Gå til innhold

Fra feit til heit


Gjest FatFuneral
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FatFuneral

Hei!

 

Jeg er ei jente på 26 år som nå virkelig må komme i gang med å få av kilone. Jeg skal ned 46,3 kilo og det virker helt vilt! Åssen i pokker skal jeg få til detta? Jeg skal jo nesten ned like mye som ett annet menneske.. Jeg merker nå at vekta går utover livsgleden min,og det skremmer meg. Jeg har blitt ordentlig lat,og alt er blitt et tiltak for meg. Sånn her vi jeg jo ikke ha det! Men jeg føler meg helt hjelpesløs. Jeg har tidligere fått ned 30 kilo,for så å gå opp igjen,osv.. Jeg er så lei av å feile og feile. Men jeg MÅ ned i vekt. Har Diabetes i familien,og jeg har ei litta jente på snart 2år som jeg vil være sunn og sprek for! Ikke minst et godt forbilde. Jeg blir ordentlig trist og sint på meg selv at jeg har latt dette gått så langt! Nå er det NOK!

 

Jeg har hatt veie dag på mandager i en stund nå,men tenkte jeg skulle bytte til Søndag. Da må jeg være litt på høgget i helgene også med å ikke ta den helt ut.

 

Jeg kommer til å legge ut oppdateringer osv her i denne tråden.Det er godt å få ut tanker (både gode og vonde) et sted:)

 

Vis du vil og har lyst er det bare å slenge seg på her:) Jo flere jo bedre.Supert med andre som kan motivere meg osv:) Jeg er åpen for å ha kontakt på mail/eller andre steder også vis noen ikke vil skrive her. Jeg trenger virkelig noen å snakke med som er i sammebåt. Jeg trenger rett og slett en venn som kan forstå hvordan jeg har det:)

 

Statsvekt: 116,3 Kilo. Har satt første delmål på 110 kilo. Baby steps right? :)

 

 

Let`s do THIS!!!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

hei! jeg er omtrent i samme båt da jeg skal gå ned 50 kg. Jeg er ei jente på snart 28 fra finnmark. Det er et godt steg at du har satt i gang med å gjøre noe med vekta :) Stå på :)

 

Bare det å endre kostholdet til sunnere gjør en hel del, det har jeg merket selv. Jeg startet på onsdag som var og har allerede gått ned 3 kg :)

 

Kommer til å følge med på denne tråden :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

hei! jeg er omtrent i samme båt da jeg skal gå ned 50 kg. Jeg er ei jente på snart 28 fra finnmark. Det er et godt steg at du har satt i gang med å gjøre noe med vekta :)/> Stå på :)/>

 

Bare det å endre kostholdet til sunnere gjør en hel del, det har jeg merket selv. Jeg startet på onsdag som var og har allerede gått ned 3 kg :)/>

 

Kommer til å følge med på denne tråden :)/> Lykke til!

 

Så koselig at du vil følge med her inne på tråden:) Det setter jeg stor pris på!

Sant som du sier ang kosthold,det har en så stor betydning! Jeg må stramme inn voldsomt på kostholdet,jeg hva jeg kan og ikke kan spise. Det er bare å det å gjennomføre og få det inn som en livslang ending:)

 

OJ! 3 kilo siden onsdag? Woooow! Godt jobba:) Hvilken meny følger du? og hva består en dagsmeny av hos deg?:) Jeg blir så fort matlei,og er generelt veldig lei alt som heter mat om dagen:p

 

Hvilken dag har du veiedag?:) Har alltid vekslett mellom søndag og mandag. Nå er jeg på søndag:)

 

Har du noen faste treningsdager?:) Jeg har bestemt meg for mandag,onsdag og fredag. Alt utenom det som i den aktivehjørnet blir jo bare en bonus!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Så koselig at du vil følge med her inne på tråden:) Det setter jeg stor pris på!

Sant som du sier ang kosthold,det har en så stor betydning! Jeg må stramme inn voldsomt på kostholdet,jeg hva jeg kan og ikke kan spise. Det er bare å det å gjennomføre og få det inn som en livslang ending:)

 

OJ! 3 kilo siden onsdag? Woooow! Godt jobba:) Hvilken meny følger du? og hva består en dagsmeny av hos deg?:)/> Jeg blir så fort matlei,og er generelt veldig lei alt som heter mat om dagen:p

 

Hvilken dag har du veiedag?:)/> Har alltid vekslett mellom søndag og mandag. Nå er jeg på søndag:)

 

Har du noen faste treningsdager?:)/> Jeg har bestemt meg for mandag,onsdag og fredag. Alt utenom det som i den aktivehjørnet blir jo bare en bonus!:D/>

 

Følger ingen spesiell meny, jeg spiser ofte og lite. :)

Spiser mye grønt og frukt istedenfor sjokolade og feit mat. :P

 

jeg har onsdag denne gangen faktisk. så er spent på hvordan det går :P

 

Har som mål å gjøre et eller annet hver dag. Jeg er ganske tung så sliter bare med å gjøre husarbeid, så det er også trening for min del :P Har fått låne en steppemaskin hos ei venninne som jeg skal prøve å bruke hver dag, men fy det er tungt! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Følger ingen spesiell meny, jeg spiser ofte og lite. :)/>

Spiser mye grønt og frukt istedenfor sjokolade og feit mat. :P/>

 

jeg har onsdag denne gangen faktisk. så er spent på hvordan det går :P/>

 

Har som mål å gjøre et eller annet hver dag. Jeg er ganske tung så sliter bare med å gjøre husarbeid, så det er også trening for min del :P/> Har fått låne en steppemaskin hos ei venninne som jeg skal prøve å bruke hver dag, men fy det er tungt! hehe

 

Så flink du er som klarer å spise riktig uten mal:) Jeg er helt avhengi av å ha en meny å gå etter,hverfall i starten:)

 

Det hørtes ikke dumt ut å gjøre noe hver dag:) Med unge i hus er man jo i litt aktivitet hverdag;) hehe.. Husarbeid er ikke bare bare når vekta er for mye nei!

 

Jeg har prøvd meg på 20 minutters hjemmetrening i dag:) Det gikk,men gud sliten,og jeg merker det i beina alt!:)

 

Første dagen med sunt kosthold og mosjon har gått bra!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Så flink du er som klarer å spise riktig uten mal:) Jeg er helt avhengi av å ha en meny å gå etter,hverfall i starten:)

 

Det hørtes ikke dumt ut å gjøre noe hver dag:) Med unge i hus er man jo i litt aktivitet hverdag;) hehe.. Husarbeid er ikke bare bare når vekta er for mye nei!

 

Jeg har prøvd meg på 20 minutters hjemmetrening i dag:) Det gikk,men gud sliten,og jeg merker det i beina alt!:)/>

 

Første dagen med sunt kosthold og mosjon har gått bra!!!:D/>

 

Så bra! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei jenter/damer!

Så flott at dere er i gang og har fått resultater! :)

 

Kostholdet betyr 70% når en vil redusere vekten. Jeg vil anbefale at dere sjekker hvilken meny dere bør følge = se hvor mange kcal.dere kan spise daglig, og se på sammensetningen av kosten.

 

En kalori er ikke bare en kalori, og det er viktig med både protein, fett og karbohydrater i kostholdet. Sjekke gjerne ut menyforslagene her inne hvis dere er usikre.

Ikke minst er det viktig med nok mat gjennom dagen for å unngå "sug" om kvelden. Det er noe jeg selv har slitt med - å spise nok for ikke å sette kroppen på sparebluss.

 

Ønsker dere masse lykke til - husk at alt er mulig - det umulige tar bare litt lenger tid!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

[quo følgere'Sundshine' timestamp=1405420175' post='419538]

Hei jenter/damer!

Så flott at dere er i gang og har fått resultater! :)/>

 

Kostholdet betyr 70% når en vil redusere vekten. Jeg vil anbefale at dere sjekker hvilken meny dere bør følge = se hvor mange kcal.dere kan spise daglig, og se på sammensetningen av kosten.

 

En kalori er ikke bare en kalori, og det er viktig med både protein, fett og karbohydrater i kostholdet. Sjekke gjerne ut menyforslagene her inne hvis dere er usikre.

Ikke minst er det viktig med nok mat gjennom dagen for å unngå "sug" om kvelden. Det er noe jeg selv har slitt med - å spise nok for ikke å sette kroppen på sparebluss.

 

Ønsker dere masse lykke til - husk at alt er mulig - det umulige tar bare litt lenger tid!

:)/>

Hei sundshine!

 

jeg følger meny 4 og har gjort det en stund:) jeg synes det er suverent å ha en mal å gå utifra:)

 

Takk for godetips!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Hei!

 

Hvor skal jeg begynne! Uka gikk veldig bra med både trening og kosthold fram til torsdsg! Da gikk alt rett vest. Skeiet ut på toradag

og da var det gjort.var på bursdagsfeiring på lørdag og der klarte jeg heller ikke styre meg. Så dagens veiing endte på +0,4! Bah.. jeg skal jo ned og ikke opp i vekt! Hoff. Fresh start i dag! Veiinga ble i dag ettersom formen var dårlig i går

:)

 

Åssen har helgen/uka gått for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest halvdusk

He :-) Jeg skal ned mellom 50 og 60 kg. Har veiedag om mandagene. Jeg gåt på nettkurs og ligger et sted mellom meny 3 og 4. Syns det er greit. Merker at humøret er bedre når jeg spiser jevnt og jeg er ikke sugen på noe om ettermiddagen/kveld. Veier i dag 133,7 kr og ønsker å være et sted mellom 70 og 80 kg. Denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg er i mål. Målet mitt er å klare det til jul 2015.

Jeg er gjerne med på denne tråden og oppmuntrer hveandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Jeg er 37 år og skal ned 42 kg... virker helt umulig men nå har jeg meldt meg på gr nettkurs så gjør nå et forsøk ;) har tidligere gått ned masse på pulverkur, dette kom strax tilbake og vel så det. Den erfaringen er både positiv og negativ. Positiv fordi jeg husker veldig godt følelsen av å være tynn og dette er min beste motivasjon, å komme meg dit igjen. Negativ fordi jeg da var vant til å gå ned mange kg pr uke og jeg kommer nok til å slite med "bare" 0.5-1 kg pr uke fra nå av. Men jeg skal ikke miste motet!

 

Jeg starter 16.08 og er veldig nysgjerrig på hvordan nettkurset vil virke for meg. Jeg er av typen som lett skeier ut så jeg kan ikke gis noen løse tøyler, er avhengig av å få beskjed om hva jeg skal spise så jeg er helt nødt til å få en kursleder som "ser" meg, ikke bare sende inn en rapport med tall på... så dette blir spennende, har kjøpt meg en garmin vivofit til å holde motivasjonen oppe så nå er jeg klar! Og veldig klar til å følge med på det du og de andre her i tråden får til :)

 

Lykke til, til oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Jeg er med! Jeg er 37 år og skal ned 42 kg... virker helt umulig men nå har jeg meldt meg på gr nettkurs så gjør nå et forsøk ;)/>/> har tidligere gått ned masse på pulverkur, dette kom strax tilbake og vel så det. Den erfaringen er både positiv og negativ. Positiv fordi jeg husker veldig godt følelsen av å være tynn og dette er min beste motivasjon, å komme meg dit igjen. Negativ fordi jeg da var vant til å gå ned mange kg pr uke og jeg kommer nok til å slite med "bare" 0.5-1 kg pr uke fra nå av. Men jeg skal ikke miste motet!

 

Jeg starter 16.08 og er veldig nysgjerrig på hvordan nettkurset vil virke for meg. Jeg er av typen som lett skeier ut så jeg kan ikke gis noen løse tøyler, er avhengig av å få beskjed om hva jeg skal spise så jeg er helt nødt til å få en kursleder som "ser" meg, ikke bare sende inn en rapport med tall på... så dette blir spennende, har kjøpt meg en garmin vivofit til å holde motivasjonen oppe så nå er jeg klar! Og veldig klar til å følge med på det du og de andre her i tråden får til :)/>/>

 

Lykke til, til oss alle sammen!

 

Hei! Så flott at vi blir flere her!:)/>

Hva er garmin vivofit? Jeg fikk meg ett ordentlig kikk i rævva nå sist jeg gikk på vekta. Så denne uken

har jeg så langt fått 18,6 trimpoeng. Og prøver å følge kostplanen min:) er veldig spent på vekta til

søndag:) redd for at resultatet ikke er like bra som det jeg forventer. MEN det viktigste er jo at jeg gjør noe med det!:)/>

 

Gleder meg til å høre åssen uken dere har vært:) vi kunne jo hatt søndag som rapporterings dag da:)? Hehe..

 

.sitter på tlf nå så skriver mer senere:) så himmla knotete å skrive ;) masse lykke til på kursstart den 18! Her er vi rimlig like med dissa tøylene. Jeg må ha støttetøyler jeg;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tussalove

Hei alle!

 

Jeg har også lyst til å være med. Jeg er 42 år og skal ned 50-60 kg. Jeg starter på nettkurs 18. August. Har også tidligere gått på GR kurs. Jeg begynte å følge meny 3 på mandag, og hittil har det gått ganske greit. Meeen så er det helg da, og jeg merker at lysten på no godt er stor nå en fredagskveld..... Jeg har veiedag mandag. :)/>

 

Ønsker alle lykke til og ha ei god helg :)/>

 

Tussalove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Hei alle!

 

Jeg har også lyst til å være med. Jeg er 42 år og skal ned 50-60 kg. Jeg starter på nettkurs 18. August. Har også tidligere gått på GR kurs. Jeg begynte å følge meny 3 på mandag, og hittil har det gått ganske greit. Meeen så er det helg da, og jeg merker at lysten på no godt er stor nå en fredagskveld..... Jeg har veiedag mandag. :)/>/>

 

Ønsker alle lykke til og ha ei god helg :)/>/>

 

Tussalove

 

Hei tussemor!:) Enig at helgene ofte er vanskelig! Jeg skal kose meg med mango og kikkerter til lørdags snacks i morgen:) Tenk på noe sunt som du liker,så spiser du deg mett på det!:) Hjelper her:) Merker jeg får så mye motivasjon og driv av at flere har lyst til å være med!:D Sammen er vi sterke! Å sammen kan man få til hva som helst!:) Heia OSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Ukens veiing gikk bra:) ned -2,6 kilo!:) Skal ikke kalge på det. Trent 6 av 7 dager og er i mye bedre humør og form:D

 

Håper på gode resultater for dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Synes det begynner å bli vanskelig å få i meg all maten jeg skal jeg nå!:S noen dager er det ingen probelem,men som i dag sa satt jeg med nesten 500 kcal igjen å jeg er stapp mett! Er vanskelig å få en bra kostholdscore innimellom også!

 

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg? Hva spiser du til de forskjellige måltidene og hvor mange kcal om dagen skal dere spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det begynner å bli vanskelig å få i meg all maten jeg skal jeg nå!:S noen dager er det ingen probelem,men som i dag sa satt jeg med nesten 500 kcal igjen å jeg er stapp mett! Er vanskelig å få en bra kostholdscore innimellom også!

 

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg? Hva spiser du til de forskjellige måltidene og hvor mange kcal om dagen skal dere spise?

 

Når jeg oppdager at jeg har spist for lite (som er ganske ofte.. ehehe..) så spiser jeg nøtter uten salt! :) Min kursleder anbefalte det fordi det er en del kcal i det, og det er sunt fett (?) pluss at hvis du allerede er stapp mett, så funker det greit for å spe på med nøtter for å komme opp i de kaloriene du skal ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Når jeg oppdager at jeg har spist for lite (som er ganske ofte.. ehehe..) så spiser jeg nøtter uten salt! :)/> Min kursleder anbefalte det fordi det er en del kcal i det, og det er sunt fett (?) pluss at hvis du allerede er stapp mett, så funker det greit for å spe på med nøtter for å komme opp i de kaloriene du skal ha! :)/>

 

Aaah det var jaggu lurt!:) Jeg har litt mandler og hasselnøtter i skapet vanligvis:) Tusen takk for tips Sara_fl!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tussalove

Den første veiningen viste - 1,4 kg :)/> . Hadde 13,2 trimpoeng forrige uke, og det er jeg fornøyd med.

 

Jeg har også problemer med å få i meg all maten. Jeg skal ha 1900 kcal om dagen. Det går bra når jeg planlegger hva jeg skal spise om dagen, men dette er jeg ikke særlig flink til enda. Sjekker som regel status før kveldsmaten, og det hender at jeg mangler melkekvota, mye frukt og altfor mye kcal. Så det å planlegge dagen litt bedre er noe jeg må bli flinkere til. Tipset om nøtter var lurt, det skal jeg ta med meg videre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatFuneral

Den første veiningen viste - 1,4 kg :)/>/> . Hadde 13,2 trimpoeng forrige uke, og det er jeg fornøyd med.

 

Jeg har også problemer med å få i meg all maten. Jeg skal ha 1900 kcal om dagen. Det går bra når jeg planlegger hva jeg skal spise om dagen, men dette er jeg ikke særlig flink til enda. Sjekker som regel status før kveldsmaten, og det hender at jeg mangler melkekvota, mye frukt og altfor mye kcal. Så det å planlegge dagen litt bedre er noe jeg må bli flinkere til. Tipset om nøtter var lurt, det skal jeg ta med meg videre :)/>/>

 

Så supert!!:D Så deilig når vekta går nedover asså:)

 

Ja jeg sliter i å få i meg melk og frukta jeg også! men sant som du sier,planlegger man så går det som regel opp i kcal:)

 

Jeg har nettopp vært å trent! forbrant godt over 1000 kcal på 1 time!:) Satser på høyt nivå ut uka også og mange trimpoeng! merker jeg er odentlig i siget om dagen;)

 

Hva trener du/dere? :) Jeg er veldig glad i å gå turer og gikk nettopp ett par turer jeg aldri ville trudd jeg skulle klare,men jeg KLARTE!:D Trener også på treningsenter,for å få inn den viktige styrketreninga jeg må ha:)

 

Spent på vekta til søndag! Prøver å ikke tenkte så fælt på den vekta,men jaggu ikke lett!

 

Sånn i siste liten må jeg bare si at jeg har tatt av 6 cm rundt midjen på litt over en uke!;) DET er jeg mer fornøyd med en vekta faktisk:)

 

God kveld! Gleder meg til å høre fra dere andre også! Stå på!!!:)<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang, både vekt og midjemål!

Ikke glem å spise pittelittegranne ekstra dersom du får veldig mange trimpoeng. Er ikke så mye som skal til, men tro meg når jeg sier at det kommer godt med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...