Gå til innhold

Vet jo hva som må til, hvorfor er det så vanskelig å gjennomføre....


Gjest Tertit
 Share

Anbefalte innlegg

HEI!

 

Nå er jeg drittlei av å se ut som jeg gjør, føle meg som jeg gjør, og ikke minst si til meg selv at i morgen, neste uke DA skal jeg være flink da!!!

Hva er det som får oss til å tenke at man kan fråtse litt ekstra denne helgen, få spist opp alt liksom så startet jeg på mandag... og så klare å gjøre det GANG PÅ GANG!!!

 

Som sagt jeg vet hva som skal til, det gjelder bare å starte. Det gjelder å forstå at det er noen ting man må forsake, ikke bare nå, men for alltid som for eks en hel potetgullpose på to en lørdagskveld. Er jeg ærlig så er det helt greit å ikke gjøre det mer, SÅ godt er det ikke, og følelsen etterpå er heller ikke god!!

 

Jeg er veldig glad i god mat og vin. Men god mat kan godt være sunn. Og med sunne matvaner ellers i uka, og litt trening er det rom for vin en gang el 2 i uka.

 

Så nå starter jeg, mål denne uka er:

- under 80 en gang for alle! (Bikket over etter en av de helgene man bare skulle spise opp alt...)

- Komme seg i seng før 12. Jeg vet at for lite søvn påvirker vekta både direkte og indirekte ved at jeg ikke rekker/orker frokost, komme meg ut for å trene blir et ork osv

- og sist, men ikke minst, spise det jeg vet jeg har godt av. Og ikke "tro" at det man snoker i skapet som ingen ser heller ikke inneholder noen kalorier....

 

Det langsiktige målet er 70 kg, ønsket er at mye er tatt før sommeren. Men i løpet av 2014 skal jeg har kommet meg dit jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bra skrevet. Jeg kjenner meg så godt igjen..spise opp alt og starte på mandag..det er min replikk :rolleyes: Jeg har noen kilo for mye og prøver hver uke å være flink, men det varer ikke hele uka, og i hvert fall ikke helgene. Nå er det alvor og jeg starter i dag igjen og skal være flink nå fremover. Det er godt å kunne gå inn på forumet og lese hva de andre skriver, for da ser man at det er mange som sliter med akkurat det samme. Jeg tenker ofte på hvorfor greier ikke jeg det når de andre greier det..det finner jeg aldri noe svar på. :blink: Målet mitt er å komme ned på 67 kilo. Jeg ligger på mellom 75 og 73 kilo, å gå på vekta frister ikke i dag. Fredag skal jeg veie meg.

Lykke til Tertit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bukkenbruse!

 

Kanskje vi kan prøve å holde hverandre i skinnet? ;)/> Jeg har også tenkt å ha veiedag på fredag. Vet av erfaringen at vekten mandag morgen kan være misvisende alt ettersom hva man spiste i helgen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. I dag er den store vaffeldagen, så i dag blir det litt kos. Tar det igjen i morgen med å spise bare knekkebrød+middag.

Trimmer du? Jeg blir fort litt for ivrig med trimmen, så jeg holder på til jeg blir lei. Denne gangen skal jeg trene kun når jeg har lyst.

Jeg har stor tro på at dette skal gå bra. Gleder meg til å se nedgangen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. I dag er den store vaffeldagen, så i dag blir det litt kos. Tar det igjen i morgen med å spise bare knekkebrød+middag.

Trimmer du? Jeg blir fort litt for ivrig med trimmen, så jeg holder på til jeg blir lei. Denne gangen skal jeg trene kun når jeg har lyst.

Jeg har stor tro på at dette skal gå bra. Gleder meg til å se nedgangen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Må vel være så ærlig og si at det har blitt så som så med trening i det siste... Var veldig flink i fjor frem til høsten, men så var det så mye som skjedde på høsten, men det er jo ingen grunn for at jeg ikke kunne starte igjen i oktober..... Og når man har falt helt ut av det er det nesten "umulig" å finne tid til det... (også en fin unnskyldning...)

Men nå begynner det jo å bli lysere og jeg har skogen fem min fra huset så jeg satser på noen turer opp dit i uken i første om gang. Jeg har lett for å tenke at jeg skal bli superflink med alt samtidig, med det resultat at man gir opp fordi det ikke går. Så planen er å være flink med maten og så putte inn trening litt etter litt.

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest restore

Får jeg bli med dere? ;)

 

Kjente meg så igjen i det som ble skrevet i tråden her. Så vanskelig å gjennomføre... Jeg hadde gått ned så jeg passa en bukse, men den satt veldig stramt (fikk akkurat kneppa igjen), men så kom de destruktive tankene igjen. "En dag fra eller til har vel ingenting å si" +++ Vel... 1 dag ble til 5 dager, + 4 cm rundt midjen og får ikke lenger kneppa igjen buksa mi :angry:

 

Så jeg trenger litt hjelp og støtte her! Bare noen som følger meg på veien. Jeg har ikke noe vektmål. Siden jeg trener såpass mye styrke føler jeg ikke det er noe godt mål. Det fører bare til destruktive tanker når vekta står stille, men klærne sitter løsere ;) Mitt mål er den pokkers buksa og et skjørt jeg ikke får over rumpa!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Restore, her er det plass til flere:-)

 

Jeg har en uke med møter el kurs hver eneste kveld så det er en utfordring med maten... Planen i går var å reise hjem og spise en salat til kvelds, men det ble en baguette med ost og skinke og en liten kakebit isteden...

 

I dag er det møte hvor det vanligvis er pizza så da er dagens mål å si nei takk. Er jo egentlig ikke så vanskelig det?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg gjerne med her... Viss denne tråden fortsatt blir? Jeg synes ofte det blir litt uoversiktelig om man blir mange.. Så jeg skriver innpå her i første omgang.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i overskriften. Tenk - det er snakk om et par - tre kilo for min egen del!! Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å ta seg sammen for å greie det.

 

Jeg er 1.70 og ønsker å veie 61,5 kg. Jeg har vært inne i en god steam, der jeg startet opp med Rode klubben - gull for tre uker siden. Men så har den siste uka ødelagt en del pga utskeielser og selskaper.. Sukk! Jeg er fryktelig svak for sjokolade og søtsaker. Så da hjelper det ikke at man har gått ned en halv kilo per uke i tre uker... En uke uten fokus, og vips så tror jeg jammen et av kiloene har sneket seg på igjen. Jeg var nede på 62,9 for en uke siden, men frykter at jeg er langt oppå 63-tallet igjen. Jeg tror jeg trenger noen å "kjempe" sammen med... Har vært innpå her periodevis, så føler jeg at jeg går lei, og tar meg en pause. Nå ønsker jeg å stå på frem mot våren og sommeren. Jeg vil stabilisere meg på 61-tallet, da føler jeg meg mye bedre! Det er jo ikke noen kjempejobb det er snakk om, men vanskelig nok.

Jeg veier meg på fredager, så i morgen får jeg se tallenes tale. Så tenker jeg å skrive innpå her annenhver dag, hvordan det går med kalorier inn og kostholds-score i gull-klubben. Jeg blir bortreist i helga, men vil prøve å registrere hva jeg spiser på øye-mål. Det er da bedre enn ingen ting! Vet at om jeg gir blaffen og utsetter registreringa til jeg kommer hjem og ny uke på mandag, så vil det gi meg en altfor god grunn til å "fråtse" i helga. Dermed: full skjerping før helga her i gården;)

Ønsker dere en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er enig med deg 2010 at det ofte blir uoversiktlig med mange, så velkommen skal du være:-)

Målet om å komme under 80 denne uken nådde jeg ikke, vekta stoppet på 80,5, -1 cm i livet. Alt i alt er det greit, jeg har lagt inn alt jeg har spist, ligget på det antall kalorier jeg skal. Fått inn en gåtur (fra man - tors)og er fornøyd med det siden det har vært møter og kurs HVER kveld denne uken. Søvn har det blitt verre med, men det skyldes sykdom og ikke sløvhet fra meg. Skulle være flink og legge meg kl ti på ons, kom akkurat under dyna da minstemann sto i døra og sa; "jeg har spydd i senga..." Så da ble natten tilbrakt med utallige turer på badet.

Men da satser vi på at det er over for denne gang, jeg gleder meg til en helg i solskinn. Skal startes med en skogstur i bratt terreng.

Ha en fin helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst!:)/>

Så flott at du har klart å ligge på rett antall kcal og fått trimmet iløpet av uka!!:)/> så skal du se at neste uke er du under 80;) stå på i samme spor som nå!!

Jeg veide meg og vekta viste 63,7 i dag. Så da er målet mitt ned 0,5 kg kommende uke, aller helst 63,0. Prøver å ligge på 1600 kc. Spørs hvordan d går nå i helga. Gir rapport søndag kveld:)

God helg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke å gi rapport i går kveld... Kom seint igjen fra weekend. Men hadde en flott helg:) D ble ikke mulig å registrere mat, hadde trøbbel m Internett på telefonen min. SÅ skuffende :(/> Følte det gjorde sitt til at jeg ikke klarte å holde skikkelig fokus på maten. Men hadde jo d i bakhodet likevel, og føler d gikk noenlunde. Nå er hverdagen her, og på nytt mulighet til å registrere før neste helga-tur..;)/> fem dager m fokus, og håper resultat på fredag.

Hvordan var helga, tertit?? Håper dere fikk være friske! :)/> ønsker deg og alle en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Vet åssen det er å være på tur og ikke få registrert det man spiser. Rart hvordan man da liksom "glemmer" noe av det man har spist... men i det store og det hele er det ikke det man gjør en helg som er problemet :)

Helgen startet fint på fredag med nydelig solskinn, gåtur og venner på besøk til middag, for så å ende opp på badet foran doen natt til lørdag... Da var det visst min tur!!

Lørdagen ble tilbrakt på sofaen med bare å se ut på det fine været. Utrolig kjedelig :angry: Søndagen var formen heldigvis bedre så da var det ut å nye solen, uten de helt store fysiske anstrengelsene.

Skal man prøve å se noe positivt i det så må det være at jeg nå er under 80 ;)

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!!! SÅ kjip måte å komme under 80 da....:(/> God bedring til deg!!:)/>

Her knasker jeg salat.. Mye som må til for å få "godkjent" grønnsak- inntaket!!

Jeg har vært flink i dag, Ca 1700 kc inn, og 9,2 i kostholdscore (er med i gullklubben noen uker nå...;)/> 10 er topp, så er veldig fornøyd i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom bare. Denne uken har vært hektisk. Og da er jeg ikke så flink med maten... rekker i allefall ikke registrere det. Men håper at det har gått greit allikevel. Det vil vekta vise i morgen!!

Imponerende med kostholdscore på 9,2 2010 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tertit og 2010!

 

Ikke gi opp! Jeg er selv litt deppa, følger at jeg er så flink, skriver opp, trener, spiser midre på tre uker har det blitt 2kg. MEN, jeg gikk jo opp 2kg på 1 uke, så hvorfor er det så mye hardt arbeid å kvitte seg med dem??? :angry:

 

Ja, ja jeg får tenke at slanking dreier seg om små endringer i laaaaaaaaaang tid. Og til slutt kommer man seg til må selv om det tar 1år! <_<

 

Nå er det altså helg igjen! Håper dere klarer å begrense snop inntakte! Jeg har på min side bestemt meg for å kose meg med frimerker for 400 kcal i kveld. Og så blir det ikke noe mer resten av helgen. Og jeg skal ikke ha dårlig samvittighet. Og jeg skal ikke, skal ikke, skal ikke sprekke.

 

Lykke til folkens og god helg :D


Første delmål 70,0 (1,4 kg igjen) ("Urealistisk?" hovedmål: 65kg)

03.04.2014: 71,4 (-0,6)

27.03.2014: 72,0 (-0,7)

20.03.2014: 72,7 (-0,7

13.03.2014: 73,4 (start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 78,7 i dag og det vil si 1,8 kg ned siste uke. Det er jeg veldig fornøyd med :D/> :D/> Har ikke blitt mye trening denne uken, har en jobb som krever mye på denne tiden av året, men så er jeg heldig på sommeren og høsten for da er det roligere. jeg vet jo at det er sånn, men alikevel har jeg mange år sagt til meg selv av DENNE våren skal det trenes både 3 og 4 ganger i uken både løping og styrke og pilates osv Det er ikke måte på hva jeg tror jeg kan rekke og få til! Men det går selvfølgelig ikke, gjør jeg det en uke el to så har jobben hopet seg opp, og så blir det noen uker uten trening og så kommer følelsen av at dette gikk jo ikke så da er ingenting noe vits… i år er planen jobben først og så tar jeg den treningen jeg rekker. Kanskje betyr det at jobben blir fortere ferdig og jeg kan få tilbake kvelder og helger til å gjøre det jeg vil:-)

Ha en fin helg alle sammen, her skinner solen og grillen skal testes for første gang i år B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 78,7 i dag og det vil si 1,8 kg ned siste uke. Det er jeg veldig fornøyd med :D/>/> :D/>/> Har ikke blitt mye trening denne uken, har en jobb som krever mye på denne tiden av året, men så er jeg heldig på sommeren og høsten for da er det roligere. jeg vet jo at det er sånn, men alikevel har jeg mange år sagt til meg selv av DENNE våren skal det trenes både 3 og 4 ganger i uken både løping og styrke og pilates osv Det er ikke måte på hva jeg tror jeg kan rekke og få til! Men det går selvfølgelig ikke, gjør jeg det en uke el to så har jobben hopet seg opp, og så blir det noen uker uten trening og så kommer følelsen av at dette gikk jo ikke så da er ingenting noe vits… i år er planen jobben først og så tar jeg den treningen jeg rekker. Kanskje betyr det at jobben blir fortere ferdig og jeg kan få tilbake kvelder og helger til å gjøre det jeg vil:-)

Ha en fin helg alle sammen, her skinner solen og grillen skal testes for første gang i år B)/>/>

Hei! Der var du under de 80, - med god margin! Bra!!

Jeg vil gjerne henge meg på dere. Føler jeg må ha noen å gjøre "jobben" sammen med. Dere som er her "inne", - er dere med på GR-kurs, eller er det slanking på "privat basis" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh!! SÅ bra å se dere inn på her!:)/> Jeg startet så fint på mandag... Deretter skar alt seg. Tur til legen, påfølgende antibiotika-kur og ingen god uke på meg:( Var ikke i form, og hadde ingen styrke til å stå imot verken det ene eller det andre ... Men nå går det bedre!!:)/> Kjenner at jeg vil tilbake på mitt gode spor.. Har vært to dårlige uker nå. Merkelig hvor vanskelig det er å holde fokus når man ikke er i form. Og alt dette forbaska billige smågodtet nå FØR påske...:(/>:( sukk!! Nå må jeg tilbake til bruk av frimerker - og ikke bare putte inn ettersom øynene har lyst på...

Jeg setter strek over denne uka, og går på med friskt mot! Gøy å se at vi er flere innpå her. Da kan vi hjelpe hverandre.. D trenger iallefall jeg i disse "godteri-påsketider.."

Jeg er ikke på kurs. Men bruker å klare å fokusere selv når jeg vare bestemmer meg for det - iallefall i perioder ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt ute av foksus denne uken… og har ikke registrert maten… Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å holde meg til det jeg skal spise når jeg har mye å gjøre :angry: :angry: Jeg vet at jeg ikke burde spise så mye brød. Vekta stagnerer og jeg føler meg oppblåst og slapp. grønnsaker, kylling eller knekkebrød er det jeg bør spise, men så har jeg liksom ikke tid til det, er jo så mye fortere å spise to brødskiver på fjøla, gjerne så fort at knapt husker at jeg spiste de. Det er akkurat som om kroppen ikke merker at jeg spiser når jeg har dårlig tid og mye å gjøre. Jeg kan føle meg sulten igjen 30 min etter at jeg spiste. Heldigvis er det bare to dager igjen på jobben før påske. Da skal salat og kylling komme frem til både lunsj og kveldsmat igjen, og så har jeg tenkt til å børste støv av nøkkelkortet til treningssenteret!! Har akkurat gjort en avlate med mannen min at vi skal reise dit sammen så da er vi to til å "huske" på det ;)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...