Gå til innhold

Sommerkroppen 2014


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En fleipete tittel, men jeg er litt ute av form og fasong, og starter akkurat nå på det som skal bli en fin og rolig vektnedgang. Jeg har det ikke travelt, det er kanskje det viktigste budskapet.

 

Jeg er midt i 40-åra, er 170 cm høy og litt under 70 kg. Trives best når jeg er nedpå 60-tallet. Jeg tar den offisielle veiingen i morgen, og så er jeg i gang. Det hadde vært veldig motiverende med noen heia-rop og flere personer i samme ærend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Hei!

 

En fleipete tittel, men jeg er litt ute av form og fasong, og starter akkurat nå på det som skal bli en fin og rolig vektnedgang. Jeg har det ikke travelt, det er kanskje det viktigste budskapet.

 

Jeg er midt i 40-åra, er 170 cm høy og litt under 70 kg. Trives best når jeg er nedpå 60-tallet. Jeg tar den offisielle veiingen i morgen, og så er jeg i gang. Det hadde vært veldig motiverende med noen heia-rop og flere personer i samme ærend.

 

Hei!!

 

Jeg greidde helle ikke målet mitt i år....det var å gå ned fra 62 kg til 58 kg. Stod på stedet vil, litt opp og litt ned, men gikk inn i ferien min som vel 62 kg. Målet er fremdeles der!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg slenger innom og håper å kunne følge deg på veien! Den blir så mye lettere med selskap! Selv har jeg for n'te gang startet på det som forhåpentligvis tar meg til et stabilt mål, jeg har så lett for å skli ut.... Unnet meg et gullmedlemsskap som startet mandag, og per i dag står vekta på 61,8kg. Jeg er 158 høy og håper å komme ned mot 58-tallet på sikt.

 

Gratulerer med starten, og det å se ønsket tall først på vekta! Herfra går det bare nedover!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)/>

Jeg slenger innom og håper å kunne følge deg på veien! Den blir så mye lettere med selskap! Selv har jeg for n'te gang startet på det som forhåpentligvis tar meg til et stabilt mål, jeg har så lett for å skli ut.... Unnet meg et gullmedlemsskap som startet mandag, og per i dag står vekta på 61,8kg. Jeg er 158 høy og håper å komme ned mot 58-tallet på sikt.

 

Gratulerer med starten, og det å se ønsket tall først på vekta! Herfra går det bare nedover!

Ha en fin dag! :)/>

 

 

Så flott med selskap! Ja, nå skal det gå nedover med gamle guder/gudinner. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen egne triks som gjør veien lettere (!) å gå? Her faller jeg alltid tilbake til registrering av mat her inne når det har sklidd ut for mye. Utrolig hva en elektronisk samvittighet kan gi meg har jeg funnet ut. Da tenker jeg alltid på hvilke tall som dukker opp i totalt kcal-forbruk og begrenser meg mer enn jeg vanligvis gjør... ;)

 

I dag skal jeg ut og spise med to venninner, har vært smart nok til å styre restaurantvalget slik at jeg vet jeg har mulighet til å holde meg nogenlunde til gode og sunne alternativer. Greit å ikke legge til rette for å gå skikkelig i fella! :P

 

Ha en flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen egne triks som gjør veien lettere (!) å gå? Her faller jeg alltid tilbake til registrering av mat her inne når det har sklidd ut for mye. Utrolig hva en elektronisk samvittighet kan gi meg har jeg funnet ut. Da tenker jeg alltid på hvilke tall som dukker opp i totalt kcal-forbruk og begrenser meg mer enn jeg vanligvis gjør... ;)/>

 

I dag skal jeg ut og spise med to venninner, har vært smart nok til å styre restaurantvalget slik at jeg vet jeg har mulighet til å holde meg nogenlunde til gode og sunne alternativer. Greit å ikke legge til rette for å gå skikkelig i fella! :P/>

 

Ha en flott dag! :)/>

 

Hei! Jeg tyr til samme triks som deg, og ikke minst, så er jeg tilbake i forum etter et par år utenfor. Jeg tenker at dette blir viktig for meg. Nå har jeg noen å rapportere til. Et kurs vil hjelpe, men jeg har dessverre ikke mulighet til å følge et 7-ukers nå tidlig i høst, og jeg har ikke lyst til å ta på nett.

 

Jeg kommer ikke til å skrive opp alt jeg spiser, men jeg vil registrere trimpoengene mine. Etter en sløv periode har jeg satt et ambisiøst mål for aktivitet, men det må til hvis det skal bli resultater.Nå ligger jeg nok bare på rundt 7 trimpoeng i uka, og det er ingenting. Damen dobler til 14 de neste tre ukene! I går fikk jeg 2,4. I rute! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tyr til samme triks som deg, og ikke minst, så er jeg tilbake i forum etter et par år utenfor. Jeg tenker at dette blir viktig for meg. Nå har jeg noen å rapportere til. Et kurs vil hjelpe, men jeg har dessverre ikke mulighet til å følge et 7-ukers nå tidlig i høst, og jeg har ikke lyst til å ta på nett.

 

Jeg kommer ikke til å skrive opp alt jeg spiser, men jeg vil registrere trimpoengene mine. Etter en sløv periode har jeg satt et ambisiøst mål for aktivitet, men det må til hvis det skal bli resultater.Nå ligger jeg nok bare på rundt 7 trimpoeng i uka, og det er ingenting. Damen dobler til 14 de neste tre ukene! I går fikk jeg 2,4. I rute! ;)/>

 

Oj, dobling av trimpoeng er et ambisiøst mål! Lykke til med treninga! Jeg baserer kaloribehov ut fra 10 trimpoeng i uka, det går jo litt opp og ned i forhold til hva jeg får til, men foreløpig ligger jeg godt an, jeg har 7,5 hittil denne uka, og så har jeg planlagt økter i morgen og på søndag. Kanskje får jeg sneket inn en liten skogtur lørdag også, men det får i tilfelle bli bonus! :)

 

Og jeg er helt enig i at det hjelper å ha noen å rapportere til. Da kan man ikke "gjemme" resultatet fra veiinga, eller droppe veiinga helt (jeg har nemlig en tendens til å unngå vekta hvis jeg vet at jeg har skeiet ut i matveien... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ambisiøs med trimpoeng i forhold til mitt lave nivå nå for tida, men jeg trenger en kickstart. Jeg er i gang med dag tre, og har allerede planlagt en økt som gjør at jeg har passert 6 poeng når den er gjennomført. Ikke verst, når målet er 14 innen en uke, dvs t.o.m. tirsdag.

 

Sniker dere på vekta? Æsj, jeg gikk oppå i dag, tenkte at det ville vises noe etter bare to dager, men neida. Så demotiverende. Det er vel også grunnen til at vi ikke bør veie oss så ofte. Er du også en synder? Nå skal jeg ikke snike før veiedag onsdag. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innrømme at jeg snikveier litt innimellom. Men det hender det er mer til irritasjon enn til glede.... ;)/>/> I dag var det faktisk en positiv ting, men nå skal jeg også prøve å holde meg unna den til onsdagens offisielle veiing! :)/>/>

 

Ha en fin og aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær din egen beste venn! Jeg har tenkt å belønne meg selv når jeg ser 66-tallet igjen, om så er på 66,9 kg, dvs om minst 2,2 kg. Da skal jeg bestille en massasjetime! Er det flere der ute som belønner seg selv? Med hva? Nå skal du helst ikke svare boller og brus, jeg tenker utover mat! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Hei!

Kan jeg hoppe på denne tråden? Hadde en gang i tiden planer om sommerkroppen2011 og 12.. 13 ga jeg opp pga fhs. Hadde vært supert med litt ekstra motivasjon siden jeg ikke akkurat har oppnådd noen av målene mine. :S

Jeg er rundt 171 og vil ned fra 71/72kg til 68 i førsteomgang. Helt fornøyd blir jeg ikke før jeg er nede i 65, hvor jeg en gang var for 2 år siden. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg hoppe på denne tråden? Hadde en gang i tiden planer om sommerkroppen2011 og 12.. 13 ga jeg opp pga fhs. Hadde vært supert med litt ekstra motivasjon siden jeg ikke akkurat har oppnådd noen av målene mine. :S

Jeg er rundt 171 og vil ned fra 71/72kg til 68 i førsteomgang. Helt fornøyd blir jeg ikke før jeg er nede i 65, hvor jeg en gang var for 2 år siden. :)/>/>

 

Velkommen! Så fint! Veldig viktig med selskap. Det blir nok fint når du kommer ned fra 7-tallet til 6-tallet på skalaen. Når gjør du det, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFET!

 

Jeg trodde faktisk det var veiedag i dag og hoppet forventningsfullt oppå. Etter første uke er det INGEN nedgang! Jeg har veid det meste av maten, har spist mindre - men nok, og har trimmet ekstra, og så er det INGENTING? Jeg synes å huske at de første par ukene gir en ekstra god start, ettersom vi vanligvis mister vann, men det er nå en motivasjon uansett å se at det går nedover. Fatter ikke dette. :angry: MEEEEN, nå hadde jeg egentlig ikke satt neste veiedag før i morgen, og først da tar jeg de offisielle tallene. Kanskje det vises på midjemålet?

 

Forresten blir det ikke veiing hver onsdag, blir nødt til å sjonglere litt, men jeg synes ikke det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Circeline, så kjedelig å høre. Men det er jo så mye som kan spille inn når det kommer til vekta... Har du sovet nok (det har ikke jeg)? Er det kanskje noen hormoner som tuller med vekta (jeg går alltid opp minst en kilo rundt menstider)? Og det hender jo at det varierer fra dag til dag også, ihvertfall for meg. Jeg er veldig spent på morgendagens veiing, særlig siden jeg skal på kino i kveld. Må prøve å begrense inntaket av snop litt, men litt blir det jo, evigheter siden sist kinotur og man skal jo leve litt også.

 

Og hei til deg også Chubbchubb, lykke til på veien ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

HeiHei!

Har vanligvis veiedag Mandager, men siden jeg ikke hadde vekt tilgjengelig gjorde jeg det i dag. Vekten viste 70,9 så da skal jeg gjøre alt for at jeg ser 6- tallet neste uke!

Trente bakkeløp intervall i går for første gang på to år, kjenner det i låra :)

 

Circeline, trøst deg med at det ikke har gått oppover, så ser du neste uke om du trenger å endre på noe, det kan jo ligge i det Twisted sier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Jeg ser ikke umiddelbart hva det kan være, men vann i kroppen, kanskje? På grunn av salt mat? Øh, eller popcorn, får man si? :blink: Jeg brukte av kosemerkene, altså! :D

 

Jeg kan jo ikke gi opp likevel, for plutselig slipper det. Jeg vet jo at jeg har gjort det meste rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Jeg ser ikke umiddelbart hva det kan være, men vann i kroppen, kanskje? På grunn av salt mat? Øh, eller popcorn, får man si? :blink:/> Jeg brukte av kosemerkene, altså! :D/>

 

Jeg kan jo ikke gi opp likevel, for plutselig slipper det. Jeg vet jo at jeg har gjort det meste rett.

 

Og for å fortsette på å "gi opp": jeg holdt på å kjøpe en softis på shopping nå i kveld, men hvem dro hjem med en kurv moreller i stedet? Yiiha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så bra Circeline!! :) Det er akkurat de dagene der skuffelsen er stor at det er lett for meg å ta de gale valgene også, så der var du kjempeflink som valgte moreller over softis!!! :D Plutselig løsner vekta, det er jeg sikker på!

 

Her har det vært veiedag i dag, og jeg har fått litt av den startboosten som du etterlyste. Begynte på et strengere regime mandag i forrige uke, og i dag viste vekta 60,4 kg. Det vil si -1,4 kg siden forrige onsdag!! :D Jeg tar med meg det jeg kan få av motivasjon og bruker den til å se fram til dagens styrketrening etter jobb!

 

Ha en flott dag alle sammen! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Twisted, nå er du i siget!

 

Her skjedde det nada det siste døgnet, jeg fatter det ikke. Men hurra for at jeg målte midjen ved start, for der er det nedgang.

 

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

 

Nyinnkjøpte jordbær gjør at jeg skal styre unna andre kulinariske fristelser i dag. Noen dæsjer med mager vaniljekesam oppå, så blir det snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Tullete, i dag sneik jeg meg på vekta for "morroskyld" siden jeg synes jeg har vært flink til å trene. Den viste 70,7 må være noe rart om jeg når 60-tallet på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...