Gå til innhold

Noen å skravle med om hvordan det går?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg ønsker ikke å lage en egen tråd om mitt vektreduksjonsforløp.

Men heller noen i samme båt å skravle med. Høre hva andre strever med, hvilke løsninger som er funnet osv. Og der vi kan motivere hverandre.

 

Er det en slik tråd her eller er det noen som vil være med å starte en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Retunerte til grete roede og den smale sti for 3 uker siden og er gjerne med på en skravletråd.

Ser du er skal ned under 10 kg jeg er 10-20 kg, men vi kan vel skravle lell.

 

Jeg er en dame på 30 år. Veier 80 kg og ruver beskjedne 162 cm over bakken.

Jobber fult er gift og bor i et hus vi kjøpte i sommer. Så huset tar jo litt oppmerksomhet det også.

Har et barn på 2 og tenker oss et til neste sommer, men jeg vil gjerne ha en BMI på under 28 før da.

 

Tråder jeg annbefaler iå delta på i tilegg til en skravletråd er måndes mål tråden inne på 10-20 og slankekrigen inne på motiver meg.

Greit med litt gruppepress:).

 

Min vekttaps filosofi er mer bevegelse og mindre mat. Så lang har jeg desverre ikke kommet i gang med trenning, men trur jeg skal få det til denne uken.

Torsdag kom nemlig svigermor innom med elipsemaskinen hun hadde stuet inn på loftet.

Jeg ba om å få låne den siden jeg viste den ikke var i bruk.

 

Ellers hadde jeg faktisk gått ned i vekt fra jeg datt av laset sist til jeg begynte nå.

Så har truen på at bare jeg kommer meg ned til vekta jeg vil ha så ordner det seg med hold vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med :)

 

Tok meg selv sammen for 3 dager siden - litt flaut, men Mark Twain sa mye klokt...

 

Veldig lett å være motivert I begynnelsen, men vil gjerne fullføre løpet før sommeren. Da er det fint å ha litt støtte og oppmuntring om en uke eller to :rolleyes:

 

Er 165 cm, veier 78 kilo og trenger å gå ned 10 kilo. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cheery og Ditsy :)

Så flott dere vil være med på en skravletråd.

 

Cheery: jeg skal også ned mellom 10 og 20 kg. Var bare tickeren min som ikke var oppdatert B) Og takker så mye for tipsene om skravletråder. Kjenner at det å skravle med andre i samme situasjon kan være gunstig for å holde oppe motivasjonen. Trening i tillegg til reduksjon i energiinntak har jeg erfart er beste kombinasjonen for meg. Krysser fingrene for at elipsemaskinen kommer i flittig bruk hos deg :)

 

Ditsy: enig med deg at det absolutt er enkles å være motivert i begynnelsen. Og så kommer etter hvert unnskyldningene for å ikke trene og å skeie ut. Og jeg måtte legge inn et klokt sitat om mål, fordi jeg er veldig utålmodig av natur, og glemmer lett at det er alle de små stegene som etter hvert fører til det endelige resultatet ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg selv.

 

Har gått og og ned de siste 20 årene, og særlig i fobindelse med etablering av samboerskap og svangerskapene. Jeg var nesten i mål vektmessig for to år siden. Da gikk jeg på et vektreduksjonskurs basert på redusert karbo kombinert med lavkalori.

 

I 2013 gikk jeg opp igjen nesten 10 kg. Tror årsaken er stress og dermed stress-/trøstespising, i tillegg til manglende trening. Og det sies også at stress i seg selv virker hindrende på å klare å gå ned i vekt.

 

Jeg skal ned 12-14 kg og har som mål å klare det til sommeren. Dette er i snitt 0,6 kg i uka, og skal i teorien være mulig. Dette da jeg reduserer kalori-inntak med 500 pr. dag og trener 3 ganger i uka i tillegg til hverdagsaktivitet og gåturer.

 

Jeg går ikke på GR-kurs, men har fortsatt medlemsskap her siden jeg har gått på GR-kurs tidligere. Siden jeg har tendens til å bli stresset, så har jeg gått i gang med å lære meg mindfulness.

 

Jeg bruker mat- og aktivitetsregistreringen her på GR-sidene. Dette for å ha oversikt og motivere meg. Jeg bruker matregistreringen for å planlegge matinntaket for hver dag, for å lage meg rutiner og lære meg hva jeg kan spise nå når jeg skal ned i vekt. Og kan dermed hindre utskeielser. Men tenker at det også vil være nyttig når jeg skal beholde vekten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var veiedag og etter en uke med mensen og snikveiing fikk jeg en overaskelse av de sjeldne.

Vekta stoppet på 79 kg og ga dermed en uttelling på -1,3. Det var ikke det jeg forventet når vekta pekte opp midt i uken.

 

I dag tok jeg meg sammen og tusset opp på elipsemaskinen i 35 min. I tilleg til litt situps så da fikk jeg 1,8 trimpoeng caching og målet om 14 trimpoen innen januar virker noe mer overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei! :rolleyes:

Så flott med gode resultater dere har fått!

Jeg er akkurat under 155 cm.høy og veier nå over 85 kg,og har sikkert en helt grufull BMI - uæææh!

Skulle sikkert helst veid mellom 60 og 65 kg., slik jeg gjorde for rundt 30 år siden. (Jeg er passert 50.) Prøver heller å legge meg på et realistisk nivå, og stiler mot 70 på litt sikt. Har ikke vært der på en god stund... Og en mye lavere BMI en dagens.

Mitt første mål er å komme ned til akkurat 80, for deretter å jobbe meg videre nedover til 75, og deretter 70.

Var ca.70 da jeg ble gravid med min eldste datter, for over 21 år siden. Etterpå gikk jeg ned til 68, og følte meg da veldig fin og sexy, faktisk ;)

Mitt svake punkt er (vanlig) god mat - for mye god mat og kaker, og at dørstokkmilen er høy - veeeldig høy...

I første omgang skal jeg få skikk på kostholdet, og deretter kommer trimmen. Heldigvis går det mot lysere dager, og jeg liker best å gå tur, og gjerne en rask, svett tur alene.

Det var litt om meg.

Har gått ned et kilo, og er veldig spent på fortsettelsen etter en uke to med litt feber og forkjølelse.

Det er "bare" å stå på videre... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D/>

Jeg ønsker ikke å lage en egen tråd om mitt vektreduksjonsforløp.

Men heller noen i samme båt å skravle med. Høre hva andre strever med, hvilke løsninger som er funnet osv. Og der vi kan motivere hverandre.

 

Er det en slik tråd her eller er det noen som vil være med å starte en?

 

Heisann! Jeg blir gjerne med på en prat. Hva tenkte du? Hver uke etter kurs? ...eller forløpende utveksling av tanker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si helt sikkert hva Gleder tenker Ixa, men skravletråder som dette pleier å være slik at man lager et innlegg kort eller langt når man føler for det. De kan være totalt irrelevante for vektreduksjonen som f.eks idag hadde jeg x antall ting å gjøre på jobb. Eller mer i tråd med hvorfor vi er her. F. Eks i dag tok jeg på meg pulsklokken og lekte med ungene 8 trimpoeng skryte skryte. Eller i dag sprakk jeg når jeg sto på rema ei stor melkesjokolade plate ble kjøpt og spist før jeg kom meg fra parkeringsplassen.

 

I løpet av de 7 årene jeg har vært jojo slanker har det vært tråden i slike tråder. Disse trådene hjelper fordi man føler fellesskap med andre i samme situasjon. Slik at når man sprekker være det seg 1 melkesjokolade når du har mensen og alle er teite. Eller en sydenferie der det blir 10 is hverdag. Så returnerer du hit til felleskapet istedet for bare å tenke æsj dette gidder jeg ikke.

 

Velkommen hit på forumet og tråden. Kom med alle dine hverdagstrivialiter, slankesukseer og skuffelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sundshine. Så koselig med litt solskinn her inne. Så bra du er bevist på problemet ditt.

Mitt største problem er ubevisste kcal fryktelig fæl til å småspise bådde når jeg lager middag og rester utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si helt sikkert hva Gleder tenker Ixa, men skravletråder som dette pleier å være slik at man lager et innlegg kort eller langt når man føler for det. De kan være totalt irrelevante for vektreduksjonen som f.eks idag hadde jeg x antall ting å gjøre på jobb. Eller mer i tråd med hvorfor vi er her. F. Eks i dag tok jeg på meg pulsklokken og lekte med ungene 8 trimpoeng skryte skryte. Eller i dag sprakk jeg når jeg sto på rema ei stor melkesjokolade plate ble kjøpt og spist før jeg kom meg fra parkeringsplassen.

 

I løpet av de 7 årene jeg har vært jojo slanker har det vært tråden i slike tråder. Disse trådene hjelper fordi man føler fellesskap med andre i samme situasjon. Slik at når man sprekker være det seg 1 melkesjokolade når du har mensen og alle er teite. Eller en sydenferie der det blir 10 is hverdag. Så returnerer du hit til felleskapet istedet for bare å tenke æsj dette gidder jeg ikke.

 

Velkommen hit på forumet og tråden. Kom med alle dine hverdagstrivialiter, slankesukseer og skuffelser.

 

Jepp, skravle når vi føler for det. Et sted å få skryt, oppmuntring og et sted å klage eller sanne sine synder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. :) Synes dere er veldig inspirerende. Jeg har hatt en fin helg og vært flink bade med mat og mosjon. Gikk på en snubletråd I går da jeg trodde jeg tok en klok valg I forhold til pizza, men så viste det seg at jeg rett og slett lurte meg selv og jeg skjønner etter jeg har notert maten og sett kaloriinnholdet øke etterhvert - at det er ikke for ingenting jeg har lagt på meg. Jeg synes selv at jeg er Ganske opplyst om slanking,mat og mosjon, men det er det å bli bevisst alt det man putter I munn. :rolleyes:

 

Synes at jeg har spist bra, har bær og vaniljekesam light på lur på kvelden for det synes jeg er godt og da synes jeg ikke synd om meg selv... men veldig nervøs for torsdag - det er veiedagen min... B)

 

Satser på en god uke og ikke motløshet hvis jeg snubler innimellom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ixa og Ditsy: supert dere er med!!! :)

 

Har hatt hjemme-avslappingsdag i dag. Lest bok og kost meg. Og da var det ekstra godt med en treningstur. Så det ble joggetur. Og ny pers på runden min B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 81,6 kg dvs. -0,9 kg

 

:o WoW!!!

 

Super bra Gleder - du må være veldig glad, nesten en kilo - :D

 

Jeg skal veie meg første gang til torsdag og er kjempenervøs. Føler en enorm stolthet at jeg har tatt meg sammen og fører kalorier og trim, og tenker at da bør jeg gå ned, men tenk om jeg ikke gjør det... driit redd :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med dagens resultat. Jeg pleier alltid å ta av mye de første par ukene, så stabiliserer det seg på noe lavere vektreduksjon.

 

Foreløpig går det fint å holde matplanen. Ikke ekstremt søtsug. Men så er det bare dag 3 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med vektnedgangen Gleder.

 

Dag 2 på eplipse maskinen.

Med den og gå turen fra jobb fikk jeg 3,1 trimpoeng i dag.

Var bare en halvtime, men i dag brukte jeg pulsklokken min. Den ga litt mer enn registrerings biten på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var veiedag og etter en uke med mensen og snikveiing fikk jeg en overaskelse av de sjeldne.

Vekta stoppet på 79 kg og ga dermed en uttelling på -1,3. Det var ikke det jeg forventet når vekta pekte opp midt i uken.

 

I dag tok jeg meg sammen og tusset opp på elipsemaskinen i 35 min. I tilleg til litt situps så da fikk jeg 1,8 trimpoeng caching og målet om 14 trimpoen innen januar virker noe mer overkommelig.

 

Så deilig at du er på 70-tallet! Flink jente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende med kaloritelling på trening, synes jeg B)

 

Bruker ikke elipsemaskin, så det vet jeg ikke noe om. Jeg bruker tv2-sporty appen for å holde styr på treningsøkter og kalorierforbruk ved trening. Men lurer av og til på om det stemmer. Synes den teller så høyt kaloriforbruk ved gåturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig motiverende med kaloritelling ved trening.

Elipsemaskinnen telte 200 kcal, Grete Roede telte 270 og pulsklokken telte 340.

Stoler mest på pulsklokken da den altid vet hjerterytmen i tilleg til vekt, høyde og lengde på trenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hatten av for flotte resultater, jenter - hurra - stå på videre!

Kjenner at jeg synes det er litt rævva at jeg har stått stille den siste uken, da jeg veldig gjerne skulle hatt uttelling for god innsats. Har både spist og drukket greit, og vært ekstremt nøye med å på notere absolutt alt som er spist og drukket.

Men, etter et par døgn med feber midt i forrige uke, kan jeg bare skylde på det, og må heller se lyst på at morgenvekten min har gått ned halvannet kilo siden jeg startet GR for to uker siden.

Tar med alt det positive jeg kan, og fokuserer på det, og ser frem til neste veiing som sikkert gir bedre resultat.

Heia alle oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatten av for flotte resultater, jenter - hurra - stå på videre!

Kjenner at jeg synes det er litt rævva at jeg har stått stille den siste uken, da jeg veldig gjerne skulle hatt uttelling for god innsats. Har både spist og drukket greit, og vært ekstremt nøye med å på notere absolutt alt som er spist og drukket.

Men, etter et par døgn med feber midt i forrige uke, kan jeg bare skylde på det, og må heller se lyst på at morgenvekten min har gått ned halvannet kilo siden jeg startet GR for to uker siden.

Tar med alt det positive jeg kan, og fokuserer på det, og ser frem til neste veiing som sikkert gir bedre resultat.

Heia alle oss! :D/>

 

Noe herk når det ikke skjer noe selv med topp innsats. Forstår jeg deg riktig at du har gått ned 1,5 kg på to uker? Tenker du det er for lite?

 

Her er det 5.dagen på GR. I går var jeg trøtt og hadde lyst å droppe treningen. Men hadde heldigvis treningsavtale, og trening ble det. Etterpå angret jeg ikke B)

 

I dag kom det snev av søtsug etter middagen. Da fant jeg en tekopp og strikketøy, og klarte å stå over. Jeg har lagt inn en bit mørk sjokolade som frimerke hver dag. Gleder meg til å nyte den når freden har senket seg i heimen :rolleyes:

Men fikk en påminnelse at dette med søtsug kan velte hele lasset hos meg. Da det er viktig å tenke en dag av gangen. At jeg skal komme meg over det på denne dagen, og ikke tenke at jeg "aldri" kan spise snop igjen. For DA hadde det vært veldig synd på meg, det går aldri osv. Og da kan jeg liksågodt spise det i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...