Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. mars 2014!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi gir oss jamenmeg ikke!

 

På tide å vise februar måned hvem som er sjefen - holde samme gode fokus som i januar og fortsette med taktfaste skritt på riktig vei NEDOVER (eller holde vekten, om du er så heldig å ha kommet dithen - vi er flere som gleder oss til å joine den klubben! :))

 

Her er tråden for deg som ønsker litt ekstra drahjelp på veien mot målet, hvor det er liv i leiren gjennom hele februar måned, hiv deg med!

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, dette er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av februar måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av måneden, realistisk eller optimistisk - det som passer deg best) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 81,0 80,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 1kg denne måneden (burde være overkommelig, det), men all nedgang regner jeg som bonus - dessuten kan månedsmålet endres underveis hvis det viser seg å gå riktig så bra)

 

Bli med på å dra lasset sammen i februar, da vel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Mårn Juni72 😊 blir gjerne med en mnd til 😉. Rødt tall 92kg- dagens tall 86 kg- målet er 84kg på slutten av februar 😃 God helg til deg!! Jeg bør også komme i gang med å skrive ned alt som puttes inn i løpet av dagen- vet jo at det hjelper på med bevisstgjøringen 😳

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig med følge videre, treklovermamma73!

 

Velkommen igjen og flott at du "åpner" tråden :D

 

Vekta mi er sykt vinglete fra dag til dag, så opp i går og ned igjen i dag :blink: går nesten litt rundt for en stakkar :) (stirrer stivt på gjennomsnittskurven og ukesvekta er på onsdag, så får vente å se hva den sier!)

 

Første registreringsdag siden før jul, så er i gang! 1600kcal føltes litt snaut, så har nok ligget litt over en stund, ja...jaja :)

 

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

 

Da stikker jeg innom gamletråden og henter tallene dine, kikk, så lager jeg ei lita foreløpig liste med vårs tre - koselig ting å pusle med en lørdagsmorgen!

 

Hjertelig velkommen til alle andre utover dagen og morgendagen og videre utover neste uke og resten av måneden - både nye "fjes" og gamle kjenninger - håper dere blir med på februars beste og mest fokuserte samlingstråd - her blir det liv, rai, rai! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morgenfugl-ish i dag, her er månedens vesle utgangspunktliste:

 

Oversikt per 1. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D)

 

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 84 (mandag)

kikk 106,2 98 (mandag)

 

Vi får helt sikkert ganske snart selskap av fler, men kjekt å se at lista tar form allerede første dagen!

 

Du sier bare fra om du vil ha gårsdagens vekt som utgangspunkt, kikk, eller om du kommer med ny fra i dag eller venter til ukesveiingsdagen din - legger inn alle tall som kommer, jeg :D

 

Ha en fin lørdag og helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med videre. Tar vekta fra sist søndag som utgangspunkt, selv om jeg har veiedag i morgen. Er nemlig en liten mulighet for at jeg ikke får veid meg da.

 

Så rødt tall er 78, 57,7 er siste registrerte vekt, og jeg lar forsatt 58 være månedens mål. Veiedag er søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop, woop! Moro med fler!

 

Velkommen igjen, Sabine, Collargol og Sommerivrig, hyggelig gjensyn med dere! :D

 

Oversikt per 1. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D/>)

 

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 84 (mandag)

kikk 106,2 98 (mandag)

 

Flott med fokus i februar, hurra!

 

Fortsatt fin (f)lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Juni72

 

Jeg vil også være med i februar :)/>

Mine tall er

Rødt: 97 kilo

Nå: 86,3

Grønt: 85,3

veiedag er torsdag

 

Prøver meg på 1 kilo... Dersom det skulle bli mer, er jo det bare kjekt :)/>

Takk for at du enda en måned holder styr på oss alle :)/> Det setter jeg i alle fall veldig STOOOR pris på :)/>

noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og HV-kroppen min vil gjerne være med i februar også!

 

Har visst både samme utgangspunkt og samme mål som jeg hadde i januar, som jo i utgangspunktet er fin-fint for oss HV-kandidater. Bare at jeg (fortsatt) gjerne vil ned den ekstra julekiloen fra desember! ;)

 

Mine tall: 82 - 59,4 - 58,5 kg. Veiedag fredager.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei og hopp, jeg er med, denne tråden hjelper meg å holde fokus:))

I januar gikk jeg med etpar kilo og noen cm inn.

 

Rødt 83,6, dagens 69,6, grønt 70, veiedag lørdag:)

 

Jeg er med andre ord i hold vekta fasen, herlig:)) jeg ser jo helst at jeg er under 70, men kroppen min ser ut til å ville rundt det tallet og jeg orker ikke prøve å kjempe meg nedover mere;)

 

Fokus blir å holde seg unna godis, ha passe porsjon til middag og ikke overspise om kvelden. Samt trene hver dag mellom 40 og 70 minutt. Det er jo enkelt å få til:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 79,3 så 0,3 opp fra forige søndag.

målet for februar blir 77,7 Jeg har egentlig som mål 0,4 i uken, men denne første månden har gått litt rykkmesig ned.

Ser verstemål i januartråden er litt rart. verste vekt ever er 86,3 i mars i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strømmer det på av glade medlivsstilsendrere i februar! Wohooo!

Flott gjensyn med fine fokusjenter - velkommen igjen til noris, Betty Blue, Bijou, Gressenka, *Lina* og Cheery! Velkommen til deg, Melodi88, du er så absolutt havnet i svært godt selskap! :D

 

Oversikt per 2. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D)

 

Cheery 86,3 79,3 77,7 (søndag)

*Lina* 93 82,4 80,4 (torsdag)

Gressenka 83,6 69,6 70 (lørdag)

Bijou 82 59,4 58,5 (fredag)

Melodi88 85 79,8 78 (fredag)

Betty Blue 89,8 84,3 82 (torsdag)

noris 97 86,3 85,3 (torsdag)

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 84 (mandag)

kikk 106,2 98 (mandag)

 

Superduper gjeng allerede, og som alltid er det plass til alle som vil være med, nårsomhelst :D

 

Veien er målet, uavhengig av ønsket sluttresultat og tanke=handling (KUN hvis du får ut fingeren og GJØR DET!)

 

Med andre ord - ta best mulige valg og reis deg igjen så fort du kan hvis du snubler underveis...husk, vi har ALL VERDENS TID på å klare dette, bedre å rusle sakte nedover enn raskt frem og raskt tilbake (vink farvel til jojotilværelsen - se deg ikke tilbake! (annet enn for å geipe til ditt røde skrekktall som snart er så langt borte at du trenger kikkert for å se hva det var :P )).

 

Ha en finfin søndag, allihopa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

 

Jeg henger meg med og satser på 1 kg i februar. Har gått ned ganske mye i januar så det kommer nok til å gå litt senere nå. Men jeg har god tid og ikke så mye jeg skal ha av.

 

Vekt 76 - 65.9 - 65.0

 

Rødt er 76, 65.9 er det jeg veier nå og 65.0 er det jeg ønsker å være i slutten av februar.

 

Nei nå skal jeg ut på ukas 3. joggetur. Hasta la vista :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt månedens første veiing. Jeg klarte akkurat januarmålet mitt om 70,5 kg forrige mandag, men nå har jeg gått opp 500 gram igjen, så dagens vekt er 71 kg. Jaja, alt i alt gikk jeg ned i januar, så jeg skal vel være fornøyd likevel.

 

Tror jeg sier at jeg satser på 69,9 kg innen første mars, for det hadde vært så gøy å se 60-tallet.

 

Tallene blir altså Rødt tall?? 71 69,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg var såvidt nedi 73,9 ved utgangen av februar som jeg skulle, men mandagsvekten endte på 74,2 - så der starter jeg mandag 3. februar.

 

Vel vitende om at februar er en kort måned tar jeg skikkelig sats og satser på å se 72-tallet på slutten av denne måneden. Siden jeg håper å komme nærmest mulig 72-tallet har jeg 72 blank som målsetning selv om jeg skal være strålende fornøyd med 72,9. :lol:

 

indigo ser da sånn ut: 80,1 (skummelt tall) - 74,2 (start-tall) - 72 (målsetning) (mandagsveier)

 

Lykke til alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere hyggelige gjensyn, velkommen igjen til dere, Henna, Solvana, Truddelutt og indigo :D

 

Oversikt per 3. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D/>)

 

indigo 80,1 74,2 72,9 (mandag)

Truddelutt 79,8 79,1 77,9 (mandag)

Solvane 71,0 69,9 (mandag)

Henna 76 65,9 65,0

Cheery 86,3 79,3 77,7 (søndag)

*Lina* 93 82,4 80,4 (torsdag)

Gressenka 83,6 69,6 70 (lørdag)

Bijou 82 59,4 58,5 (fredag)

Melodi88 85 79,8 78 (fredag)

Betty Blue 89,8 84,3 82 (torsdag)

noris 97 86,3 85,3 (torsdag)

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 84 (mandag)

kikk 106,2 98 (mandag)

 

En skikkelig god start på måneden, kort er den, men vi skal vel rekke å holde fokus de aller fleste dagene for det?!

 

Ha en superduper mandag, allihopa!

 

Ty til en gulrot og/eller et ekstra glass vann eller fire :) - husk god planlegging (og lure innkjøp) kan hjelpe med å motvirke fysing (er jo vintern fortsatt, kroppen ønsker nok allerhelst å spare på litt ekstra spekk for å stå imot kulda...men vi vil ha det bort, bort, bort - nja, beholde akkurat passe mengde polstring, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt månedens første veiing. Jeg klarte akkurat januarmålet mitt om 70,5 kg forrige mandag, men nå har jeg gått opp 500 gram igjen, så dagens vekt er 71 kg. Jaja, alt i alt gikk jeg ned i januar, så jeg skal vel være fornøyd likevel.

 

Tror jeg sier at jeg satser på 69,9 kg innen første mars, for det hadde vært så gøy å se 60-tallet.

 

Tallene blir altså Rødt tall?? 71 69,9

 

Hei, Solvane!

 

Rødt tall er Din Høyeste Vekt Noensinne - altså ditt eget personlige "skrekktall" (som i; vil aldri se det på vekta igjen - ever (bortsett fra ved graviditet, da)!).

Så om det en måned går litt puslete nedover, så er det fint å kikke på det røde som man i alle fall IKKE veier lenger :) og så er alt bare supert og går smått om senn i riktig retning likevel!

 

Du velger selv om du vil ha det med eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...