Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

;)30 år med 25 kilo for mye! Ligner du? Sleng deg på!!

 

Er langt ifra ny her inne, men er en mislykket ( når det gjelder slankingens historie) traver. Har startet mange tråder, har fulgt mange tråder, har hatt mange mål, men det har dessverre aldri gått. Grunnene er mange, men dem trenger jeg sikkert ikke gå inn på siden mange av dere sikkert kjenner dem, selv om de står uskrevet?!

 

Jeg er en livsglad, gift dame med to nydelige barn. Elsker å kose meg, og har nok de siste årene vært det man kan kalle lat. Mye god mat, overspising av middag og andre måltider, til tross for at dette er vanlig norsk, sunn mat. Men når man spiser seg FOR mett FOR ofte, skjønner man jo at det fort blir FOR mange kcal. I tillegg blir søtsuget alt for ofte tilfredsstilt. Vi snakker ikke bare helger, vet du.

Jeg veide mandag 95,8 og er ifølge bmi-kalkulatoren fet! Ikke akkurat hyggelig å være det :(

En ting er på en måte alle de klærne man ikke kan pynte seg i, alle de gangene man sminker seg for å føle seg pen, men likevel ikke får frem følelsen. Den bremses liksom opp i valkene på haka. Men det verste er det helsemessige perspektivet. Har nå sett to episoder av tv2sporty, og syns det er meget skremmende. Fikk meg en liten wake up; jeg kan jo faktisk bli syk av denne livsstilen. Ikke bare bremser kroppen min meg for deltakelse i barnas aktiviteter, som selvfølgelig er ille nok, men det er verste er å risikere å bli syk. Jeg er ung, har ansvar for meg selv, for min mann og våre felles barn. Det verste som kan skje er sykdommer i en familie, og jeg tenker at dette er verdens beste motivasjon til å endre livsstil.

 

Målet mitt er 1600 kcal om dagen og 1400 kcal forbrent gjennom trening pr uke!

Jeg registrerer mat, men liker ikke å veie når barna er i nærheten. Jeg veier når jeg er usett, og ellers går det på skjønn.

Har veiedag mandager!

Tråden vil nok bli brukt jevnlig, med oppdateringer av mat, trim og diverse tanker. Oppturer og nedturer!!

 

Hyggelig om du blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PippiLotta:-)

Jeg vil gjerne bli med :)

 

Dette høres bare SÅ kjent ut!

 

Jeg er 41 år, har 3 herlige barn og verdens flotteste mann - og 20 kg for mye å bære på...

 

Årsaken er kjent; akkurat som du skriver.

Jeg kan mye om kosthold, men følger det ikke.

Jeg kan mye om trening, men utsetter det alltid.

Jeg kan pynte meg så mye jeg bare vil, men føler meg aldri fin.

 

:P Jeg trenger virkelig noe "å knekke koden" sammen med :P

 

Start (for 2 uker siden) 89,9 kg.

Mål: 65 - 70 kg.

Mat: først kutte snopet. Spise meg passe mett.

Trening: Gå turer, lett styrketrening, zumba.

 

Flott hvis vi kan dele tråd. Da skal jeg også legge inn mitt her. Hvis du heller bare vil ha kommentarer, kan jeg lage meg min egent tråd, slik jeg først tenkte. Men jeg kjente meg så veldig igjen i det du skrev, og trenger noen å gå sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra start er halveis fullendt vet dere ;)/> Jeg kjente meg også igjen, 3 barn gift og veide 22kg for mye. Men har en liten oppmuntring... Nå veier jeg bare 8kg for mye og føler meg veldig fin :) Får mange kommentarer på vektnedgang og flott utseende og det er jo gøy! Ei venninne sa en dag at "vet ikke hva du gjør men du ser smashing ut for tiden så du må jo gjøre noe riktig!" Så det er mulig å komme videre mot målet! Det er budskapet mitt idag, dere er på veien slik jeg også er det, har bare kommet litt lengre fram men har fremdeles et lite stykke igjen :P/> men jeg skal nå målet og gleder meg til å nå skattekista mi :D/>

 

Lykke til på veien til deres mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Inspirerende å lese, koala. Og gratulerer med gode resultater :)

Du er velkommen til både skrive og registrere her pippilotta, det er kjempehyggelig med flere på en tråd. Det syns jeg er inspirerende! Du er også igang, og det er jo der vi må begynne. Hurra for oss B)

 

Jeg sitter her en fredagskveld og koser meg med sukkererter og cherrytomat, har vel nesten aldri skjedd før.... Godis skal nemlig inntas bare lørdag, og da i moderate mengder! Gleder meg til morgendagens sjokkis ;)

 

Har klart treningsmålet mitt denne uken, noe jeg er veldig-veldig tilfreds og stolt over :D

 

Ha en flott helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Ja, vi er i gang, vi er på vei! Og vi skal alle i mål! Inspirerende å ha deg å følge etter, Koala B)/>/>

 

I dag hadde jeg

2.7 trimpoeng.

Sunn mat.

 

Egentlig skulle jeg skrive "ikke snop", men det var det der med å ikke bruk ordet ikke... Fokus på hva jeg SKAL!

 

I morgen skal jeg lage et godt snacksfat, med cherrytomater, paprika, agurk osv. God ide Nueva Vida. Frimerkene mine er borte... Så hovedfokus for en dag til, er trimpoeng og sunn mat. Lørdag eller ikke lørdag.

 

PS hvordan lager du "underteksten" din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Under min profil på forumsiden her, rediger profil, endre signatur!

 

Så bra med trimpoengene dine, hva var aktiviteten?

Hos meg har det gått i gå,- og joggeturer siste ukn, og en økt med styrketrening. Det er vel den treningen jeg kommer til å fortsette med, syns det er veldig godt å komme seg ut. Men jeg har også meldt meg på spinning neste uke, planen er å få til en spinningøkt i uka. Fordi det er veldig god trening, får virkelig opp pulsen, og man høster mange trimpoeng på en spinningtime.

Men utetrimmen min er uvurderlig, trener liksom litt mentalt også. Den friske luften, stjernehimmelen og magien i skymringen.

 

Snacksfat med grønsaker er godt, og vil man ha litt ekstra kos kan man lage seg en liten skål dip av kesam. Ikke veldig mye kcal, og veldig kos! Jeg hadde en god slankeperiode for mange år siden. Jeg spiste MYE grønsaker og dip. Tok det som kveldsmat, og dipen ble en del av melkerasjonen.

 

Hjernen er veldig innstilt på godiskos fredag og lørdag. Nå har vi riktignok unt oss av dette oftere enn helgedagene. Men denne uken har det gått veldig bra å ikke spise usunt, frem til i går. Noe med helg. Men jeg klarte det. I kveld skal jeg ha sjokoladen min. Fredagskveldene heretter vil nok bli litt annen kveldsmat enn knekkebrød. Finne på noe sunn kos. Smoothie, grønsaker og dip, fruktsalat med kesam...flere forslag? Da kan fredagskvelden få lov til å inneholde noe ekstra, mot de andre ukedagene.

 

Jeg har smugveid i dag, og det ser bra ut. Planen er at helga skal bli så bra at den kan dra på med noen hundregram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

GOD MORGEN, GOD MANDAG OG EN RIKTIG GOD ADVENT!!!

 

En uke er over. Jeg har jobbet hardt, men så kom den lørdagen der grensene ble visket litt gradvis ut. Og det som skjedde da, var at det ble veldig vanskelig å holde seg til den ene sjokoladen. Den jeg hadde gledd meg på hele uka.

Lørdag hadde jeg planlagt hjemmelaget pizza, som lørdagskos. Jeg skulle kose meg med halve sjokoladen sammen med barna, og resten etter de hadde lagt seg. Dette gledde jeg meg til.

Så ble vi invitert bort. Det ble servert ferdigpizza, noe jeg syns er toppen av all drittmat. Ikke smaker det godt, og det gir enormt med kcal på veldig lite mat. Jeg spiste et og et halv stykke. Så forsynte jeg meg med litt smågodt, og litt sjokolade. På en merkelig måte ble grensene flyttet, og da blir det veldig vanskelig å holde seg til den opprinnelige avtalen. Sjokoladen spiste jeg, sammen med litt uplanlagt potetgull. Ikke bare ble det for mange godiskcal, men kosen min ble også ødelagt. Det skal jeg ta med meg til neste helg. Tenk hvor mye bedre kosen hadde vært med bare den sjokoladen jeg hadde gledet meg til!

Learning by doing er et kjent begrep i pedagogenes verden. Nettopp det gjorde jeg nå i helgen. Jeg lærte at ved at jeg ikke klarte stå imot, og at jeg visket ut grensene jeg hadde satt for meg selv, ødela jeg litt av nytelsen. Jeg ødela også nedgangen min. Jeg lærte at det ikke var mere som skulle til. Det skal jeg ta med meg til neste gang.

 

Jeg har tiktignok gått ned 400 gram denne uka, men gått opp siden fredag. En erfaring rikere, og det er så lett å gjøre noe med, hvis man vil! Og JEG vil!!, ;)/>

 

Uka har i bunn og grunn vært super, jeg er veldig tilfreds. Jeg har trent 6 økter, forbrent 600 kcal mer enn målsettingen på 1400. Det er moro!!

Har spist mye sunn mat, og mye grønsaker. Har kuttet ut pepsi max. Har mye juble for i dag :)/>

 

Hvordan er det med deg, pippilotta?

 

Kommende uke skal jeg spise sunt, trene mye og spise bare litt godteri lørdagskvelden hjemme sammen med mine kjære :wub:/>

 

Make a plan, and stick to it!!!

 

Ha en flott uke!

 

Jeg oppdaterer jevnlig, og håper pippilotta, og kanskje flere, glytter innom med jevne mellomrom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Jadda... Det var litt av en start.

 

Helga gikk som planlagt :)

 

Men mandag ble fult magaplask.. Vafler, twist og frukt servert på møte i dag. Så hvorfor holdt jeg meg ikke til planene jeg straks la, om å bare ta frukt? Jeg klarte å overbevise meg om "at bare en vaffel, kan jeg ta" og så "en til gjør ikke noe". Da ble det en hel plate. Og så en twist til slutt. Og så her hjemme, ble det en godtebit til hvert barn i kalenderen - og 3 biter til meg... HVORFOR DET, egentlig? Jeg trenger vel ingen kalender. Og ikke skulle ungene hatt godteri heller, men jeg fant ikke på noe annet i farten.... (Har planer om aktivitetskalender, men har ikke rukket å finne på aktiviteter enda - sper på med litt godis innimellom. Kremt.).

 

PLAN

 

1 - mental trening. Jeg føler veldig at tanker og følelser ikke helt spiller på lag med fornuften.

2 - planlegge møter bedre - dette er jo helt vanlig servering.

3 - jeg trenger 0 tomme sukkerkalorier i kalengdergave.

4 - jeg må få fart på ideene om aktivitet til ungene! De skal ikke oppdras til mine dårlige vaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da har vi mageplaska hver vår dag!! Også gjør vi ikke det igjen på en stund!

 

Det du sier om mental trening, det er vel der nøkkelen ligger. Jeg føler også at ikke tanker og handling alltid er lagspillere. For er det noe jeg kan noe om, så er det hvordan gå ned i vekt. Det er et veldig enkelt regnskap. Men det er ikke alltid følelsene er med på det. Jeg kan spise en sjokolade og vite med hele meg at dette er feil. Jeg gleder meg til den dagen det er automatikk i å stå imot, og automatikk i å kose seg bare litt på lørdag. Men for at dt skal gå automatisk, trenger hjernen min trening på det og det får den kun gjennom gjentakelse. Og for hver gang jeg ikke gjør som planlagt, jo lenger er det til tankene blir automatisert.

 

Uka mi har begynt med mensen. Og mensen hos meg er mye smerter og en kropp som ikke fungerer fysisk i det hele tatt, ikke psykisk heller for den del. Er veldig sliten, det er vel en kombinasjon mellom at kroppen faktisk er slitnere under pms, men også fordi jeg de første dagene tar smertestillende. Psykisk er jeg vel som en sur, gammel, bitter dame...haha... Må le litt av det :P

Det er godt det står på bare et par dager ;)

Noen trim ble det ikke i hår, og det blir det nok ikke i dag heller tror jeg.

 

Når det gjelder kalender til barna. Her har vi en pakkekalender som kan gjemme alt fra en sjokoladebit, en aktivitet eller en blyant. Det er en billig kalender. Men den skaper spenning og hygge. Kalenderen er min gamle fra da jeg var liten. Nostalgisk og fint!!

Tror ikke barna våre tar skade av en liten sjokkisbit en morgen innimellom i denne tiden, jeg. Det unner jeg dem, selv om en skitur eller en ny hårklemme er like populært. Det er spenningen og tradisjonen det handler om, og det er noe jeg syns er viktig i denne tiden.

 

Her lukter det brownies......wiiii..... Har bakt til en juleavslutning i kveld. Skumle greier....

 

Ha en flott dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg vil gjerne henge meg på denne tråden :-) Jeg er snart 52 og jeg merker at det blir vanskeligere hver gang jeg vil ned i vekt :-( Jada er en jojo slanker har gått ned 20 kg flere ganger men de kryper sakte men sikkert på igjen :-)

 

Kjenner meg godt igjen i det dere skriver så denne gangen har jeg vurdert det dithen at jeg ikke trenger sjokolade, godterier og kaker.

Føler at det bare er noe jeg putter i munnen av vane og ikke bare i helgene desverre :-)

På torsdag var jeg på Hypnose og tok bort sukkersuget og det ser ut til å virke knallbra :-)

Ikke rørt en sjokoladebit, brus eller annet godteri enda vi var i selskap hvor det stod fremme masse godt på lørdag :-)

Hadde ikke lyst på engang :-)

 

Føler meg skikkelig flink og at underbevisstheten endelig spiller på lag :-)

Det er i hodet det sitter så nå er det bare å ta tak i mindre posjoner og å spise oftere :-)

Bli flinkere til å komme seg ut på tur og å benytte støttemedlemskapet jeg har på Spenst!

 

Begynte forrige uke og da gikk jeg ned 2 kg og har veiedag på fredager :-)

 

Håper å bli flinkere til å prøve nye oppskrifter her inne og kan anbefale Birkebeinergryte den var veldig god :-)

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Hei, Nueva Vida! Jeg hadde skrevet en kommentar til ditt innlegg, men halve innlegget forsvant.. derfor slutter innlegget mitt litt brått. (Ungene var klar for tannpussen) Men som du sier: vi har opplevd noe av det samme begge to, disse dagene! Det er vel akkurat disse tankene vi skal lufte og dele her ;)/>/>/> Så slipper vi gjenta egne feil så mange ganger.

 

Vi har nok tanker om samme type kalender, bare at du har gjort ferdig alle dagene på forhånd.. Det rakk jeg ikke år. Vi hadde ei bok i fjor med ideer for hver dag, som jeg justerte ved behov, men jeg finner den ikke igjen. Jeg må nok lete i julepynten, for i adventspyntesken lå den ikke.

 

Jeg vet, at å se for seg riktige valg på forhånd, vil det bli lettere å gjennomføre i praksis. Jeg gikk lett ned mange kg etter nr. 2 (som var sistemann.. trodde vi) ved hjelp av boka "tenk deg slank". Det var som å sette ord på akkurat meg, og det gikk faktisk lett. Men jeg er slik, at alt gammelt er kjedelig! Så nå er det ikke moro å lese om igjen det samme, det er jo kjent.. Første gangen var det nytt og spennende, og jeg kunne prøve ut og se, jo det fungerte! Nå er det ikke nytt og spennende, bare kjedelig... Så da må jeg bruke boka til å endre tankemønster igjen - den er ikke kjedelig, den er nyttig og gir gode tips! Det jeg tenker, slik blir det!

 

Lykke til med ei ny uke :lol:/>/>/>

 

PS Da jeg begynte med mooncup og tøybind (ekstra sikkerhet) forsvant menssmertene. Nå må jeg notere i kalenderen, for å ikke bli overrasket! Søk på Mooncup /menskopp /kvinnebeger. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Hei, Kisa!

Jeg tar sjansen på å ønske deg velkommen i tråden - selv om Nueva Vida startet den. B)/>

 

Dette er en tråd der vi skal gå ned til vår idealvekt en gang for alle, og holde den. Hvor lenge man kan trenge støtten her inne vet man ikke, meg jeg regner med å trenge den langt inn i stabiliseringa. Tidsaspektet er ganske åpent, men begrepet jo-jo skal vi ikke trenge mer!

 

Hypnose virker spennende! Jeg skulle gjerne tatt vekk søtsuget! Det minner meg om at jeg tidligere har jeg prøvd selvhypnose, som virket bra. Så jeg får nok repetere det, og ta en tur i trappa og skru på noen brytere.. hmmm.

 

2 kg er en super start, og alle gode valg er med på å gi oss en bedre hverdag!

 

Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Uke 48/13

5286 skritt (snitt)

9,0 TP

 

Uke 49/13

5952 skritt (snitt hittil)

7,5 TP

 

 

Endrer dette innlegget etter hvert. Å få til flere skritt bør gå bra! Og ellers er målet 7 TP pr uke. Og Styrketrening må inn.

Hittil:

Zumba 20

Styrketrening: 15 + 20

Gange 20 + 30

Endret av PippiLotta:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda... Det var litt av en start.

 

Helga gikk som planlagt :)/>

 

Men mandag ble fult magaplask.. Vafler, twist og frukt servert på møte i dag. Så hvorfor holdt jeg meg ikke til planene jeg straks la, om å bare ta frukt? Jeg klarte å overbevise meg om "at bare en vaffel, kan jeg ta" og så "en til gjør ikke noe". Da ble det en hel plate. Og så en twist til slutt. Og så her hjemme, ble det en godtebit til hvert barn i kalenderen - og 3 biter til meg... HVORFOR DET, egentlig? Jeg trenger vel ingen kalender. Og ikke skulle ungene hatt godteri heller, men jeg fant ikke på noe annet i farten.... (Har planer om aktivitetskalender, men har ikke rukket å finne på aktiviteter enda - sper på med litt godis innimellom. Kremt.).

 

PLAN

 

1 - mental trening. Jeg føler veldig at tanker og følelser ikke helt spiller på lag med fornuften.

2 - planlegge møter bedre - dette er jo helt vanlig servering.

3 - jeg trenger 0 tomme sukkerkalorier i kalengdergave.

4 - jeg må få fart på ideene om aktivitet til ungene! De skal ikke oppdras til mine dårlige vaner!

 

Legg inn ting som dere gjør likevel som:

 

Julegrantenning på torvet (har vært allerede)

Bakedag, vanlige småkaker

Bake pepperkaker

Lage konfekt/marsipan

Pynte appelsin med nellikspiker

Pynte pepperkakehuset

Juleverksted

Kino/teater julefilm/juleforestilling

Tur til byen for å se på juleutstillingene, se på julekrybben

Julegave handling for de større barna

Solsnufest (21/22 desember - omvendt av st.hans, årets korteste dag, står i kalnderen)

Hugge/kjøpe/hente juletre

Pynte juletre

 

Sikkert mange flere men det er disse vi bruker velge blant, så kan man velge bort noe godis eller det som blir for dyrt men noe kan en uansett få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God onsdag :)

 

Velkommen med, kisa. Veldig flott at du blir med. God start du har fått! Det er moro og motiverende! Hypnose hørtes veldig spennende ut, og at det funker er jo helt supert.

 

Ta valg før man kommer i en situasjon er nok lurt. I dag gjorde jeg det, og jeg holdt meg til planen. Deilig følelse!

Jeg og barna var på en liten julehandel i dag, og var på kafe. Jeg bestemte meg for å ta det sunneste alternativet. Dette er et bakeri med mye deilig brød. Dermed ble det to skiver. Grovbrød med ost og skinke, og en tekopp. Vi koste oss glugg i hæl :)

 

Menskopp? Funker det mot smertene? Takk for tipset. Her blir det nok hormonspiral, tenker jeg. Har ventet med å sette den inn, men nå blir det ikke flere barn her i huset og da er det greitt gå for en spiral. Tenker at det er helt iorden om mensen uteblir ;)

 

Nå er dt bare plagsomt. Dag 3 og smertene og energitapet er like ille. Kjenner jeg sliter med å finne kraft til en treningstur, men skal jeg få til 1400 forbrente kcal, må jeg snart komme igang. Skal få til en økt av noe i kveld. Og imorgen har jeg meldt meg på spinning...grøss og gru! Mange år siden sist, men det er uansett form god trim. Greit med at man kan styre motstand selv.

 

Må gå...grønsakssuppa koker snart over!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jammen fikk jeg gjort en treningsøkt :D :D ;) ;)

 

Fantastsik deilig! Det ble en joggetur på litt over 4 km, og selv om tempo er meget sakte (32 min), er jeg veldig tilfreds med å faktisk klare å holde på joggen over en halvtime og over 4 km. På ubrøytt vei, med is og grus under snøen, skikkelig snøvær og litt vind imot hjemover! En meget frisk tur, med andre ord ;)

365 kcal, og jeg er igang på ukens forbrenningssøyle!

 

Jeg kjenner meg så forferdeleg i tung i kroppen..jaja, hehe...er vel forholdsvis tung også da etter vekten å bedømme :P . Men kjenner meg ekstra tung nå, skriver også det på menskontoen.

 

Kjennes veldig godt iallefall, med en godt gjennomført trimøkt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Koala, takk for tips til kalender. Jeg har mange ting i bakhodet, men det er ikke alle dager det passer.

- vi har hatt snøkrystallklippedag, kjeksbakedag, lese-bok-kose-dag (ekstra).

- det skal bli 2 bakedager til

- det skal bli papirflybrettedag (verdensbestepapirfly på youtube ;)/>/>/> )

- det skal bli "skattejakt" med esken med pynt som skatt

- det skal bli "skattejakt" med utelysene som pynt (vi må vente til stormene gir seg!!)Og innimellom en smågodt til hver. (Men IKKE til meg!) Masse moro å finne på! Selv om de er misunnelig på venner som har sjokoladekalender, tror jeg egentlig de setter mer pris på samvær.

 

Nueva, så flott at du har gjennomført trening! Å løpe 4 km står det respekt av, uansett tid! (Forøvrig en tid jeg står langt unna å slå...).

 

Jeg har mine egne, små seire;

Møtet i går gikk strålende :)/>/>/>

Kveldstur i stedenfor kveldsnytt :)/>/>/>

Tankemønstre fra "tenk deg slank" har kommet tilbake, bare ved å huske på boka :)/>/>/>

Har ikke hatt lyst på søtsaker

Hadde ikke lyst på kakedeig, tross 2 bake-seanser (bhg og hjemme)

 

Plan: styrketrening 15, tur i kveld. Fortsette mental trening ifht

mat.

 

PS Nueva; sikker bra med hormonspiral for deg (bare ungdommen enda). Her ble det unger uansett hva vi gjorde.. så mannen tok affære selv. Jeg reagerer ikke så bra på hormoner, så det er vi begge godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flott at du står imot kakefristelser :) det er ikke alltid like lett. Og denne tiden vi er inne i nå er vanskelig, mye fristelser!

Vi er jommen flinke som er igang med treninga. Det er mange steg i riktig retning. Også er det jo så godt ;)

 

Jeg gruer meg litt til spinninga i kveld. Er i elendig form, men jeg får ta det i mitt tempo. Problemet er at der er det bare spreke, slanke birkenfolk. Føler ikke jeg passer inn, og tenker at jeg er for feit og for utrent til å delta der. Men det er jo verste tullpreiket, så den tanken kaster vi ut!!!

 

Så mange fine aktivitetstips. Her skjuler det seg både bowling, bading på badeland og skitur i noen pakker. Aktiviteter vi deltar på hele familien, det blir stas ;) vi er alltid en familie som gjør mye (alt) ilag, vi syns det er hyggelig. Men det blir litt ekstra nå det er innpakket i kalenderen. Og ungene lirer fælt på hva som gjemmer seg de dagene det bare er en pakke...haha...moro å skape apenning og stemning!

 

Jeg lurer litt på den boka di jeg, om jeg bør høre om biblioteket har den. Høres ut som den er verd å lese.

 

Jeg har konstant sug på godis.... Ingen god følelse, men jeg står imot. Etter jula, lurer jeg på å innføre godteristopp en periode, bare for å få det under kontroll.

 

Her er det blitt VINTER!!! Det er så utrolig nydelig med all denne julesnøen som har kommet i går/natt, og jammen laver det fortsatt :) nå krysser vi fingrene for at kveldens uvær farer skånsomt over vinterlandskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Ja, jeg anbefaler deg å sjekke på biblioteket! Tenk deg slank, av Sigurd Stubsjøen (?) eller noe lignende.. Den er gull verdt når jeg gjelder å sortere tanker og endre vaner. Man blir ikke evig slank ved å alltid "stå imot" fristelser. Til slutt gir man jo etter. Man blir slank når man ser på sunne ting som det mest fristende. Hvordan ønske mest å spise mandarin og ikke sjokoladebit! Og hvordan lære å like trening! Hvordan stoppe de saboterende lyntankene, man ikke engang visste man hadde :P .

 

Spinningtimen kommer til å bli super! Se for deg at du med en stooort smil koser deg på trening! Med eller uten solhatt og solbriller. Lag glede rundt treningen i hodet ditt! Da blir det også lystbetont! Selv i vanlig treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da er spinningtimen unnagjort og 780 kcal ligger igjen på en spinningsykkel som er våt av svette :D/>

 

Det var tungt, men veldig gøy. Også så deilig som det er nå da!!

 

Den boka skal jeg virkelig lese, takk for at du skrev om den her!

 

Nå skal jeg ta en god, varm dusj, sette meg i sofaen, og kose meg med en god kveldsmat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Da er spinningtimen unnagjort og 780 kcal ligger igjen på en spinningsykkel som er våt av svette :D/>/>/>

 

Det var tungt, men veldig gøy. Også så deilig som det er nå da!!

 

Den boka skal jeg virkelig lese, takk for at du skrev om den her!

 

Nå skal jeg ta en god, varm dusj, sette meg i sofaen, og kose meg med en god kveldsmat!!

 

Så flott!!

 

Her rusler alt ganske etter planen.

Søtsuget er borte, selv om jeg jobber litt ekstra mentalt nå i forhold til helga. Det skal bli sunne godsaker på meg!

Ingen småspising under middagslaging (ille å innrømme den vanen..).

Styrketrening går som planlagt, 20 min i går.

Gikk tur om kvelden, deilig å gå alene i vinteren :)/> .

Vond hals gjør at kondisjonstrening må vente litt.

 

Ligger etter på TP-målet, men helga gjenstår. Det må bli tid til tur! Selv om vi er bortreist lørdagen. (Handledag til jul kan vel ikke regnes som tur...? men det gir skritt :)/>)

 

Kisa, veiedag i dag? Spent på å høre fra deg, om hvordan uka har gått!

 

Ønsker dere alle en god, sunn og sprek helg! :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kisa - hvordan er dagens tall? Spennende ;)/>

 

Pippilotta; har du helt godteristopp? Ikke lørdag heller?

Så bra at du kom deg på en gåtur til tross for vond hals. Og styrke er viktig. Det har jeg fortsatt til gode denne uka. Men det er fortsatt tre dager igjen, og jeg har noen kcal som må forbrennes får å nå målsettingen min.

Gåtur i vinterlandskapet er det nydeligste som fins. Det er så deilig! Nydelig når det er lyst, og magisk når det er mørkt!

 

Ha en fantastisk helg, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Lørdagstrimmen er unnagjort.... Og fy søren så inni hampen tungt! Har funnet et bodypump-treningsopplegg i et iform-blad. Er nok veldig effektivt, men du og du så tung. Greide på langt nær alle øvelsene, eller greide øvelsene, men ikke så lenge som jeg skulle og ikke så mange runder som jeg skulle. Men uansett trim, da :D ble jo veldig sliten og svett!

Økten understreker bare hvor tung jeg er og hvor elendig form jeg er i, men det er jo det jeg jobber med nå da!!

 

Håper å få til en joggetur i morgen!

 

Fortsatt god lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da er søndagskvelden her, og uka har gått tålig ok. I går ble det litt lørdagskos, og i dag har det blitt et par pepperkaker. Vanskelig stå imot når det er bakedag, og den nydelige lukta brer seg i huset!

 

Noen trimtur ble det ikke i dag, dessverre, og trimmålet er ikke nådd. Jaja, jeg depper ikke over det. Men koser meg med de øktene jeg hat hatt. Har tross alt vært i treningsklærne tre ganger denne uka :D

 

Spent p veiingen i morgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg hiver meg på, er heller ikke ny slanker, begynner nå for siste gang. 3 barns mor noen år over 40. Har 22 kg jeg MÅ ned, jeg burde gått ned 27. Har lagt på meg sakte men sikkert etter at jeg fikk barn, kiloene har sneket seg på. I tillegg så har jeg kost meg litt ekstra for jeg skal jo ta meg sammen neste uke og begynne å slanke meg.... Snakk om å lure seg selv. Nå håper jeg at jeg kan klare å ta meg sammen. Mitt første mål er å komme meg opp av sofaen hver dag og å kun spise usunt om lørdagen. Når det er i gang så får jeg sette meg et nytt mål og begynne å tenke kalorier mer organisert . Får prøve en ny vri med små endringer om gangen som kanskje kan bli varige:-)

 

 

 

 

Start 92 kg

 

1 delmål: 85 kg

2 delmål: 79 kg

3 delmål: 75 kg

4 Delmål: 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...