Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Denne måneden er det 20 år siden jeg startet mitt første Roede-kurs :-)

Da var jeg 20 år, 164 cm høy og 80,1 kg. I løpet av kurset gikk jeg ned over 10 kg og var kjempefornøyd :-) Gjennom 20 årene var vekten ustabilt stabil mellom 60 og 70 kg. I denne perioden gikk jeg på utallige slankekurer jeg gikk litt opp og litt ned, og slik holdt det på ;-).

Ett par år etter fylte 30 bestemte jeg meg for å legge "slankehysteriet" på hylla. Jeg var da ca 67 kg og ikke egentlig overvektig.

Nå er jeg 40 år, 164 cm høy og 83,6 kg i følge min ganske så pålitelige baderomsvekt. For en uke siden var jeg 85,3 kg, det tyngste jeg noen gang har vært. Tyngre enn da jeg var høygravid med barn nummer to! Det var en vekker! Jeg er: Fedme klasse 1 (i følge BMI kalkulatoren) med alle de ekstra problemene det kan dra med seg. Her må det en endring til :-)

 

Mitt ønske for 2014 er å endre livsstil. Jeg ønsker å gå ned 18-20 kilo for å gjøre livet lettere, og jeg ønsker å gjøre det varig. I teorien kan jeg "alt" om slanking, jeg vet hva og hvor mye jeg bør spise, hvordan og hvor mye jeg bør trene - men det er i hodet det sitter. Å være sunn er stress tenker jeg, og koser meg enda litt mer med sjokolade. Det er denne tanken jeg vil endre, selv om det tar tid. Hvis jeg gjør litt riktig hver dag, så vil jeg jo blir sunnere og lettere over tid :-)

 

Nå i begynnelsen tenker jeg å følge Roede-opplegget; fylle ut dagsrapporter, føre statistikk over kosthold, frimerker og treningspoeng. Det er jo tross alt noen år siden sist, så jeg trenger repetisjon. Men målet er å klare meg uten: Å være sunn uten kur :-)

 

Grunnen til at jeg likevel skriver her, er jo selvfølgelig at jeg ikke har nådd målet ennå. Jeg er en "erfaren slanker" og vet at motivasjonen vil synke, at platåene vil komme, at sjokoladehyllene i butikken er veldig fristende. Jeg vet også at er veldig vanskelig å spise salat når du har mest lyst på pizza, og noen ganger vil kakestykke nummer to friste over evne selv om jeg vet at jeg må løpe en helt time for å bli kvitt det igjen.

 

Er du i samme situasjon? Sleng deg med da vel så er vi to :-)

Jeg tar også gjerne imot gode råd, tips og motivasjon fra deg som har lykkes allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Hei

Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, er nesten som jeg skulle skrevet noe av det selv. Har ofte prøvd å gå ned i vekt, og klarer det i perioder, men så blir jeg lei, mister fokus og faller tilbake til gamle vaner og vips er man tilbake til utgangspunktet.. Men nå er det nok, nå må jeg ta grep og vil gjerne være med og støtte og motivere hverandre. Som deg vet jeg hva jeg må gjøre for å gå ned i vekt, men sitter nok i hodet på meg og.

Jeg er 37 år, 164 cm høy og 80,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

En til som til fulle kjenner seg igjen i det dere skriver! Nesten evig jojo-slanker som nå "kryper til korset", og begynner på GR-kurs i dag, og gleder meg faktisk til det. Til å få oversikt over hva jeg faktisk spiser, og hvor sunt/usunt jeg lever... Og skal gjøre gradvise endringer som forhåpentlig varer en goood stund. Holdt vekten sånn noenlunde en god stund etter en nedgang på ca. åtte-ni kilo, men er ennå klart overvektig og med for høy BMI. Er 50+, 155 cm høy, og veier nå rundt 86 kilo - hjelp! Men er allerede i gang med å drikke masse vann, og å registrere hva og hvor mye jeg spiser. Har et håp om å bli slankere og sunnere enn sist sommer - sommeren før - og utover det bare å bli sunnere. Vet at et av problemene mine er å spise for lite tidlig på dagen, og derfor bli for sulten om ettermiddagen. Så skal prøve å ta tak i det fra starten av.

Ha en voksen datter (studerer borte), og en aktiv fotballjente hjemme, pluss en snill og tålmodig mann, og full jobb. Motto for det nye året er innse realitetene, og begynne å bli sunnere! Har litt allergier og må justere mat ift.det, men må nå gjøre noe med en usunn livsstil. For Øvrig bor jeg i nærheten av Bergen, og trives med livet. Evig optimist - dette skal på litt sikt gå bra :rolleyes:/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne henge meg på her, hvis det er ok, så har jeg noen å stå til rette for, og noen å dele erfaringer med.

 

Jeg gikk ned ti kilo for fire år siden, og holdt vekta sånn noenlunde et par år, før ting skled ut i softis og ferdigpizza. Det siste året har jeg gjort div tøysete forsøk på å gå ned, som ikke har fungert. Så kronet jeg det hele med å legge på meg tre kilo i jula.

 

Og nå er jeg her. Jeg vet hva som fungerer, det er bare å gjøre det, hver eneste dag, i mange måneder framover. Slitsomt, men akk så gøy når du blir tynnere.

 

Min første belønning blir presse på meg dongeribukse igjen. Tipper det skjer på 72 kilo.

 

Ellers: bra start. Har nesten holdt meg til planen (=har tatt min straff og droppet kveldsmat da jeg plyndret kakeboksen, og den slags). 1,5 kilo nedgang første uke! Og bra trøkk på trening.

 

Vi klarer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, avk og dere andre! Ja, - vi klarer dette så lenge vi virkelig vil.

Jeg blir nok aldri typisk slank, men har nå bare som mål å bli sunn og en del sprekere, og ikke lenger være helsefarlig overvektig.

Har oppdaget at jeg selvfølgelig spiser alt for lite - og feil - og er godt i gang med å drikke vann - masse vann. Følger meny to, og drikker ikke melk, så jeg ser det kommer til å bli masse yoghurt og biola.

Denne uken er målet mitt tre ting: å komme i gang med sunnere kosthold, spise ofte nok, og drikke minst to liter vann per dag. Så får detaljene komme etterhvert.

Heier på dere andre - ha en strålende dag, folkens!

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere blir med :D

 

Jeg fikk en kjempegledelig overraskelse da jeg tråkket på vekta i dag tidlig: 82,3 dukket opp på displayet. Så jeg måtte prøve noen ganger til men svaret var det samme :) . Det vil si at jeg har gått ned 3 kg på 2 uker, og jeg synes ikke at jeg har vært så flink!

Nå er det jo noen "gratiskilo" slik i starten - men likevel - det er et tegn på at jeg er på riktig vei B)

 

Ellers har ukens overskrift vært: The Battle of the Cookie Monster! I min tilværelser er dette monsteret mangehodet. For det første er det for mye kaker generelt; på jobben, hos familie/venner og hjemme hos oss. For det andre er det veldig vanskelig å si "nei takk", jeg liker jo kaker :) og for det tredje blir personen som har bakt ofte skuffet om gjester/kollegaer ikke spiser. I tidligere slankekurer har jeg stort sett sagt "jeg slanker meg" en grunn som blir godtatt av de fleste. Men det er jo bare til du blir tynnere. Når du har blitt synlig mindre blir det igjen forventet at du spiser kaker, og problemet fortsetter! For meg er kaker og godterier kanskje den viktigste grunnen til mange ekstra kilo. Så hva gjør jeg? Jeg må trene "nei takk"-muskelen. Men vanskelig er det :unsure:

 

Mitt første delmål er 79,9 - bare 2,4 kg igjen :) Men siden jeg har gått ned 3 kg så raskt er målet mitt for neste onsdag (det er veiedagen min). 82,0 kg.

 

Gleder meg til å høre mer fra dere, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei!

Føler at dagen i dag har gått veldig bra, og ser tydelig at jeg lenge har spist for lite, og i dag har spist maaasse i forhold til tider da jeg ikke tenker Roede-kosthold... Har spist hjemmelaget kjøttkakemiddag med masse grønnsaker til, og litt surkål, som jo er litt-mat. Har også klart å få i meg mer enn to liter vann, slik min kursleder anbefaler. Så nå er jeg klar for morgendagen, med innkjøpt yoplait yoghurt (mellommåltid/melk), flere typer magert pålegg, og grønnsaker og frukt klart til å ta med på jobben. Joda - bare å henge i - dette klarer vi! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Ny dag - fredag - og nye muligheter :-). Føler at dette går rimelig greit, men sliter litt med å fordele kalorier = spise nok tidlig nok på dagen. Skal jobbe videre med det, og det skal nok gå bra. Synes jeg spiste hele dagen i går, men kom likelvel ikke i havn kalorimessig før litt sent på dagen. Må legge om litt på akkurat det.

Siden helgen snart står for døren, har jeg allerede bestemt meg for at "helgesnopet" for meg skal være (lett) vaniljekesam med jordbær, og litt mørk sjokolade. Ellers er sikkert løsningen - som ellers - å spise nok, så en ikke er sulten når "snope-kosetiden" nærmer seg lørdagskvelden. Er jeg mett, kan jeg gjerne også se på at min bedre halvdel koser seg med litt søtsaker eller chips osv.

Men hvordan går det med dere andre da??

Husk at et lite feilskjær ikke er grunn for å gi opp,og at en alltid kan hente seg inn igjen dersom en har sklidd ut litt...! Som sagt; ny dag,alltid nye muligheter.

Heier på oss alle, og ønsker alle en riktig fin dag og helg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ypperlig nedgang, Matus Metus! Jeg gikk ned 800 gram selv, og er fornøyd med det. Nå har jeg vært på jobbreise, og jeg kan slå fast at jeg ikke hadde stålsatt meg for den. Det ble dessertbord i lunsjen to dager, og mye annet tull. Mitt våpen mot utskeielser her hjemme er tomme skap. Når noe plasseres foran meg faller jeg oftest for fristelsen. Neste gang skal jeg registrere kalorier også på reise, og registrere dem på forhånd. Denne gangen er det to tomme dager. Dette betyr en mager helg.

 

Jeg er godt kjent med kakemonsteret. Det er utdrevet fra hjemmet (og ungene får penger til å kjøpe lørdagsgodt, så ingenting skal bli liggende), men finnes i rikt monn andre steder. Min erfaring er at folk rundt gjerne viser lite forståelse når de mener du er "tynn nok".

 

Har allerede trent i dag :rolleyes:/> Ligger an til ti trimpoeng med god margin denne uken.

 

Fin fredag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

3 kilo på to uker er jo kjempebra matus metus.

Synes også det er vanskelig med besøk og klare og si nei takk. Det er ikke alltid jeg har så lyst å fortelle alle at jeg er på slankern atter en gang, i hverfall ikke før jeg er kommet godt i gang. Foreløpig er jeg veldig motivert, men er litt vanskelig å klare å ta gode valg innimellom. Har veiedag mandager og denne første uka gikk jeg ned 1,1 kg. Men spørs hvordan denne uka slår ut. Var på Peppes på mandag og hamburger og chips på burger king i dag. Vanskelig å ta gode og sunne valg når vi er ute å spiser....

Får prøve å trene litt i helga, har bare 4,4 trimpoeng foreløpig denne uka, og den er jo snart over.

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt med dette opplegget så lenge så lenge det er dønn like hverdager. Jeg har vært på en improvisert hyttetur, og da spiser man det man får. Denne uka ble ikke som jeg ønsket. Men det er fortsatt en dag igjen, og en frisk og fin uke deretter, med bare en hotellunsj. Og jeg har skaffet skritteller, og har mine 10.000 skritt i dag. Målet er et gjennomsnitt på minst 10.000 skritt, og minst 7.000 daglig. Og minst 10 trimpoeng.

 

Det blir mye reising framover. Hvis noen har gode råd for å håndtere sånt, tas det imot med takk :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt med dette opplegget så lenge så lenge det er dønn like hverdager. Jeg har vært på en improvisert hyttetur, og da spiser man det man får. Denne uka ble ikke som jeg ønsket. Men det er fortsatt en dag igjen, og en frisk og fin uke deretter, med bare en hotellunsj. Og jeg har skaffet skritteller, og har mine 10.000 skritt i dag. Målet er et gjennomsnitt på minst 10.000 skritt, og minst 7.000 daglig. Og minst 10 trimpoeng.

 

Det blir mye reising framover. Hvis noen har gode råd for å håndtere sånt, tas det imot med takk :)/>/>

 

Heisann

Reising og hotellmat er jo det enkleste når man er på GR-kost. Mange goda valg kan tas med salater og grove brødprodukter. Her er der ofte også både fisk og kylling til frokost. Bare til å velge å vrake i den herlige maten. Jeg synes det er deilig med denne maten og velger ofte bort brødmat til fordel for salater, grønnsaker, fisk og yoghurt. Dersom de har ferskpresset juice eller smothie.. er det også med på listen... Ellers så kan jeg tipse om å ta med deg hjemmelagede knekkebrød og ha yoghurt i minibaren... dersom du ikke har eget kjøkken. Knuste knekkebrød i yoghurten er godt mellommåltid. Det er også viktig å huske på å ha et mellommåltid og/eller frukt tilgjengelig i vesken....

Lykke til med reisingen... Med god planlegging går det så bra så :)

 

Synes det høres ut som dere alle er godt i gang. Det å si nei takk til kaker og annet burde slett ikke være så vanskelig... tro meg.. jeg vet hvor vanskelig det er.... Det jeg likevel vil formidle er at vi IKKE skal ha dårlig samvittighet overfor vertinnen fordi vi sier nei takk.... Dersom vi sier ja takk... har vi jo dårlig samvittighet overfor oss selv.... Og da spør jeg meg... hvem er viktigst i ditt liv... vertinnen eller helsen din? Egentlig burde vel en vertinne ha flere alternativer... og minst et sunt... hehehe... det er vel i en drømmeverden...MEN jeg har begynt å tenke at min kropp er min og det er jeg som bestemmer hva jeg skal putte i den. Jeg skal verken la meg overtale til å spise noe jeg ikke vil eller trenger... og jeg skal heller ikke være "søppelbøtte".. det vil si spise rester etter barn eller kjæreste eller hvem det måtte være... Jeg mener at dersom vi sier at vi ikke har lyst på eller at vi ikke har godt av det eller hvilken begrunnelse....merk at jeg ikke skriver unskyldelse.... vi bruker er helt opp til oss. Lykke til med gode valg for en lettere framtid alle sammen.

noris :)

Noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Heisann

Reising og hotellmat er jo det enkleste når man er på GR-kost. Mange goda valg kan tas med salater og grove brødprodukter. Her er der ofte også både fisk og kylling til frokost. Bare til å velge å vrake i den herlige maten. Jeg synes det er deilig med denne maten og velger ofte bort brødmat til fordel for salater, grønnsaker, fisk og yoghurt. Dersom de har ferskpresset juice eller smothie.. er det også med på listen... Ellers så kan jeg tipse om å ta med deg hjemmelagede knekkebrød og ha yoghurt i minibaren... dersom du ikke har eget kjøkken. Knuste knekkebrød i yoghurten er godt mellommåltid. Det er også viktig å huske på å ha et mellommåltid og/eller frukt tilgjengelig i vesken....

Lykke til med reisingen... Med god planlegging går det så bra så :)/>/>/>/>

 

Synes det høres ut som dere alle er godt i gang. Det å si nei takk til kaker og annet burde slett ikke være så vanskelig... tro meg.. jeg vet hvor vanskelig det er.... Det jeg likevel vil formidle er at vi IKKE skal ha dårlig samvittighet overfor vertinnen fordi vi sier nei takk.... Dersom vi sier ja takk... har vi jo dårlig samvittighet overfor oss selv.... Og da spør jeg meg... hvem er viktigst i ditt liv... vertinnen eller helsen din? Egentlig burde vel en vertinne ha flere alternativer... og minst et sunt... hehehe... det er vel i en drømmeverden...MEN jeg har begynt å tenke at min kropp er min og det er jeg som bestemmer hva jeg skal putte i den. Jeg skal verken la meg overtale til å spise noe jeg ikke vil eller trenger... og jeg skal heller ikke være "søppelbøtte".. det vil si spise rester etter barn eller kjæreste eller hvem det måtte være... Jeg mener at dersom vi sier at vi ikke har lyst på eller at vi ikke har godt av det eller hvilken begrunnelse....merk at jeg ikke skriver unskyldelse.... vi bruker er helt opp til oss. Lykke til med gode valg for en lettere framtid alle sammen.

noris :)/>/>/>/>

Noris :)/>/>/>/>

 

Så flott at dere har fått så fin vektnedgang! Det er like kjekt hver gang -juhuu ;)/>/>. Jeg har smugveiet meg, og har sett et tall jeg ikke har sett på lenge - ble veldig glad da, ja. :rolleyes:/>/> .

Må si meg med Noris i mye av det hun svarer her. Vil for egen del legge til at når jeg (ganske sjelden) overnatter på hotell, velger jeg eggerøre og kjøttpålegg + grønnt til frokost, og dropper brødet hvis jeg ikke er fryktelig sulten. "Kriserasjoner" eller mellommåltid i vesken og på rommet er veldig viktig! knekkebrød/pakker med ferdig Wasa, bygglunsj eller yoghurt/skyr og frukt har reddet meg i sammenhenger med lange dager uten mat tilgjengelig ofte nok.

Når det gjeler kaker, er det også et av mine mange svake punkt...! Da tenker jeg å knipe inn kalorier tidligere på dagen, og ta ett eller to små kakestykker i besøk, og kose meg leeenge med dem. Ingen trenger å vite/se at jeg har lagt om kosten for min egen helses skyld, dersom jeg ikke ønsker å fortelle det. Så kan jeg kose meg på min måte, og likevel ikke legge meg helt flat for kakemonsteret...

Står selv foran en høysesong med familie-bursdager = kakebesøker her, men skal følge min egne plan og vet at det alltid kommer nye dager der man kan fortsette på det en har begynt for sine egen helses skyld.

Nå må jeg fine frem skrittelleren min og ta den i bruk den kommende tiden.

Som Noris sier; god planlegging er viktig for å gjennomføre en god plan.

Ønsker alle en fortsatt fin fremgang! :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Med litt mentale forberedelser tror jeg jeg skal komme gjennom lunsjbuffetene, for det er jo mye sunt der. Den største utfordringen er å ha selvdisiplin til å ligge unna kakene. Og ofte er det ikke selvplukk, men et fat med påsmurte rundstykker. Jeg skal prøve å ha med rett i koppen-suppe, og frukt, og se om jeg kan spise det i stedet. Noen ganger må jeg nok bare spise det jeg får servert, og heller prøve å ta det inn senere.

 

Ellers ønsker jeg oss alle lykke til i krigen mot kakemonsteret neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk jeg rett på snørra!!

ïŠ

Må le litt også, selv om det er mest tragisk. Etter fantastiske resultat de første to ukene, skeiet jeg fullstendig ut i helgen som var: med kakekalas, selskaper og feiringer både her og både der. «Nei-takk-muskelen» ga etter under press, og jeg endte med å spise både litt her og litt der. Og resultatet ble der etter: Jeg er nå tilbake på 83,5 :unsure:/> Tidligere «kurer» stopper som regel her – etter det første store feilgrepet. Men ikke denne gangen! Jeg klarte ikke utfordringene i helgen og toppet for sikkerhets skyld det hele med en liten «trøste-sjokolade» på mandag. Men så sa jeg STOPP! Dette er jo tross alt en livsstilsendring, jeg ønsker ikke å fortsette med «trøste-spising», «kose-spising» og «feire-spising». Det er jo nettopp slike situasjoner (som denne helgen) som har vært problemet lenge. Jeg klarte det ikke denne gangen, men jeg klarer det neste gang! Det er jo DET jeg skal øve på. Jeg kan ikke gi opp på grunn av ett feiltrinn, eller en håpløs helg.

 

Hva er egentlig alternativet spør jeg meg selv. Jeg kan gå tilbake til det kostholdet jeg har hatt det siste 10 årene. Det kostholdet som har gjort at jeg har gått opp 18 kg på under 10 år. Da vil jeg være godt over 100 kg når jeg fyller 50! NEI TAKK, det vil jeg ikke.

 

Takk for rådene for å nedkjempe kakemonsteret forresten :)/> Jeg må bli mer kynisk det er klart. Hvorfor skal jeg være «snill» å si «ja takk» når jeg får lide for det etterpå – det er jo slett ikke snilt mot meg selv. Heldigvis er «sesongen» med ekstra mange feiringer over for denne gang B)/> Så jeg har tid på meg til å øve før neste store ildprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at du er tilbake på sporet, matus! Neste gang er du bedre forberedt.

 

Min plan i forhold til jobbreise virket. Jeg holdt meg til planen, som omfattet en mikroporsjon sjokolademousse. Og jeg hadde med småsnacks til flyplassbruk. Det hjelper litt at jeg ikke har matlyst, men den regner jeg med at kommer sterkt tilbake.

 

I morgen er det innveiing. Spent. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av dagens veiing er OPPGANG :( Jeg regnet ikke med noe mye nedgang, med de tulledagene jeg hadde, men litt trodde jeg altså på. Vekta påstår 76,4 kilo, men målebåndet viste en cm mindre rundt livet, og det er alltids noe.

 

Friskt mot framover! Neste uke forventer jeg en solid nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av dagens veiing er OPPGANG :(/> Jeg regnet ikke med noe mye nedgang, med de tulledagene jeg hadde, men litt trodde jeg altså på. Vekta påstår 76,4 kilo, men målebåndet viste en cm mindre rundt livet, og det er alltids noe.

 

Friskt mot framover! Neste uke forventer jeg en solid nedgang.

 

Litt usikker på hvordan jeg skriver innlegg... men er det plass til en til som trenger litt hjelp I gruppa deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor jeg skal begynne.... Jeg må gå ned 10 kilo, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det fordi når jeg begynner å slanke meg så blir jeg så overfokusert på mat at jeg legger på meg. Når jeg går på en vekt så blir det enten depping med påfølgende spising fordi jeg må trøste meg selv og hvis jeg har gått litt ned så spiser jeg fordi at det er bare det jeg gjør...Og I dag kjøpte jeg ny vekt og jeg brukte den og nå sitter jeg og piner meg selv fordi jeg vil spise noe søtt...Og det skal jeg lissom ikke gjøre fordi jeg slanker meg.... Jeg må være helt knepp I hodet - det skjønner dere når dere leser dette også da... Problemet er at hvis jeg ikke slanker meg og ikke går på vekta så lever jeg I denial og det har jeg gjort det siste året - gått opp 4 kilo... sakte men sikkert...Gjør jeg ikke noe går jeg opp 4 kilo til dette året...

 

Jeg veide meg - 78 kilo.... jeg må ned 10 kilo ... tror ikke jeg klarer det, men da vet dere litt om meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av dagens veiing er OPPGANG :(/> Jeg regnet ikke med noe mye nedgang, med de tulledagene jeg hadde, men litt trodde jeg altså på. Vekta påstår 76,4 kilo, men målebåndet viste en cm mindre rundt livet, og det er alltids noe.

 

Friskt mot framover! Neste uke forventer jeg en solid nedgang.

 

Cm er alltid viktigst ;) -det er jo de som synes! Godt jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gruppa ditsy :)/>

Som du sikkert leste gikk jeg på en kake-sprekk i helgen som var - så jeg er kanskje ikke den rette til å snakke. Men jeg kan jo si hva som har funket for meg noen ganger likevel :)/>

Jeg har ofte tenkt at jeg skal være superflink og gå ned MASSE på kort tid - det funker aldri mer enn 2-3 uker så går jeg på en kjempesprekk og overspiser meg tilbake til utgangspunktet pluss noen kilo til :huh:/>

Det som funker best for meg er å ta meg litt god tid, ca 0, 4-0, 5 kg i uken etter de første "gratiskiloene" er realistisk. Du skal jo bare ned 10 kg -20 uker fra nå er medio juni B)/> - du har god tid :)/> ellers er det selvfølgelig viktig å spise jevnt - stabilt blodsukker gjør sukkerhungeren og generell ulvehunger mindre. Går utifra at du har gått på roedekurs så du vet hvordan B)/> Å ha en plan er superviktig.

OG: få godteri og kaker (jeg jobber med dette selv) ut av huset! Jeg vet jo at man (les:i allefall jeg) gladelig går en mil i snøfokk til nærmeste butikk om man virkelig har lyst på sjokolade, men må du på butikken er det lettere å si "NEI TAKK".

OGSÅ: det viktigste av alt er kanskje å spise godteri, eller maten du vanligvis savner når du slanker deg. Ikke veldig ofte og ikke i store mengder. Men noen biter av favoritten en gang i uka er et MUST i allefall for meg :)/> vet ikke om dette hjelper. Men LYKKE TIL uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gruppa ditsy :)/>/>

Som du sikkert leste gikk jeg på en kake-sprekk i helgen som var - så jeg er kanskje ikke den rette til å snakke. Men jeg kan jo si hva som har funket for meg noen ganger likevel :)/>/>

Jeg har ofte tenkt at jeg skal være superflink og gå ned MASSE på kort tid - det funker aldri mer enn 2-3 uker så går jeg på en kjempesprekk og overspiser meg tilbake til utgangspunktet pluss noen kilo til :huh:/>/>

Det som funker best for meg er å ta meg litt god tid, ca 0, 4-0, 5 kg i uken etter de første "gratiskiloene" er realistisk. Du skal jo bare ned 10 kg -20 uker fra nå er medio juni B)/>/> - du har god tid :)/>/> ellers er det selvfølgelig viktig å spise jevnt - stabilt blodsukker gjør sukkerhungeren og generell ulvehunger mindre. Går utifra at du har gått på roedekurs så du vet hvordan B)/>/> Å ha en plan er superviktig.

OG: få godteri og kaker (jeg jobber med dette selv) ut av huset! Jeg vet jo at man (les:i allefall jeg) gladelig går en mil i snøfokk til nærmeste butikk om man virkelig har lyst på sjokolade, men må du på butikken er det lettere å si "NEI TAKK".

OGSÅ: det viktigste av alt er kanskje å spise godteri, eller maten du vanligvis savner når du slanker deg. Ikke veldig ofte og ikke i store mengder. Men noen biter av favoritten en gang i uka

er et MUST i allefall for meg :)/>/> vet ikke om dette hjelper. Men LYKKE TIL uansett!

 

Takk for koselig og støttende hilsen Matus. Du har selvfølgelig rett og jeg trenger en plan og ja, jeg har gått roedekurs før...

 

Jeg skal planlegge spisinga og jeg skal spise oftere... Jeg har bestemt meg for at badeveken skal bli den Nye vennen min og vi skal treffes ofte - for å minne meg selv på at jeg ikke skal gi opp... Snakket med mamma I dag og hun minnet meg på at det viktigste er å spise sunt og ta det over langen...men ikke så lenge slik at jeg havner I denial igjen, men det er søren meg vanskelig når man har vennet seg til å dytte alt ukritisk I munn :angry:

 

Men jeg fant en god erstatning for selskapsdressingen jeg har likt å ha på salaten - dvs, jeg håper dere er enige med meg... har dere prøvd de små posene fra Knorr? De som skal blandes med yoghurt? Jeg blandet de med Gresk yoghurt og da ble det tom mindre kalorier... har dere prøvd dem? Jeg er ikke på bærtur nå eller?

 

Også gikk jeg rask tur på 50 minutter I nydelig snøvær I dag...

 

Lykke til allesammen - jeg er glad for at jeg har satt strek og har fått av skylappene - og takk for at jeg får være her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet godt hva fornektelse er, Ditsy :blink:/> Jeg har litt sånn langsomt dyttet buksene bort, og flagret rundt i myke kjoler. Det er liksom så dårlig snitt på dongeribuksene for tiden...

 

Jeg veide meg forresten i morrest. Da sa vekten 75,5, og det er litt mer oppmuntrende :rolleyes:/> Men det er torsdagsveiing som teller. Har funnet ut at jeg alltid skal være ærlig med veiingen, for vitenskapens skyld!

 

God fredag folkens! I kveld blir det bittelitt popcorn, og et glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...