si i fra når/hvis du trenger en alvorsprat - vi kan det, også... :)

 

Varme klemmer fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Kjære deg - dette var leie nyheter. :(

Men sammen er dere sterke - og svake, du og mannen din. Men dere er sammen gjennom dette. Og jeg tror du har mange fler rundt deg som tar vare på dere begge. Og når du trenger litt distanse ut i det perifere, ja da har du jaggu Nøtteliten og Bam-Bam også! :)

Jeg er så glad for at du har likt karatetreningen så godt, for nå kan den virkelig både fysisk og psykisk bli veldig god å ha!

Men det jeg tror er det viktigste av alt, er nettopp det du allerede gjør; du deler! Du stenger ingenting inne. Og du er positiv, selv om det sikkert føles litt halvhjertet akkurat nå.

Fortsett å henge med oss, vennen. Vi skal være her som Enna sier med våre små, ubetydelige trivielle greier - eller dypt alvor hvis du trenger det.

Gråt i bøtter og spann når du trenger det. (Men for all del - ikke gni deg i øyne!) Fyr av eder og galle når du trenger det. Le og fleip og vær alvorlig. Kort sagt - vær Deg med alt det innebærer!

 

Ord blir egentlig fattige.... God, varm klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 8. mars i dag....kvinnedagen! Her i Russland er det VIRKELIG en stor greie. Alle kvinner får gaver, man har fri fra jobben, kvinnene går til frisør, manikyre, pedikyre etc på forhånd for å være så vakre som mulig til denne dagen.... Det er kø i alle blomsterbutikker, parfymerier osv i dagene før... Mannlige sjefer må sørge for smågaver til sine kvinnelige ansatte... Og i morgen er alt over og det er et år til neste gang noen bryr seg ....

 

Vel. Jeg ønsker derfor dere vakre ladies, en god dag tross alt.

 

I går ble det ikke så hard styrketrening som jeg hadde tenkt, men det ble trening. :) Løp en liten 5 km og hadde etterfølgende styrketrening med bruk av egen kroppsvekt. Kjenner push-upsa, da ;) .

Mine forsetter om flere småmåltider har ikke blitt realisert så langt denne uken, men gir ikke opp :rolleyes: .

 

Vi har langhelg takket være denne kvinnedagen, så her er det slapp morgen. Fikk kaffe på senga av yngste datter... Det burde vært sønnen i huset som gjorde det, men han sooooover :P . Gubben er i Norge...

 

Ta vare på dere, elsk dere selv, de rundt dere og tenk positive tanker :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...