Gå til innhold

Juleslank


Gjest Gressenka
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gressenka

Vekta stoppet på 79.8 kg i morges. Hvilket vil si at jeg er ca 10 kg mer enn jeg ønsker. Jeg er 170 cm og 40 år, og vil bli slankere til jul:) Dette skal jeg greie med sunt kosthold og aktivitet og mindre kos i sofaen;)

Jeg har tatt mål på 10 steder, og skal veie og måle meg på lørdager, jeg begynte i dag, og det er 6 lørdager igjen før jul, jeg tenker at 6 kg ned er realistisk å håpe på:) da må jeg ha stålkontroll, det blir ikke rom for store utskeielser, men det burde man klare i noen få uker.

Den første uken skal jeg ha en kick start der jeg spiser mye frukt, grønt og bær, kokt vann og te med sitron. Fra lørdag 16/11 skal jeg spise vanlig mat, men velge smart i forhold til sunnhet og mengde.

 

Så er det å håpe at man klarer å kose seg med måte i jula, før det er å fortsette i januar, muligens trenger jeg et nettkurs fra Grethe Roede, vi får se.

 

Jeg skal fokusere på gevinsten med et sunt kosthold. Bedre helse, mer energi, følelsen av velvære, friskere hud og hår, mindre vann i kroppen og mindre celulitter. Og så blir en så mye snillere og gladere av å føle velvære <3

 

 

Da må jeg bare ønske meg selv og alle andre her inne lykke til med et sunnere liv:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for fine ord linnlinn:)

 

Dag 1 av 40 :rolleyes:

 

Da var helga over, med for mye inntak og for lite trim. Men mandagen har vært perfekt, mandager er fine dager å starte for fullt, helga var bare planleggingsfasen :)

I dag har jeg inntatt altfor få kalorier, men jeg tenker at det gjør ingenting etter helga, og så må jeg spare kalorier til lørdag for da skal jeg i middagsselskap :)

Jeg har fått meg en time rask gange, og ellers er planen å holde meg i aktivitet å gjøre forefallende arbeid i heimen. Så nå skal rotrom, skuffer og skap bli rene og ryddig til jul:) Jeg fikk en god start i dag, og gleder meg til å forsette i morgen. Jeg har ei liste over gjøremål, den henger på kjøleskapet, noe skal strykes av den hver dag:)

 

I dag har jeg tittet litt i klesskapet, der ligger mange fine plagg som vil passe når jeg er gått ned 6-8 kg. Mulig jeg henger dem på kjøleskapet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med valget! Jeg veide også 79,8 i forrige uke og nå veier jeg 78,6 med egentlig veiedag i morgen (jeg går på nettkurs) Er 171 høy og målvekt er 70kg , alder 42. Så vi er litt "like"

 

Anbefaler å bruke registreringen her inne, sjekk hva du kan spise på en av menyene, vil tro at du har nokså lik forbrenning som meg siden mye er likt og jeg ligger på meny 1 (1300kcal) for å få en skikkelig boost som kursleder sa. Forrige kursleder satt meg på meny 2 (1600kcal) men det gikk jeg nesten ikke ned med, 2,3kg på 8 uker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd og fine ord Koala :)/>

Det kan være inspirerende og følge noen som er lik i vekt og alder, har du en egen tråd her inne? Jeg tenker også at 1300 kalorier er nok, jeg er ikke i stor aktivitet i løpet av dagen så for å få nedgang så er det nok. Jeg registrere mat og trening her inne, det gir en god pekepinn på hvor en ligger i løypa:)

 

Dag 2 av 40

 

Denne dagen ble like god som i går. Jeg er stolt av meg selv, jeg hoppa i treningstøyet og gikk meg en times rask gange til tross for knapt med tid mellom diverse gjøremål:) Jeg har for få kalorier i dag også, men det er vanskelig når jeg spiser mest frukt og grønt. I tillegg er jeg nok utålmodig med å se resultater fordi jeg ikke føler meg så vel slik det er nå. Skulle ønske vi var etpar-tre uker frem i tid for da tenker jeg at jeg vil se en endring:)

 

I dag tok jeg også frem skrittelleren, den kan gi meg litt motivasjon:)

 

Nå skal jeg lese litt rundt i forumet, det gir også motivasjon. Her er en masse mennesker med god kunnskap, det er til god hjelp på veien til et slankere og sunnere liv kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 av 40

 

Enda en god dag i matveien, og trim ble det og. Jeg har vært i aktivitet hele ettermiddagen og har fått strøket over etpar punkt på " må gjøre" lista, herlig:) Det har gått overraskende lett, men helgen kan by på problemer, jeg må nok forberede meg godt for ikke å gå på en smell der. Veiedag på lørdad morgen, og festmiddag på lørdag kveld, da burde ihvertfall motivasjonen være til stede på fredag til å holde seg matta i matveien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 av 40

 

Ja her går det unna, motivasjonen fortsatt på topp:) nydelig vær å trimme ute i, friskt å fint, herlig:) Det går bra i matveien og, jeg er ikke sulten om dagen enda jeg har ganske stort underskudd på kalorier. Vekta går nedover ser jeg etter litt snikveiing, det er cm jeg er mest spent på, håper sterkt og inderlig at det vises litt på målebåndet på lørdag.

I dag har jeg vært og prøvd etpar stilige dongeribukser, men jeg skal vente etpar-tre uker og prøve igjen, forhåpentligvis kan jeg bruke en str mindre og den sitter penere på.

 

Ukene mot jul vil nok gå fort, det er mange gjøremål og mye som skjer, og plutselig er det jul og man er mye slankere:))))

Måtte alle slankere her inne ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd og fine ord Koala :)/>/>

Det kan være inspirerende og følge noen som er lik i vekt og alder, har du en egen tråd her inne? Jeg tenker også at 1300 kalorier er nok, jeg er ikke i stor aktivitet i løpet av dagen så for å få nedgang så er det nok. Jeg registrere mat og trening her inne, det gir en god pekepinn på hvor en ligger i løypa:)

 

Dag 2 av 40

 

Denne dagen ble like god som i går. Jeg er stolt av meg selv, jeg hoppa i treningstøyet og gikk meg en times rask gange til tross for knapt med tid mellom diverse gjøremål:) Jeg har for få kalorier i dag også, men det er vanskelig når jeg spiser mest frukt og grønt. I tillegg er jeg nok utålmodig med å se resultater fordi jeg ikke føler meg så vel slik det er nå. Skulle ønske vi var etpar-tre uker frem i tid for da tenker jeg at jeg vil se en endring:)

 

I dag tok jeg også frem skrittelleren, den kan gi meg litt motivasjon:)

 

Nå skal jeg lese litt rundt i forumet, det gir også motivasjon. Her er en masse mennesker med god kunnskap, det er til god hjelp på veien til et slankere og sunnere liv kjenner jeg:)

 

Jeg har egen tråd inne på "ned 20-30kg" (Koala sitt kurs) fordi jeg startet der og skulle ned 22kg men er innom her også for å følge med vennen min Nickii som også startet på samme forum og følger noen andre også her inne.

 

Bra startinnsats, jobb på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 av 40

 

Freeeedag, helg og kroppen venter på og fylles med sukker og fett.. Jeg har aldri sett voice uten no godt;) men nei, i dag sitter jeg her nytrimma, et stort glass kokt vann med sitron, og voice er ikke så interessant uten godis:))

Jeg kjenner at jeg har mer energi og tiltakslyst, jeg er gladere og mer fornøyd.

Veie og måledag i morgen, jeg gleder meg:)

Jeg SKAL føle meg slank til jul:)

God og slankende helg til alle som måtte lese dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6 av 40

 

Gode resultater i dag, ned 2,4 kg. Nå veier jeg 77,4:)

Inn 11,5 cm fordelt på 9 steder. - 2,5 cm over ryggen. Det merkes faktisk, samt 1 cm over arm og lår:)

Bare 0,5 rundt magen, det var litt skuffende, men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Dette gir motivasjon til å ta det med ro matveien på festmiddagen i kveld, samt inntak av drikke.

Jeg skal trene ekstra i dag for å veie litt opp, satser på kaloriunderskudd i dag også:)

 

Den første uka på slankern gir alltid best resultat, det er nok mye vann som forsvinner. Jeg har fremdeles vann i kroppen ser jeg på strømper m.m, håper jeg får det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7 av 40

 

Oppsummering uke 1 av 6

 

Jeg er stolt av meg selv i dag, jeg har mestret en uke, og ikke minst en lørdag med store fristelser på en god måte, og hadde i morges samme vekt som i går, herlig.

Jeg har spart mange kalorier denne uka for å få en kickstart og jeg har vært flink med trim og trening. 15,5 trimpoeng er vel bra for de som kan dette?

Det har vært servert søtsaker både her og der, jeg har takket nei.

I går var vi i middagsselskap, jeg spiste en normal til liten porsjon mat, samt et bittelite stykke kake til dessert. Og 2 enheter alkohol. Jeg inntok akkurat tilmålte kalorier for denne dagen, ca 1600 kcal:) og jeg hadde akkurat like morsom som hvis jeg hadde hevet innpå. i tillegg trente jeg ekstra denne dagen. Middag hos mine foreldre i dag, normal til liten porsjon, samt en tredjedel av en normal porsjon dessert. Nydelig var det og kaloriunderskudd var det uansett.

Jeg har vurdert å holde meg unna alt av søtt og godt, men tenker at det blir for dumt i selskap. Samt at hvis jeg har spart kalorier og trent ekstra så kan jeg nyte livet litt med litt godt:))

 

Jeg har prøvd endel klær som jeg knapt har brukt, flotte klær som passer i den tiden vi går inn i nå. De satt ikke pent på, de er en og to størrelser for små. Så her er det bare å stå på, motivasjon er på topp.

 

Jeg følte meg mere vel i går enn forrige fest jeg var på. Den følelsen er viktig å huske på.

 

Håper alle får en flott og slankende uke, 5 uker til jul, juhhhhhhuu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror jeg må henge meg på denne tråden. Veier 81 kilo, og er 175 høy. Ønsker å gå ned 5 kilo til jul. Har ligget mellom 80 og 85 kilo de siste årene. Sliter med å komme meg ned på 70-tallet og holde meg stabil der. Selv om jeg har prøvd :) Kanskje det går denne gangen! Sliter mye med søtsug. Har dere noen gode tips mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror jeg må henge meg på denne tråden. Veier 81 kilo, og er 175 høy. Ønsker å gå ned 5 kilo til jul. Har ligget mellom 80 og 85 kilo de siste årene. Sliter med å komme meg ned på 70-tallet og holde meg stabil der. Selv om jeg har prøvd :)/> Kanskje det går denne gangen! Sliter mye med søtsug. Har dere noen gode tips mot dette?

 

Du må gjerne henge deg på her incognito, da kan vi motivere hverandre:) 5 kilo er oppnåelig på 5 uker, den er jeg med på:)

Min personlige erfaring med søtsug er å kutte alt som heter søtt en ukes tid. Ikke søtt pålegg, ikke søte drikker og selvfølgelig ikke søtt godteri. Jeg bruker å gjennomføre en halvfaste noen dager, det går på å spise mest grønt og noe frukt, drikke mye vann med sitron og te uten søtningsmiddel. Etter slike dager gleder jeg meg over å kunne spise knekkebrød og sunn mat igjen, og søtsuget forsvinner:)

 

I tillegg er det god motivasjon å legge inn alt man spiser her på siden, og det man trimmer, det vises fort hvor mange kalorier det er i søtsakene, og da blir det lettere å si neitakk.

 

Lykke til, dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gressenka du er skikkelig flink :rolleyes:/> Jeg skal følge med på deg frem til jul og se hva du greier...stå på du er på rett vei...Ha en finfin mandag :P/>

 

Takk Rittis:) Det er flott å bli fulgt med, det gir motivasjon og jeg vil jo gjerne vise andre at jeg klarer p gjennomføre planen min:) En flott mandag til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8 av 40

 

En ny uke, nye muligheter:)

Har spist for lite, og vært i mer aktivitet enn normalt. Her trent. Flere ting er strøket av "må gjøre" listen før jul, livet er herlig:) Det å få rydda å vaska, det å få kvitta seg med gamle og ubrukte ting, det rydder også i hodet og det gir energi:) Det kan anbefales for de som ikke liker å trene. Sett opp en liste over gjøremål, spesielt de tingene en ofte hopper over, rydde i rotskuffer, boder og skap - det er bedre å puske med slikt å forbrenne kalorier, istedenfor å sitte i sofaen å ha lyst på søtsaker:))

 

Da måtte alle kose seg resten av denne mandagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 av 40

 

Enda en god dag, har fått i meg flere kalorier, det var bra, hatt for lite de siste dagene. Trim er det også blitt i dag, 1,9 trimpoeng. Jeg legger ingen føringer for middagen, det er min mann som lager den. Jeg forsyner meg bare med måte, og det går utrolig bra, og jeg er jo i bedre form om ettermiddagen når jeg ikke er stappmett. Jeg ønsker jo å spise alt jeg ønsker, men med måte. Det går bra til nå:) til helgen tror jeg det blir taco, da blir det tacosalat på meg. Jeg gleder:))

 

Ha en fin dag til den som måtte lese dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 av 40

1/4 av tiden er gått, hvor blir dagene av? Jeg synes jeg akkurat satt å skrev på dag 1 og tenkte at når de første 10 dager er gått så ser jeg nok de første endringene i kroppen godt:) og det gjør jeg, sitter her i treningsklærne og ser at de sitter en tanke løsere på:))

 

Motivasjon er på topp og suget på usunn mat er fraværende. Jeg har ingen problemer med å forsyne meg med måte til middag, og jeg blir mett, det er en god følelse:)

 

I dag hadde jeg det travelt, måtte finne på middag i full fart, og noe som skulle lages på kort tid. Det ble god og mager grillpølse, lagt på en lompe med litt potetmos over. Tilbehør var brokkoli og gulrot. Jeg ble mett og det var et akseptabelt kalorinivå på middagen. Og alt jeg var innenfor det en kan spise litt av og mye av ifølge Grethe roede:)

 

Trent har jeg også gjort, og slik går dagene frem mot jul:)

 

Til lørdagen skal jeg kanskje unne meg noe godteri, kanskje mørk sjokolade..:)

 

Da var det kveld, 3 dager til veiing og måling, jeg er spent:) Godnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 av 40

 

Dette har vært en dag med store fristelser. Jeg visste at dagen skulle komme og var mentalt forberedt, og jeg har bestått med glans. Jeg har hatt en kontrollert utskeielse og er veldig fornøyd. Litt av greia er jo å kunne unne seg godt mat og dessert i festlig lag, det handler jo om å leve, men om å vise måtehold. Det er mulig å gå ned i vekt i en førjulstid med mange fristelser. Jeg skal bli slankere til jul, og jeg skal kose meg med måte og innenfor kalorigrensa mi:)

 

Godnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så bra å høre at du klarer å kontrollere utskeielsene din! Min filosofi er også at det må gå an å unne seg litt godt, så lenge man holder seg innenfor kalorigrensa. Gikk på vekta i dag tidlig, og den viste 79,1. Da er jeg bare 4,1 kg unna julemålet mitt på 75 kilo. Nå er det helg - den største trusselen mot gode veiedager. Krysse fingrene for at det går bra, lykke til alle dere andre også - men først å fremst - ha en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, tenkte å henge meg på her hvis jeg får lov. Jeg gikk ned 11 kilo for tre år siden, til 78 kg, der følte jeg meg veldig komfortabel. Men noen av kiloene har sneket seg tilbake, og siden jeg bor i utlandet og har begynt nedtellingen til juleferie med all den maten jeg savner resten av året + julematen,vil jeg ligge litt i forkant. Derfor begynte jeg å registrere mat for en uke siden, veide da 85,6 kilo, i dag 84,4, så er godt i gang. Har lyst til å se 79 tallet før julaften, det er ambisiøst, men det kan gå :)/>. Har ikke så mye tid til trening pga lange dager på jobb og en liten prinsesse på 6 år som går i første klasse, men jeg sykler 20 km tur-retur jobb tre ganger i uken. La oss stå på i lag for en lettere jul :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så bra å høre at du klarer å kontrollere utskeielsene din! Min filosofi er også at det må gå an å unne seg litt godt, så lenge man holder seg innenfor kalorigrensa. Gikk på vekta i dag tidlig, og den viste 79,1. Da er jeg bare 4,1 kg unna julemålet mitt på 75 kilo. Nå er det helg - den største trusselen mot gode veiedager. Krysse fingrene for at det går bra, lykke til alle dere andre også - men først å fremst - ha en strålende helg! :)/>

 

Heisann:) Det gjelder å planlegge godt:) i dag har jeg spart kalorier på lunsjen og forsynte meg ekstra av tacosalaten som var fredagskos, det var nydelig:) og mye mindre kalorier enn med vanlig taco:) En kilo i uka burde gå, jeg heier på deg:) jeg er spent på min vekt i morgen, den vil si hvor nært jeg er målet til jul:) kanskje har vi like mange kg å gå ned:)

God og sunn helg til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, tenkte å henge meg på her hvis jeg får lov. Jeg gikk ned 11 kilo for tre år siden, til 78 kg, der følte jeg meg veldig komfortabel. Men noen av kiloene har sneket seg tilbake, og siden jeg bor i utlandet og har begynt nedtellingen til juleferie med all den maten jeg savner resten av året + julematen,vil jeg ligge litt i forkant. Derfor begynte jeg å registrere mat for en uke siden, veide da 85,6 kilo, i dag 84,4, så er godt i gang. Har lyst til å se 79 tallet før julaften, det er ambisiøst, men det kan gå :)/>/>. Har ikke så mye tid til trening pga lange dager på jobb og en liten prinsesse på 6 år som går i første klasse, men jeg sykler 20 km tur-retur jobb tre ganger i uken. La oss stå på i lag for en lettere jul :)/>/>

 

Hei på deg:) Så klart du kan hive deg på, jo flere jo bedre:) 1,2 ned på en uke, så flott:)) 4,5 kg til jul er mulig, jeg håper også å gå ned ca så mye. Jeg får det nøyaktige tallet når jeg går på vekta i morgen tidlig:) Det høres lurt ut å være forberedt på juleferien, huff, tror du må legge en god plan for ikke å fråtse hele jula. Ihvertfall hvis du er like glad i mat og godis som meg:))) Du får jo masse god trening med syklingen, kanskje du har så mange trimpoeng som er anbefalt på en uke? Har du prøvd å legge dem inn? Kanskje har du en jobb du rører deg litt i også? Du får leke masse med jenta di så bruker du kalorier der:)) Selv er jeg stillesittende på jobb, ergelig:(

Jeg skriver inn her hver dag for å holde fokus, synes det er arti å ha nedtelling, det gir motivasjon.

Lykke til, og god og sunn helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12 av 40

 

Nok en god dag, tacosalat på menyen, veldig godt:)) Har vært på reise, men nådde en times rask gange da jeg kom hjem, herlig:) Julegavehandel og juleforberedelser i heimen som tar kalorier står på helgens agenda:)

I morgen skal jeg veies og måles, jeg er spent:)

Ønsker alle en fortsatt fin fredagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)¨

 

Så flinke dere er,gir inspirasjon og lese det som blir skrevet.

Har selv gått på kurs siden 21.oktober,klart og gå ned 4,9 kg:-).

 

Stå på videre,lykke til med framdriften:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...