Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

Ja,så var man her igjen...hvorav mitt navn kommer i bildet :) var her inne sist i fjor sommer (med annet navn),da greide jeg å gå ned 15 kg i løpet av sommeren og høsten!! kjempeflink og stolt av meg selv... men så kom nå denne jula...og vinteren..og kulden og det elendige føret..å så alle tilbudene på sjokolade og potetgull...og alle UNNSKYLDNINGENE for å "kose" seg...og vips; mange kilo på i rekordfart!!!! :( har lenge nå kjent at de klærne jeg kjøpte som premie for å gå ned så mye sist,ikke passer,og den forferdelige følelsen av at alt er for smått,trangt,en flyter utover sofa og stoler greier jeg ikke kjenne på lenger!!! nå er ermene brettet og jeg er motivert for ny runde med kaloritelling og fokus!! for det er her det skar seg...fokus og gamle vaner tilbake..

 

denne tråden skal jeg bruke til egen-motivasjon,legge inn så ofte jeg kan,gjerne daglig,over mat,tanker,trening og frustrasjoner. for DET vet jeg at det vil bli endel av. særlig de første ukene. jeg er som sagt veldig erfaren på dette området,jojo i mange år... MÅTTE DET NÅ SNU!!!!!

 

litt om meg selv; gift,mine-dine-våre-barn-familie,midt i 30årene,170 på lesten og pr nå ikke veid...tar den i morgen tidlig i netton ;) men målet er nok likevel 10 kilo NED!!!

 

har du tanker,innspill,råd eller anne,så sleng nå gjerne inn ett ord eller tre,for det vil bare være hyggelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

første dag snart over,og jeg LEVER!!! ;)mange tanker i dag,og følelsen av å "miste" godene i livet...gud,hvor dette hodet roter det til for meg!!jeg har spist vanlig kost,bare magert.drukket masse vann,noe jeg synes døyver sulten litt. jeg har vært veldig opptatt på jobb i dag,så jeg har ikke tillatt meg å synes så altfor synd på meg selv på dagtid. kjenner at utfordringen min er på kveldstid,er jo så vant med å finne noe godt... skapene er fulle av snop,men det klarer jeg å la ligge,faktisk. nå er jeg sta og dyktig!!

 

vekta viste hele 80kg i morges,og de "vitale mål" ble tatt...kjedlig syn da jeg har resultatet fra i høst..jaja,nye muligheter nå!!! :)

 

må vel konkludere med at dag 1 ikke var så værst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

dag to fløy av gårde og ble til dag tre,gitt.. tabben jeg gjorde i går ble at jeg spiste for lite tidlig på dagen,så etter middag hadde jeg bare spist vel 800kalorier..og det kjente jeg på hodet..spiste to måltider etter på kvelden,men ble liksom aldri helt bra igjen. skal læres og tas til etterretning!!! ;)det er nok lurt med litt mer påfyll i løpet av arbeidsdagen. må på jakt etter skyr eller noe.er veeeldig grådig på kaloriene mine,skal jeg si!! tabben første dag med å spise jasminris,vil jegg ikke gjøre igjen. viste seg å være nesten 400kalorier i en porsjon...dvs den jeg tok ;) no more!!!

 

i kveld er det bursdag,og jeg innvilger meg selv 1 kakestykke. uten dårlig samvittighet. lurer bare på hvordan jeg skal skrive det inn...?kan ikke begynne å veie heller ;)hehe

 

sitter klar for å dra på jogg nå,er mett,drikker godt med vann,så kaffen nytes før alt tar av ;) god dag til den som måtte lese dette!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så ble det ene kakestykket til to... men kan ikke legge meg ned av den grunn!!.. uansett ble inntaket betydelig mindre enn jeg har pleid. blir ikke den helt store kveldsmaten i kveld,med andre ord ;) vanskelig å regne kalorier på slike kaker,men uansett,det gir alt for mye rødt i "regninga".

 

kjenner det gjør mye med humøret at jeg nå endelig er kommet i gang. jeg tenker at det å være "feit" nå bare er midlertidig. "bare vent til i høst" er trøsta mi når jeg ser meg i speilet. jeg vet jeg KAN,jeg bare skulle ønske jeg var flinkere til å bli der!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her går det unna!!! allerede fredag,jo!! :) fikk en god treningsrunde i går med rask gange,mye oppoverbakker og jogging nedover.. ei rute jeg synes er god,for den krever litt,og vil jeg være ekstra hard,så er det bare å speede på ;)

 

matmessig går det fint. aberet er at på små plasser er det vanskelig å finne forskjellige magre produkter i butikken :( tenkte kjøpe bla skyr i går,men det finnes ikke. heller ikke annet enn mugne snackgulerøtter.. blir fort banan og yoplait da,for å mette. drikker vann som en hest,så det gjør sitt for sulten.

 

idag blir en utfordring,for jeg skal være på farten meste av dagen. har ordnet meg en matpakke for lunch,men her var ikke nok brød i huset til noe mer..tenkte forskyve på kveldsmaten og middagen,men nei...får se om det finnes sunne alternativer dit jeg skal. liker best å være hjemme og ha kontroll på hvordan dagen blir,kjenner jeg.. ;)

 

håper på å få gått en tur i kveld også,men tviler..skal i bryllup i morgen og mye skal organiseres mtp barn og pakking for barnpass. spent på matinntak på lørdag også..spørs om første uke ikke blir en knaksuksess,men skal gjøre mitt ytterste for at jeg skal velge det sunneste. kakene er jeg ikke så nøye med,heldigvis. men ett stykke bør jeg vel ta,vi er jo bedt til kakene og festen ;)men vin,derimot...hehe

 

har tjuvgått på vekta,og i gårmorges var den -0,7... og i morges -1,1!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så er helga snart over,og utskeielsene unnagjort. beregnet,sådan.. bryllup byr på utfordringer,men dette hadde jeg regnet med ;) tok kun ett kakestykke,for det er ikke blandt det søte mine fristelser er størst,men på det salte!! rørte ikke noe saltsnack utover kvelden,og syns jeg var flink!! men da nattmaten kom,da var nok viljestyrken litt forsvunnet,samtidig med at vin var kommet inn ;) litt mer enn jeg hadde samvittighet for,men sånn er det. spist er spist!! det jeg synes er det værste,er alle tankene og selv-straffingen min over mat.. typisk jojo-slanker,vil jeg tro- "burde ikke" er ord som svirrer hele tiden! :( har en stor jobb foran meg..håper at EN DAG vil jeg ha et godt forhold til denne maten..

 

skal gå en god tur utpå kvelden her,slite meg ut skikkelig!! det er jo tross alt veie-dag i morgen,så jeg må prøve å rette på mine feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

etter en dritt-dag i går,hvor jeg liksom skulle spare inn på kaloriene grunnest lørdagens bryllup,så har jeg veiet meg til 0,7 kg lettere...ikke helt bestemt meg for om jeg er fornøyd eller ikke,men det BURDE jeg være..egentlig.. ;) var vanskelig mentalt i går,mange tanker omkring mat og kropp som svartnet min verden litt :( jeg har noen ganger lyst til å gi opp slike prosjekt,men må bare fortsette,for jeg vet at jeg ikke trives når jeg er stor. klarte å gjennomføre ruta mi,og til og med på 2 minutt kortere enn på en god dag :) så formen kommer den!! :) men hodet henger ikke helt med på "seieren".

 

håper på en god dag i dag,første veie-dag unnagjort. litt vanskelig med mat i dag da jeg skal jobbe i 10 timer.. *puh*og alternativene til sunt her er dårlige,så matpakke er med,men med altfor lita kalorier..spørs om det blir middag til kveldsmat i dag. ikke bra...time will show!!

 

neste gang jeg er her inne håper jeg hodet er litt lettere og verden ser litt lysere ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

utrulig "hvor lett" det går når en er meeeget opptatt..dvs; en tenker ikke da,og lar seg ikke kjenne på at sulten er der. jobb for tiden er mye,så der går mitt fokus. er så sliten til kvelds,at i går klarte jeg ikke tanken på en trimtur etter 10 timer på jobb.. men i dag blir det zumba på denne dama,og DET gleder jeg meg til!!! :) det er MIN treningsform som jeg elsker!!! svetter som en gris,ser ut som en hummer,men gøy likevel!!!

 

merker at magen min er blitt tregere siste tiden...er det maten og mindre fett som gjør det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Jo-jo.

 

Tenkte jeg ville fortelle at du skriver så bra! Jeg smiler for meg selv og tenker vi er mange som har det akkurat som deg! Syns du er flink til å sette ord på det som er bra og enkelt og det som ikke er like greit. Du finner sikkert litt trøst og terapi i å skrive, jeg i det å lese det du skriver. Hyggelig.

 

Jeg føler også jeg mister "godene" ved å slanke meg og legge om livsstilen, blir litt trist og lei meg også innimellom. Men, prøver å si at kroppen min ikke trenger kaker og vin, at jeg faktisk er snill med den når jeg klarer å stå i mot. Det er jo noe vi burde være glade for eller hva? Og de gangene jeg skal ha noe er det planlagt utskeielse. Det syns jeg faktisk er vanskeligere en totalt avholds. Å stoppe etter ett stk kake, hjelpes meg. Men de gangene jeg klarer det er jeg utrolig stolt og tenker at dette var ikke siste gangen jeg kunne spise kake. Og ingen dårlig samvittighet om det var planlagt. Men erfarer at alkohol reduserer min standhaftighet. Derfor khar jeg kuttet litt på det også.

 

De dagene (alle egentlig) jeg kunne ha tenkt meg minst en porsjon middag til minner jeg meg på om at det blir litt kos til kvelds. Dette er min favoritt: youplait 0%, to stk ryvita rug i små biter og 10 stk hakkede hasselnøtter på toppen. Godt og gjør meg fornøyd, fordi jeg også kan kose meg. Prøv ut!!

 

Jeg har aldri prøvd zumba men elsker å danse, kanskje jeg skal prøve meg en dag.

 

Lykke lykke til!!! Klart du kan!!!! Klem Linn. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så koselig med besøk på tråden,Linn!!! :) setter veldig pris på ordene dine!!! det er vanskelig å forandre alle vaner og uvaner,og vi som er drevne slankere har som regel ett litt mer vanskelig forhold til denne maten enn andre,tror jeg... for meg føles det som en unødvendig gift,innimellom ;) slites og plages med å ikke tenke for mye på "burde-burde" og det motsatte...hver bit reflekteres over,og samvittigheten er dårlig uansett hva en putter i munnen.. jaja..plana er nå en gang å få ett ok forhold til dette,da..dog jeg har mine tvil ;)

 

ble ingen zumba i går grunnet ytre årsaker,men gikk ruta mi istedet,for TRIMME skulle jeg!!! den er hard og tung for en 80-kilos kropp,men jeg liker det også..litt over en time med full fart,tunge bakker og jogging nedover bakkene. blir kalorier i minus på dette :)

sliter litt med å gå på vekta hver dag. vet det er bare dumt og unødvendig,men jeg klare ikke la være!!! og selvsagt står den bom fast,rikker ikke på seg slik jeg hadde håpet hver morgen. og så luffer jeg skuffet ut i dagen.. at jeg ikke lærer?!!

 

matmessig spiser jeg bare magert.så magert at jeg de siste to dagene har oppspart opp til 300 kalorier til kvelden..etter kveldsmaten.. må nok innrøkke at noe veksles inn i vin..ikke i grete roedes ånd,men slik er det nå..er jo så glad i rødvin ;) i går ble det 50gram potetgull i ei lita skål. og det rare er,at det ga meg ikke den helt store nytelsen som jeg trodde den ville gi!! -godt var det,men det ble "annerledes".

 

tror at jo eldre jeg blir,jo flere slike slankerunder jeg har tatt,jo hardere sitter kiloene.. har vært flink siste tiden,men denne vekta...tror ikke på noe kjempenedrykk ned for min del,tror faktisk kroppen tviholder på alt den kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med besøk på tråden,Linn!!! :)/> setter veldig pris på ordene dine!!! det er vanskelig å forandre alle vaner og uvaner,og vi som er drevne slankere har som regel ett litt mer vanskelig forhold til denne maten enn andre,tror jeg... for meg føles det som en unødvendig gift,innimellom ;)/> slites og plages med å ikke tenke for mye på "burde-burde" og det motsatte...hver bit reflekteres over,og samvittigheten er dårlig uansett hva en putter i munnen.. jaja..plana er nå en gang å få ett ok forhold til dette,da..dog jeg har mine tvil ;)/>

 

ble ingen zumba i går grunnet ytre årsaker,men gikk ruta mi istedet,for TRIMME skulle jeg!!! den er hard og tung for en 80-kilos kropp,men jeg liker det også..litt over en time med full fart,tunge bakker og jogging nedover bakkene. blir kalorier i minus på dette :)/>

sliter litt med å gå på vekta hver dag. vet det er bare dumt og unødvendig,men jeg klare ikke la være!!! og selvsagt står den bom fast,rikker ikke på seg slik jeg hadde håpet hver morgen. og så luffer jeg skuffet ut i dagen.. at jeg ikke lærer?!!

 

matmessig spiser jeg bare magert.så magert at jeg de siste to dagene har oppspart opp til 300 kalorier til kvelden..etter kveldsmaten.. må nok innrøkke at noe veksles inn i vin..ikke i grete roedes ånd,men slik er det nå..er jo så glad i rødvin ;)/> i går ble det 50gram potetgull i ei lita skål. og det rare er,at det ga meg ikke den helt store nytelsen som jeg trodde den ville gi!! -godt var det,men det ble "annerledes".

 

tror at jo eldre jeg blir,jo flere slike slankerunder jeg har tatt,jo hardere sitter kiloene.. har vært flink siste tiden,men denne vekta...tror ikke på noe kjempenedrykk ned for min del,tror faktisk kroppen tviholder på alt den kan..

 

 

Hei og god morgen Fru Jo-Jo :rolleyes:

 

Dette var da koselig!!

 

Må si at det er slående likhet mellom deg og meg, og sikkert 1000 andre også! Jeg har også et utfordrende forhold til mat. Alltid lyst på mere av alt, og lurer på hvordan "de slanke" har det, og tenker. De ser ut til å bli mette og fornøyde på en vanlig porsjon de, eller ett stykke kake. Her derimot er det suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuug som jeg sliter med og egentlig har litt vasnkelig for å akseptere. Hvorfor er det slik for oss? Hadde vært interessant å spurt en tynn en hvordan de tenker og har det i forhold til mat. For oss blir det et fokus som ikke er positivt. Selv tåler jeg ikke sukker, psykisk altså. Spiser jeg litt er det som om det klikker litt i hodet og kroppen- vil gjerne ha myyyyye mere. Det er vanskelig. Jeg er streng med meg selv men det gjør samtidig at nederlaget blir større- med mindre det er planlagt og jeg holder meg til mein egen avtale. Ikke lett dette her.

 

Jeg trener ikke noe for tiden. Har egentlig aldri vært så begeistret for det men i perioder får jeg til noe. Nå tenker jeg å gi meg selv en utfordring. Løplabbet har et 12 ukers program for jogging, her på nybegynnerstart. Har printet det ut så får vi se om det blir noen oppstart neste uke.

 

Hvilken meny er du på? Jeg er på 1 og syns det er lite mat. Noen dager går det greit, andre dager ikke så greit. Men har siden 1.august holdt meg bra. Er veldig glad i rødvin jeg da. Fredager er det tid for vin.

 

Jeg har snart gått ned det jeg la på meg i ferien men vet at den virkelig kampen begynner etter denne uka. Sist brukte jeg 3 mnd på å gå ned 2.5 kg. Så tror jeg skal måle cm i morgen. Kroppen min også tviholder på vekta. Og for å være ærlig, jeg er mest opptatt av vekta, ikke cm. Men skal prøve å jobbe med saken. Hvor gammel er du? Jeg er 36, gift, to barn (3 og 6) år. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

vi virker nok litt like,ja,Linn ;) jeg er 35 og har tre barn. siste er 2år. jeg har slitt "i all min dag" med kroppen min,aldri likt den... var tidlig utviklet og anderledes,og da var nok lista lagt,er jeg redd. jeg har 3 grete roede-kurs bak meg,forsøk på camebridge-pulver(varte en halv dag,så besvimte jeg),ingers rugbrød-kurs,og nå; andre runde på denne siden... *gud jeg er lei!!!* mon tro om det alltid vil bli slik...?

 

jeg tenker også at "de slanke" sikkert har et godt forhold til mat,at de ikke legger så mye følelse i hvert måltid. men aner ikke. de skulle bare kjent på kroppen hvordan det føles å gå på hver nederlag,aldri klare å bli fornøyd.

 

jeg sliter ikke så veldig med det søte,men potetgull,derimot...min store last!!! drikker mye cola zero også,men har trappet litt ned nå..og vin...må innrømme at lørdagen er litt vel ofte her i huset ;) men jeg drikker ikke mengder,nei,et glass eller maks to. nå trekkes det selvsagt fra dagsrasjonen. siste to dagene har jeg målt 50g potetgull..for å bruke opp kvoten min..ikke bra i det hele tatt,men jeg er satt på 1600kalorier,sikkert meny 2 vil jeg tro. kjenner jeg trenger så mye for å fungere,og jeg prøver å trene annenhver dag,minst,men er IKKE noen treningsfanatiker. dette går i rykk og napp,og er selvsagt VELDIG flink i slankeperiodene ;)

 

jeg har besteget denne vekta hverdag siste uke,og den står bom fast..har egentlig lyst til å låse den inne for så å ta den fram hver mandag,men den står nå der...hgar unngått den i hele vinter,for jeg har kjent at den gikk i gal retning. var så flink i fjor og mistet (??!!!) 15 kilo. dvs jeg jobbet HARDT!! og den følelsen jeg hadde da jeg fikk kommentarer og skryt,den vil jeg ha tilbake!!!! jeg skjemmes over å ikke greie å holde meg der.. :( noen ganger skulle jeg ønske det fantes en motgift mot mer mat enn nødvendig,at jeg ble syk om jeg spiste for mye,men det er nok langt opp og langt fram til noe sånnt finnes ;)

 

har spist en stor posjon fiskepudding,løk,poteter og gulrot nå. jeg lager magert. så kan jeg spise myyye! tanken på å spise bare litt gir meg nesten panikk. må innrømme at jeg planlegger neste måltid når jeg spiser noe..er det rart en blir tullete?? hva er det som gjør oss slik? "syk"på mat? måtte jeg finne løsningen på det,og hatt det godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi virker nok litt like,ja,Linn ;)/> jeg er 35 og har tre barn. siste er 2år. jeg har slitt "i all min dag" med kroppen min,aldri likt den... var tidlig utviklet og anderledes,og da var nok lista lagt,er jeg redd. jeg har 3 grete roede-kurs bak meg,forsøk på camebridge-pulver(varte en halv dag,så besvimte jeg),ingers rugbrød-kurs,og nå; andre runde på denne siden... *gud jeg er lei!!!* mon tro om det alltid vil bli slik...?

 

jeg tenker også at "de slanke" sikkert har et godt forhold til mat,at de ikke legger så mye følelse i hvert måltid. men aner ikke. de skulle bare kjent på kroppen hvordan det føles å gå på hver nederlag,aldri klare å bli fornøyd.

 

jeg sliter ikke så veldig med det søte,men potetgull,derimot...min store last!!! drikker mye cola zero også,men har trappet litt ned nå..og vin...må innrømme at lørdagen er litt vel ofte her i huset ;)/> men jeg drikker ikke mengder,nei,et glass eller maks to. nå trekkes det selvsagt fra dagsrasjonen. siste to dagene har jeg målt 50g potetgull..for å bruke opp kvoten min..ikke bra i det hele tatt,men jeg er satt på 1600kalorier,sikkert meny 2 vil jeg tro. kjenner jeg trenger så mye for å fungere,og jeg prøver å trene annenhver dag,minst,men er IKKE noen treningsfanatiker. dette går i rykk og napp,og er selvsagt VELDIG flink i slankeperiodene ;)/>

 

jeg har besteget denne vekta hverdag siste uke,og den står bom fast..har egentlig lyst til å låse den inne for så å ta den fram hver mandag,men den står nå der...hgar unngått den i hele vinter,for jeg har kjent at den gikk i gal retning. var så flink i fjor og mistet (??!!!) 15 kilo. dvs jeg jobbet HARDT!! og den følelsen jeg hadde da jeg fikk kommentarer og skryt,den vil jeg ha tilbake!!!! jeg skjemmes over å ikke greie å holde meg der.. :(/> noen ganger skulle jeg ønske det fantes en motgift mot mer mat enn nødvendig,at jeg ble syk om jeg spiste for mye,men det er nok langt opp og langt fram til noe sånnt finnes ;)/>

 

har spist en stor posjon fiskepudding,løk,poteter og gulrot nå. jeg lager magert. så kan jeg spise myyye! tanken på å spise bare litt gir meg nesten panikk. må innrømme at jeg planlegger neste måltid når jeg spiser noe..er det rart en blir tullete?? hva er det som gjør oss slik? "syk"på mat? måtte jeg finne løsningen på det,og hatt det godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredags morgen Fru Jo-jo!

 

Jeg skjønner du er lei. Eneste grunnen til at jeg ikke er så lei er at feriekilo fortsatt er på vei av. Vet at dette tar slutt til uka så da blir jeg lei jeg også. Med meg går det i sneglefart når kg skal ned og rekordfart opp. Sånn er det med denne kroppen som er umulig til tider syns jeg. Og, JA det vil alltid være sånn. Kari Jaqueson (?) sa det på tv en gang. Dette går ikke over, vi må akseptere det og alltid passe på. Og da må vi ta et valg. Hva er enklest mon tro? Passe på hele tiden eller gi slipp i perioder for å så stramme inn? Så slutten jeg er på 1300 kcal er valget tatt for meg. Passe på når målet er nådd. Men om jeg er fornøyd når satt mål er nådd er ikke lett å vite.....

 

Her er vin også høyt verdsatt. I ferien og den tiden før, hvor jeg så tappert prøvde å gå ned i vekt var det hverdagsvin. Lett å belønne seg med litt vin fra en 3-liter når dagen er over, barna endelig sover. Men nå har vi unnlatt å kjøpe 3-liter for da blir det ikke noe vin før til helga. I tillegg går alle kcal med til mat. Men i kveld blir det rødvin og taco. Ukas største utfordring. kan jeg klare det i kveld mon tro? Hvor mye vin får man for kosemerkene? veier opp karbonadedeig, ost, rømme. All salat osv tar jeg så mye jeg vil av. Ikke alltid så greit å veie i skjul for barna heller, særlig ikke på taco.

 

Vet du, ikke ha dårlig samvittighet for at du går på vekta hver dag. Vi har nok dårlig samvittighet ellers eller hva? Det er ukesmåling som gjelder uansett. Selv har jeg det mye bedre ved å følge med. Lettere å stramme inn da syns jeg.

 

Jeg spiser også veldig magert. Skjønner ikke at denne kroppen kan ha så mye fett på seg altså. Her går det i grovt brød med mager leverpostei, 150 gram gulrot, 150 kålrot, 150 potet, 150 kjøtt eller 200 fisk. Skummet melk til mine to kopper kaffe. Jeg burde sett ut som en modell eller hva ? Ja ja. Resultatene kommer, for deg og meg og alle de andre flinke der ute i Norges land. Det er mye vilje og fokus der ute. I kveld , når jeg forsyner meg med taco skal jeg tenke på deg og at jeg skal klare å holde meg til planen. Lykke til med helgen!!!!! Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her flyr dagene før jeg rekker å sukke for meg...bra på ett vis,men skulle gjerne rukket å slappe litt mer av..arbeidsdag nr seks står for tur denne uka,ikke noe vanlig fenomen,det er nok derfor jeg er "på felgen" ;)

 

i går ble det ikke noe rødvin da jeg skulle opp tidlig i dag,men i og med at vi er bedt i bursdag,så sparte jeg litt kalorier til ett kakestykke..og nå sitter jeg her og har telt opp frokost,lunch og mellommåltid og får litt panikk!!! i dag tok det av,gitt...hjemmebakt brød er TUNGT!!! håper jeg holder lengre da..

 

gikk forresten på vekta i går morges,og den viste en nedgang på 1,6 på litt under to uker,så jeg burde nok juble :)men kjenner lite til det,tror jeg enten er så sliten nå at jeg ikke orker ;) eller så er det det at jeg ikke SER resultatene enda...utolmodige sjel,som jeg er!!

 

hvordan gikk det med tacoen,Linn? det er ikke enkelt å skjule denne veiingen..her er barna så store at det nytter ikke å lure,så jeg har sagt et jeg gjør det slik en stund for å komme meg inn i klærne mine ...IGJEN... stakkars barn!! ikke noe godt forbilde,denne mammaen deres..

 

håper å ramle innom i løpet av helga igjen,finne stimen!! god helg og lykke til med gode valg!!!-det er fanden ikke bare-bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her flyr dagene før jeg rekker å sukke for meg...bra på ett vis,men skulle gjerne rukket å slappe litt mer av..arbeidsdag nr seks står for tur denne uka,ikke noe vanlig fenomen,det er nok derfor jeg er "på felgen" ;)/>

 

i går ble det ikke noe rødvin da jeg skulle opp tidlig i dag,men i og med at vi er bedt i bursdag,så sparte jeg litt kalorier til ett kakestykke..og nå sitter jeg her og har telt opp frokost,lunch og mellommåltid og får litt panikk!!! i dag tok det av,gitt...hjemmebakt brød er TUNGT!!! håper jeg holder lengre da..

 

gikk forresten på vekta i går morges,og den viste en nedgang på 1,6 på litt under to uker,så jeg burde nok juble :)men kjenner lite til det,tror jeg enten er så sliten nå at jeg ikke orker ;)/> eller så er det det at jeg ikke SER resultatene enda...utolmodige sjel,som jeg er!!

 

hvordan gikk det med tacoen,Linn? det er ikke enkelt å skjule denne veiingen..her er barna så store at det nytter ikke å lure,så jeg har sagt et jeg gjør det slik en stund for å komme meg inn i klærne mine ...IGJEN... stakkars barn!! ikke noe godt forbilde,denne mammaen deres..

 

håper å ramle innom i løpet av helga igjen,finne stimen!! god helg og lykke til med gode valg!!!-det er fanden ikke bare-bare ;)/>

 

 

 

Hei igjen!!!

Nei, det er fanden ikke bare bare :(

Gikk ikke helt som planlagt i går med tacoen. Fikk ikke veid noe og så var jeg så sulten. Men, syns ikke jeg tok helt av heller og kun ett glass vin. Resultatet får jeg på mandag.

Jeg har også hjemmebakt brød sånn innimellom. Det veier ganske mye ja men syns det varer litt lengre jeg. Men det som varer lengst er Dr Fedon sin musli med melk på. Da holder jeg i 4 timer uten å dø etter kun timer. Om du prøver denne vær obs på kcal på pakken og her inne på GR- registrering. Ikke samme antall kcal per 100 gram.

 

Selv veier jeg ikke maten foran barna men ofte får jeg det til borte på kjøkkenbenken i det jeg skal sette maten på bordet. Og å ta vare på kroppen sin ER et godt forbilde for barna syns jeg.

 

Så flott du har gått ned i vekt!!! Grattis! Det bekrefter at du gjør alt riktig og at tid må tas til hjelp. lykke til på bursdag og jobbing og alt det andre travle som følger medhus, hjem og barn. Og slanking på toppen av det hele. ikke rart hverdagsvin er digg.......

 

klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!!

Nei, det er fanden ikke bare bare :(/>

Gikk ikke helt som planlagt i går med tacoen. Fikk ikke veid noe og så var jeg så sulten. Men, syns ikke jeg tok helt av heller og kun ett glass vin. Resultatet får jeg på mandag.

Jeg har også hjemmebakt brød sånn innimellom. Det veier ganske mye ja men syns det varer litt lengre jeg. Men det som varer lengst er Dr Fedon sin musli med melk på. Da holder jeg i 4 timer uten å dø etter kun timer. Om du prøver denne vær obs på kcal på pakken og her inne på GR- registrering. Ikke samme antall kcal per 100 gram.

 

Selv veier jeg ikke maten foran barna men ofte får jeg det til borte på kjøkkenbenken i det jeg skal sette maten på bordet. Og å ta vare på kroppen sin ER et godt forbilde for barna syns jeg.

 

Så flott du har gått ned i vekt!!! Grattis! Det bekrefter at du gjør alt riktig og at tid må tas til hjelp. lykke til på bursdag og jobbing og alt det andre travle som følger medhus, hjem og barn. Og slanking på toppen av det hele. ikke rart hverdagsvin er digg.......

 

klem Linn.

 

 

 

Morgen sier jeg bare, ikke god morgen som jeg pleier.

Å så lei meg jeg er for at det gikk skeis i går. Vin og nøttemix ble synden. Antioksidanter men dog.... Nå har jeg erfart og lært: Vin ødelegger og knuser all motstand og standhaftighet. Så, da tror jeg at jeg slutter med det! Jeg velger herved kroppen framfor vin. Smart valg eller hva?

 

I dag får vi middagsgjester. men fruen som kommer er også på den slanke linje så mager mat serveres, ikke noe kaker eller dessert som jeg alltid har.

 

Har en travel uke i møte men føler meg sterk og motivert (når jeg skriver dette ihvertfall). Har kjøpt to poser fedon musli som jeg har veid opp i poser. 50 gram i hver. Da er kvoten satt om musli blir frokost eller lunsj. Ganske greit for å unngå litt ekstra musli på toppen. Og kjekk lunsj på jobben, matpakkene er allerede klare for hele uka.

 

Da er jeg spent på vekta i morgen tidlig. Har selvsagt veid meg hver eneste dag jeg også så vet jeg har gått ned noe, litt over en halv kg i dag men håper på litt mere til i morgen. Men alt ned er ned og hos meg tar det alltid en hel evighet. Lykke til resten av helga så skrives vi!!!! klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Hallo til de flotte jentene på denne siden :rolleyes:

 

Jeg leser og humrer litt innimellom fordi jeg kjenner meg så utrolig mye igjen,alltid en undskyldning for å kose seg med ekstra mat/drikke.

 

Jeg er litt eldre enn dere,overgangsalderen er her og hilser på,så flere barnebarn er i mitt liv.

 

Har tatt tak i vekta,overvektig i mange år,ved å delta på slankekrigen

har kvittet meg med noen kilo/cm.

 

Veier 81kg just nu,minst 10kg for mye.Prøver på ca 1400kcal daglig,har prøvd på 1600kal,men det var bare å glemme,en femtiåring går langt på liter`n.

 

Trimmemessig liker jeg å lange ut i harde gåturer med pulsklokke ca 5km 3-4g pr uke.Innetrim tar jeg mest på vinteren,redd for å ramle på glatta da vet du. B) vi tastes igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei damer!! :) så trivelig at flere stikker innom!! -med eller uten bartnebarn ;) virker som om motoren går noe tregere med årene,så jeg lurer på hvordan det skal bli i framtiden,gitt..

 

så dumt at du følte du gikk på en liten smell,Linn! det gjør noe med motivasjon og mestringsfølelse,dette.. en får lyst til å gi opp..har tenkt flere ganger nå siste dagene,at "burde jeg holdt på slik? burde jeg ikke bare være fornøyd med meg selv-TROSS disse kiloene?" men jeg vet svaret..jer er ikke fornøyd..om jeg noen gang kommer til å BLI fornøyd da...men MER fornøyd enn nå vet jeg at jeg kan bli..så da er det bare å gå på med krum nakke,rygg eller hva det nå heter ;) jeg tenker noe helt vannvittig mye for tiden,er og blir en over-tenker,og må innrømme at jeg er sliten av det.. litt sånn:"status i livet-tanker".

 

har gått greit i helga,men kommanderte mannen til å lage noe jeg ikke er så glad i i går,så jeg kunne lage grønnsakssuppe til meg selv...med kalkun og kyllingpølse opppi.. så de stakkars barna fikk grøt (hehe) og jeg spiste meg goood og mett på suppe. barna var fornøyd,de,for de liker grøt.. målte ett glass vin og 50gr potetgull også i går...kom med i de 1600kaloriene mine..må innrømme at ikke denne ganger fikk jeg en super-opplevelse av dette potetgullet..det sitter nok i hodet,at det er så veldig godt..tror jeg ;) kaken fra bursdagen var de kaloriene jeg hadde spart fra fredag,så til tross for mye usunt,ble det en grei dag.. måtte selvsagt bestige trollet på badet (les; vekta) og den viste 200 gr ned,til tross for alt..spent på morgendagen må jeg virkelig si.den OFFISIELLE veiedagen..det er jo bare den som teller.. så med min trimtur i kveld,kan det være håp om gode tall...kanskje jeg ser 77-og noe?

 

håper dagen blir god,ladies :) og at vi klarer å se lyst og klart mot nok en uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Jo-Jo og Bessa også.

Håper mandagen har startet bra slik at motivasjonen er på topp. Erfarer selv at havner man litt utpå så er det vanskelig å skerpe seg igjen. Desverre. Og dette gjelder særlig fredag, lørda og søndag tydeligvis. For, den ene smellen ble både til to og tre. Ja ja. Nå er jeg fokusert. Ang 1600 har jeg også prøvd det, med trening i tillegg. Dårlig resultat. For meg er det 1300 som gjelder. Og slankina gikk fortere da jeg var 22 så jeg skjønner deg Bessa.

 

Vi hadde altså gjester i går. Det skulle vise seg at de hadde lyst på vin de. Ja ja, jeg slang meg på noen glass jeg også og vi fikk en veldig hyggelig dag. Men, matkontrollen ble ikke så værst om jeg får si det selv. Resultat på vekta var hele ned 0.8. Det er 2 kg minus på uker. Suuuuuuuuuuuuuuuuuuperfornøyd. Så får vi se neste mandag om jeg er like fornøyd da. Jeg skal gjøre mitt beste for å ta de valgene jeg trenger for å bli fornøyd. Om vi noen gang blir fornøyd da.....

 

Tvi Tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

mandag og veiedag.. og takk og lov og pris i massevis; 1,4kg ned siste uke!!!!! :) kjente jeg hadde veldig godt av en stor klapp på skuldra nå!! :)2,1 borte på to uker,så jeg er veldig fornøyd!!

 

super-godt resultat,Linn!! håper det hjelper på nederlagsfølelsen som ser ut til å dukke opp på disse vanskelig helgene. *klapp på skuldra*

 

er ei kjempeutfordring,synes jeg,å drive å stresse på morgenen med matpakker,veiing av mat,ordning av barn som ikke kan ordne seg selv pluss at en selv skal se sånn nogen lunde ut før en reiser ut av døra... stresser noe helt forferdelig,og det er ei følelse jeg virkelig HATER. sier til meg selv at jeg skal stå opp tidligere neste morgen,men uansett hvor "god" tid jeg liksom har,så har det med å bli stress og kav.. 2-åringen i heimen er ikke bare-bare å kommandere,for her gjør vi hva vi selv vil ;)

 

ingen trim i kveld,da jeg er alene med barna,men i morgen er det håp om zumba :) testet trimsykkelen i gårkveld,og spinna så svetten rant i 35minutter,og er ok fornøyd.

 

i går fikk jeg 200kalorier til god igjen,selv om jeg tydde til dette evindelige glasset med rødt.. (fy skamme seg).. nå,klokka 19 har jeg fortsatt mange hundrte kalorier til gode. lurer på hvordan jeg skal legge om kosten for å få økt kaloriene.. er jo sulten i løpet av dagen,men synes da jeg spiser ofte nok..mulig det er for magert likevel..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag og veiedag.. og takk og lov og pris i massevis; 1,4kg ned siste uke!!!!! :)/> kjente jeg hadde veldig godt av en stor klapp på skuldra nå!! :)2,1 borte på to uker,så jeg er veldig fornøyd!!

 

super-godt resultat,Linn!! håper det hjelper på nederlagsfølelsen som ser ut til å dukke opp på disse vanskelig helgene. *klapp på skuldra*

 

er ei kjempeutfordring,synes jeg,å drive å stresse på morgenen med matpakker,veiing av mat,ordning av barn som ikke kan ordne seg selv pluss at en selv skal se sånn nogen lunde ut før en reiser ut av døra... stresser noe helt forferdelig,og det er ei følelse jeg virkelig HATER. sier til meg selv at jeg skal stå opp tidligere neste morgen,men uansett hvor "god" tid jeg liksom har,så har det med å bli stress og kav.. 2-åringen i heimen er ikke bare-bare å kommandere,for her gjør vi hva vi selv vil ;)/>

 

ingen trim i kveld,da jeg er alene med barna,men i morgen er det håp om zumba :)/> testet trimsykkelen i gårkveld,og spinna så svetten rant i 35minutter,og er ok fornøyd.

 

i går fikk jeg 200kalorier til god igjen,selv om jeg tydde til dette evindelige glasset med rødt.. (fy skamme seg).. nå,klokka 19 har jeg fortsatt mange hundrte kalorier til gode. lurer på hvordan jeg skal legge om kosten for å få økt kaloriene.. er jo sulten i løpet av dagen,men synes da jeg spiser ofte nok..mulig det er for magert likevel..?

 

 

 

Kjempegrattis med en helt formidabel nedgang!!!! Du gjør det helt riktig jo, det viser jo vekta!! Nå ble jeg skikkelig glad! 70-tallet!!!! WOW så gøy.

 

Jeg må le av deg JO Jo. Stress om morgenen, det er jeg ferdig meg. Jeg står nemlig opp nesten en time før de andre, for å dusje, drikke kaffe, pakke sekker og bager. Dagens høydepunkt er å stå opp i fred og ro. Helt skjønt :) Jeg er så heldig å begynne på jobb kl 7 så mannen leverer i barnehage og SFO. Han er litt heldig også for dersom barna er våkne tidlig de også så steller jeg de så og si ferdig før jeg drar og hele familien har fått en tidlig og rolig start. Ettermiddagen med henting tar jeg meg av og det syns jeg er stress, hente, pakke ut det jeg pakket om morgenen, lage middag osv. You know the drill..... Og, 2 åring som er bestemt og gjerne litt sint også, gode Gud at det er på bedringens vei her. Pokker ikke en enkel hverdag eller hva?

 

I dag har maten gått greit og ikke så skrekkelig sulten heller. Lite trening men kanskje på onsdag. Tenkte å slutte litt tidligere på jobb da. Alt som skal utføres må virkeligplanlegges.

 

Takk for alle klapp på skuldra! Er storfornøyd jeg også med hel to kg ned. Men tviler på så stor nedgang videre nå. uansett, je skal gjøre det jeg gjør nå så får kroppen kommenter når den er klar for det. Men ingen vin i helga, skal prøve det ut en helg. Nøtter, mandler, tørket frukt er sunt fett og mye kcal.

 

Ha en fin kveld så skrivesje til deg i morgen også. Stort smil fra meg.

 

PS du er så vittig og morsom. :):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

;) det var formiddags-lesingen sin,det!!! takk!!! humor hjelper på så mangt,og galgenhumor er jeg en reser på!!

 

morgenen din hørtes himmelsk ut!! tenker jeg også kommer dit om noen år.. ;) det er gubben i huset her som starter før hanen slipper en fjert,så det er jeg som er så heldig å få stresset..og tro meg,jeg blir skikkelig grinete av stress... jaja...likevel,jeg ser fram til skolestart og normal tilværelse,så en kan få kommet seg i gjenge igjen!!

 

vekta sier jeg gjør ting riktig,men da tror jeg nok ikke jeg er saum-fart i listene..her står vin,potetgull og til og med cheezdoodles...hva gjør man ikke for å få nok kalorier?? *klask i panna* burde VIRKELIG vært bedre metoder,men det er nok slik jeg lever over..psykisk..at det ER gulerøtter som henger foean meg,om jeg er flink og gjør ting riktig..er nok feil tankegang,men men..bare jeg går ned!!! i kveld skal det danses zumba,og det ser jeg fram til!!! masse svette og bevegende kroppsdeler (les; flesk)..hehe det disser godt når en danser,men forhåpentligvis skal det disses litt mindre etter hvert.

 

finnes det gode tips til påleggssorter rundt om? begynner å bli litt små-lei hamburgerrygg og roastbiff med philadelphia ligt.. synd den lette hvitosten er så "fet"..glad i ost!!!

 

kyllingfilet er bestilt av størstemann i dag,og det passer bra,for da kan jeg meske meg i wokgrønnsaker..hærlig!!! -sa jeg matgal??

 

ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes:

 

her blir siste ferieuka utnyttet,har akkurat gått 4km i litt kupert terreng.(asfalt altså)mye oppoverbakker.Denne høsten skal en del kilo vekk :angry:

Matmessig går det bra.det er som sagt før, det blir bare verre med årene å kvitte seg med overvekten.Jeg vet det,men det har jo ikke hjulpet før. :mellow:

 

God tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...