Gå til innhold

Sporty67


Gjest Sporty67
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Er ei dame på 46 som har hatt et litt for bedagelig liv i det siste og det har resultert i 10-15 kg for mye. Begynte å slanke meg og å trene i begynnelsen av oktober 2013 og har hittil gått ned 3 kg. Vel, egentlig 3.8 kg men det har kommet på litt ekstra i julen og det var dårlig timet å ha veiedag 1. juledag.... Men nå er julen for det meste over og det er tilbake til sunn og mager kost igjen.

 

Jeg trener også en del styrketrening og merker etter noen uker nå at kroppen har blitt sterkere og fastere, det er deilig og en veldig motiverende belønning :-)

 

Satser på at dette forumet også vil bidra til å holde motivasjonen på topp. Jeg har som mål å gå ned disse kiloene innen april 2014 og håper jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hiver meg på her, jeg.

Det ble så stille i den tråden jeg fulgte.

Kjekt om vi kan motivere hverandre.

 

Etter tre slappe dager når det gjelder telling av kalorier, er det full fokus igjen. Har holdt på siden august og har sakte men sikkert gått fra litt over 90 kg til 80,1. Andre delmål er under 80 - og det skulle jeg klare ganske snart (har ikke vært på vekta i jula :blink:/>/> ). Regner med jeg har gått litt opp, ja....

 

 

Endelig mål er under 70 - kanskje jeg når det til april. Verdt et forsøk å nå idealvekten før jeg runder 50...

 

Nå er det på med støvler, regntøy... ut på tur mens det enda er dagslys.

 

Trenger tips til styrketrening - er ikke så flink med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Motnyvår

Hyggelig at du blir med her, er alltid lettere når man er flere som kan motivere hverandre.

Du er jo kjempeflink som har gått ned 10 kg siden august, det må jeg si :-)

 

Jeg startet på 80 kg og skal under 70 jeg også.

 

Jeg gjør styrketrening i gruppetimer som slyngetrening sirkeltrening og boot camp. Slyngetrening kan jeg absolutt anbefale som er veldig fin start og jeg tror de fleste treningssenter har slike timer. Man får jo også kjøpt slynger som kan brukes hjemme, men det er fint å få litt opplæring.

 

Ellers er det masse man kan gjøre hjemme uten noen apparater som fungere veldig bra.

Knebøy, utfall, push-ups, sit-ups, planke og ikke minst burpees. Det ligger mange fine youtube videoer som viser øvelser uten apparater.

 

Jeg startet dagen med slyngetrening i dag, deilig å få det unnagjort på formiddagen. I morgen blir det en hard økt med boot camp. Jeg har mye fokus på trening fordi jeg ønsker å stramme opp kroppen og se noen muskler når fettet forsvinner. Ellers er det jo slik at 80% er kostholdet og bare 20% er treningen når det gjelder slanking. Jeg belønner aldri meg selv med noe ekstra kalorier selv om jeg har trent bort 500 av disse på en økt. Ligger på mellom 1300 og 1600 kalorier per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sporty67

 

Takk for mange gode tips. Jeg har nok en vei å gå når det gjelder styrketrening. Det viktigste for meg er å komme i gang og oppdage at det gjør nytte.. Har slynge. Har tidligere brukt den kjempe mye for opptrening etter operasjoner... jeg har kalt det "pingle - dingle trening". Så utrolig kjedelig!!!! :blink:/>/>/> Må lære meg andre måter å utnytte slyngen på. Fant flere tips på youtube :rolleyes:/>/>/> Så det er bare til å sette i gang. :rolleyes:/>

 

Ellers har jeg hatt en utfordrende uke i matveien. Jul er mye kos og mat..sliter mellom ønsket om å smake, kose meg med julemat og begrense meg... fråtset litt et par dager med søtsaker og julemat... og hadde nærmest abstinenser 3 kvelden da jeg ville tilbake til hverdagsmaten igjen. Magen rumlet og skrek etter mer mat - men dagens rasjon med kalorier var overskredet. Hadde runde på runde og kikket i hyller og skap, der årets julepresangkonfekt lyste fristende... Knasket gulrøtter og drakk te.. Skikkelig guffen kveld!!!

 

Glad jeg fortsatt skal gå på nettkurs. Det holder meg "litt i ørene".

 

Bor på landsbygda, langt fra treningsstudio, men har et fantastisk turterreng rett utenfor stuedøren. Har vært på tur hver dag i jula. I går ble det en to-timers skog/fjell tur i skikkelig drittvær. Så deilig å slenge seg på sofaen etter turen med en god bok og god samvittighet. Så snart det lysner, blir det en ny tur i dag. Ha en fin dag!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, dame på 43 ønsker å slenge seg på tråden viss det er lov?

 

Er 174,5 cm høg og veg pr. dato 95,5 kg. Har gått opp og ned i vekt dei siste 20 åra :( Har i periodar vore veldig flink og nesten nådd trivselsvekt, seinast for 2 år sidan. Gjekk då ned 15 kilo og var superfornøgd :) Siste halve året har det sklidd skikkelig ut igjen, og no må eg gjere noko etter at vekta viser 10 kilo opp...

 

Er no klar for ny dyst og håper på gjensidig motivasjon på forumet her :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Heisan, dame på 43 ønsker å slenge seg på tråden viss det er lov?

 

Er 174,5 cm høg og veg pr. dato 95,5 kg. Har gått opp og ned i vekt dei siste 20 åra :(/> Har i periodar vore veldig flink og nesten nådd trivselsvekt, seinast for 2 år sidan. Gjekk då ned 15 kilo og var superfornøgd :)/> Siste halve året har det sklidd skikkelig ut igjen, og no må eg gjere noko etter at vekta viser 10 kilo opp...

 

Er no klar for ny dyst og håper på gjensidig motivasjon på forumet her :)/>

 

Her er alle velkomne til å bli med, jo flere jo bedre :)

 

Det er en utfordring det med å holde vekten altså, når det først sklir ut så kan det gå skikkelig galt. Jeg selv har hatt en vanskelig og veldig stillesittende tilværelse en god stund, som har resultert i ca 15 kg ekstra vekt :-( Men nå skal de bort, og det skal jeg klare!

 

Veldig fornøyd med at status que etter veiing i dag viser 300 gram opp etter julefeiringen. Nå er hverdagen tilbake og gode vaner skal atter innføres, jeg er veldig motivert for å gjennomføre dette før våren kommer.

 

Jeg har ikke skeiet veldig mye ut i julen, men noe har det blitt. Jeg har også klart å få med meg noen treningsøkter på senteret.

 

Nytt år og nye muligheter folkens. Bare å bite tenna sammen og se for seg bikiniformen vi ønsker oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hei Sporty67

 

Takk for mange gode tips. Jeg har nok en vei å gå når det gjelder styrketrening. Det viktigste for meg er å komme i gang og oppdage at det gjør nytte.. Har slynge. Har tidligere brukt den kjempe mye for opptrening etter operasjoner... jeg har kalt det "pingle - dingle trening". Så utrolig kjedelig!!!! :blink:/>/>/>/> Må lære meg andre måter å utnytte slyngen på. Fant flere tips på youtube :rolleyes:/>/>/>/> Så det er bare til å sette i gang. :rolleyes:/>/>

 

Ellers har jeg hatt en utfordrende uke i matveien. Jul er mye kos og mat..sliter mellom ønsket om å smake, kose meg med julemat og begrense meg... fråtset litt et par dager med søtsaker og julemat... og hadde nærmest abstinenser 3 kvelden da jeg ville tilbake til hverdagsmaten igjen. Magen rumlet og skrek etter mer mat - men dagens rasjon med kalorier var overskredet. Hadde runde på runde og kikket i hyller og skap, der årets julepresangkonfekt lyste fristende... Knasket gulrøtter og drakk te.. Skikkelig guffen kveld!!!

 

Glad jeg fortsatt skal gå på nettkurs. Det holder meg "litt i ørene".

 

Bor på landsbygda, langt fra treningsstudio, men har et fantastisk turterreng rett utenfor stuedøren. Har vært på tur hver dag i jula. I går ble det en to-timers skog/fjell tur i skikkelig drittvær. Så deilig å slenge seg på sofaen etter turen med en god bok og god samvittighet. Så snart det lysner, blir det en ny tur i dag. Ha en fin dag!

 

Slyngetrening trenger absolutt ikke å være noe pingletrening, da har du nok ikke funnet de rette øvelsene og teknikkene.

Veldig godt gjort å komme seg ut i 2.5 time på denne årstiden. Der svikter jeg totalt, jeg hater vinter og kulde så da burer jeg meg inne. Men om sommeren elsker jeg turer i skog og mark.

 

Mat ja! Mitt triks er å ikke ha noe søtt og kaloririkt liggende. Her er alle julekaker fortært, godteri spist opp (ikke av meg) og vi har gått til innkjøp av masse frukt og sunt mat. Mandariner er en kjekk ting å ha liggende, smaker søtt og godt og gir lite kalorier.

Når jeg absolutt ikke klarer å styre meg så lager jeg pikekyss, eller kjøper meg en kokosbolle. Det veier lite i forhold til volum så det blir ikke så ille. En kokosbolle er ca 100 kcal.

 

Godt nytt år og lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Nå er hverdagen på plass, de gode vanene er tilbake og treningsøktene økes igjen etter at det har blitt litt for lite trening i julen, grunnet barn, skolefri, færre gruppetimer på sentere etc... Men nå har jeg fått satt meg opp på slynge og sirkeltreninger annenhver dag fremover :-)

Etter treningsøkten i dag så blir det å handle inn sunt og godt til helgen som skal tilbringes helt alene sammen med skolebøker.

Eksamen om 14 dager :blink:

 

Jeg har veldig lyst til å se tallet 75,xx når jeg veier meg førstkommende onsdag. Da har jeg nemlig nådd mitt delmål nr 1

 

Hvordan er motivasjonen deres nå etter julestria og julekosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle velkomne til å bli med, jo flere jo bedre :)/>

 

Det er en utfordring det med å holde vekten altså, når det først sklir ut så kan det gå skikkelig galt. Jeg selv har hatt en vanskelig og veldig stillesittende tilværelse en god stund, som har resultert i ca 15 kg ekstra vekt :-( Men nå skal de bort, og det skal jeg klare!

 

Veldig fornøyd med at status que etter veiing i dag viser 300 gram opp etter julefeiringen. Nå er hverdagen tilbake og gode vaner skal atter innføres, jeg er veldig motivert for å gjennomføre dette før våren kommer.

 

Jeg har ikke skeiet veldig mye ut i julen, men noe har det blitt. Jeg har også klart å få med meg noen treningsøkter på senteret.http://www.greteroede.no/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Nytt år og nye muligheter folkens. Bare å bite tenna sammen og se for seg bikiniformen vi ønsker oss :D/>

Takk for det :) Er så mykje lettare å motivere seg når en er fleire i lag.

 

300 gram opp i jula er tilnærma stillstand og absolutt godkjent, Sporty67 :) Betyr at du har gjort mykje riktig. Sjølv er eg også fornøgd med julestria; i underkant av 1 kilo opp og det er mykje bedre enn tidlegare juler. Trur at det som har redda meg er 2,5 liter vatn kvar dag og fleire dagar med ca. 50 minutts gåtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner ting å gå seg til etter jula. Har stort sett klart å ha kontroll på matinntaket, har drikke 2,8 liter vatn kvar dag og har gått tur 2 av 3 dagar i det nye året :) Det vankar dessverre litt fristelsar igjen i skap og skuffer, og på jobb stod det sjokoladegaver frå barn og foreldre i barnehagen. Har ikkje klart å halde meg unna restane, men no trur eg at det meste er ute av verden. Har i alle fall ikkje kjøpt noko nytt :)

 

Motivasjonen er på topp og kjenner allereie på magen og buksa at dette gjer godt :) Har nok ikkje gått ned noko endå, men merker det fort på magen likevel når matinntaket blir meir normalt :)

 

Det blir veging på mandag, og då er håpet at vekta viser 0,5 kg ned :)

 

Håper dokke andre også er i rute og har motivasjonen på topp :)

 

No skal eg gjere meg klar til tur med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Her begynner ting å gå seg til etter jula. Har stort sett klart å ha kontroll på matinntaket, har drikke 2,8 liter vatn kvar dag og har gått tur 2 av 3 dagar i det nye året :)/> Det vankar dessverre litt fristelsar igjen i skap og skuffer, og på jobb stod det sjokoladegaver frå barn og foreldre i barnehagen. Har ikkje klart å halde meg unna restane, men no trur eg at det meste er ute av verden. Har i alle fall ikkje kjøpt noko nytt :)/>

 

Motivasjonen er på topp og kjenner allereie på magen og buksa at dette gjer godt :)/> Har nok ikkje gått ned noko endå, men merker det fort på magen likevel når matinntaket blir meir normalt :)/>

 

Det blir veging på mandag, og då er håpet at vekta viser 0,5 kg ned :)/>

 

Håper dokke andre også er i rute og har motivasjonen på topp :)/>

 

No skal eg gjere meg klar til tur med hunden :)/>

 

Så flink du er med gåturene dine, skulle ønske jeg hadde motivasjon til å gå ut i all slags vær men den er ikke tilstede. For heller kose meg på treningsenteret.

2,8 liter vann ja, wow hvordan klarer du det? Jeg sliter med å få i meg mer enn 1 liter per dag, selv de dagene jeg trener. Er nok litt for glad i pepsi max, det er min utskeielse i disse stramme tider. Noe må man bare få lov til å unne seg da....

 

Jeg må ned 0,6 denne uken får å se 75,xx, har veiedag på onsdag. Hittil har det gått meget bra og jeg er godt innenfor tilmålte dagskvoter i antall kalorier og treningen er i gang så jeg håper det skal gå bra.

 

Vanskelig å unngå fristelser som står der lett tilgjengelig og det beste er nok å ikke ha de tilgjengelig, men forstår at det blir vanskelig på jobben.

 

Lykke til med veiing på mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Tenker litt på dette her med fristeler... og jeg er i perioder veldig lett å friste. De periodene er når mensen nærmer seg. Da er jeg mer sulten og mer fysen på søtt. Andre som opplever dette og vet hva det skylles? Jeg samler også opp vann i kroppen frem mot mensen så nesten uten unntak går jeg ikke ned uken i forkant av mensen, men ofte desto mer uken etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med gåturene dine, skulle ønske jeg hadde motivasjon til å gå ut i all slags vær men den er ikke tilstede. For heller kose meg på treningsenteret.

2,8 liter vann ja, wow hvordan klarer du det? Jeg sliter med å få i meg mer enn 1 liter per dag, selv de dagene jeg trener. Er nok litt for glad i pepsi max, det er min utskeielse i disse stramme tider. Noe må man bare få lov til å unne seg da....

 

Jeg må ned 0,6 denne uken får å se 75,xx, har veiedag på onsdag. Hittil har det gått meget bra og jeg er godt innenfor tilmålte dagskvoter i antall kalorier og treningen er i gang så jeg håper det skal gå bra.

 

Vanskelig å unngå fristelser som står der lett tilgjengelig og det beste er nok å ikke ha de tilgjengelig, men forstår at det blir vanskelig på jobben.

 

Lykke til med veiing på mandag :-)

Har alltid ei 0,7 flaske ståande fyllt opp med vatn både heime og på jobb. Litt vanskelig i starten, men viss du aukar vassinntaket litt kvar veke så går det etter kvart bedre :) Eg er også ein pepsi-max drikkar, men med meir vatn innabords så blir det mindre plass til brus. Har i det siste drikke veldig lite brus :)

 

Eg har ikkje vore ein turgåar, men bestemte meg for 2 år sidan at eg måtte benytte alle dei fine turområda våre. Litt kvar dag, berre ein liten tur i starten. Auka etter kvart og vart til slutt avhengig av både gåturar og skiturar om vinteren :) Men.... må innrømme at eg syns det er deilig å kunne gå på treningssenteret på spinning og bodypump dei verste dagane. Og kroppen treng også litt hardare trening enn gåturar, så spinn og pump er supert :) Satsar på å kome i gang på senteret over neste helg. Har vore fryktelig sløv siste halvåret...

 

Trur det viktigaste er at vi finn ei treningsform som passer oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen!

 

Enig!!! Å finne en treningsform som passer en selv er viktig. For meg er det turer ut.. uansett vær - godt regntøy, støvler og hodelykt er nødvendig utstyr for tiden. Broddene er klare om det skulle bli isete veier og skiene står heller ikke langt unna.

 

Sliter litt med å komme i gjenge igjen etter juleferien. Jeg hadde ikke de store utskeielsene, men likevel har jeg mistet litt fokus. Det var vanskelig å telle kalorier på julematen: I tillegg var nettet ute av drift i flere dager. (Jeg er blitt "avhengig" av å registrere alt jeg spiser for å holde meg innenfor rett kalorimengde - ). Ikke uventet oppgang på vekten :angry:/> . Fra mandag blir det tilbake til en normal arbeidsuke.. det skal bli godt :rolleyes:/>

 

Min favoritt i matveien i høst har vært frukt i biter (spesielt appelsin/klementin) og mager vanilje kesam. Jeg blir ikke lei av det og det har reddet meg når behovet for noe søtt har blitt for intenst.

Fungerer bra som kos når det dukker opp gjester. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hei igjen ja :-)

Er helt enig jeg også, riktig treningsform er avgjørende for at man skal klare å holde ut.

 

Jeg registrerte ikke maten jeg spiste på julaften og dagen rundt der, fant rett og slett ut at jeg skulle tillate meg å kose meg litt de dagene og jeg tror man må få lov til å gjøre det innimellom, ellers går man fryktelig lei.

 

Jeg har alltid stående en boks med mandariner i kjøleskapet. Det koser jeg meg med på kvelden. Prøver å finne de som inneholder juicesaft og ikke sukkerlake men er dessverre flest av de med sukkerlake. Men ca 100 kcal i en liten boks så det går bra. Ellers så synes jeg granateple er kjempegodt, og det tar litt tid å spise, og det er veldig sunt. Masse flere antioksidanter enn annen frukt. Føler også at det metter mer enn annen frukt.

 

Godt med hverdag og rutiner igjen ja, mye lettere å holde seg til faste matrutiner og treningstimer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Motiverende å se Endomondo sin statistikk siden jeg begynte å trene jevnt og trutt i september 2013:

Total workouts: 94

Total duration: 3d:03h:37m

Calories burned: 38077 kcal

Burgers burned: 70

 

Total workouts er litt misvisende for det er ikke antall ganger jeg har trent. Jeg har ofte 2-3 forskjellige workouts på en treningsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende å se Endomondo sin statistikk siden jeg begynte å trene jevnt og trutt i september 2013:

Total workouts: 94

Total duration: 3d:03h:37m

Calories burned: 38077 kcal

Burgers burned: 70

 

Total workouts er litt misvisende for det er ikke antall ganger jeg har trent. Jeg har ofte 2-3 forskjellige workouts på en treningsdag

Kjempebra :) Her har det blitt 5 turar siste veka (2 stavgang og 3 gåturar) som har resultert i litt over 11 trimpoeng :) Kjenner at no har eg komt så godt i gang at eg slepp å motivere meg for å kome i gang; kroppen ønsker faktisk denne mosjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Enig!!! Å finne en treningsform som passer en selv er viktig. For meg er det turer ut.. uansett vær - godt regntøy, støvler og hodelykt er nødvendig utstyr for tiden. Broddene er klare om det skulle bli isete veier og skiene står heller ikke langt unna.

 

Sliter litt med å komme i gjenge igjen etter juleferien. Jeg hadde ikke de store utskeielsene, men likevel har jeg mistet litt fokus. Det var vanskelig å telle kalorier på julematen: I tillegg var nettet ute av drift i flere dager. (Jeg er blitt "avhengig" av å registrere alt jeg spiser for å holde meg innenfor rett kalorimengde - ). Ikke uventet oppgang på vekten :angry:/>/> . Fra mandag blir det tilbake til en normal arbeidsuke.. det skal bli godt :rolleyes:/>/>

 

Min favoritt i matveien i høst har vært frukt i biter (spesielt appelsin/klementin) og mager vanilje kesam. Jeg blir ikke lei av det og det har reddet meg når behovet for noe søtt har blitt for intenst.

Fungerer bra som kos når det dukker opp gjester. :D/>/>

Trur ikkje du skal ta det så tungt at du ikkje fekk registrert kcal på julematen. Vi må kunne kose oss innimellom uten å tenke kaloriar. Det er kvardagane som tell og at vi finn veien tilbake til dei gode vanane etter utskeielsane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens veging: 94,2 kg og ned 1,3 :) Kjempefornøgd og dette var virkelig i overkant av kva eg rekna med :D

 

Har starta veka med tur kvar dag og matinntaket har vore greit. Har i dag dessverre falle for fristelsen og ete bollar, men eg får vere ekstra flink dei neste dagane så hentar eg det inn igjen.

 

Ventar spent på å høyre korleis det går med dokke andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Mandagens veging: 94,2 kg og ned 1,3 :)/> Kjempefornøgd og dette var virkelig i overkant av kva eg rekna med :D/>

 

Har starta veka med tur kvar dag og matinntaket har vore greit. Har i dag dessverre falle for fristelsen og ete bollar, men eg får vere ekstra flink dei neste dagane så hentar eg det inn igjen.

 

Ventar spent på å høyre korleis det går med dokke andre :)/>

 

 

Wow, det var bra :D

Tenker det motiverer deg til å fortsette den smale sti. Grattis med pangstart på det nye året.

 

Jeg har veiedag i morgen og er spent på resultatet. Føler ikke at jeg har mistet noe vekt, men vi får se for den følelsen har jeg hatt før og allikevel gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Flott sporty!! Har veiedag lørdag(av og til blir det søndag). Spent på om det blir litt nedgang nå - etter oppgang i jula.

 

Tror knapt vi har sett sola her siden oktober - ser på yr at det er meldt sol fra helga og en uke framover. Ut på tur i helga!!! Gleder meg :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Mandagens veging: 94,2 kg og ned 1,3 :)/>/>/> Kjempefornøgd og dette var virkelig i overkant av kva eg rekna med :D/>/>/>

 

Har starta veka med tur kvar dag og matinntaket har vore greit. Har i dag dessverre falle for fristelsen og ete bollar, men eg får vere ekstra flink dei neste dagane så hentar eg det inn igjen.

 

Ventar spent på å høyre korleis det går med dokke andre :)/>/>/>

 

Knallbra!!!

Eg starta på 91+ i august. Utruleg god kjensle når ein lukkast :-)

 

Har hatt oppgang i jula. Spent på om denne veka har snudd oppgang til nedgang på vekta. Eg skal vege meg på laurdag (event. søndag).

 

Har planar om ein overnattings tur på setra i morgon. Ca ein time til fots i bratte motbakkar :-). God trim og utruleg godt å komme fram, fyre i vedomnen.... LUKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hvordan har det gått med dere denne uken? Jeg har nok syndet litt på sukkerfronten men har allikevel klart meg med et gjennomsnitt på 1600 kcal per dag og 2000 kcal forbrent på trening så jeg får se hva vektnåla synes om dette på onsdag.

 

1600 kcal er nok litt i overkant for meg, men håper treningen gjør noe utslag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

hei igjen!

Ikke den store nedgangen for meg: 300 gr. er nå likevel riktig vei :rolleyes:/>/>

 

Tror jeg har klart å legge julen bak meg og finne fokus igjen.

 

Jeg begynte på 1600 kcal pr dag i august, men gikk ned til 1300 kcal i oktober/november, da jeg ikke klarte å være så aktiv. Det ga fart på nedgangen og gode resultater i noen uker, men så jevnet vektkurven seg ut. I det siste (jula) har jeg lagt i "overkant" av 1300 (1400 - 1600)og har gått litt opp i vekt. Var mer aktiv i jula enn vanlig. Blir ikke helt klok på dette.

 

Har forsont meg med at det ikke blir de store resultatene i vektnedgang fra uke til uke, men er litt forundret over at det skal så lite endring til før jeg legger på meg igjen ?? Det har gitt meg en liten tankevekker :bl

 

Har tenkt at så mye fokus på mat og kosthold som jeg har nå, bare skal vare den tiden det tar til jeg har nådd målene mine, men der har jeg virkelig tatt feil :angry:/>/> "Fokus på kosthold er varig om jeg vil holde vekta" :unsure:/>/> Kanskje selvfølge for mange, men virkelig en ahaopplevelse for meg å oppdage hvor lite som skal til for at jeg legger på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...