Gå til innhold

Valkene skal vekk innen 1.juli!


Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Jeg er en mor på 42 år som er 174 cm høy og veier ca 77-78 kg. Trivselsvekten min er 69 kg, men synes det er vaskelig å holde vekten der siden jeg har et enormt søtbehov - kjempeglad i spesielt sjokolade, men alt som er søtt glir ned. Det er ikke snakk om å nyte det søte, det er kun "tygg og svelg"!

 

Jeg har innsett at det må endringer til - livslange endringer!Av erfaring vet jeg at jeg kan spise nesten alt jeg vil av vanlig sunn mat og likevel gå ned i vekt.

 

Nå når sommerværet er her ser jeg jo at klærne i sommergarderoben spriker, og alle valkene blir ekstra godt synlige. Enten må jeg skaffe meg ny sommergarderobe, eller så MÅ jeg greie å komme meg ned i vekt! (det siste er det jeg vil altså!).

 

Har vært for sløv med treningen i det siste, spinning er min favoritt men måtte kutte tvert da ryggen ikke ville lenger. Håper å begynne igjen om ikke så lenge. Målet mitt er minst 1/2 time fysisk aktivitet hver dag de ca 4 dagene i uken jeg ikke er på treningssenteret.

 

I morgen onsdag starter jeg min første veiing, og tenker å legge inn vekta her. Fortsetter da å legge inn vekta hver onsdag, så jeg på den måten føler det mer forpliktende å virkelig skjerpe meg. Har også som mål å komme med endel oppdateringer underveis i ukene.

 

Noen som vil henge seg på? Målet er altså å gå ned 8-10 kg innen 1.juli. Hadde vært fint med noen som vil henge seg på slik at vi kan backe opp hverandre underveis.

 

 

23.April Startvekt: 77,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Første veiing i dag, 77,3 kg viste vekta. Knekkebrødene er funnet fram og motivasjonen er god :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne være med :)

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, og har stappa i meg uhorvelige mengder sjokolade og godis i påsken :blink:

Er ei jente på 40 (41 til sommeren) som har fått altfor mange kosekilo de siste par årene. Dette MÅ endres på før det er for seint, tenker jeg! Er bare 158 cm høy og veier i dag 69,5 kilo! Begynte på nettkurs 3.mars, og da veide jeg 71,6 kilo så har allerede gått ned 2,1 kg!

Føler jeg har stagnert i det siste, så nå trenger jeg å følge noen her inne på forumet for å backe hverandre opp :)

Målet mitt er 57 kilo. Det er jo høyt opp og langt fram, så jeg må ha et par delmål på veien;)

Innen 17.mai skal jeg være 65kg, og innen 1.juli skal jeg være 60 kg.

Kommer også til å ha veiedag på onsdag:)

Jeg er veldig glad i jogging og sykling, og er veldig glad for at våren er kommet og det er bart på fortauene rundt omkring..det er bare å hive seg rundt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

hei! jeg vil veldig gjerne være med! :)/>/>/>

 

jeg er 25 år, 66,5 kg og vil helst veie 58 kg, som var sist jeg følte meg fresh og fin. dit er det jo et godt stykke, men hvis jeg klarte å legge på meg alt dette, så må det jo virkelig være mulig å gå det ned igjen også..? :)/>/>/>

 

tenkte jeg skulle ha veiedag på torsdager, og begynte i dag. kan like gjerne starte med en gang liksom!

 

helst tenkte jeg å være i mål til studiene starter igjen til høsten, og det blir hardt, men det burde være realistisk, jeg vet ikke helt? lurer på noen delmål som:

65 kg: 8. mai

63 kg: 29. mai

61 kg: 19. juni

60 kg: 17. juli

58 kg: 14. august

 

tenker at jeg skal trene 3-4 ganger i uken. egentlig er jo målet å bli sprekere og sterkere og strammere, men jeg innser jo virkelig at dette ikke kommer til å skje uten at det, hva skal vi si, forsvinner en del fett også..:)/>/>/>

 

så nå blir det action:

3-5 treninger i uka, 1600 kalorier om dagen og fem om dagen. etter hvert skal også gå/sykle til studiestedet innføres, men det får innføres etter hvert :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Hei! Jeg vil gjerne være med :)/>

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, og har stappa i meg uhorvelige mengder sjokolade og godis i påsken :blink:/>

Er ei jente på 40 (41 til sommeren) som har fått altfor mange kosekilo de siste par årene. Dette MÅ endres på før det er for seint, tenker jeg! Er bare 158 cm høy og veier i dag 69,5 kilo! Begynte på nettkurs 3.mars, og da veide jeg 71,6 kilo så har allerede gått ned 2,1 kg!

Føler jeg har stagnert i det siste, så nå trenger jeg å følge noen her inne på forumet for å backe hverandre opp :)/>

Målet mitt er 57 kilo. Det er jo høyt opp og langt fram, så jeg må ha et par delmål på veien;)

Innen 17.mai skal jeg være 65kg, og innen 1.juli skal jeg være 60 kg.

Kommer også til å ha veiedag på onsdag:)

Jeg er veldig glad i jogging og sykling, og er veldig glad for at våren er kommet og det er bart på fortauene rundt omkring..det er bare å hive seg rundt:)

Hei, så kjekt at du vil vere med! Du er flink som har begynt på kurs du, og så flott at du har gått ned over 2 kg! Kjedelig hvis en føler nedgangen stagnerer, og klart det ofte går ut over motivasjonen, men du som er glad i både sykling og jogging greier nok å få lagt inn noen økter i løpet av uken, og da er mye gjort. Det brennes fort en god del kcal ved disse treningsformene du liker!

 

Håper vi greier å motivere hverandre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

hei! jeg vil veldig gjerne være med! :)/>/>/>/>/>

 

jeg er 25 år, 66,5 kg og vil helst veie 58 kg, som var sist jeg følte meg fresh og fin. dit er det jo et godt stykke, men hvis jeg klarte å legge på meg alt dette, så må det jo virkelig være mulig å gå det ned igjen også..? :)/>/>/>/>/>

 

tenkte jeg skulle ha veiedag på torsdager, og begynte i dag. kan like gjerne starte med en gang liksom!

 

helst tenkte jeg å være i mål til studiene starter igjen til høsten, og det blir hardt, men det burde være realistisk, jeg vet ikke helt? lurer på noen delmål som:

65 kg: 8. mai

63 kg: 29. mai

61 kg: 19. juni

60 kg: 17. juli

58 kg: 14. august

 

tenker at jeg skal trene 3-4 ganger i uken. egentlig er jo målet å bli sprekere og sterkere og strammere, men jeg innser jo virkelig at dette ikke kommer til å skje uten at det, hva skal vi si, forsvinner en del fett også..:)/>/>/>/>/>

 

så nå blir det action:

3-5 treninger i uka, 1600 kalorier om dagen og fem om dagen. etter hvert skal også gå/sykle til studiestedet innføres, men det får innføres etter hvert :)/>/>/>/>/>

 

Så fint at du også vil være med! Det er akkurat slik du sier med fresh og fin, jeg føler meg det når jeg er ca 8-10kg lettere enn nå. Er helt enig med deg at det må jo være mulig å gå ned de kg når en har greid å legge de på seg, og det ER det jo. Tror riktig fokus, stahet og vilje er viktige stikkord.

 

Delmålene dine ser vel bra ut? Men ofte går det litt i rykk og napp med nedgangen hos meg.

 

3-5 treningsøkter i uken er jo knallbra! Har veldig tro på den daglige aktiviteten som gå/sykle til studiestedet til høsten. Jeg for min del går/sykler svært sjelden/aldri til jobb, jeg burde det for det tror jeg hadde hjulpet på vekten ( 40 min rask gange /12 min rask sykling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Dagen min så langt har vært bra. Har t.o.m fått godt med mosjon, 50 min gange og en tur på treningssenteret for hovedsaklig styrketrening. Har også greid meg godt matveien i dag, ikkje blitt utsatt for andre fristelser enn en et par kaker etter bursdag i går, men de har ikke fristet noe særlig! Er mer spent på morgendagen, skal i bursdag om ettermiddagen og har bestemt meg for at et lite kakestykke er nok! Håper jeg husker på det når jeg er i bursdagen.........

Ønsker alle en riktig fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

det er jo riktig bra, Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig :) styrketrening er jo virkelig helt topp! kaker og sånt er en kjempeutfordring i disse påske-snart-mai-tider, tror det er kjempefornuftig å bestemme seg for hva man vil spise av det på forhånd. men så blir det sure miner når man ikke vil ha "nok" kake etc. skjønner ikke hvorfor det må være så viktig for folk at jeg spiser så mye kake, tror de ikke jeg har lyst til å spise middag også? gudameg! :)

 

 

 

jeg har også vært forholdsvis flink i dag: har spist stort sett det jeg skulle, men har slitt med å få spist alt - har rester igjen fra middag, frokost og mellommåltider som det ikke var plass til, og klokket inn til noen hundre kalorier for lite. det er jo helt åpenbart enkelt å fikse det til i morgen, en neve nøtter og alt er i orden. hadde bare ikke ork til å trø i meg hundrevis av kalorier i form av salatblader, tomater, havregrøt og så videre som var det tilgjengelige. har handla nøtter nå ;)

 

videre var jeg på trening - en time styrketrening i sal og så sa han som hadde timen at han skulle ha boksetime etterpå og at det kom til å bli kjempemoro, og da syntes jeg ikke at jeg kunne være den eneste som feiget ut, ikke sant? så det ble 100 minutter styrketrening akkurat! holdt flere ganger på å dø, og alle de andre var sånne veldefinerte sylfider med synlige muskler på både armer og bein, og siden det var forholdsvis varmt i lokalet valgte en rekke av kvinnene å vrenge av seg t-skjorten og bare trene i shorts og treningsbh og flashet six packene sine. jeg lover dere, jeg har aldri følt meg i så dårlig form NOEN gang, bare utilstrekkelig og litt kjip. så kommer jeg med de tjukke lårene mine som disser, tynntjukke armer uten muskler og en mage som ikke akkurat føltes klar for å ta av noen t-skjorte liksom. jeg følte meg forferdelig formløs, litt som om noen bare hadde brukt tightsen min til pølseskinn og stappet det de var gode om. (og ps. jeg hater når oppvarmingen er jogge rundt i salen. jeg er jo helt ødelagt før vi er ferdige med oppvarmingen!)

 

det er ikke det at jeg ikke unner disse superkvinnene stramme kropper, jeg beundrer dem, forstår at det ligger enormt mye arbeid bak og alt sammen - jeg vil jo bli som dem! jeg har også lyst på en stramme, veldefinerte lår, sprettrumpe, en mage som ikke tyter over kanten på tightsen, lekre armer og en overkropp hvor ingen fett stikker ut på rare steder av treningsbh-en. men ok! gi meg et år så skal jeg også være på vei til å se litt sånn ut, og jeg skal sprette, velkondisjonert, rundt i salen, løfte like tunge ting som dem, klare like mange armhevinger! (etter timen kom to av jentene, disse med mageruter, og også instruktøren bort til meg, og sa at det var godt jobba. da måtte jeg nesten grine. jeg gav jo virkelig alt, det var så deilig å bli sett for en som virkelig prøver hardt og ikke bare for en litt dvask en!)

 

så med for lite mat og et behov for å tøffe meg for disse særdeles veltrente andre ble kaloriunderskuddet så lavt at jeg ble skikkelig kvalm og skjelven. det er den mest ubehagelige følelsen jeg har hatt på lenge - ikke i morgen, sier jeg deg, this is no more!

 

det kommer til å kreve styrke det her. det blir ikke bare slitsomt fysisk (sånn som den helvetes treningsøkta i dag), men også mentalt - det er slitsomt å ha gym når du må grue deg fordi du er redd for å være dårligst igjen. det blir som en retur til baren- eller ungdomsskolen og gymmen der. akk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Heihei! Dette virker som en fin tråd for meg, mulig å slenge seg på?

 

Jeg er 21år, 171 cm høy og 72 kg ca (skal veie meg i morgen, da skal jeg også ta mål). I løpet av siste halvdel av 3. klasse (nå 2 år siden) gikk vekta mi opp, og det har den gjort siden. Nå vil jeg tilbake til der jeg var der, minst 65 kg. Håpet hadde vært å klare dette til 17. juni, siden det da er ferietid, men det blir nok litt for ambisiøst med tanke på at jeg har prøvd på dette i et helt år, med jojo resultater og 67,9 som nærmeste kg.

 

Målet mitt blir da 68 kg innen 17. juni, ca en halvkilo i uken i gjennomsnitt, vet at noen uker går det mye mens andre sier det stopp. Så lenge jeg holder meg til knekkebrød med skinke, og havregrøt skal jeg nok relativt lett klare å holde meg til en meny på 1300 kcal, har lastet ned en app hvor jeg skal registrere maten min. Dette har funket fint en uke av gangen før, så har jeg blitt lei. Nå er det andre boller.

 

Jer er også veldig glad i å være i aktivitet, om ikke jeg er gira på å trene en dag og det er fint vær tar jeg meg gjerne en liten tur. Satser på styrke 2-3 ganger i uken, og 2-3 utholdenhetstreninger. Samt gjerne en yogatime på toppen, da blir det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

dette høres flott ut, jeg vil også gjerne bli med! :-) Jeg blir 40 om en drøy uke, 171cm og for tiden 75,1 kg :-/ . Har også tenkt å ha veiedag på onsdager og har en venninne som også er med!

Jeg har tidligere vært på flere Grete Roede kurs, så jeg kjenner opplegget veldig godt og vet at det funker om man bare holder fokus....

Jeg har som første delmål 70kg til slutten av mai og en drøm om å komme så langt ned som 63/65 på sikt.

Dessverre har jeg nettopp fått påvist en prolaps i ryggen som setter en demper på treningen, men jeg har en liten hund som har godt av gåturer! Så da satser jeg på det! :-)

Dette blir bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

hei Chubbchubb! så hyggelig at du vil være med her! klart du kan:) det høres jo ut som fornuftige mål du har satt deg, men tror du ikke at du kommer til å bli veldig sliten og sulten hvis du skal spise 1300 kalorier og trene nesten hver dag i tillegg? eller tenker du at du spiser litt ekstra når du trener? (hvis du mot formodning skulle trene i oslo ved studentskipnaden så håper ejg du sier ifra hvis du ønsker deg en treningsbuddy av og til forresten, det er omtrent samme trening jeg tenker å gjøre :) )

 

og velkommen du også, Nickie! håper ryggen ordner seg kjapt da, det er jo forferdelig kjipt å bli motarbeidet på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Chubbchubb! så hyggelig at du vil være med her! klart du kan:) det høres jo ut som fornuftige mål du har satt deg, men tror du ikke at du kommer til å bli veldig sliten og sulten hvis du skal spise 1300 kalorier og trene nesten hver dag i tillegg? eller tenker du at du spiser litt ekstra når du trener? (hvis du mot formodning skulle trene i oslo ved studentskipnaden så håper ejg du sier ifra hvis du ønsker deg en treningsbuddy av og til forresten, det er omtrent samme trening jeg tenker å gjøre :)/>/> )

 

og velkommen du også, Nickie! håper ryggen ordner seg kjapt da, det er jo forferdelig kjipt å bli motarbeidet på den måten...

 

 

Takk! har gått 30 min med hunden og skal snart på jobb... problemet er ikke bevegelsen men at jeg stadig er "fysen" på noe... søtt, salt... whatever... har dere noe triks for å dempe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

hei Chubbchubb! så hyggelig at du vil være med her! klart du kan:) det høres jo ut som fornuftige mål du har satt deg, men tror du ikke at du kommer til å bli veldig sliten og sulten hvis du skal spise 1300 kalorier og trene nesten hver dag i tillegg? eller tenker du at du spiser litt ekstra når du trener? (hvis du mot formodning skulle trene i oslo ved studentskipnaden så håper ejg du sier ifra hvis du ønsker deg en treningsbuddy av og til forresten, det er omtrent samme trening jeg tenker å gjøre :)/> )

 

og velkommen du også, Nickie! håper ryggen ordner seg kjapt da, det er jo forferdelig kjipt å bli motarbeidet på den måten...

 

Tror det skal gå fint med 1300, men blir nok fort litt mer de dagene jeg trener. Har egentlig funnet ut at om jeg tenker litt over hva jeg spiser får jeg spist nesten det jeg vil til 1300kcal. Dette er da ikke medregnet grønnsaker, som kanskje ville utgjort en del om jeg hadde regna på det.

Forholder meg dessverre ikke i Oslo, men vil prøve å bli flink til å dokumentere treningen her om jeg får tid! :) Kjenner jeg meg selv rett blir det sikkert mye dokumentasjon i starten også dabber det av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

Tror det skal gå fint med 1300, men blir nok fort litt mer de dagene jeg trener. Har egentlig funnet ut at om jeg tenker litt over hva jeg spiser får jeg spist nesten det jeg vil til 1300kcal. Dette er da ikke medregnet grønnsaker, som kanskje ville utgjort en del om jeg hadde regna på det.

Forholder meg dessverre ikke i Oslo, men vil prøve å bli flink til å dokumentere treningen her om jeg får tid! :)/> Kjenner jeg meg selv rett blir det sikkert mye dokumentasjon i starten også dabber det av. :P/>

 

 

åh, okei! hvis grønnsaker kommer utenom og du spiser ekstra om du trener er det selvfølgelig ikke så dumt! :) det er ikke meningen å være veldig kritisk eller noe, jeg vet bare på meg selv at det blir veeeeeldig ugjennomførbart for min egen del ;)

 

gleder meg til dokumentasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Så bra at enda flere vil være med, det er kjekkere når vi prøver på vektnedgang sammen :) .

 

Det går i 100 for meg om dagen, jobb,jobb,jobb og familie. Var jo i brursdagsbesøk i går, hadde bestemt meg for 1 kakestykke! MEN, det er jo så forbaska vanskelig! Så det endte med 2 kakestykker og 2 snitter (fy skam!!), det var ikke akkurat etter planen. Men er litt stolt over at jeg ikke puttet i meg twist i tillegg da, og brus drakk jeg heller ikke. Noen som har noen tips om hvordan en kan lære å begrense seg bedre??

 

Ellers så fikk jeg meg kun en halv times gåtur i går, men satser på treningssenteret i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

det er jo riktig bra, Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig :)/>/> styrketrening er jo virkelig helt topp! kaker og sånt er en kjempeutfordring i disse påske-snart-mai-tider, tror det er kjempefornuftig å bestemme seg for hva man vil spise av det på forhånd. men så blir det sure miner når man ikke vil ha "nok" kake etc. skjønner ikke hvorfor det må være så viktig for folk at jeg spiser så mye kake, tror de ikke jeg har lyst til å spise middag også? gudameg! :)/>/>

 

 

 

jeg har også vært forholdsvis flink i dag: har spist stort sett det jeg skulle, men har slitt med å få spist alt - har rester igjen fra middag, frokost og mellommåltider som det ikke var plass til, og klokket inn til noen hundre kalorier for lite. det er jo helt åpenbart enkelt å fikse det til i morgen, en neve nøtter og alt er i orden. hadde bare ikke ork til å trø i meg hundrevis av kalorier i form av salatblader, tomater, havregrøt og så videre som var det tilgjengelige. har handla nøtter nå ;)/>/>

 

videre var jeg på trening - en time styrketrening i sal og så sa han som hadde timen at han skulle ha boksetime etterpå og at det kom til å bli kjempemoro, og da syntes jeg ikke at jeg kunne være den eneste som feiget ut, ikke sant? så det ble 100 minutter styrketrening akkurat! holdt flere ganger på å dø, og alle de andre var sånne veldefinerte sylfider med synlige muskler på både armer og bein, og siden det var forholdsvis varmt i lokalet valgte en rekke av kvinnene å vrenge av seg t-skjorten og bare trene i shorts og treningsbh og flashet six packene sine. jeg lover dere, jeg har aldri følt meg i så dårlig form NOEN gang, bare utilstrekkelig og litt kjip. så kommer jeg med de tjukke lårene mine som disser, tynntjukke armer uten muskler og en mage som ikke akkurat føltes klar for å ta av noen t-skjorte liksom. jeg følte meg forferdelig formløs, litt som om noen bare hadde brukt tightsen min til pølseskinn og stappet det de var gode om. (og ps. jeg hater når oppvarmingen er jogge rundt i salen. jeg er jo helt ødelagt før vi er ferdige med oppvarmingen!)

 

det er ikke det at jeg ikke unner disse superkvinnene stramme kropper, jeg beundrer dem, forstår at det ligger enormt mye arbeid bak og alt sammen - jeg vil jo bli som dem! jeg har også lyst på en stramme, veldefinerte lår, sprettrumpe, en mage som ikke tyter over kanten på tightsen, lekre armer og en overkropp hvor ingen fett stikker ut på rare steder av treningsbh-en. men ok! gi meg et år så skal jeg også være på vei til å se litt sånn ut, og jeg skal sprette, velkondisjonert, rundt i salen, løfte like tunge ting som dem, klare like mange armhevinger! (etter timen kom to av jentene, disse med mageruter, og også instruktøren bort til meg, og sa at det var godt jobba. da måtte jeg nesten grine. jeg gav jo virkelig alt, det var så deilig å bli sett for en som virkelig prøver hardt og ikke bare for en litt dvask en!)

 

så med for lite mat og et behov for å tøffe meg for disse særdeles veltrente andre ble kaloriunderskuddet så lavt at jeg ble skikkelig kvalm og skjelven. det er den mest ubehagelige følelsen jeg har hatt på lenge - ikke i morgen, sier jeg deg, this is no more!

 

det kommer til å kreve styrke det her. det blir ikke bare slitsomt fysisk (sånn som den helvetes treningsøkta i dag), men også mentalt - det er slitsomt å ha gym når du må grue deg fordi du er redd for å være dårligst igjen. det blir som en retur til baren- eller ungdomsskolen og gymmen der. akk.

 

Hm, det var litt av en erfaring du fikk der! Synes jeg ser meg selv blandt slike superkvinner B)/>. Kjempegøy at du fikk positive kommentarer på innsatsen etterpå da, men følelsen av å ha tømt alle energilagrene dine overskygget gjerne endel av rosen. Det å tømme energilagrene så totalt at en blir helt skjelven, kvalm og uvel er svært ubehagelig - har prøvd det selv. Men med litt mer mat i magen og noe å spise rett etter timen sluttet hadde du fått det mye bedre - kanskje du skulle prøvd en gang til? :blink:/>

 

Det å få assossiasjoner tiil skolegymen kan jo være så som så for mange av oss, men vi greier dette, ikke sant? Du står iallefall på, flinke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! eeeeeller..?

 

Status:

Vekt 72kg

Bryst: 93 cm

Midje: 77 cm

Mage: 95 cm

Hofter: 104 cm

Lår: 65 cm

 

 

Bra start! FLott at du måler, jeg skal finne fram målebandet og måle imorgen tidlig....

 

For meg var starten litt rar, i går 75.1 og idag 75.8.... ikke morro... men jeg vet jo at man skal ikke veie seg hver dag, vann i kroppen, søvn osv har en innvirkning.... Jeg har laget en tabell der jeg noterer vekten, så får vi håpe det peker nedover etterhvert... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

Hm, det var litt av en erfaring du fikk der! Synes jeg ser meg selv blandt slike superkvinner B)/>/>. Kjempegøy at du fikk positive kommentarer på innsatsen etterpå da, men følelsen av å ha tømt alle energilagrene dine overskygget gjerne endel av rosen. Det å tømme energilagrene så totalt at en blir helt skjelven, kvalm og uvel er svært ubehagelig - har prøvd det selv. Men med litt mer mat i magen og noe å spise rett etter timen sluttet hadde du fått det mye bedre - kanskje du skulle prøvd en gang til? :blink:/>/>

 

Det å få assossiasjoner tiil skolegymen kan jo være så som så for mange av oss, men vi greier dette, ikke sant? Du står iallefall på, flinke deg!

 

 

jah, det var ganske slitsomt! men det var moro også innimellom, og helt ærlig så var det rosen som overskygget alt sammen. jeg skal tilbake altså! lover :)! men helt klart, skal sørge for å ha litt nøtteblanding eller en banan med meg neste gang, sånn kun i tilfelle. mistenker det kan hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Har aldri gått på kurs så aner ikke eksakt hvor en tar målene, men hovedsaken er vel gjerne at det blir målt på samme sted hver gang?

 

Dato Vekt Bryst Mage Midje Lår Hofte BMI

23/4 77,3 103,5 102,5 92,0 57,5 102,0 25,53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Er stolt over meg selv nå faktisk, har ikke rørt chipsen og snopet, og nå er skålene tomme :). Lørdagssnopet mitt har vært en Atkins kokos-bar kuttet opp i småbiter slik at den hadde lang varighet :).

 

Har t.o.m greid å få inn litt fysisk aktivitet nå i kveld, meg og minstemann på 9 har syklet ca 6 km i nydelig vær.

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har lest igjennom hele tråden og synes den var inspirerende.

Jeg er 39 år og sist jeg var aktiv her på forumet var i 2011. Var kjempeflink og gikk ned rundt 20 kg.

 

Så i 2012 slutta jeg å røyke og er veldig stolt over det, etter da mer enn 20 år med røyking, men da skjedde det og at vekta gikk rett til værs og mere til......

 

Har siden 06.01-14 gått ned 10.7 kg men nå synes jeg det begynner å bli vanskelig, og trenger motivasjon for jeg vil ikke gi meg nå. Har lyst å gå ned ca. 15 kg til.

Da vil jeg veie rundt 73 kg som jeg veide sommeren 2011 og var storfornøyd. Jeg er 1.64 cm høy

 

Jeg har veiedag mandager og er like spent hver uke.

 

Dato: Kg:

06.01 99,4

21.04 88,7 = - 10.7

 

 

Jeg har en aktiv jobb og prøver å få til trening 2-4 ganger pr. uke men det er ikke lett.

Da går jeg gjerne tur med en venninne. Vi har en fast rute som tar ca. 1 t og 20 min. eller jeg er på spinning alt fra 40 minutter til 1 t. Alt avhengig av hvilken time jeg rekker.

 

Gleder meg til å følge dere her inne. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Velkommen Goggeline! :)

 

 

 

Helgen har gått og det ble mitt siste store inntak av alkohyler før sommeren så vidt jeg vet. Fikk ikke registrert maten lørdag og søndag, men regner med jeg kom godt over 2000 lørdag og mellom 1300 og 2000 søndag, så alt i alt bør det ikke gi de verste utfallene. Ble nok ikke noe trening fra fredag til søndag, av den grunn at jeg har vært forkjølet en stund og egentlig ikke brydd meg, men tenkte kanskje det er det jeg må..

Klarer ikke å ikke trene for lenge i slengen når jeg har planer om å nå bikinikroppen, så i går ble det første styrketrening siden før påske! JEG HAR VONT! - men det er digg.. Tenker meg på en liten fjelltur idag, så nå føler jeg at jeg begynner å komme godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Dato Vekt Bryst Mage Midje Lår Hofte BMI

23/4 77,3 103,5 102,5 92,0 57,5 102,0 25,53 (overvektig)

30/4 75,3 102,0 102,5 90,5 57,5 102,0 24,87 (normalvektig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som er flinke....Beundrer dere! :-) For min del går det urolig tregt, jeg har istedenfor å gå ned heller gått opp 500g denne uken. 75.9 - faretruende nær 76kg "lydmuren" som ikke er aktuell å bryte... ikke bra... men jeg vet nøyaktig hvorfor, har spist både det ene og det andre, skrevet opp alt hva jeg spiste og det er kommet sammen godt over 2000kcal nesten hver dag... Skjønner ikke hvordan jeg kan finne på å putte alt dette i munnen???? er jo egentlig bevisst på hva jeg spiser, men så er det en extra yoghurt her og en is der og så er jeg sulten om kvelden, eller søtsugen om kvelden... hode er ikke med.... har noen av dere et psykologisk knep som man kan får hodet med på? Dette er jo ikke så vanskelig om man bare klarer å holde seg til "allowance'en".... HJELP! :-O Hva gjør dere? drikke vann? Anything som funker???? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...