Gå til innhold

Polar loop aktivitetsmåler-noen som har prøvd denne?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter for mye stille i løpet av dagene jeg er på jobb. Lurer på å kjøpe meg en Polar loop aktivitetsmåler, slik at jeg blir påminnet å være litt aktiv i løpet av dagen.

 

Er det noen som har kjøpt seg en sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gleder

Dytter tråden sitter og teller på knappene jeg også. Trenger nytt pulsbelte i hvertfall. Så vurdere og kjøpe pulsbeltet som passer til.

 

Takk Cheery! Jeg har veldig lyst på, så jeg klarte ikke vente på svar. Så nå har jeg bestilt med Polar loop+pulsbelte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en polar loop i ca 1 mnd tid, men bare testet med pulsbelte en gang da den ikke var kompatibel med mine pulsbelter. Jeg har trimmet og trent med pulsklokke i mange år. Dette har fungert bra for meg, som motivator og for å planlegge treningen sånn at jeg har trent i riktig pulssone. Synes det er gøy å få registrert skrittene mine, men iom at jeg ikke har iPhone får jeg ikke tatt i bruk alle de andre funksjonene, som f.eks inactivity alert. Alt i alt er jeg fornøyd med den, og den har medvirket til at jeg har vært mer i aktivitet den mnd jeg har hatt den:-) Dessuten er ikke prisen avskrekkende, særlig hvis man allerede har et pulsbelte som er kompatibelt. Gleder meg til å teste den mer med pulsbelte! Lykke til med din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den og den er absolutt morsom hvis du liker elektroniske dingser. Synes absolutt at den motiverer til å bevege seg mere. :rolleyes: Jeg har også Polar pulsklokke som jeg bruker i forbindelse med trening. Men jeg har problemer med loopen og pulsbeltet. Det fungerte de første dagene, men deretter ble det stopp. :angry: Litt dumt, etter som loop-resultatene og klokke-resultatene registreres på to forskjellige nettsider. dette burde vært samkjørt. Loopen som sagt ok til å registrer døgnets aktivitet, men får ikke registrert treningsøktene etter som pulssensoren ikke virker. Skal prøve å skifte batteri, men det er rart at det skal være årsaken for beltet virker jo på klokka. Er det andre som har samme erfaring? da vil jeg gjerne ha et godt råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den og den er absolutt morsom hvis du liker elektroniske dingser. Synes absolutt at den motiverer til å bevege seg mere. :rolleyes:/> Jeg har også Polar pulsklokke som jeg bruker i forbindelse med trening. Men jeg har problemer med loopen og pulsbeltet. Det fungerte de første dagene, men deretter ble det stopp. :angry:/> Litt dumt, etter som loop-resultatene og klokke-resultatene registreres på to forskjellige nettsider. dette burde vært samkjørt. Loopen som sagt ok til å registrer døgnets aktivitet, men får ikke registrert treningsøktene etter som pulssensoren ikke virker. Skal prøve å skifte batteri, men det er rart at det skal være årsaken for beltet virker jo på klokka. Er det andre som har samme erfaring? da vil jeg gjerne ha et godt råd. :)/>

 

Har du funnet ut av dette? Jeg har bestilt meg Polar Loop og pulsbelte, men pga. det var utsolgt, har jeg ikke fått det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kjøpte jeg meg en loop som belønning for at jeg har gått ned 9,8 kg skulle være 10, men tyvstarter litt.

Skulle egentlig ikke skulle bare kjøpe nytt pulsbelte spurte om de hadde et som paset til de gamle klokkene også ga jeg etter for fristelsen til å kjøpe en loop.

Viste seg når jeg satte meg ned for å se på de at pulsbeltet verken er kompatibelt med min 7 år gamle pulsklokke eller loopen så i morgen må jeg å bytte, men dette blir gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med polar loop unna gjort.

137% av anbefalt aktivitet oppnådd.

17 400 skritt telt litt skeptisk her trur den kan være raus når den teller.

 

Pulsbelte ble byttet og funket fint. Dette var mykt det jeg hadde før var plast og litt stivt slik at det mistet kontakt hvis bhen kom over det.

 

Litt skuffet over at jeg ikke fikk se puls på loopen kontinuerlig, men måtte trykke på den.

Kunne også tenkt meg at den pep hvis jeg er utenfor sonen.. Det hadde den haug gamle klokken. Hade jo lest så viste den ikke hade det.

 

Det jeg liker sålant er dagshjulet. Viser hvor mye jeg har sovet, suttet, stått osv, osv.

Trenningsgrafen viste hvor pulsen min har vært. Da kan jeg i hvertfall sjekke i ettertid om jeg har vært i sonen.

 

Jeg har iPhone det gir meg appen som gjør dette på tlf. Men er sikkert ikke ille å gjøre det på pc heller.

 

Gir en ny vurdering om en uke når jeg er blitt bedre kjent med hvordan loop og h7 funker.

 

For den gjerige slanker kan jeg opplyse om at prisen på dette ble 799 for loop og 499 for H7 på coop. Så man sparer litt på å ikke handle på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det gått en uke + med loopen.

Tror den er bedre for personner i stillesittende jobber.

Ender du hver dag på 80% får du litt push før å ta inn de 20%.

De dagene jeg trener og jobber kommer jeg inn rundt 130% Da føler jeg ikke at den gir noe push.

 

Den teller skritta vet hvor lenge jeg har sittet sammenhengende. Har forstått det slik at det er meningen telefonen skal gi meg beskjed hvis jeg sitter mer enn en time i strek.

Det skjer ikke jeg ser når jeg slår på appen at det har kommet en varseltrekant, fikk to forige uke om dette, men ikke i gjerningsøyeblikket.

Den registrerer søvn perioden og vet hvor mye som har vært rolig og urolig søvn.

 

Batteri levetid er hvis jeg bruker den litt sammen med pulsbeltet 1 time hver dag. 2 dager før den ber meg lade.

Hvis jeg ikke kobler til pulsbeltet 5 dager.

Jeg har ennå ikke funet batteri indikatoren på loopen. Bare plutselig når jeg trykker på klokken står det charge. Det er strøm igjen på klokken da så det går jo greit, men kunne tenkt meg muligheten til å følge med på batteriet.

 

Savner muligheten til å få feedback på hvilken sone jeg er i osv, osv.

 

Tenker denne uken å prøve pulsbeltet med polar beat eller personal trainer i stedet. Da vil jeg ikke få trenningen registrert på loopen opp mot måloppnåelsen. Men hører bra ting om disse appene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...